یک پرتره چاپی فوق العاده آسان در فوتوشاپ

  • 1389/12/18
  • مهرداد ارجمندی
  • 2

بسیاری از افراد مایلند بدانند که چگونه می توانند در برنامه ی فوتوشاپ افکتهای خاصی مانند همین عنوانی را که امروز برای شما در نظر گرفتیم درست کنند. به همین منظور در نظر داریم تا در مقالاتی به همین عنوان این آموزش ها را برای شما داشته باشیم . امید است که این مقالات تاثیر آموزشی خوبی داشته باشد.

البته همانطور که می دانید می توان این افکتها را به کمک دیگر برنامه ها مانند ادوبی فلاش نیز خلق کرد با این حال در این مقاله برآنیم که تنها از برنامه ی فوتوشاپ کمک بگیریم و کاری را که می خواهیم خلق کنیم.

پس در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید با فوتوشاپ یک پرتره ی چاپی فوق العاده ساده خلق کنید.در این کار از فیلتر Displace و تعدادی Blend Mode برای رسیدن به افکت مورد نظر استفاده می کنیم. فرایند کلی کار بسیار ساده است ولی ممکن است برای اضافه کردت متن ها و المان و عناصر دیگر مجبور شوید برای آن وقت نسبتا زیادی را بگذارید. اما هنگامی که یک بار این کار را انجام دادید از دفعه های بعد این کار برای شما  بسیار ساده و سر راست خواهد بود .

قدم 1 :

فوتوشاپ را باز کنید و یک پوشه  ی جدید باز کنید . من از اندازه های 2560×1440 پیکسل استفاده کردم.سپس عکس مورد نظر خود را وارد کنید. من از یک پرتره که توسط “جان آرلینگتون” گرفته شده ، استفاده می کنم.(جان یکی از دوستان فوتوگراف من هست)  عکسی که من استفاده می کنم دارای پشت زمینه ی سفید است پس آن را حذف می کنم.

قدم 2 :

لایه را کپی و تکرار کنید (Duplicate) و به Image>Adjustment>Desaturate بروید. شما باید یک عکس سیاه و سفید داشته باشید. یک پشت زمینه ی سفید اضافه کنید. بعد از آن فایل را ذخیره کنید . توجه کنید که در هنگام ذخیره باید به فرمت PSD آن را ذخیره کنید در غیر این صورت با فیلتر Displace کار نخواهد کرد .

قدم 3 :

با استفاده از ابزار تایپ افقی ( کلید میانبر T ) یک باکس متنی ایجاد کنید و متن خود را وارد کنید . ایده ی این کار این است که با متنهایی که دارید بازی کنید و آنها را غیرقابل خواندن کنید یا حداقل کاری کنید که به صورت عادی جلوه ندهند . پس تا می توانید با خطوط بازی کنید ، line-heights را کم کنید تا خطوط بر روی هم قرار گیرند.

همچنین می توانید بعضی از کلمات کلیدی که بیشتر مد نظرتان است را به صورت بزرگتر و پررنگتر درآورید. مثلا من کلماتی مثل  : Photoshop ، Tutorials ، Illustrator، Inspiration و … را برجسته تر کردم. همچنین از حالت ایتالیک و همچنین تغییر سایز و اندازه ها کلمات به طور منظم استفاده کردم.

نکته : من از فونت Garamond برای متن استفاده کردم. فکر می کنم فونتهای serif برای این افکت صورت بهتری ایجاد می کند .

قدم 4 :

برای هر لایه به مسیر  Layer>Layer Style>Drop Shadow بروید . با استفاده از Multiply برای Blend Mode ،از  رنگ سیاه برای قسمت رنگ ،از  90º برای زاویه واز 5 پیکسل برای فاصله ها و اندازه ها استفاده کنید . همچنین تمام لایه ها را در یک گروه قرار دهید و سپس آن را تکرار کنید (duplicate). به Layer>Merge Group بروید و سپس به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید . برای شعاع از 10 پیکسل استفاده کنید . این لایه ی تار باید پشت سر لایه ی معمولی قرار گیرد . ایده ی کار اضافه کردن عمق به متن هاست پس باید آن ها را کمی سایه دار کنیم.

می توانید دومرتبه متن اصلی را داپلیکیت کنید و آن را کمی به سمت بالا  سمت چپ جابجا کنید تا کار عمق بیشتری پیدا کند .

قدم 5:

لایه های متن را انتخاب کنید و آنها را تبدیل به یک لایه  کنید . سپس به Filter>Distort>Displaceبروید .یک باکس سوالی ظاهر می شود و از شما می خواهد تا فایل خود را انتخاب کنید . فایل PSD را که در مرحله ی 2 ساختیم ،انتخاب کنید .بعد از آن برای تنظیمات فیلتر Displace برای مقیاس عمودی و افقی از مقدار 15 استفاده کنید . از این برای Displacement Map و از Repeat Edge برای Undefined Areas استفاده کنید .

 

نقشه ی جابجایی باعث کج شدن و انحراف لایه هایی که بر اساس تصویرمقیاس خاکستری که استفاده کردیم ، می شود، رنگهای تیره پایین می رود در حالی که رنگهای روشن و نورها بالا می روند .

قدم 6:

لایه ی عکس را در بالای لایه ی متن سفید قرار دهید . سپس Blend Mode لایه ی عکس را به Light Burn تغییر دهید .

 

قدم 7:

تصویر جزییات بسیار زیادی دارد پس به Filter>Noise>Dust & Scratches بروید .برای شعاع از 7 پیکسل استفاده کنید و برای Threshold از سطح 0 استفاده کنید .

 

 

قدم 8:

لایه ی متنی را Mask کنید و بدین ترتیب شما لایه ی متنی را در بالای عکس دارید .

 

نتیجه گیری :

می توانید کمی اشباعیت را کم کنید و همانطور که پیش از این هم گفتم می توانید لایه های متنی بیشتری را به کار اضافه کنید و همچنین می توانید از سیمبل ها و شکلهای متفاوتی نیز استفاده کنید .

راه های زیای وجود دارد که بتوانید این افکت را خلق کنید ، با این حال به نظر می رسد این راه یکی از ساده ترین راههاست. ولی باید خیلی دقت کنید تا همه چیز مناسب و جفت و جور درآید در غیر این صورت افکتی که می سازید آنچنان که باید خوب باشد نیست.

 

برای سهولت بیشتر  فایلهای فوتوشاپ را دانلود کنید .

از اینجا می توانید فایلهای فوتوشاپی را که ما در این کار استفاده کردیم دانلود کنید .

 

منبع :abduzeedo

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *