چگونه از خاموش شدن دستگاه های USB توسط ویندوز جلوگیری کنیم؟

چگونه از خاموش شدن دستگاه های USB توسط ویندوز جلوگیری کنیم؟
  • 1396/2/3
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز به صورت خودکار در صورت عدم استفاده دستگاه های USB را غیر فعال می کند. این کار به جهت ذخیره نیرو انجام می شود ولی با سخت افزار های USB مشکلاتی ایجاد می کند. اگر این قابلیت را غیر فعال کنید دیوایس های متصل به USB انرژی بیشتری مصرف می کنند ولی دیگر مشکلی با قطع عملکرد آن ها مواجه نخواهید شد.

البته تنها در صورتی که مشکلی در این خصوص با یکی از دیوایس های USB تان دارید این قابلیت را غیر فعال کنید در غیر این صورت نیازی به این کار نیست.

تنظیمات این قابلیت در بخش power plan options ویندوز وجود دارد حالا چه ویندوز ۷، ۸ یا ۱۰ دارید باید به بخش power plan  در Control Panel بروید تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

به Control Panel > Hardware and Sound > Power Options بروید.

خاموش شدن یو اس بی با ویندوز

بر روی گزینه Change Plan Settings دقیقا کنار پاور پلنی که استفاده می کنید ( یا همان Balanced یا Power Saver) بزنید. به صورت پیش فرض ویندوز بر روی حالت Balanced قرار گرفته است. اگر مرتبا پلن مصرفی ویندوز را تغییر می دهید مخصوصا اگر کاربر لپتاپ هستید می بایست این تنظیمات را برای هر پلن به صورت جداگانه انجام دهید.

خاموش شدن یو اس بی با ویندوز

بر روی Change advanced power settings بزنید تا به بخش تنظیمات پیشرفته بروید.

خاموش شدن یو اس بی با ویندوز

اسکرول کرده و بخش USB settings را پیدا کنید. بر روی علامت + کنار آن زده تا بخش های بیشتری از آن نمایان شود و سپس گزینه USB selective suspend setting را بزنید و آن را به Disabled تغییر دهید.

بر روی OK زده تا تنظیمات تان ذخیره شود. از این به بعد دیگر ویندوز به صورت خودکار دستگاه های USB متصل را از کار نمی اندازد.

خاموش شدن یو اس بی با ویندوز

در صورتی که تمایل داشتید این قابلیت را دوباره فعال کنید کافیست به همین جا برگشته و این بار تنظیم را بر روی Enabled  قرار دهید.

امیدوارم که با این آموزش توانسته باشید، به خوبی از مشکل خاموش شدن یو اس بی تان خلاص شوید. نظر و دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *