چطور در پاورپوینت چرخه گردشی نمایشی ایجاد کنیم

چطور در پاورپوینت چرخه گردشی نمایشی ایجاد کنیم
  • 1398/12/3
  • زهرا معبودی
  • 2

استفاده از پاورپوینت، همیشه هم برای تولید فایل های ارائه ی قابل کنترل جهت برگزاری سمینارها و همایش ها استفاده نمی شود. شاید بخواهید برای مراسم جشنی که در پیش دارید، یک اسلاید شویی از تصاویر داشته باشید. استفاده از پاورپوینت با چرخه گردشی نمایشی به شما این اجازه را می دهد که با خیال راحت، تصاویر را پخش کنید و وقتی که اسلایدها به آخر رسیدند دوباره از اول دیدن آن ها شروع شود. این کار موجب می شود که حضار، به صفحه خالی زل نزنند و تصاویر و ارائه در حال نمایش باشند. در این مطلب دقیقا قصد داریم تنظیمات نمایش چرخشی پاورپوینت را به شما یاد دهیم.

 

نمایش گردشی اسلاید ها در پاورپوینت

برای این که موفق به تنظیمات نمایش چرخشی پاورپوینت شوید، باید ابتدا به فایلی که می خواهید این تنظیمات را برای آن ایجاد کنید بروید.

  1. در بخش به تب Slide Show بروید
  2. در این تب، به گروه Set Up بروید
  3. و از آنجا Slide Show را انتخاب کنید

نمایش گردشی اسلاید ها در پاورپوینت

با این انتخاب پنجره تنظیماتی Set Up Show نمایش داده می شود. در گروه Show options، تیک کنار گزینه Loop Continuously until Esc را بزنید. بعد از این در پایین صفحه OK را بزنید.

نمایش گردشی اسلاید ها در پاورپوینت

وقتی این تنظیمات را روی فایل پاروپوینت خود ایجاد کردید، تنها زمانی اسلاید نمایشش را به اتمام می رساند که روی کلید Esc از کیبورد خود کلیک کنید.

دقت کنید که در این شرایط به محض این که یک نفر با ماوس خود، کلیکی انجام دهد دوباره اسلاید به حالت نمایشی در می آید پس خوب است که یک نفر در چنین شرایطی برای مجالسی که دقت در آن ها ضروری است در صحنه مختص نمایش اسلاید وجود داشته باشد.

 

اعمال ترنزیشن های خودکار در اسلاید

برای این هدف ابتدا دوباره بعد از باز کردن اسلاید مورد نظرتان، به تب Slide Show بروید و از آن جا به ترتیب به گروه و بخش های Set Up و Set Up Slide Show  از پنجره Set Up Show بروید.

در این جا گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را انتخاب کنید اما به نظر می رسد مهم ترین آن ها Using Timings, If Present باشد که در زیر گروه Advance Slides می توانید آن را پیدا کنید.

اعمال ترنزیشن های خودکار در اسلاید

در ادامه می توانید یک سری چیزها را تنظیم کنید که نیازمندی اولیه آن انتخاب Using Timings, If Present است.

برای این منظور در گروه Show Type، آپشن Browsed at a Kiosk (Full Screen) را انتخاب کنید. با این کار اگر از پیش گزینه Loop Continuously until Esc را فعال نکرده باشید، فعال می شود و آپشن زیر بخش Advance Slides همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند.

وقتی تنظیمات لازم را ارائه کردید روی گزینه OK کلیک کنید.

اعمال ترنزیشن های خودکار در اسلاید

اگر گزینه Browsed at a Kiosk را فعال نکنید، اگر کسی دکمه های Back را کلیک کند، عملیات نمایش متوقف خواهد شد. وقتی این گزینه را فعال می کنید همه چیز اتوماتیک می شود و دکمه های Back و Forward قفل می شوند.

 

تنظیم زمان برای نمایش اسلاید ها

حالا زمان آن می رسد که اسلاید ها را با زمان بندی خاص نمایش دهید. برای این منظور به تب Transitions بروید.

در گروه Timing، باکس مقابل After را تیک بزنید.

بعد از این به کمک ساعتی که مقابل این گزینه نمایش می دهد مدت دلخواه تان را مشخص و تنظیم کنید. دقت کنید که این گزینه در حالتی که On Mouse Click فعال باشد یا نباشد کار خودش را انجام می دهد.

در نهایت گزینه Apply to All را بزنید.

تنظیم زمان برای نمایش اسلاید ها 

وقتی که تنظیمات را مطابق آن چه در این مقاله آموزش دادیم، کافی است که یک بار اسلاید خود را اجرا کنید. همه چیز به طور اتوماتیک رخ خواهد داد و استفاده از دکمه های عقب و جلو نیز روی اسلاید اثر نخواهد داشت مگر این که روی دکمه Esc از سمت چپ و بالای کیبورد کلیک کنید. این کار اسلاید را متوقف خواهد کرد.

توجه: لطفا قبل از نمایش رسمی اسلاید ها به طور اتوماتیک فایل نمایشی را روی سیستم خود وسیستمی که قصد نمایش از روی آن دارید تست کنید و از تنظیمات درست و نهایی مطمئن شوید. البته به فایل های خود اسلاید هم توجه کنید تا غافلگیر نشوید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *