۷ نکته حیاتی که برای اصالت لپ تاپ باید بدانید 

 ۷ نکته حیاتی که برای اصالت لپ تاپ باید بدانید 
  • 1401/2/31
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

قطعا برای شما نیز پیش آمده که هنگام خرید یک محصول، در ارتباط با اورجینال بودن آن، فروشنده را سوال و جواب کرده اید تا مطمئن شوید کالایی که می‌خرید اصل و اورجینال است. با افزایش قیمت محصول اهمیت اورجینال بودن کالا و یا حتی قطعات آن نیز افزایش پیدا می‌کند. این قضیه در خرید کالاهای دیجیتال پر رنگ‌تر شده و وسواس بیشتری را در برمی‌گیرد.

هنگام خرید لپ تاپ، علاوه بر دغدغه‌هایی مانند قیمت لپ تاپ، برند، مدل، قدرت و مواردی از این قبیل، اورجینال بودن دستگاه و قطعات آن نیز هست که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرید. راه ها و گزینه های زیادی برای بررسی اصالت دستگاه و قطعات آن وجود دارد که خیال شما را از بابت اصل بودن کالا راحت می‌کند.

۷ روش برای بررسی اصالت لپ تاپ

در ادامه ما تعدادی از روش‌هایی که می‌توان به وسیله آن به اصالت کالا پی برد را مورد بررسی قرار داده ایم. با طی کردن مسیر زیر می‌توانید با خیال راحت یک لپ تاپ اورجینال تهیه کنید. تشخیص لپ تاپ اصل در صورت دانستن نکات زیر کار سختی نیست و هر شخصی با هر سطحی از اطلاعات می‌تواند لپ تاپ اورجینال را تشخیص دهد.

بررسی شماره سریال ساخت لپ تاپ

در ابتدا اولین کاری که باید انجام دهید بررسی شماره سریال دستگاه است. شماره سریال لپ تاپ یا Serial Number، یک کد ۱۵ یا ۱۶ رقمی است که شما می‌توانید با جستجو این کد در سایت برند لپ تاپ، از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

شکل ظاهری لپ تاپ

مورد دوم بررسی ظاهر لپ تاپ است، در این گزینه نکات بسیار زیادی برای بررسی اصالت کالا وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید لپ تاپ مخصوصا لپ تاپ گیمینگ باید باید مورد بررسی قرار دهید قاب پشت لپ تاپ است. حتما بررسی کنید که قاب زیری لپ تاپ باز نشده باشد و یا پیچ های آن از لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت نداشته باشند. همچنین برچسب‌هایی که روی بدنه داخلی و خارجی لپ تاپ نصب شده است را از لحاظ اورجینال بودن بررسی کنید.

سلامت بدنه لپ تاپ

وجود هر گونه خط و خش روی قاب پشتی لپ تاپ که نشان دهنده باز شدن پیج آن باشد می‌توان هشداری برای تعویض شدن قطعات اصلی با غیر اورجینال باشد. اشکال در نمایشگر لپ تاپ، کیبورد، وب‌کم (در صورت وجود در لپ تاپ) هر کدام می‌تواند دلیلی برای غیر اصل بودن دستگاه باشد. پس حتما این موارد را در صورت مشاهده پیگیری کنید.

کد QR 

این کد بسته به برند و مدل دستگاه در محل های مختلفی مانند جعبه لپ تاپ  قرار داده می‌شود که شما با اسکن ان به سایت برند لپ تاپ هدایت می‌شوید و می‌توانید مدل دستگاه و یا کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. ویژگی های مانند مدل کارت گرافیک، سی پی یو، ظرفیت رم، نوع حافظه داخلی و…را می‌توانید مشاهده کنید.

جعبه لپ تاپ

جعبه لپ تاپ دارای ویژگی هایی خاصی است که می‌توان به فیک یا اصل بودن آن پی برد. مثلا در لپ تاپ ایسوس کد سریال و تاریخ تولید محصول روی آن درج شده است. همچنین کیف، موس، پد و دفترچه راهنمای این برند کاملا اصل بوده و در صورت عدم مغایرت آن با برند ایسوس لپ تاپ جعلی شناسایی می‌شود. دقت کنید هرگز لپ تاپ بدون جعبه خریداری نکنید زیرا ریسک اصل نبودن لپ تاپ را افزایش می‌دهید.

گارانتی لپ تاپ

وجود گارانتی اصلی در لپ تاپ یکی دیگر از نشانه های اصالت کالا است. حتما هنگام خرید لپ تاپ به این نکته توجه کنید از فروشنده بخواهید مدارک اصالت گارانتی و پشتیبانی رسمی دستگاه را ارائه دهد. برای مثال فروشگاه اینترنتی آی تی هوم، لپ تاپ های ایسوس خود را با ضمانت اصلی و یکپارچه ایسوس ارائه می‌دهد و حتی تا ۷ روز نیز ضمانت بازگشت کالا دارد. برای استفاده از گارانتی لپ تاپ حتما فاکتور خرید را از فروشنده دریافت کنید.

غلط املایی

وجود هرگونه غلط املایی و نوشتاری روی بدنه و جعبه لپ تاپ بدون شک نشان دهنده عدم اصالت دستگاه است. هیچ کمپانی لپ تاپی در جهان وجود ندارد که روی دستگاه و جعبه محصول خود غلط املایی داشته باشد! بررسی چنین امر ساده ای شما را در خرید لپ تاپ اورجینال بسیار یاری می‌کند.

 

خرید از فروشگاه معتبر

محل خرید کالا در اصالت دستگاه بسیار تاثیرگذار است. فروشگاه های معتبر فروش لپ تاپ علاوه بر ضمانت اصالت کالا، مزایای زیادی مانند تخفیف ویژه، عضویت در باشگاه کاربران، ارسال رایگان و…برای خریداران مد نظر قرار می‌دهد تا پروسه خرید را برای آن ها راحت تر کنند. پس سعی کنید حتما مکان های معتبر را برای خرید لپ تاپ انتخاب کنید.

 

روش تشخیص آکبند بودن لپ تاپ

علاوه بر اصالت کالا، نو و آکبند بودن کالا نیز امر بسیار مهمی است که هنگام خرید لپ تاپ مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. برای تشخیص آکبند بودن لپ تاپ روش های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه چند مورد از ان ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 بررسی هارد دیسک

شما با بررسی هارد دیسک لپ تاپ می‌توانید نو بودن لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهید. معمولا کاربران هنگام فروش لپ تاپ اطلاعات خود را از روی هارد دیسک کاملا پاک می‌کنند اما شما با استفاده از برنامه های مختلفی می‌توانید آثار به جا مانده از برنامه ها را پیدا کنید.

بررسی قدرت باتری

باتری در لپ تاپ نو و آکبند به یقین دارای قدرت و ماندگاری بالا است. اگر لپ تاپ مد نظر شما خیلی سریع باتری تمام می‌کند و مدت ماندگاری باتری پایینی دارد از خریدن این دستگاه اجتناب کنید. عمر یک باتری نو میانگین ۲ سال است.

بررسی ویژگی های ظاهری

وجود خط و خش، گرد و غبار، اشکال در کیبورد و تاچ پد همگی نوید یک دستگاه دست دوم را می‌دهند. در صورت مشاهده این موارد به احتمال زیاد دستگاه قبلا مورد استفاده قرار گرفته است.

 

سخن آخر

به صورت کلی اصالت و آکبند بودن کالا امری مهم در حین خرید لپ تاپ به حساب می‌آید و نیازمند بررسی تخصصی است. مواردی که پیش‌تر برایتان گفتیم به شما بسیار در خرید یک کالا اصل و نو کمک می‌کند. سعی کنید تمامی نکات گفته شد در مقاله را با حوصله در دستگاه مدنظر بررسی کنید تا از اصالت و آکبند بودن کالا مطمئن شوید چرا که امر اورجینال بودن لپ تاپ بسیار مهم است و در صورتی که شما هنگام خرید دچار اشتباه شوید پشیمانی زیادی را متحمل خواهید شد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *