معرفی بهترین ترفندهای مخفی ios 11

معرفی بهترین ترفندهای مخفی ios 11
  • 1396/7/6
  • زهرا معبودی
  • 1
محتوا پنهان

اپل جدیدترین بروز رسانی، نرم افزاری خود را انجام داده و آن را iOS 11 نامیده است. حالا می توانید این سیستم عامل جدید را دانلود کنید و روی آیفون و آی پد و آپاد هایی که سازگاری با این نسخه از سیستم عامل دارد، آن را نصب کنید.

در iOS 11 می توانید شمار زیادی از امکانات را مشاهده کنید. این تغییرات در برخی سرویس ها مثل دوربین، بسیار چشم گیر تر است. مثلا ما در مطلبی با عنوان ۷ ویژگی جدید دوربین در iOS 11 برای گوشی های آیفون به پاره ای از این تغییرات پرداخته ایم که می تواند شما را شگفت زده کند. البته ما نمی خواهیم بگوییم که این سیستم عامل کاملا بی نقص است چرا که توانسته ایم ۲۲ راه حل برای ۲۲ باگ و مشکل در iOS 11 پیدا کنیم.

در حال حاضر شمار زیادی از این ویژگی ها به طور کاملا آشکار معرفی شده اند اما چند ویژگی نیز وجود دارد که هر چند مورد استفاده روزانه شما ممکن است قرار نگیرد اما دانستن آن خالی از لطف نیست. من در این مطلب به چند مورد آن اشاره می کنم.

iOS 11 به شما این امکان را می دهد که تنظیمات را از یک دستگاه اپلی به دیگری، منتقل کنید

iOS 11

هنگامی که از یک آیفون یا آی پد جدید مبتنی بر iOS 11 استفاده می کنید می توانید از دستگاه خود در کنار مک یا هر سیستم اپلی دیگر جهت تبادل تنظیمات مورد استفاده قرار دهید.

 iOS 11 به شما امکان می دهد که نوتیفی ها را به طریق متفاوت و جدیدی مدیریت کنید

دکمه X

برای اینکه تمام نوتیفی ها را یکباره پاک کنید کافی است روی دکمه X ضربه بزنید تا عملیات به خوبی اجرا شود.

یکی دیگر از قابلیت هایی که در بروز رسانی جدید، پنهان شده قابلیت تنظیم روشنایی نمایشگر به طور دستی است

برای انجام این تنظیمات، می توانید به مسیر  General > Accessibility > Display Accommodations در بخش تنظیمات رفته و مطابق بالا گزینه مورد نظر را روشن کنید یا خاموش کنید. اگر آن را خاموش کنید، قادر خواهید بود به طور دستی، نور را تنظیم کرد.

Control Center نیز یکی از بخش هایی است که دارای تغییرات ظاهری زیادی در iOS 11 بوده است

در این بخش، شما می توانید قابلیت های زیادی برای تنظیم سریع در اختیار داشته باشید به این صورت که می توانید به سادگی، از بالا به پایین سوایپ کنید و آن ها را در اختیار بگیرید. اما نکته جالب در بروز رسانی اخیر این بود که می توانید آن چه را که می خواهید در بخش کنترل مرکزی در اختیارتان باشد را خودتان مشخص کرده و آن را شخصی سازی کنید.

برای اشتراک گذاری پسورد Wi-Fi، اپل در این نسخه از iOS روش راحت تری اتخاذ کرده است:

 

تصور می کنیم که شما در حال حاضر، در حال استفاده از یک شبکه وای فای هستید که پسورد آن را قبلا وارد کرده اید. حالا فرد جدیدی می خواهد از این شبکه استفاده کند، طبیعتا به دنبال پسورد می گردد، در چنین حالتی یک باکس روی گوشی شما ظاهر شده و از شما می خواهد که پسورد را با وی به اشتراک بگذارید.

برای افزایش فضای ذخیره سازی، حالا در بخش تنظیمات پیشنهادات بیشتری به شما داده می شود.

حفظ بیشتر فضای خالی روی گوشی

در میان توصیه هایی که برای حفظ بیشتر فضای خالی روی گوشی در بخش تنظیمات شده این امکان هم فراهم شده که اپلیکیشن هایی که نمی خواهید را به سادگی حذف کنید.

در این نسخه از iOS  می توانید از کیبردهای یک دستی جدید نیز بهره مند شوید

کیبردهای یک دستی جدید

در نسخه جدید iOS شما می توانید از ویژگی جدیدی که برای نمایشگر های بزرگ آیفون بسیار ارزشمند است استفاده کنید و آن هم کیبرد هایی است که کمک می کند در گوشی هایی مثل  iPhone 8 Plus و the iPhone 7 Plus به سادگی بنویسید و کیبرد را به یک سمت غالب، راست یا چپ هدایت کنید. در تصویر بالا در بخش تنظیمات حالت این کیبرد ها را مشاهده می کنید.

Siri که دستیار اپل است، علاوه بر تعامل صوتی، از نوشتن نیز پشتیبانی می کند

Siri

Siri علاوه بر تمام تغییرات، در این نسخه هوشمند تر هم شده است و به شما کمک می کند که زبان های مختلف را ترجمه کنید.

در نقشه هنگام رانندگی به شما گفته می شود که چند لاین پیش رو دارید و کدام لاین ها با هم ادغام می شوند.

در نقشه ها می توانید جهت های داخلی را مشاهده کنید و به فرض مثال با این وضعیت دوبار یک جا را ویزیت نخواهید کرد.

 Accessibility در بخش تنظیمات هم اکنون دارای یک دکمه جدید برای تنظیم حالت تاریک است

 Accessibility

تنظیماتی که  Smart Invert نامیده می شود در واقع فضا را کمی تاریک تر می کند. در این ویژگی، ویدیو ها و عکس ها تغییر رنگ پیدا نمی کنند بلکه، تنها بخش های مشترک اپلیکیشن ها، تغییر رنگ پیدا می کنند.

اگر از دستگاه های اپلی مختلفی را با هم Pair کرده باشید، وقتی که روی هر کدام ضربه می زنید می توانید برای هر کدام پاسخ جدیدی انتخاب کنید

به یمن این تغییرات جدید وقتی که می خواهید AirPod را فعال کنید با دوبار تپ کردن در سمت چپ و فعال کردن سیری، می توانید موسیقی را فعال کنید و با دوبار ضربه زدن در سمت راست آن را متوقف کنید و این در حالی با ورژن های قبلی متفاوت است که این دو ویژگی هر دو در گذشته با یک  عمل، صورت می گرفته است.

Apple Music امکان اشتراک گذاری پلی لیست ها را برای دوستان تان فراهم می آورد

در این تغییرات، هم شما و هم دوستان تان می توانید با هم پلی لیست های یکدیگر را فالو کنید.

 QR هم اکنون به کمک دوربین قابلیت اسکن شدن دارد

تا پیش از این برای اسکن کد کیو آر در اپل، از نرم افزارهای ثانویه و غیر بومی اپل استفاده می شده است.

اپلیکیشن Notes هم اکنون دارای اسکنر داخلی است

به کمک این قابلیت می توانید فایل هایی را اسکن کنید و آن ها را ویرایش کرده و در نسخه PDF ذخیره کنید.

 drag and drop برای انتقال تصاویر بین اپلیکیشن ها بهینه سازی شده است

امکان بروز رسانی iOS 11 هم اکنون به صورت رایگان وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید اما اگر تصمیم گرفتید که به نسخه های قبلی سیستم عامل اپلی خود باز گردید باز هم راه و چاره ای برای شما وجود دارد.  بازگردانی iOS 10.3.3 بعد از بروز رسانی iOS 11 و  بروز رسانی iOS 11 به iOS 10.3.2  به سادگی انجام می پذیرد.

نظر شما در رابطه با این قابلیت های جدید در iOS 11 چیست؟ تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. در IOS10 میتونستیم با استفاده از ۳D تچ در صفحات اجتماعی چندین عکس را ببینیم بدون اینکه همه را باز کنیم فقط با اشاره انگشت ، اما در این آپدیت IOS11 نمیشه . اگر راه حلی دارید لطفا بگویید . تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *