گیفت کارت چیست و چطور باید خرید؟

گیفت کارت چیست و چطور باید خرید؟
  • 1402/5/9
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه دنیای مجازی و الکترونیک به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است. به طوری برای خرید اجناس مورد نیاز خود و رسیدگی به برنامه‌هایی که دارند ساعت‌ها درآن حضور دارند. در این میان خیلی از کاربران در دنیای مجازی در جستجوی خرید گیفت کارت با بهترین قیمت هستند. این کارت‌های اعتباری دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر یک کاربردهای خاصی دارند.

اگر می‌خواهید در مورد انواع گیفت کارت و نحوه خرید آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت‌ها یا کارت‌های هدیه نمونه‌ای از کارت‌های اعتباری هستند که معمولا برای خریدهای درون برنامه‌ای، خرید نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کارت‌های هدیه توسط کمپانی‌های مختلفی ارائه می‌شود و تنها با استفاده از آن‌ها می‌توان برای خرید محصولات آن کمپانی استفاده نمود. به همین دلیل تنوع گیفت کارت‌ها خیلی بالا است و هر یک دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

پرفروش ترین گیفت کارت‌ها کدام‌اند؟

تنوع گیفت کارت‌ها خیلی بالا است، اما از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها برای کاربران ایرانی می‌توان به گیفت کارت گوگل پلی، گیفت کارت آیتونز، گیفت کارت مایکروسافت، گیفت کارت اسپاتیفای، گیفت کارت آمازون، گیفت کارت پلی استیشن، گیفت کارت ایکس باکس و گیفت کارت استیم اشاره نمود. این کارت‌های اعتباری معمولا برای خرید اینترنتی، رمز ارز، بازی، پرداخت درون برنامه‌ای بازی‌های معروف و دانلود اپ توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی پرفروش‌ترین گیفت کارت‌ها اشاره می‌کنیم.

·       گیفت کارت پلی استیشن

یکی از محبوب‌ترین گیفت کارت‌ها، گیفت کارت پلی استیشن است که برای انجام بازی‌های آنلاین تک نفره و چند نفره کنسول سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با خرید گیفت کارت پلی استیشن می‌توانید پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌های سونی را نیز انجام دهید.

·       گیفت کارت آیتونز

این گیفت کارت پرفروش محصول شرکت اپل بوده برای خرید محصولات دیجیتالی این شرکت عرضه شده است.از جمله محصولاتی که با این گیفت کارت می‌توانید خریداری نمایید می‌توان به خرید اشتراک فیلم و موسیقی، بازی‌های منتشرشده و اپلیکیشن اشاره نمود. لازم است که اشاره کنیم این گیفت کارت تاریخ انقضا ندارد و می‌تواند پس از هر خرید هر موقع که بخواهید از آن استفاده کنید.

·       گیفت کارت گوگل پلی

برای بهره مندی از خدمات گوگل پلی به بهترین شکل ممکن نیاز به خرید گیفت کارت گوگل پلی دارید. در واقع با تهیه این گیفت کارت به راحتی می‌توانید به دانلود اپلیکیشن، بازی، کتاب، موسیقی و فیلم بپردازید و یا به شکل آنلاین از آن‌ها استفاده کنید.

·       گیفت کارت مایکروسافت

از دیگر گیفت کارت‌های موجود می‌توان به گیفت کارت مایکروسافت اشاره نمود که توسط کمپانی مایکروسافت ارائه شده است. آنچه که موجب تمایز این گیفت کارت نسبت به سایر گیفت کارت‌ها شده امکان استفاده از آن در ایکس باکس به جز خرید محصولات مایکروسافت است. در واقع شما به راحتی می‌توانید با تهیه آن محصولاتی مانند اپلیکیشن یا نرم افزار از Windows store، خرید و دانلود موسیقی از بانک اطلاعاتی مایکروسافت، خرید و مشاهده فیلم، خرید add-ons، دانلود بازی‌هایی که بر پایه پلتفرم ویندوز هستند و خرید از فروشگاه‌های MS Store را انجام دهید. همچنین می‌توانید از آن در کنسول‌های xbox به جای گیفت کارت ایکس باکس استفاده کنید و به خرید تبلیت‌های Surface PRO در کشورهای مجاز بپردازید.

·       گیفت کارت آمازون

از دیگر گیفت کارت‌های محبوب می‌توان به گیفت کارت آمازون اشاره نمود که با توجه به تحریم‌های موجود عمدتا برای خرید فایل‌های صوتی و کتاب الکترونیکی از این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·       گیفت کارت استیم

این گیفت کارت توسط کمپانی استیم ارائه شده است. کاربران فضای مجازی با خرید گیفت کارت استیم می‌توانند به خرید اکانت، شرکت در بازی‌های آنلاین استیم، خرید بازی‌های گروهی و همچنین خرید فضای ابری بپردازند.

·       گیفت کارت اسپاتیفای

همانطور که می‌دانید اسپاتیفای اپلیکیشنی است که کاربران از طریق آن می‌توانند به موزیک‌های مورد علاقه خود گوش دهند. با خرید این گیفت کارت می‌توانید آهنگ‌های پریمیوم غیر رایگان این اپلیکیشن تهیه کنید و سایر امکانات آن بهره مند شوید.

قیمت انواع گیفت کارت

گیفت کارت‌ها متنوع هستند و هر یک قیمت متفاوتی دارند. در واقع نوع کمپانی ارائه دهنده گیفت کارت، اعتبار آن و تاریخ انقضا این کارت‌ها تعیین کننده قیمت آن‌ها است. گیفت کارت‌ها را می‌توانید به صورت مستقیم از وب‌سایت‌های خود کمپانی‌ها و یا سایت‌هایی که ارائه دهنده این محصولات هستند به راحتی تهیه کنید و به خرید محصولات مد نظر خود بپردازید.

نکات مهم هنگام خرید گیفت کارت‌ها

  • گیفت کارت‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.
  • هرگز از جاهای ناشناس گیفت کارت خریداری ننمایید، زیرا احتمال دارد که گیفت کارت تقلبی به شما بفروشند.
  • حتما پیش از خرید گیفت کارت آن را بررسی کنید که هیچ کدام از برچسب‌های حفاظتی آن کنده نشده باشند.
  • دقت کنید که پین کد پشت گیفت کارت خراشیده نشده باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که گیفت کارت را از صاحب اصلی آن می‌خرید و دزدی یا گم شده نیست.

راه‌های استفاده از گیفت کارت

پس از خرید گیفت کارت نحوه استفاده از آن را نیز باید بیاموزید. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

  • در هنگام خرید گیفت کارت به شرایط و قوانین، تاریخ انقضا کارت و مبلغی که روی آن درج شده دقت کنید.
  • اگر احساس می‌کنید که اعتبار کارت به پایان رسیده و یا مبلغی از آن کم شده حتما با شرکتی که کارت را از آن خریده اید تماس برقرار نمایید، شاید به این صورت بتوانید کارت را پس دهید و پول خود را دریافت کنید.
  • از فروشنده گیفت کارت درخواست کنید که رسید یا شماره کارت را در اختیار شما قرار دهید و این اطلاعات را در یک جای امن نگه دارید.
  • گیفت کارت‌ها دقیقا همانند پول نقد شما هستند، بنابراین باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا دزدیده یا گم نشوند.

از کجا گیفت کارت بخریم؟

وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی در زمینه ارائه خدمات گیمینگ فعالیت دارند. اما برای خرید گیفت کارت معتبر باید حتما به یک مرکز نام آشنا و قابل اعتماد که سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارد مراجعه نمود. یکی از بهترین وب سایت هایی که برای خرید انواع گیفت کارت با قیمت مناسب می‌توانید به آن مراجعه کنید جی استیم است که انواع گیفت کارت‌های گیمینگ و غیر گیمینگ و محصولات و خدمات ارزنده دیگری را ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با جی استیم و خرید کارت اعتباری مورد نیاز خود کافی است که به وب سایت آن مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *