۳ روش برای گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی

۳ روش برای گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی
  • 1395/12/16
  • زهرا معبودی
  • 3

اگر سری به بازارهای فروش موبایل در ایران بزنید محال است در فروشگاه ها نامی از شیائومی نباشد. از این رو بر آن شدیم تا آموزشی پیرامون پر کاربرد ترین ویژگی گوشی های هوشمند یعنی گرفتن اسکرین شات تهیه کنیم تا بتوانید با گوشی های شیائومی خود اسکرین شات بگیرید. دقت کنید که در این آموزش رابط کاربری گوشی MIUI8 را مد نظر داریم اما این ویژگی ها و دستورالعمل ها در گوشی های هوشمند این برند کاملا یکسان می باشد و تغییرات بسیار جزیی است. در این مقاله گویا آی تی به معرفی ۳ روش برای گرفتن اسکرین شات خواهد پرداخت.

اسکرین شات گرفتن با دکمه های ملموس فیزیکی در گوشی شیائومی

اغلب افرادی که گوشی های هوشمند دارند با استفاده از دکمه های فیزیکی و قابل لمس در گوشی ها عکس از صفحه گوشی می گیرند. در گوشی شیائومی این کار به دو صورت متفاوت انجام می شود.

گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی

روش اول در این مدل این است که  دکمه پاور و دکمه ولوم پایین را با هم نگهدارید تا عملیات گرفتن اسکرین شات صورت گیرد. شیوه دوم نیز به این منوال است که نگه داشتن دکمه ولوم پایین و دکمه هوم می تواند شما را کمک کند تا اسکرین شات بگیرید. بعد از این دو روش، صدای شاتر دوربین گوشی تان را خواهید شنید و این بدین معنی است که اسکرین شات شما آماده است.

اسکرین شات گرفتن با کمک نوار نوتیفی ها یا نوار اطلاع رسانی

نوار اطلاع رسانی دم دستی ترین بخش در گوشی های هوشمند است که در گوشی شیائومی نیز برایتان در دسترس است. اگر این بخش را مشاهده کنید بخش و یا آیکون گرفتن اسکرین شات به راحتی قابل مشاهده است. شما در هر صفحه ای که باشید کافیست نوار نوتیفی را فعال کنید یا اینکه آن را به پایین بکشید و روی دکمه گرفتن اسکرین شات ضربه بزنید. با این کار باز صدای نوتیفی خواهید شنید و اسکرین شات تان حاضر خواهد شد

گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی

اسکرین شات گرفتن در شیائومی با کمک Quick Ball

اگر قبل از خرید شیائومی از کاربران آیفون بوده باشید قطعا با قابلیت کمک لمسی آشنا هستید. از آن جا که شیائومی قصد دارد به طور کامل پوشش دهنده ویژگی های اپل باشد، در گوشی خود قابلیتی مشابه با کمک لمسی آیفون ارائه داده و آن را Quick Ball نامیده است. بدین صورت شما می توانید از طریق آن برخی کارها را سریع تر و کارا تر انجام دهید. اسکرین شات گرفتن نیز یکی از همین کار هاست که  Quick Ball آن برا برایتان سهل تر کرده است. اگر Quick Ball را فعال کنید، یک مجموعه ۵ تایی از کلید ها به شما نمایش داده می شود که می توانید از طریق آن اسکرین شات را بگیرید.

گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی

برای فعال سازی قابلیت Quick Ball در شیائومی کافی است به بخش تنظیمات بروید و در آن بخش به سراغ  Additional settings بروید و در نهایت با ضربه بر  Quick ball آن را فعال کنید. با فعال کردن آن نماد این مجموعه ظاهر خواهد شد که هر وقت بخواهید می توانید آن را لمس کنید و در ادامه با لمس آن ۵ امکان را مشاهده و روی اسکرین شات ضربه بزنید تا از صفحه مورد نظرتان عکس بگیرد.

بدین ترتیب می توانید به سادگی از گوشی خود عکس بگیرید و در محل مشخص شده برای ذخیره اسکرین شات ها آن ها را دریابید. برای گرفتن اسکرین شات در گوشی های خود خواه شیائومی خواه برند های دیگر از چه شیوه ای استفاده می کنید؟ آیا شیوه های مشابه در این باره در گوشی شما وجود دارد که بر شیائومی برتری داشته باشد؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. با استفاده از سه انگشت هم میشه اسکرین شات گرفت
    باید تو تنظیمات فعالش کنید
    البته اگه با سه انگشت روی صفحه بکشید خود به خود تنظیماتش رو بهتون پیشنهاد میده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *