طراحی گوشی‌های جدید موتو E4 و موتو E4 Plus موتورولا با مشخصات‌‌فنی رده‌پایین فاش شد

طراحی گوشی‌های جدید موتو E4 و موتو E4 Plus موتورولا با مشخصات‌‌فنی رده‌پایین فاش شد
  • 1396/1/29
  • مقدم
  • 0

در اوایل ماه جاری میلادی، بخشی از مشخصات‌فنی گوشی میان‌رده موتو E4 موتورولا به همراه مشخصات‌ سخت‌افزاری موتو E4 Plus فاش شد. مدل دوم که به عنوان نسخه قدرت‌مندتر موتو E4 عرضه می‌شود، از یک چیپ‌ست نامشخص مدیاتک استفاده می‌کند و دریافت تاییدیه FCC برای آن، از عرضه موتو E4 Plus با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خبر می‌دهد. این در حالی است که موتو E4 به یک باتری با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و مشخصات سخت‌افزاری آن، نشان می‌دهد که موتو E4 به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت ارائه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

مشخصات‌فنی قدرت‌مندتر موتو E4 Plus بدین معنی است که تمرکز شرکت موتورولا در هنگام توسعه گوشی‌های جدیدی از سری موتو E4 بیشتر بر روی نسخه “پلاس” معطوف بوده است و شرکت سازنده تلاش می‌کند تا با ارائه این گوشی میان‌رده با مشخصات سخت‌افزاری مناسب، انتخاب موتو E4 Plus را به دلیل قیمت بالاتر آن منطقی جلوه دهد.

گوشی ارزان‌قمیت موتو E4 با حاشیه‌های بیشتری در اطراف صفحه‌نمایش همراه شده است؛ از نمایشگر کوچک‌تری استفاده می‌کند و رزولوشن نمایشگر آن در مقایسه با موتو E4 Plus کم‌تر خواهد بود. با این‌حال، موتو E4 Plus با حاشیه‌های کم‌تری همراه شده و نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی در این مدل، بیشتر از موتو E4 است. هم‌چنین، انتظار داریم که موتو E4 Plus حداقل با یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۲ اینچی با رزولوشن HD عرضه شود.

در اطلاعات فاش‌شده از مشخصات سخت‌افزاری موتو E4 به این موضوع اشاره شده است که گوشی رده‌پایین جدید موتورولا از یک نمایشگر ۵٫۰ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل استفاده می‌کند. شرکت موتورولا از چیپ‌ست ۶۷۳۷m در گوشی میان‌رده موتو E4 استفاده نموده که این تراشه با یک پردازنده چهار هسته‌ای و تراشه گرافیکی Mali-T720MP با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز، همراه شده است. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی رده‌پایین در نظر گرفته شده است که می‌توانید در صورت تمایل، آن‌را افزایش دهید.

شرکت موتورولا تصمیم دارد تا گوشی میان‌رده جدیدش را با یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی ارائه دهد و دوربین سلفی از فلاش LED استفاده می‌کند که ثبت تصاویر سلفی را در محیط‌های کم‌نور امکان‌پذیر خواهد نمود. هرچند، به‌نظر می‌رسد که عملکرد دوربین‎های به کار گرفته شده در این گوشی چندان مناسب باشد و با توجه به قیمت احتمالی آن، موتو E4 تنها برای افرادی مناسب خواهد بود که به دنبال یک گوشی بسیار ارزان‌قیمت با سیستم‌عامل اندروید هستند. شرکت موتورولا برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر که گوشی‌های ارزان‌قیمت خود را با سیستم‌عامل قدیمی اندروید مارشمالو ۶٫۰ ارائه می‌دهند، موتو E4 و موتو E4 Plus را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ ارائه خواهد داد.

در حال‌حاضر، اطلاعات بیشتری پیرامون این دو مدل وجود ندارد اما به احتمال زیاد، موتو E4 حداقل به دو گیگابایت رم مجهز شده است. هم‌چنین، انتظار داریم که موتو E4 Plus با حافظه رم بیشتر ۳ گیگابایت به بازار عرضه شود. موتو E4 Plus از سنسور تشخیص اثرانگشت استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت در کناره پایین نمایشگر در زیر دکمه Home، جای گرفته است.

فلاش LED برای دوربین سلفی، هم‌چنین برای موتو E4 Plus در نظر گرفته شده است و به‌نظر می‌رسد که کیفیت بدنه آن در مقایسه با موتو E4 بهتر باشد. هم‌چنین، انتظار داریم که تراشه قدرت‌مندتری به موتو E4 Plus قدرت بدهد تا شرکت موتورولا بدین شکل، کاربران را نسبت به خرید این محصول مجاب نماید. هرچند، مطمئن نیستیم که قیمت نهایی کم‌تر از ۱۸۰ دلار باشد و ممکن است موتورولا E4 Plus با قیمتی بیشتر در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی میان‌رده به بازار عرضه شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *