آموزش غیرفعال کردن Touch Bar در MacBook Pro

آموزش غیرفعال کردن Touch Bar در MacBook Pro
  • 1396/3/8
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل طی کنفرانس های خبری خود به معرفی سرویس ها و دیوایس های جدید خود می پردازد. جالب اینجاست که اپل عموما به تلفیق تکنولوژی ها اهتمام خاصی دارد از این رو جالب توجه است که مک بوک پرو های اخیرش که مبتنی بر سیستم عامل مک هستند، در دو نمونه ۱۳ و ۱۵ اینچی ارائه شده اند که  دارای پنل OLED به نام تاچ بار با اسپل انگلیسی Touch Bar هستند.

تاچ باری که در این سیستم بکار گرفته شده است، در واقع پنلی است که در قسمت بالایی کیبرد قرار دارد. این پنل با اپلیکیشن های متفاوتی همگام می شود و موجب می شود که سیستم ب کاربر، چیزهایی نشان دهد که در کاربری وی موثر تر از سیستم های قبلی است. این سرویس Touch Bar نام دارد و نشان از این دارد که سرویسی لمسی و تاچ است. شتاب و سرعت عمل Touch Bar چنان زیاد است که حتی اگر کمی دست شما با آن لمس پیدا کند، عکس العملش قابل مشاهده خواهد بود.

پس این نشان می دهد که حساسیت بالایی دارد، اما بسیاری از کاربران تمایل دارند تا Touch Bar را غیرفعال کنند تا کاربری ساده تری داشته باشند. زمانی که Touch Bar را غیر فعال کنید، آن را به طور کامل متوقف نمی کنید چرا که اقداماتی مثل، تنظیم روشنایی و صدا و غیره فعال می باشند و به صورت پیش فرض کار خود را انجام می دهند. اما وقتی غیر فعال می شود ارتباطش با سایر اپلیکیشن ها قطع می شود.

MACBOOK PRO

هنگامی که Touch Bar فعال باشد، کافی است دکمه FN را بگیرید، تا بتوانید روی کیبرد کار کنید و توابع را بکار بگیرید. اما فرض می کنیم که قصد دارید آن را غیرفعال کنید. به ترتیب اقدامات گویا آی تی را که در زیر آورده ایم دنبال کنید.

 Touch Bar به چند حالت کار می کند؟

فعالیتی که برای Touch Bar ارائه شده به دو صورت است. اگر شما آن را فعال نگه دارید در واقع به طور اختصاصی و ویژه با اپلیکیشن ها کار خواهد کرد. حالت دوم برای وقتی است که صرفا یک سری کارهای پیش پا افتاده و ابتدایی و پیش فرض انجام می دهد. این در حالی است که شما Touch Bar را غیر فعال کنید. پس منتظر غیر فعال شدن دائمی و صد در صدی نباشید.

 

چگونه Touch Bar را غیر فعال کنیم؟

گام های زیر را در این باره طی کنید:

در مرحله اول، برای غیر فعال کردن Touch Bar در سیستم وارد System Preferences بشوید و روی آیکون کیبرد کلیک کنید. بعد از کلیک بر کیبرد، تب Keyboard را انتخاب کنید.

در مرحله دوم، منویی به نام Touch Bar shows وجود دارد که باید آن را باز کنید. در این منو گزینه ای به نام Expanded Control Strip وجود دارد که می توانید آن را انتخاب کنید.

در مرحله سوم، منوی Press Fn key to را باز کرده و Show F1, F2, etc. Keys را انتخاب کنید و روی آن کلیک نمایید.

در ادامه لازم است که از System Preferences خارج بشوید تا سیستم کار تنظیمات را به پایان برساند.

در شرایط گفته شده، شما به سادگی می توانید تغییرات را روی سیستم مشاهده کنید اما اگر بخواهید از  F1 تا F12 استفاده کنید، کافی است که Fn را بگیرید.

یکی از مشکلاتی که در این باره زیاد به چشم خورده است، این است که برخی اپ ها همچنان ارتباط خود را با این تاچ بار ادامه می دهند، برای اینکه بتوانید این قابلیت ها و تعامل ها را کاملا از دسترس خارج کنید به مسیر System Preferences > Keyboard > Shortcuts بروید و در این بخش اپ ها را مدیریت کنید و وضعیت تاچ بار را به وضعیت پیش فرض به طور کامل شیفت دهید.

در این جا بخشی به نام Function Keys وجود دارد که می بایست، از میان باکس سمت راست، نام اپ ها را از لیست خارج کنید. بدین ترتیب می توانید با چند حرکت، تمامی وابستگی ها را از این سرویس بگیرید و تاچ بار را فقط برای یک حالت خاص پیش فرض در اختیار داشته باشید.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *