آموزش خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام

آموزش خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام
  • 1396/3/5
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از ویژگی هایی که این روزها در اینستاگرام بیش از هر بخش دیگر آن مد نظر است، قابلیت پخش استوری و البته قابلیت اجرای لایو است. استوری ها در واقع رویداد هایی هستند که بیش از ۲۴ ساعت عمر ندارند و شما نمی توانید آن ها را به سادگی دانلود کنید. البته استوری ها در ابتدای امر، کمی محدودیت داشتند و نمی توانستیم آن ها را شخصی سازی کنیم اما حالا می توانید حتی استوری های تان را هم از دید دیگران مخفی کنید! در این باره آموزشی با عنوان چگونه استوری های اینستاگرام را از دید برخی از افراد پنهان کنیم؟ در گویا آی تی قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

زمانی که شما وارد اکانت اینستاگرام خود می شوید، در بخش home یا خانه، با لیستی مواجه می شوید، که نشان از استوری های کاربران دارد. هر آن کس را که شما فالو کرده باشید، لیستی از استوری هایشان را مشاهده خواهید کرد. البته آن دسته از افراد که اقدام به ایجاد لایو می کنند، استوری هایشان با نوتیفی live روی صفحه قرار می گیرد.

mute-someone’s-instagram-story

لایو استوری در واقع استوری هایی است که آنا در همان لحظه در حال برگزاری است و عموما برای رویدادهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که گفته شد شما می توانید استوری هایی را که ایجاد می کنید را از دید دیگران پنهان کنید اما گاهی دوست ندارید استوری های یکی از کاربران را مشاهده کنید و برای ایجاد آن توتیفی ای دریافت کنید. در این باره هم تنظیماتی وجود دارد که به سادگی قابل اعمال است اما از آن جا که تنظیماتش مثل سایر تنظیمات و بخش های اینستاگرام نیست، بسیاری از کاربران حرفه ای هم از آن خبر ندارند. امروز گویا آی تی این ترفند را به شما یاد می دهد:

برای اینکه از این به بعد استوری های کاربران را دریافت نکرده و نوتیفی ای از آن نبینید، باید ابتدا وارد اکانت خود شده و بعد دکمه هوم یا خانه را بزنید که عموما سمت چپ ترین دکمه یا تب در اینستاگرام است:

خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام

این جا بخش هوم در اینستاگرام است. همانطور که مشاهده می کنید، لیست استوری ها در بالا قابل مشاهده است. شما روی هر کدام را که لمس کنید، و با یک ضربه آن را پخش کنید، به ترتیب طی چند ثانیه، استوری های سایر کاربران را به طور اتوماتیک مشاهده خواهید کرد و البته می توانید با انگشت خود مثل حالت ورق زدن کتاب بین استوری ها بچرخید و حتی آن ها را ذخیره کنید. البته ذخیره کردن استوری ها به سادگی نیست، مثلا آموزش ذخیره و آپلود Story در اینستاگرام برای آیفون به شما یاد می دهد که اگر از کاربران اپل هستید چگونه با ابزار اضافی استوری ها را دانلود کنید. البته برخی از افراد هم دوست دارند که بتوانند استوری ها را در نسخه دسکتاپ هم مشاهده کنند که این کار چنان که باید شدنی نیست اما در مقاله ای با عنوان چگونه Story های اینستاگرام را در گوگل کروم برای دسکتاپ مشاهده کنیم؟ شما می توانید با یک ترفند ساده به این هدف برسید.

حالا فرض می کنیم که می خواهید در میان لیست استوری ها، تصویر یا نوتیفی از کاربری مشاهده نکنید، برای این کار بر روی لیست آیکون هایی که در بالا قرار دارد، بگردید و عکس پروفایل فردی که می خواهید استوری هایش را قطع کنید را پیدا کنید. بعد از اینکه فرد مورد نظر مشاهده شده، انگشت خود را روی تصویر پروفایل وی گذاشته ( در همین بخش که استوری ها قابل مشاهده است ) و دو سه ثانیه بگیرید، تا یک باکس تنظیمات باز شود:

خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام

به تصویر بالا دقت کنید. در این جا دو گزینه است، گزینه اول، به شما اجازه می دهد، قبل از مشاهده استوری فرد مورد نظر، پروفایلش را چک کنید. اما گزینه دوم یعنی mute “name” story در واقع به شما این اجازه را می دهد که استوری فرد مورد نظر را خاموش کنید. روی این گزینه ضربه بزنید، تا عملیات mute سازی انجام شود. بعد از این شما هرگز نوتیفی ای برای استوری های کاربر مورد نظر دریافت نخواهید کرد. شما به هر تعداد که بخواهید می توانید کاربران را در چنین تنظیماتی دخیل کنید. اما اگر تصمیم گرفتید که این قابلیت را حذف کنید و دوباره تنظیمات را به حالت اول ببرید، کافی است دوباره آیکون مربوط به فردی که او را mute کرده اید را لمس کنید.

دقت کنید که بعد از mute سازی، عکس پروفایل فرد مورد نظر در بخش استوری ها قرار می گیرد اما به صورت اکتیو و فعال نیست، و به صورت تار و غیر فعال در انتهای لیست مشاهده خواهد شد. بدین منظور به عکس زیر و سمت راست ترین آیکون در میان استوری ها نگاه کنید:

خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام

حالا کافی است که روی آیکون مورد نظر انگشت خود را قرار داده و یکی دو ثانیه نگهدارید تا باکس تنظیمات به صورت زیر برایتان آشکار شود:

خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام

در این حالت با زدن گزینه دوم که ابتدای آن unmute نوشته شده است، می توانید تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید. این تنظیمات در اینستاگرام به صورت معمول و مرسوم قرار نگرفته و شما باید کمی با استوری ها کار کنید تا متوجه شوید که تنظیمات مربوط به آن ها چگونه است و در کدام بخش های اینستاگرام پخش شده است. مثلا وقتی می خواهید یک استوری ایجاد کنید می توانید همان موقع از افکت های این شبکه اجتماعی استفاده کنید که در این رابطه  ما به شما گفته ایم که چگونه در اینستاگرام از فیلتر های افکت صورت استفاده کنیم؟  این افکت ها به ایجاد استوری های جذاب تر برای شما خواهد انجامید.

این آموزش از جمله آموزش هایی است که استفاده از آن به شما کمک می کند که پروفایل خود را آن طور که دوست دارید و بدون فشار محدودیت های اینستاگرام مدیریت کنید. در صورتی که در این باره سوالی دارید آن را با ما در میان بگذارید و تجربیات ارزشمند خود را در این شبکه به ما بگویید. همچنین این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *