۱۰ ترفند جدید گوگل درایو برای افزایش کارایی در وب

۱۰ ترفند جدید گوگل درایو برای افزایش کارایی در وب
  • 1398/9/12
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید یکی از مهم ترین ترفند های گوگل درایو این باشد که می توانید با کمک گوگل درایو از واتس اپ خود بکاپ بگیرید. حتی گوگل درایو به امنیت بیشتر فایل های اشتراک گذاری شده کمک می کند چرا که می توانید برای فایل های اشتراک گذاری شده در گوگل درایو زمان انقضا تعریف کنید. تا کنون به موارد مختلفی در مورد گوگل درایو در گویا آی تی پرداخته ایم اما به جرات می توانم بگویم که اگر کاربر حرفه ای این سرویس گوگلی هستید، این ترفند های جدید گوگل درایو را با دقت بیشتر مطالعه کنید و یاد بگیرید.

تبدیل متن عکس ها به نوشته با گوگل درایو

Google Drive به شما امکان می دهد متن را از تصاویر با استفاده از ویژگی تشخیص نوری آن (OCR) بیرون بکشید. فقط بر روی هر فایل تصویری PDF یا JPEG / PNG کلیک راست کرده و آن را با Google Docs باز کنید. ابزار OCR به سرعت تصویر را به متن تبدیل می کند ، به شما این امکان را می دهد که آن را آزادانه کپی کرده و چسباند.

تبدیل متن عکس ها به نوشته با گوگل درایو

اگر عکس یا یک فایل پی دی اف محافظت شده دارید می توانید از این روش عالی استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که سعی کنید، عکس تان پر کیفیت باشد. در نهایت برای تبدیل متن عکس ها به نوشته با گوگل درایو، حتما از فونت های رسمی و معمولی مثل  Arial یا Verdana استفاده کنید.

 

جستجوی حرفه ای در گوگل درایو را تجربه کنید

Google Drive از ویژگی جستجوی پیشرفته ای برخوردار است که شما را به سرعت به سند دقیق مورد نظرتان هدایت می کند. شما می توانید با به یاد داشتن یک تاریخ، یا نام یا کلمه ای کلیدی که از فایل مورد نظر به یاد دارید، فایل مورد نظرتان را پیدا کنید. ابزار ocr نیز به شما کمک می کند پی دی اف ها را پیدا کنید.

جستجوی حرفه ای در گوگل درایو را تجربه کنید

ما پیش از این به آموزش جستجوی حرفه ای در گوگل درایو پرداخته ایم که می توانید آن را در صفحه مورد نظر با دقت کامل مطالعه کنید.

 

با دوستان گپ بزنید و اسناد را با هم ویرایش کنید

گوگل درایو یک راه عالی برای کسانی است که می خواهند به طور گروهی روی سندی کار کنند. با کمک گوگل درایو می توانید کاربران، همکاران و دوستان خود را دور هم جمع کنید، با آن ها گپ و گفتگو داشته باشید  در نهایت روی فایل های خود ویرایش ایجاد کنید. این ویرایش را تمام دوستان تان خواهند دید.

با دوستان گپ بزنید و اسناد را با هم ویرایش کنید

اما برای این که این افراد را دور هم جمع کنید کافی است از طریق جیمیل یک دعوتنامه برای آن ها ارسال کنید. دقت کنید که آن ها نیز باید دارای یک حساب گوگلی باشند تا بتوانند به یکدیگر ارتباط داشته باشند و به گروه شما ملحق شوند.

بسیاری از ابزارهای همکاری محبوب مانند WebEx و GotoMeeting وجود دارد ، اما به نظر من این ویژگی Google Drive این سرویس را با ارزش تر از سایرین ابزار ها قلمداد کرده است.

در مقاله ای به شما یاد داده ایم که چطور فایل های اسکن شده توسط گوگل درایو را ویرایش کنید.

 

ارسال ایمیل به مخاطب با کمک گوگل درایو

شاید یک آدرس ایمیل را در یکی از اسناد خود در گوگل درایو، ذخیره کرده باشید. اگر بخواهید به این آدرس چیزی ارسال کنید کافی است که روی آن دوبار کلیک کنید. در این صورت کلاینت های ایمیلی مختلف نمایش داده می شود و می توانید به طور دلخواه از یکی کمک بگیرید و ایمیل مورد نظر به ادرس دلخواه خود ارسال کنید.

ارسال ایمیل به مخاطب با کمک گوگل درایو

 

تغییرات مربوط به ورژن ها را پیگیری کنید

شاید یک متن در یک سند، بارها ویرایش شود. این سند هر بار که ویرایش شود در حافظه گوگل درایو باقی می ماند. خواه ۱۰۰ بار یا ۳۰ بار این فایل را ویرایش کرده باشید، تمام تغییرات را می توانید در گوگل درایو مشاهده کنید.

تغییرات مربوط به ورژن ها را پیگیری کنید

شاید باور نکنید من توانسته ام ورژن ویرایش شده یک فایل را مربوط به سال ۲۰۱۳ پیدا کنم!

 

پوشه Google Drive را در ویندوز ۱۰ ایجاد کنید

به راحتی می توانید یک پوشه Google Drive را در ویندوز ۱۰ ایجاد کنید. به دلایل بسیاری می تواند این کار کاملاً مفید باشد. به عنوان مثال ، Google Drive به شما کمک می کند تا با استفاده از برنامه دیگری به نام “Google Takeout” ، Google Photos یک همگام سازی خوب با Microsoft Photos ایجاد کنید

پوشه Google Drive را در ویندوز 10 ایجاد کنید

بدین ترتیب به فایل های ذخیره شده از گوگل درایو خود دسترسی ساده ای خواهید داشت.

 

از چند حساب گوگل درایو با هم استفاده کنید

یکی از چیزهایی که در استفاده از گوگل درایو آزاد شده است، این است که می توانید چندین اکانت را با هم ادغام کنید. اگر شما مشکل فضای ۱۵ گیگابایتی دارید و این مقدار برای تان واقعا کم است می توانید با چند حساب جیمیلی فضای بیشتری برای خود ایجاد کنید. هر چند تا کنون میزان محدودیت های اکانت ها رسما توسط گوگل اعلام نشده اما می توانید به طور منصفانه، از فضای ۴ یا ۵ اکانت استفاده کنید.

از چند حساب گوگل درایو با هم استفاده کنید 

با این کار دست کم، ۶۰ گیگابایت فضای اضافی گوگل در اختیار شما قرار می دهد.

 

به صورت آفلاین با گوگل درایو کار کنید

از طریق “تنظیمات” ، می توانید نسخه آفلاین از Google Drive را فعال کنید تا بتوانید بدون اینترنت با صفحات ، اسناد و اسلایدها کار کنید. قبل از انجام این کار ، باید به اینترنت متصل شوید و از مرورگر Chrome استفاده کنید.

به صورت آفلاین با گوگل درایو کار کنید

 

از اتصال اپلیکیشن ها بهره ببرید

یکی از امتیازهای دیگر گوگل درایو این است که می توانید برای افزایش بهره وری در این سرویس، از قابلیت های اپلیکیشن های مختلف در آن استفاده کنید. برای این کار، کافی است از طریق تنظیمات، اپلیکیشن ها را به گوگل درایو متصل کنید.

از اتصال اپلیکیشن ها بهره ببرید

تا کنون بیش از صد ها اپلیکیشن برای اتصال به گوگل درایو بهینه سازی شده اند.

از جمله امکانات دیگر این سرویس می توان به امکان اشتراک گذاری لینک با هر فرد که بخواهید اشاره کرد. کافی است فایل خود را تنظیم کنید و برای آن یک لینک اشتراک گذاری بسازید. این لینک می تواند عمومی باشد یا این که برای کاربر خاصی تعریف شده باشد. حتی شما می توانید این لینک را با تاریخ انقضای خاصی شخصی سازی کنید.

همچنین تا پیش از این، گوگل درایو این امکان را فراهم نکرده بود که بتوانید فونت های دلخواه خود را بدان معرفی کنید اما با ترفند جدید گوگل درایو حالا می توانید از لیست بلندی از فونت ها در آن لذت ببرید و فونت های دلخواه خود را فعال کنید. برای این منظور این آموزش را بخوانید.

شما از کدام ویژگی عالی گوگل درایو لذت می برید؟ آن را برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *