آموزش تنظیم حالت ویبره به دکمه های فیزیکی گوشی اندرویدی

آموزش تنظیم حالت ویبره به دکمه های فیزیکی گوشی اندرویدی
  • 1396/3/7
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید قابلیت بسیار خوبی دارد و آن هم این است که شما هنگامی که در حال کار کردن با دکمه های نرم افزاری هستید می توانید امکان دریافت فیدبک ویبره را فعال کنید. در واقع خاصیت تاچ بودن با امکاناتی که این سیستم در نظر گرفته است، موجب شده که کاربر بتواند به راحتی روی کیبرد مجازی و البته سایر دکمه ها و بخش های نرم افزار های سیستمی و اپلیکیشن های کاربردی، ویبره را احساس کند. حتی می توان دریافت فیدبک ویبره را هم لغو کرد. این موضوع بر کاربران اندرویدی واضح و مبرهن است اما نکته ای که امروز به خاطر آن این پست را ایجاد کرده ام این است که ما می توانیم، برای دکمه های سخت افزاری هم یک این امکان یعنی دریافت ویبره تنظیم کنیم.

امکان فیدبک ویبره به طور کلی برای هر دکمه خواه نرم افزاری خواه سخت افزاری، برای این مناسب است که به شما یاد آوری می کند که دکمه به درستی توسط شما مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع برای دکمه های سخت افزاری اهمیت بیشتری پیدا می کند.

تنظیم حالت ویبره به دکمه های فیزیکی گوشی اندرویدی

برای اینکه بتوانید امکان ویبره روی گوشی های خود برای دکمه های فیزیکی فعال کنید، کافی است که یک نرم افزار ساده بدین منظور دانلود و نصب کنید. عموما در سیستم های اندرویدی برخی قابلیت های سخت افزاری را هم می توان با نرم افزار ها هماهنگ کرد در این مورد هم کار شما به نرم افزار اندرویدی VibeOnKey وابسته است.

این نرم افزار روی هر گوشی اندرویدی که نصب شود، امکان دریافت فیدبک های سخت افزاری به صورت ویبره را به گوشی می افزاید. VibeOnKey را از طریق گوگل پلی دانلود کنید و تنظیماتش را مطابق آن چه که می گوییم انجام دهید و از ویبره های سخت افزاری تان هم لذت ببرید.

فعال کردن Accessibility در اپلیکیشن VibeOnKey

زمانی که نرم افزار VibeOnKey را دانلود و نصب کردید اولین کاری که باید انجام دهید این است که Accessibility آن را فعال یا روشن کنید. به محض اینکه اپ را نصب کردید، آن را باز کنید تا اجرا شود. در صفحه اول با آپشن هایی مطابق زیر روبرو می شوید:

Accessibility

روی گزینه اول ضربه بزنید تا امکان آن کردن آن، به صورت تصویر سمت راست فعال شود. بعد آن را on کنید و به همان صفحه ابتدایی برگردید.

در مرحله بعد با تنظیمات منوی Keys کار دارید. در صفحه ابتدایی که اول در این مقاله به آن اشاره کردیم، روی این بخش کلیک کنید ( لمس کنید یا ضربه بزنید ) و بعد وارد تنظیمات Keys شوید.

نکته: این نرم افزار به شما اجازه می دهد که امکان دریافت ویبره را برای دکمه های هوم، ولوم پایین، ولوم بالا، بازگشت و recent و البته پاور فعال کنید.

در این بخش، شما با زدن دکمه Keys امکان می یابید که امکان دریافت ویبره روی اندروید تان را برای چه دکمه هایی تنظیم کنید. بدین صورت با صفحه ای مطابق زیر مواجه خواهید شد:

Keys

با این ویژگی هر کدام از دکمه هایی را که می خواهید فید بک ویبره را برایش فعال کنید تیک دار کنید. در نهایت می توانید یک محدودیت هم ایجاد کنید و آن هم تیک زدن آپشن سوم زیر گزینه کلید هاست.

ویژگی دیگر این اپلیکیشن این است که این اجازه را به شما می دهد که مشخص کنید که چقدر باید دستگاه هنگام ویبره بلرزد. این ویژگی را می توانید با FORCE تنظیم کنید.

این کلید ها البته اخیرا از حالت کاملا سخت افزاری هم بیرون امده اند اما شما می توانید برای حالت سخت افزاری و حتی خازنی آن ها نیز این قابلیت را فعال کنید.

نکته دیگری که باید هنگام استفاده از این نرم افزار به آن دقت کنید این است که برای استفاده و نصب این نرم افزار نیاز به روت کردن گوشی ندارد و شما می توانید بدون هیچ محدودیتی و بدون نیاز به تغییر اساسی در گوشی با نصب یک اپلیکیشن ساده قابلیت های ویژه به گوشی بیفزایید.

برای این منظور آیا تا کنون تجربه استفاده از اپلیکیشن خاصی داشته اید؟ دیدگاه ها و نظرات و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما از تجربه خود در زمان نصب و انجام تنظیمات این برنامه بگویید. همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا بتوانید به عنوان یک واسط، علاقمندان به این قابلیت را به هدف خود برسانید.

نرم افزار VibeOnKey از Google Play Storeنصب کنید

در صورتی که برای دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی مشکل دارید، این دو لینک را مطالعه کنید و از ترفند های آن استفاده کنید:

آموزش دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی با افزونه APK Downloader

چگونه اپلیکیشن های گوگل پلی را دانلود کنیم؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *