مروری بر بازی “عصر اژدها”
بازی “عصر اژدها: مبداها”، با وجود همه محاسنش یک بازی زیبا نبود. دنیای آن درهمریخته و قهوهای و منوهایش خشک و زشت بود. با این حال، یک خبر خوب برای زیباییپرستان اینکه من پنج دقیقه ای را به طور جدی در درخت مهارت جدید بازی عصر اژدهای ۲ به گشتوگذار پرداختم و در آن ویژگیهای تازه و مثبتی یافتم که واقعا برایم خوشایند بود.
درختهای مهارت نسبت به بازی قبلی تکامل یافتهاند و به بازیکنان این امکان را میدهند که در حالی که هنوز در حال جنگ هستند شخصیتی را بسازند که با خصوصیات مورد نظرشان جور در میآید. هاوک، شخصیت اصلی، میتواند یکی از سه نوع باشد – سرکش، جادوگر، جنگجو – ولی میتواند کارهای مفصلتری نیز انجام دهد.
دیویدی “حرکات سرکش”: ویرایش ۲۰۱۱
من در یکی از بررسیهای اخیرم هاوک را به عنوان یک شخصیت سرکش مورد آزمایش قرار دادم، نسبت به نسخه قبلی روی این دسته کار بیشتری شده بود. من پس از اندکی بازی در درخت مهارت متوجه شدم که توانایی هاوک با شمشیرهای کوتاه بهبود یافت و به جنگجویی فوق العاده چالاک و قدرتمند تبدیل شد. اگر بازی عصر اژدهای ۲ نظرتان را جلب کرد لازم نخواهد بود که در یک پیشروی مداوم به نقطه اوج از آن بگذرید. این امکان وجود دارد که نقاط منتسب در تواناییهایی که تاکنون به دست آورده اید قرار بگیرند، تاثیرشان بالا رود و در کل بازی مرتبط بمانند. درخت مهارت در دستههایی ردهبندی شده است، مهارتهایی که برای یک روش بازی مناسب هستند در کنار هم در یک بخش جای گرفته اند. من وقتی که مشتاقانه به دنبال وسائلی که هاوک در زمینه سلاحهای کمانی میتوانست در جنگ استفاده کند بودم به امکانات “تیر و کمان” رجوع کردم.
من با رضایت از قابلیتهای استبیهاوک (StabbyHawke)، این بازی را به پایان رساندم. حرکت خنجر از پشت در بازی عصر اژدها به گونهای خندهدار رضایتبخش است: در یکی از این صحنهها، هاوک در حالی که یک بمب دودزا را پرتاب میکند با سرعت زیادی جلو میرود و به پشت دشمنش میرسد، و در آنجا اسلحه سرد را چند اینچ در کلیههایشان فرو میکند. اولین باری که این کار را کرد، من به طور غیرارادی شکمم را گرفتم و سالم بودن اعضای داخلی خودم را بررسی کردم.. دفعه دوم، خندهام گرفت. من به روشی که برای شروع این بازی تعریف شده بود، بازیام را شروع کردم. هاوک و دوستانش این بار به مراتب پرجنبوجوشتر از سابق هستند – در واقع، کلیت نبرد در این بازی تازهتر، سریعتر و نزدیکتر به یک بازی اکشن نسبت به Origins است.
قدرت کاراکتر این بازی چنان زیاد است که حتی بعضی اوقات به خود نیز صدمه میزند.
شعار برگزیده کمپانی بایوور (Bioware) برای بازی عصر اژدهای ۲، حضور ذهن است. مکالمات عصر اژدهای ۲ (DA2)، که اکنون زرهِ بازی مس افکت (Mass Effect) را به تن کرده، رویکردهای بازیهای همگروهش را برگزیده است: گفتگوها در یک چرخ بحث جای میگیرند و حبابهای کوچک حاوی متن شما را از حرفهای هاوک، که کاملا صدادار و بدون هجی کردن دقیق بیان خواهد شد، مطلع میسازد. بهتر از همه اینکه، من توانستم از تواناییهایم در جشنها برای ساکت کردن افرادی که مشغول صحبتهای نامربوط بودند استفاده کنم. بتنی، خواهر هاوک، یک نارنجک در اختیار دارد. او و هاوک در برابر حرکت دارکسپاون (Darkspawn) میتوانند بایستند و درباره راههای خورده شدن آنها بحث کنند، یا – با یک امکان بحث – او میتواند یک حریق پیشگیرانه راه بیاندازد و نیمی از قدرت ورودی را بگیرد.
عصر اژدهای ۲ یک بازی پیوستهتر و پرهیجانتر از بازی قبلیاش است، و به مراتب سبکتر است.
برگرفته از پیسی گیمر
این متنی که شما نوشتید نه متن گفتاری است و نه نوشتاری ؛ لطفا جمله آخری که نوشتید را خودتان بخوانید:
عصر اژدهای ۲ یک بازی پیوستهتر و پرهیجانتر از بازی قبلیاش است، و به مراتب سبکتر است.
بله درسته کمی در ترکیب مطالب و گفتاری مشکل داره
ما هم به نقل از پی سی گیمز گفتیم
بازهم بابت توجهتون متکریم و سعی میکنیم تا کیفیت مطالب رو بالاتر ببریم