آموزش افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون مبتنی بر iOS 11

آموزش افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون مبتنی بر iOS 11
  • 1396/4/6
  • زهرا معبودی
  • 0

پیش از این در گویا آی تی به اخبار و آموزش های مهم پیرامون ios 11 پرداخته بودیم و قول دادیم که این ماه هنوز به پایان نرسیده، شما بتوانید ios 10 را به ios 11 بروز رسانی کنید. البته این سیستم عامل هم اکنون در دسترس شما است و می توانید مثل یک کاربر عادی گوشی و آی پد و آی پاد خود را بروز رسانی کنید. البته توسعه دهندگان خیلی زودتر از امروز، قادر به این کار بوده اند.

به هر حال نسخه بتای این نسخه از سیستم عامل اپل هم اکنون به طور ناپایدار در اختیار شماست تا فید بک ها را برای اپل ارسال کند تا رفع عیوب و باگ ها صورت گرفته و نسخه نهایی و اصلی همراه با آیفون ۸ روانه بازار شود. تا این زمان حدود ۳ ماه باقی مانده است.

بعد از اینکه، سیستم عامل خود را بروز کردید، شاید برخی ویژگی ها برایتان کمی گنگ باشد از این رو می توانید به کمک دیگر مقالات آموزشی گویا آی تی که در دو قسمت ( قسمت ۱ )، و ( قسمت ۲ ) ایجاد کرده ایم، روش کار کردن با این نسخه از ios را یاد بگیرید.

اما یکی از مشکلاتی که تمام کاربران گوشی های هوشمند با آن مواجه هستند مشکل کمبود باتری و طول عمر کم باتری های گوشی های هوشمند است. از این رو مقاله ای نوشته ایم که این دسته از کاربران را بتواند به نحو احسن در این باره یاری کند. ترفند های یاد شده را با دقت روی آی او اس خود اجرا کنید و از افزایش طول عمر باتری لذت ببرید.

۱- مصرف باتری را بررسی کنید

اولین کاری که همیشه می توان کرد، این است که پیشگیری کنید. بدین منظور می توانید بررسی کنید که طی روزهای اخیر کدام یک از اپلیکیشن ها باتری خور خوبی بوده است. از این رو در بخش تنظیمات به مسیر Settings –> Battery بروید و اپلیکیشن ها را بررسی کنید و ببینید چند اپلیکیشن وجود دارند که موجب شده اند شما باتری تان را زودتر از دست بدهید. بهتر است که یک روز اخیر را بررسی کنید اما قانونا این بخش از ios قادر است تا ۷ روز پیش را آنالیز کرده و گزارشی به شما نشان دهد.

در این جا می توانید میزان مصرف باتری را به راحتی به میزان درصد مشاهده کنید اما اگر تب دوم که در مورد ۲ روز پیش است را باز کنید می توانید میزان فعالیت اپ ها به صورت پس زمینه و روی نمایشگر، را مشاهده کنید:

مثلا به فیس بوک نگاه کنید که در ابتدای این لیست قرار دارد. برنامه می گوید که این اپلیکیشن حدود ۲ ساعت روی نمایشگر فعال بوده و حدود ۱۱ دقیقه هم در پس زمینه فعال بوده است، به همین دلیل ۲۶ درصد از باتری را مصرف کرده است. خب اگر کاربر بخواهد حد اقل شش ساعت دیگر با فیس بوک کار کند سریع گوشی شارژش به صفر خواهد رسید و این یعنی اپلیکیشن فیس بوک سر ناسازگاری دارد. بدین ترتیب می توانید برخی اپ ها را از نصب خارج کنید یا حد اقل آن ها را اجرا نکنید.

۲- Background app refresh را غیرفعال کنید

قابلیت Background app refresh که در واقع رفرش و تازه سازی اپلیکیشن های فعال در پس زمینه است، موجب می شود که اپلیکیشن هایی که در پس زمینه فعال هستند را شوک دهی کرده و آن ها را به ادامه فعالیت در پس زمینه تشویق کند. البته ما نمی گوییم که کار کردن اپ ها در پس زمینه چیز مفیدی نیست، اتفاقا در برخی اوقات و برای برخی از اپ ها این چیز بسیار مفیدی است اما به طور فجیعی باتری شما را خالی خواهد کرد. حالا اگر طول عمر باتری برای تان مهم تر از برخی اپ ها است می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

برای این کار به مسیر Settings –> General –> Background App Refresh بروید. در این بخش می توانید اپلیکیشن هایی را مشاهده کنید. در ادامه می توانید آن دسته از اپ هایی را که فعالیت پس زمینه زیادی دارند را انتخاب و این قابلیت را برای آنان غیرفعال کنید.

فعالیت پس زمینه اپ ها می تواند علاوه بر باتری خور بودن روی حجم ترافیک هم تاثیر بگذارد و حتی می تواند سرعت عملکرد گوشی را هم تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد. حالا وقتی شما تصمیم می گیرید یکی از این اپ ها را غیرفعال کنید (  Background app refresh ) برای هر برنامه سه قابلیت در اختیارتان قرار می گیرد که به تناسب می توانید یکی را انتخاب کنید:

بدین منظور می بایست گزینه اول یعنی off را انتخاب کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

۳- غیرفعال کردن Cellular Data در هنگام استفاده از وای فای

زمانی که شما از وای فای استفاده می کنید، نیازی نیست که منتظر تماس های تلفنی از طریق قابلیت Cellular باشید. شما می توانید با استفاده از قابلیت غیرفعال سازی Cellular data تماس ها را به صورت وای فای پاسخ دهی کنید. این کار به خصوص برای کاهش مصرف باتری خیلی موثر واقع می شود. بنابراین هنگامی که از وای فای استفاده می کنید به مسیر تنظیمات و بعد Cellular بروید و از آن جا ابتدا Cellular data را در ابتدای صفحه مطابق تصویر زیر غیرفعال کنید. بدین منظور اسلاید سبز رنگ جلوی آن را بکشید تا خاکستری و خاموش شود:

اگر روی گزینه دوم هم کلیک کنید می توانید این قابلیت را برای برخی اپ ها به طور اختصاصی خاموش یا روشن نگهدارید. به هر حال تنظیمات این بخش کاملا شخصی است و می توانید مطابق میل تان آن را انجام دهید.

۴- قابلیت های Wi-Fi و Bluetooth و Airdrop را غیرفعال کنید

شما به عنوان یک کاربر، همیشه به این قابلیت ها نیازی ندارید، از این رو می توانید هنگامی که نیاز به استفاده از این سه سرویس و سرویس های مشابه ندارید، ان ها را غیرفعال کنید تا میزان مصرف باتری تان کاهش پیدا کند. مخصوصا زمانی که از وای فای استفاده می کنید، باتری گوشی با سرعت عجیبی کاهش پیدا می کند.

افزایش طول عمر باتری ios 11

۵- تنظیم کردن Flashlight یا چراغ قوه، در حالت low

Flashlight یا چراغ قوه، یکی از قابلیت های ارزشمند در ios و دیگر سرویس های هوشمند به شمار می آید که با استفاده از تاچ سه بعدی در گوشی اپل می توان میزان آن را کم و زیاد کرد اما بهتر است که شما این قابلیت را در وضعیت پایین و low قرار دهید تا میزان مصرف باتری حسابی کاهش پیدا کند.

۶- Wi-Fi Assist را فعال کنید

Wi-Fi Assist یکی از قابلیت های مهم است که به طور اتوماتیک وضعیت ارتباط را وقتی که وای فای ضعیف می شود به حالت cellular فراخوانی کرده و ارتباطات را تحت این حالت مدیریت می کند. برای تنظیم این قابلیت به بخش Cellular بروید و در صفحه مربوط به تنظیمات این گزینه اسکرول کرده و به پایین بیایید تا جایی که Wi-Fi Assist را مشاهده کنید. این قابلیت را فعال کنید و بقیه چیزها را به خود گوشی واگذار کنید.

افزایش طول عمر باتری ios 11

۷- ویجت ها را خاموش کنید

ویجت ها قابلیت هایی هستند که روی تمام گوشی های هوشمند اندرویدی و ای او اس قابل اجرا هستند. هر چند این قابلیت ها سودمند هستند و شما ممکن است در روز یکی دوبار لازم باشد آن ها را نگاه کنید اما به طور قابل توجهی باتری گوشی را مصرف می کنند پس بهتر است که آن ها را حذف و یا غیرفعال کنید.

برای این که ویجت ها را در ios غیرفعال کنید در گوشی آیفون به سمت راست سوایپ کنید تا قابلیت Today View را مشاهده کنید. در این صفحه به سمت پایین اسکرول کنید تا جایی که Edit را مشاهده کنید. هر اپلیکیشنی را که مشاهده می کنید، با زدن کلمه ویرایش در جلوی آن، می توانید آن را از صفحه Today View حذف کنید تا میزان مصرف باتری نیز کاهش پیدا کند. این کار در واقع به حذف ویجت ها می انجامد.

افزایش طول عمر باتری ios 11

۸- Low Power Mode را فعال کنید

Low Power Mode یکی از قابلیت های ارزشمند اپل در سال اخیر بوده که در واقع کمک می کند که میزان مصرف باتری به حداقل ممکن برسد. برای این که این قابلیت را فعال کنید به مسیر Battery –> Low Power Mode بروید و این قابلیت را فعال کنید. همچنین اگر بخواهید آن را فعال کنید می توانید در سیری فرمان Turn on Low Power Mode را فراخوانی کنید تا این قابلیت برای تان فعال شود.

Turn on Low Power Mode

۹- اسکرین آیفون خود را روی زمین بگذارید

زمانی که گوشی خود را از طرف اسکرین رو به زمین بگذارید، هنگامی که نوتیفی ای برای تان ارسال می شود، موجب می شود که برخی از قابلیت های دیداری غیرفعال شود و بدین طریق در مصرف باتری تان حسابی صرفه جویی شود.

۱۰- قابلیت Hey Siri را خاموش کنید

Hey Siri قابلیتی است که برای فراخوانی گوشی شما و فراخوانی دستیار صوتی سیستم بکار می رود اما از زمانی که قابلیت Hey Siri را فعال می کنید از باتری شما مصرف می کند تا صدای شما را بشنود. بنابراین اگر Hey Siri را غیرفعال و خاموش کنید تا حد زیادی جلوی مصرف باتری را می گیرید. برای انجام تنظیمات این بخش کافی است مسیر Settings –> Siri & Search,  Listen for “Hey Siri” را طی کنید و تاگل مورد نظر را بکشید تا خاموش شود.

 Settings –> Siri & Search, then toggle Listen for "Hey Siri"

۱۱- قابلیت Auto-Playing Videos را برای برخی اپلیکیشن ها غیرفعال کنید

برخی اپلیکیشن ها مثل فیس بوک و توییتر و یوتیوب از قابلیت پخش اتوماتیک ویدیو برخوردار هستند. البته پیش از این ما به شما آموخته ایم که چگونه از پخش اتوماتیک فیلم های یوتیوب در وب، ios و اندروید جلوگیری کنیم؟ همچنین این تنظیمات را برای جلوگیری از پخش اتوماتیک فیلم در فیس بوک نیز به شما آموخته ایم. اما برای تنظیم این مورد برای توییتر کافی است به مسیر  Settings and privacy –> Data usage –> Video autoplay رفته و never را انتخاب کنید. حالا هر بار فیلمی در توییتر وجود داشته باشد که در معرض پخش باشد تا شما به طور دستی فرمان پخش و پلی را ندهید، پخش نخواهد شد.

۱۲- Reduce Motion را غیرفعال کنید

Reduce Motion هم یکی از قابلیت های دیگر ios است که می تواند روی برخی از اپلیکیشن ها و قابلیت ها به طور خاص اثر بگذارد تا کاربری آن آسان تر باشد و در کنار هم به خوبی اجرا شوند اما این قابلیت را باید فعال کنید. بدین منظور می توانید مسیر Settings –> General –> Accessibility –> Reduce Motion را طی کنید و در آن جا Reduce Motion را فعال کنید.

۱۳- Auto-Brightness را غیرفعال کنید

قابلیت یاد شده به شما کمک می کند که گوشی تان در زمان های خاص میزان روشنایی را متناسب با محیط تنظیم کند و گاهی شفافیت نمایشگر را افزایش دهد و گاهی کاهش. به همین منظور می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید تا همیشه در کمترین حالت ممکن اسکرین نور مصرف کند. بدین صورت به مسیر Settings –> Display & Brightness بروید و از آن جا Auto-Brightness را غیرفعال کنید:

Auto-Brightness

 

۱۴- قابلیت Raise to Wake را غیرفعال کنید

این قابلیت که برای اولین بار در ios 10 ارائه شد یک ویژگی خوب است که توسط آن می توانید تجربه کاربری با گوشی را ارتقا دهید اما از آن جا که لازم است این قابلیت دائما نمایشگر را روشن نگهدارد، می تواند تا حد زیادی به مصرف باتری کمک کند از این رو می توانید آن را غیرفعال کنید. بدین منظور به مسیر Settings –> Display & Brightness  بروید و در آن جا گزینه Raise to Wake را غیرفعال کنید.

Raise to Wake

۱۵-Notifications ها را برای اپلیکیشن های خاص غیرفعال کنید

شما می توانید اپ های خود را طوری تنظیم کنید که برای هر اپلیکیشنی نوتیفی هایی دریافت کنید اما فعال نگه داشتن این قابلیت موجب مصرف باتری می شود از این رو می توانید این قابلیت را برای برخی یا تمام اپ ها غیرفعال کنید. Settings –> Notifications مسیری است که می توانید از طریق آن روی اپ ها و نوتیفی های شان برنامه ریزی کنید.

در این باره تنظیمات ویژه دیگری نیز وجود دارند مثلا می توانید سیستم را طوری تنظیم کنید که از ارسال فید بک های قابل آنالیز به اپل خود داری کند، این کار تا حد زیادی می تواند جلوی مصرف باتری را بگیرد. اما مهم ترین ویژگی هایی که می تواند جلوی مصرف باتری در ios 11 را بگیرد در این مقاله شرح دادیم. بدین منظور می توانید با فعال کردن این ویژگی ها در مصرف انرژی و باتری گوشی صرفه جویی کنید و گوشی تان را در تایم بیشتری در هر بار فول شارژ شدن، در اختیار داشته باشید. به هر حال این ios 11 است در صورتی که فکر می کنید این قابلیت برای تان مفید نیست و با ios 11 عیاق تر هستید می توانید  بروز رسانی iOS 11 به iOS 10.3.2 را انجام دهید. اما فراموش نکنید که بعد از انتشار رسمی ios 11 حتی الامکان برگشت به ios قدیمی تر امکان پذیر نخواهد بود.

در این باره دیدگاه ها و نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *