اپلیکیشن Network Speed Test برای ویندوزفون عرضه شد

اپلیکیشن Network Speed Test برای ویندوزفون عرضه شد
  • 1392/4/5
  • علیرضا
  • 0

واقع گاهی اوقات پیش می آید که با سرعت بسیار پایین شبکه مواجه می شویم. مثلا اگر همسایه تان، کلمه عبور وای فای مودم شما را بدست آورده باشد، می تواند باعث کاهش سرعت اینترنت شما شود. گاهی اوقات هم شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی یا همان ISPها مقصر هستند و در حال کم فروشی اینترنت به شما می باشند. در این مواقع باید از ابزارهای تست سرعت استفاده کنیم. ابزارهای زیادی هستند که این کار را برای شما انجام می دهند. مثلا وبسایت هایی مثل SpeedTest.net و یا ابزارهای مخصوص کامپیوتر یا موبایل. در زمینه موبایل و برای سیستم عامل های آی او اس و اندروید می توان ابزارهای زیادی را پیدا کرد. اما برای ویندوزفون تا به حال ابزار قابل اعتمادی وجود نداشته است تا بتواند سرعت شبکه را اندازه گیری کند.

اما شرکت مایکروسافت به تازگی اپلیکیشنی را عرضه کرده است که به شما کمک می کند تا سرعت اینترنت خود را مشاهده کنید. این اپلیکیشن Network Speed Test نام دارد و ابزار بسیار کامل و قدرتمندی می باشد. با گویا آی تی همراه باشید تا بیشتر با این برنامه آشنا شویم…..

این برنامه دارای سه بخش است. بخش اصلی این برنامه، پارامترهای مختلف شبکه را بررسی کرده و اطلاعات مربوطه را نمایش می دهد. اطلاعاتی مثل سرعت دانلود و آپلود بر حسب مگابیت و تاخیر شبکه بر حسب میلی ثانیه نمایش داده خواهد شد.

2

در بخش دوم می توانید اطلاعات مربوط به شبکه ای که به آن متصل هستید را مشاهده کنید. مثلا نوع اتصال، نام شبکه، وضعیت اینترنت و نام میزبان قابل مشاهده هستند.

3

در بخش آخر نیز گزارش های مربوط به آخرین تست های انجام شده در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

4

اما برای شروع یک تست سرعت باید به صفحه اصلی برگردید و روی دکمه Start تپ کنید. اولین چیزی که مشخص خواهد شد، سرعت دانلود است. پس از آن نیز سرعت آپلود، میزان تاخیر شبکه Maximum Jitter و سپس اتلاف پاکت ها. ممکن است میزان تاخیر شبکه ،اتلاف پاکت ها و Maximum Jitter برای شما ناآشنا باشند. پس توضیح کوتاهی خواهیم داد.

میزان تاخیر شبکه: میزان تاخیر شبکه یا همان Ping به مدت زمانی گفته می شود که یک پاکت های اطلاعاتی از کامپیوتر شما به سرور رفته و دوباره از آنجا برگردد. مسلما هر چقدر این مدت زمان کوتاه تر باشد، کیفیت اتصال شما بهتر است. برای بازی های آنلاین، Ping بسیار مهم است.

Maximum Jitter: به صورت ساده باید گفت که Jitter، میزان اختلاف در زمان رسیدن پاکت های اطلاعاتی به مقصد است. بنابراین هر چقدر این مقدار کمتر باشد، کیفیت ارتباط شما بهتر است. همچنین در زمینه ارتباطات صوتی، Jitter تاثیر بسیار زیادی دارد.

اتلاف پاکت ها: اتلاف پاکت های اطلاعاتی یا همان Pocket Loss به میزانی گفته می شود که بسته های ارسال شده از طریق کامپیوتر مبدا به مقصدشان نمی رسند. هر چقدر این میزان کمتر باشد بهتر است. در زمینه کار با فایل ها و ایمیل، این میزان تاثیر بسزایی دارد.

اپلیکیشن Network Speed Test رایگان است و در صورت تمایل شما، می تواند اطلاعات موقعیت مکانی شما را برای مایکروسافت ارسال کند تا تجربه شما از وای فای در ویندوزفون هشت بهبود پیدا کند. البته می توانید از طریق بخش تنظیمات این قابلیت را غیر فعال کنید تا حریم خصوصی شما حفظ شود.

برای دریافت این اپلیکیشن می توانید به فروشگاه ویندوزفون مراجعه کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *