چطور برای آشپزی وبلاگ نویسی کنیم و پول در بیاوریم

چطور برای آشپزی وبلاگ نویسی کنیم و پول در بیاوریم
  • 1398/10/2
  • زهرا معبودی
  • 0

آموزش وبلاگ نویسی آشپزی به این دلیل مهم است که ما به اطراف مان بسیار تمرکز و توجه کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که با این شاخه می توانید درآمد کسب کنید. اگر کمی به اطراف خود توجه کنید، متوجه می شوید که هر چه به غذا ربط داشته باشد می تواند تولید پول کند. البته باید به درستی بتوانید در این باره کار کنید. یکی از اموری که منجر به درآمد زایی می شود، وبلاگ نویسی در مورد مواد غذایی است. لازم نیست تبحر آنچنانی داشته باشید ولی ۵ نکته ضروری برای وبلاگ نویسی آشپزی وجود دارد که اگر آن را انجام دهید به احتمال زیاد در ۶ ماه اول می توانید از آن سود زیادی کسب کنید.

 

برای یک دسته خاص از غذاها وبلاگ نویسی کنید

این روزها دست ها در وبلاگ نویسی مواد غذایی بسیار زیاد شده است. اما این بدین معنی نیست که شما نمی توانید در این باره کار کنید. تنها باید متفاوت کار کنید.

برای شروع، باید به این فکر کنید که:

  1. چه چیزی بین مردم رواج دارد
  2. مردم به دنبال چه چیزی می گردند
  3. چه چیزی به طور خاص مورد تمرکز قرار نگرفته است

بعد از پاسخ گرفتن از سوالات بالا، لیستی از چند دسته خاص و پر طرفدار را انتخاب کنید و صرفا روی یکی از آن ها شروع به کار کنید.

لطفا فکر نکنید چون آزاد هستید توی وبلاگ تان مطلب بگذارید در مورد همه چیز بنویسید. یک دسته را شروع کنید و ادامه دهید.

دسته بندی ها مثلا می توانند

  1. نوشیدنی ها
  2. غذاهایی با طعم خاص ( تند – ترش – و غیره )
  3. ترکیب غذایی با x مواد اولیه
  4. غذای گرم – غذای سرد

و غیره باشد

آموزش وبلاگ نویسی آشپزی

نمونه هایی از دسته های خاص سایت آشپزی

یک نمونه جذاب از این گونه وبلاگ های آشپزی وبلاگ Minimalist Baker است که در آن، غذاهایی آموزش داده می شود که ۳ ویژگی دارند:

  • با کمتر از ۱۰ مواد اولیه ساخته می شوند
  • فقط نیاز به یک کاسه دارند
  • کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می شود

نمونه با ارزش دیگر، Budget Bytes است که بودجه بندی غذاها را مشخص کرده و به تناسب بودجه بندی ها، دسته بندی ها را ایجاد کرده و هر فرد می تواند به تناسب پولی که دارد، غذایی را انتخاب کند و درست کند.

به هر حال با ایده گرفتن از این وب سایت های خارجی می توانید بهترین استارتاپ ها را در منزل تان و پشت میز آشپزخانه تان راه بیندازید و کارتان را شروع کنید.

البته اگر دوست دارید از کارهای هنری در منزل پول در بیاورید می توانید با ساخت زیور آلات یا کارهای هنری دستی، به درآمد زایی برسید.

ارسال منظم و همیشگی پست های وبلاگ

وقتی که رگ های حیاتی یک وبلاگ جریان داشته باشد، زنده است و می تواند برای شما تولید بازدید کننده و درآمد کند. برای درآمد زایی از وب سایت مواد غذایی تان، یا وبلاگ آشپزی تان، کافی است که یک برنامه مدون برای تولید آموزش های آشپزی داشته باشید.

بهترین گزینه این است که هر روز یا هر دو روز یک بار، در سایت خود مقاله ای را منتشر کنید. این مقاله باید آموزشی و در جهت هدف وبلاگ آشپزی باشد.

البته این بدین معنی نیست که نیاز دارید که هر روز پای وبلاگ تان بنشینید. شما می توانید چند مقاله آموزشی آشپزی را بنویسید و با اتوماسیون زمان بندی به سادگی، آموزش ها را ارسال کنید.

وبلاگ تان به طور اتوماتیک مطالب را منتشر می کند و شما می توانید درگیر تجربه های بهتری باشید.

اگر بتوانید به طور منظم طی ۶ ماه تا یک سال، روزانه حداقل یک آموزش ارسال کنید، نتیجه خوبی خواهید گرفت. هر چند وبلاگ های آشپزی وجود دارند که روزانه چندین آموزش را آپدیت می کنند.

 

آموزش وبلاگ نویسی آشپزی با دستورالعمل های مفصل

این که کسی بخواهد به دستورالعمل های آشپزی دسترسی داشته باشد واقعا ساده است. سایت های زیادی در حال انجام این کار هستند. اما یکی از چیزهایی که شما را به موفقیت می رساند این است که:

  1. روی جزییات مفصل کار کنید
  2. تصاویر گام به گام کارهای خود را بنویسید
  3. مقدار مواد غذایی را به طور دقیق بیان کنید
  4. از مواد غذایی جایگزین صحبت کنید
  5. مدت زمان های پخت، بن ماری شدن و غیره را به دقت بیان کنید.
  6. حتی میزان شعله، دمای فر، و غیره را نیز بیان کنید.

شاید این مدل نوشتن زمان بر باشد اما مطمئن باشید تجربه کاربری بهتری بر روی بازدید کننده دارد و در نتیجه دیگران بیشتر به سمت وبلاگ شما نسبت به رقبا جذب خواهند شد.

آموزش وبلاگ نویسی آشپزی کار ساده و البته کمی زمان بری است چرا که شما باید ضمن انجام کارها، عکس بگیرید، دستورات را به ترتیب انجام دهید و مراقب باشید غذای تان خراب نشود و یا نسوزد. اما اگر به این کار عشق داشته باشید همه چیز آسان می شود.

آموزش وبلاگ نویسی آشپزی

تا می توانید آموزشتان را با تصویر ترکیب کنید

آشپزی چیزی است که مخاطب برای دنبال کردن آن تمایل دارد به دنبال عکس باشد. یعنی با عکس، می توان آشپزی بهتری داشت. پس بگذارید کیفیت کارتان را تصاویر وبلاگ تان، مشخص کند.

عکس باید به گونه ای باشد که هم از نظر کیفیت و حجم بتواند نظر کاربران را جلب کند.

نتیجه آشپزی تان را باید به کمک یک عکس عالی و با کیفیت نمایش دهید. در واقع کاربر با مشاهده خروجی غذای مورد نظر، تمایل دارد پای وبلاگ تان بنشینند و یاد بگیرند.

نور پردازی هنگام گرفتن عکس ها بسیار ضروری است. پس سعی کنید در ضمن آموزش آشپزی عکاسی تقریبا حرفه ای را هم بیاموزید تا عکس های خوب تولید کنید.

 

وبلاگ تان را به شهرت برسانید

تا زمانی که شما یک گوشه نشسته اید و می نویسید، و هیچ عملیات به شهرت رسانی روی سایت خود انجام نمی دهید، مطمئن باشید که به صد در صد از هدف های خود نخواهید رسید.

بنابراین اگر می خواهید وبلاگ آشپزی تان را به جریان درآمد زایی وارد کنید باید ترافیک طبیعی و کافی داشته باشید. یکی از این کارها این است که در انجمن های آشپزی فعال باشید. همچنین در شبکه های اجتماعی، نتیجه کارهای خود را بیان کنید و از تبلیغات مختلف برای وبلاگ خود استفاده کنید.

البته نا گفته نماند که، شما می توانید به سادگی تمام، با سئوی وبلاگ خود به درستی، جایگاه خود را در موتورهای جستجو پیدا کنید و به نتیجه خوبی برسید.

 

چند توصیه کلی برای موفقیت در وبلاگ نویسی آشپزی

در این باره آموزه های زیادی در اینترنت وجود دارد. اما به عنوان فردی که می خواهید یک وبلاگ خوب در دسترس داشته باشید چند توصیه ویژه داریم.

  1. تجربیات آشپزی تان را افزایش دهید
  2. از وب سایت های خارجی برای دریافت دستورالعمل های جدید کمک بگیرید
  3. عکس ها را ترجیحا خودتان بگیرید و کپی نکنید
  4. هرگز متن وبلاگ تان را کپی نکنید
  5. از خلاقیت خود در آشپزی استفاده کنید
  6. مهارت های مرتبط با وب، و وبلاگ نویسی را رایگان در اینترنت بیاموزید
  7. در شبکه های اجتماعی کار کنید
  8. مطالب تولیدی و جدید داشته باشید
  9. از یک متخصص در امور بازاریابی و وبلاگ نویسی برای بهبود کار خود کمک بگیرید

با این نکته ها هر فرد با هر میزان سواد می تواند یک وبلاگ تولید کند و در مورد آشپزی آموزش دهد و به یک معلم آشپزی آنلاین تبدیل شود و در نهایت، به درآمد زایی برسد.

آیا در این باره تجربه ای دارید؟ آن را برای ما بنویسید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *