چطور از هنر و دست ساخته هایمان در خانه پول درآوریم

چطور از هنر و دست ساخته هایمان در خانه پول درآوریم
  • 1398/9/29
  • زهرا معبودی
  • 0

چند روز قبل بود که در یک مستند، به قدرت هنر پی بردم و متوجه شدم که اگر بتوانید هنرتان را روی صنایع دستی و دست ساخته های تان پیاده کنید، می توانید پول خوبی به جیب بزنید. در صدد بودم تا چنین شغلی را از صفر تا صد آموزش دهم اما امروز با منابع دیگری اشنا شدم که مطمئن شدم، این اموزش برای شما مورد نیاز است.

در مستندی که در باره اش صحبت کردم، فردی صحبت می کرد که با دست سازه هایش و فروش آن به همکلاسی های دخترش، و رشد بازاراش، حالا به یک تولید کننده حرفه ای تبدیل شده بود که دست سازه هایش را به عنوان آویزهای زینتی در جای جای ایران به فروش می رساند.

پول در آوردن در خانه

تولید کنندگان زیورآلات خانگی از کجا شروع می کنند

همین حالا افراد موفقی وجود دارند که کار خود را از ساختن زیورآلاتی شروع کردند که حتی خودشان هم خنده شان می گرفت! بعضی این هنر را فقط برای خانواده و فامیل و دوستان خود خرج می کردند. مثلا عید که می شد، برای دختر بچه های فامیل سنگ های زینتی را آویز می کردند و از آن یک دستبند یا گردنبد می ساختند و ان ها را خوشحال می کردند.

برخی نیز این هنر را به تجارت خود تبدیل کرده اند و حالا هم ثروتمند شده اند.

 

آیا با تولید زیور آلات می توان پول دار شد

در گویا آی تی مدتی است که داریم در مورد ذخیره پول صحبت می کنیم و یاد می گیریم که چطور پولدار تر شویم. یکی از راه های پولدار تر شدن، این است که از هنر تان در خانه درآمد زایی کنید.

قرار نیست به محض ساختن یک زیور آلات یا آثار هنری، خودشان خود به خود فروش روند. این شما هستید که هنرتان را روی آن ها پیاده می کنید و از اصولی استفاده می کنید تا به فروش برسند.

چیزهایی که برای شروع کار نیاز دارید را در این مقاله به شما یاد آوری می کنیم.

 

هنر دستی خود را انتخاب کنید

برای این که بتوانید با دست سازه های تان به پول خوبی برسید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که، هنر خود را انتخاب کنید. شاید شما چند هنر داشته باشید، مثلا نقاشی بکشید، زیورآلات بسازید و یا حتی سفال سازی کنید یا این که تابلو بکشید. فرقی ندارد. شما باید از میان تمام هنرهایی که دارید یک مورد را انتخاب کنید و روی آن کار کنید.

هنگامی که می خواهید هنر دستی خود را انتخاب کنید به چند سوال زیر پاسخ دهید:

  • روند کنونی دست سازه ها در شهر شما و حتی کشورتان چیست؟
  • ترند های روز در این باره چیستند؟
  • آیا شما چیزی درست می کنید که همه اغلب دارند آن را درست می کنند؟
  • تفاوت خاص کار شما با دیگران چیست؟
  • چطور می توانید دست ساخته های تان را بفروشید ( چطور و کجا و به چه کسی )
  • آیا مردم واقعا خریدار محصولات دست ساز شما هستند؟

با کمک این سوالات متوجه می شوید که از میان هنرهایی که دارید کدام یک را باید برگزینید.

 

بسازید و بسازید و بسازید

زمانی که محصول دست ساز خود را انتخاب کردید حالا نوبت آن می شود که تلاش کنید تا آن را بسازید. سعی کنید تا آن جا که می توانید از محصولات تان با تنوع عالی تهیه کنید.

نکته ی مهم این است که بسیاری از افراد از این کار، به عنوان شغل دوم خود استفاده می کنند و در اوقات بیکاری، سعی می کنند دستی به هنر ببرند و طرح هایی خلق کنند. اگر شما نیز اینگونه اید توجه کنید که هفته ای حداقل ۲ بار پای کار بنشینید.

پول در آوردن در خانه

ساعت کاری تان را طوری برنامه ریزی کنید که گویی یک کار خارج از خانه دارید.

شاید به فکرتان برسد که می توانید آنلاین هم بفروشید. درست است، می توانید هر نوع دست سازه را آنلاین بفروشید. اما نکته ای که وجود دارد این است که، برای فروش انلاین هم باید محصولاتی اماده داشته باشید.

 

درست قیمت گذاری کنید

یکی از چالش های مهم در کسب و کارهای آزاد قیمت گذاری است. چیزی که شما باید به آن دقت کنید این است که باید هزینه ای که می خواهید بابت محصولات تان مردم پرداخت کنند نباید صرفا هزینه محصولات اولیه برای ساخت دست ساخته های تان باشد.

یک روش قیمت گذاری این است که تمام مواد اولیه ای که برای یک محصول نیاز است را محاسبه کنید مثلا نخ، مهره، قفل و گیره و هر چیزی که برای آن محصول استفاده شده را قیمت گذاری کنید. بعد مدت زمانی که صرف انجام آن کرده اید را نیز یک قیمت گذاری کنید. در نهایت آن قیمت را دو یا سه برابر کنید.

بعد از این، می توانید قیمت خود را ارائه کنید. نکته دیگر این که، اگر بعد از قیمت گذاری مدت زمانی گذشت و کسی محصول شما را خریداری نکرد، می توانید با خیال راحت، قیمت را کاهش دهید.

علاوه بر این می توانید از سایت های همکار خود دیدن کنید و ببینید که محصولات مشابه شما را با چه قیمت هایی به فروش می رسانند.

 

برای پول در آوردن در خانه آنلاین بفروشید

شاید فکر کنید که فروش انلاین جابجایی ها و مشتری یابی های تان را آسان می کند. درست است البته بعد از مدت زمانی نسبتا طولانی که شناخته می شوید.

در این باره بعد از این که محصولات تان آماده شد، می توانید به راحتی محصولات خود را در فروشگاه های انلاین معرفی کنید و به ازای خرید آن ها به فروشگاه هزینه ای بدهید. همچنین توجه کنید که، می توانید از سیستم های همکاری در فروش و انواع پلتفرم های فروش نیز استفاده کنید.

از شبکه های اجتماعی نیز برای شناخت خود استفاده کنید. حتی می توانید از این شبکه های اجتماعی برای ایده گرفتن و تهیه بهتر محصولات بهره ببرید.

حتی می توانید سایت اختصاصی فروشگاهی خود را داشته باشید. اما بازاریابی و تبلیغات جزیی از یک سیستم فروش آنلاین است که می توانید آن را یاد بگیرید و به کمک آن فروش خود را افزایش دهید.

پول در آوردن در خانه

برای پول در آوردن در خانه آفلاین بفروشید

گزینه های مختلفی برای فروش آفلاین نیز وجود دارد. بهترین کار این است که از خویشان و دوستان خود شروع کنید.

در ادامه، می توانید به فروشگاه های مرتبط پیشنهاد دهید یا این که ویترینی را از آن ها اجاره کنید. در کنار این، می توانید در ضمن رویدادها، جشنواره ها و همایش های مرتبط و سرگرمی، محصولات خود را ارائه کنید.

حتی می توانید مثل بانوی مستندی که در موردش صحبت کردم، محصولات را به مدرسه ببرید و بین دانش اموزان به فروش برسانید.

برخی هم از همان اول برای خود فروشگاهی راه اندازی می کنند و محصولات را در آن به فروش می رسانند.

شاید لازم باشد برای شروع ماهانه در چند رویداد شرکت کنید و دست سازه های تان را ارائه کنید.

مشخص کنید که دست سازه ها مربوط به چه صنایعی است و در رویدادهای مرتبط شرکت کنید.

 

به شهرت خود بیشتر کمک کنید

بسیاری از افرادی که اقدام به ساخت دست سازه ها می کنند به دنبال راهی هستند تا بتوانند محصولات خود را به خارج از کشور نیز ارسال کنند. اگر شما اینگونه اید، می توانید، یک صفحه فیس بوک داشته باشید و در آن در مورد محصولات خود بنویسید.

حتی اگر نمی خواهید از طریق سایت تان فروش داشته باشید ( به هر علت )، یک صفحه داشته باشید که در آن محصولات تان را معرفی می کنید.

از کلمات کلیدی خاصی که جستجو گران برای رسیدن به محصولات تان استفاده می کنند در صفحه محصولات و محتوای وبلاگ تان استفاده کنید.

بعد از این که رویدادهای مختلفی را شرکت کردید گاهی خودتان یک نمایشگاه و رویداد ایجاد کنید و از هر کس که فکر می کنید می تواند خریدار شما باشد دعوت کنید.

حتی می توانید سرویسی ایجاد کنید که از مشتری ها، سفارش بگیرید تا آن چه را که می خواهند برای شان درست کنید، درست طبق مدل و طرح و ادوات خاصی که آن ها می خواهند.

کارت ویزیت داشته باشید، پوستر چاپ کنید و اعلامیه هایی درست کنید تا کسانی که طالب محصولات و هنر دست ساز شما هستند، به شما تماس بگیرند.

اگر این کار را به درستی دنبال کنید، می توانید به عنوان یک کارآفرین محلی به شمار آیید که در زمره کارخودتان پیشرفت داشته اید و به درآمد رسیده اید. در این باره می توانید محصولاتی همچون لیست زیر را بدین صورت تهیه کنید

  1. کار دستی ها
  2. وسایل تزینی
  3. وسایل منزل
  4. زیورآلات
  5. محصولات دوخته شده
  6. انواع هنر های مرتبط با نقاشی
  7. انواع هنر های مرتبط با خیاطی
  8. انواع هنر های مرتبط با دست ( منبت کاری، هویه کاری و غیره )
  9. محصولات غذایی خانگی مثل انواع کیک و شور و ترشی

هر کدام از موارد بالا فرصتی است که کار خود را در خانه شروع کنید و به فروش برسانید و کم کم به شهرت برسید و فروش های کلان تری را برای خود رقم بزنید.

آیا در این باره تجربه کار کردن دارید؟ توصیه های مهمی که به ذهن تان می رسد را برای مان بنویسید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *