یادگیری دیتا ساینس آژور؛ گامی به سوی بی‌نهایت‌ها

یادگیری دیتا ساینس آژور؛ گامی به سوی بی‌نهایت‌ها
  • 1402/8/9
  • گویا آی تی
  • 0

با پیشرفت تکنولوژی و همه‌‌گیری استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در بین عموم مردم، افراد زیادی به سمت یادگیری این علم جدید و دیتا ساینس، گام برداشته‌اند. این علاقه‌مندی و پیشرفت نیز از چشم مایکروسافت دور نمانده و پلتفرمی را طراحی کرده است که توسط آن می‌توان در یک فضای ابری، طیف بسیار گسترده‌ای از داده‌ها، محاسبات، تجزیه‌وتحلیل و ذخیره‌سازی را با موفقیت انجام داد. آژور، نام این سرویس معروف و مشهور مایکروسافت در زمینه محاسبات ابری است که در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان Windows Azure رونمایی شد و در همان سال نیز به Microsoft Azure تغییر نام داد.

دریافت گواهی‌نامه دانشیاری علم داده مایکروسافت چه مزیتی دارد؟

مایکروسافت با راه‌اندازی پلتفرم آژور، سعی داشته تا متخصصان و علاقه‌مندان به دیتا ساینس یا علم داده را با استفاده از آژور مایکروسافت گرد هم آورد. برای اینکه بتوانید گواهینامه Azure Data Scientist Associate مایکروسافت که اعتبار کالج معتبر ACE را نیز داراست، دریافت کنید، باید در آزمونی به نام DP_100 شرکت کنید. برای شرکت در این آزمون که به ۱۳ زبان زنده دنیا برگزار می‌شود، باید به دو مهارت انجام پروژه‌های دیتاساینس با استفاده از پلتفرم آژور (پلتفرم محاسبات ابری) و Mlflow (پلتفرم مدیریت چرخه یادگیری ماشین) آشنایی و تجربه کافی را داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید در این آزمون، نتیجه مطلوبی را بدست آورید، ابتدا باید در این دو مبحث، به مهارت ایده‌آل برسید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای یادگیری این دوره‌های آموزشی دیتا ساینس در ایران، شرکت در کلاس‌های آکادمی کندو است که با گردهمایی مجرب‌ترین فعالان این حوزه، تجارب چندین ساله را به شما انتقال خواهند داد.

در آزمون DP_100 چه چیزی از شما خواسته می‌شود؟

هدف اصلی برگزاری این آزمون تخصصی توسط مایکروسافت، بررسی توانایی شرکت‌کنندگان در طراحی و پیاده‌سازی مدل‌های ماشین لرنینگ و دیتاساینس در فضای پلتفرم آژور است. بنابراین در این راستا باید مهارت‌های زیر را در آزمون به کار بگیرید و روند آن را صفر تا صد طی کنید. با کمک دانشی که از پلتفرم Azure و Mlflow در طی دوره‌های آموزشی کندو بدست آوردید، می‌توانید به‌راحتی، در مسیر آزمون که به شرح زیر است، حرکت کنید.

  • طراحی و ساخت محیطی مناسب برای انجام پروژه‌های دیتا ساینس در پلتفرم آژور؛
  • اکتشاف داده‌ها؛
  • آموزش (training) مدل‌های ماشین لرنینگ؛
  • پیاده‌سازی خطوط لوله (pipelines)؛
  • اجرای مشاغل و آماده‌سازی آن‌ها برای تولید؛
  • مدیریت، پیاده‌سازی و نظارت بر مدل‌های مقیاس‌پذیر ماشین لرنینگ.

با توجه به تحریم‌هایی که توسط کمپانی‌های بزرگ صورت گرفته است، کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌طور رسمی در آزمون DP_100 مایکروسافت شرکت کنند.

براساس سهمیه‌بندی که توسط مایکروسافت ارائه شده‌است، هر یک از مهارت‌های مورد نیاز برای شرکت در آزمون، دارای درصد مشخصی از کل نمره هستند که به شرح زیر است:

  • طراحی و پیاده‌سازی یک راه‌حل ماشین لرنینگ: ۲۰ تا ۲۵ درصد؛
  • اکتشاف داده و آموزش مدل‌ها: ۳۵ تا ۴۰ درصد؛
  • آماده‌سازی یک مدل برای استقرار: ۲۰ تا ۲۵ درصد؛
  • استقرار و بازآموزی مدل: ۱۰ تا ۱۵ درصد.

برای آماده‌شدن در آزمون DP_100 باید به چه مهارت‌هایی دست پیدا کنید؟

شرکت مایکروسافت، برای اینکه بتواند متخصصان حوزه دیتا ساینس و هوش مصنوعی را شناسایی کند و از تخصص آن‌ها برای اهداف مرتبط با این تکنولوژی بهره‌مند شود، این آزمون بین‌المللی را طراحی کرده‌‎است. برای شرکت در آزمون DP_100 و موفقیت و دریافت گواهی از مایکروسافت، باید ابتدا مهارت کافی در حوزه دیتا ساینس، هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ را بدست آوردید و در دوره‌های مربوطه شرکت نموده و تجربیات لازم را کسب کنید. دوره‌های آموزشی جامع بسیار زیادی وجود دارد که به شما برای ارتقا سطح دانش و مهارت در زمینه دیتا ساینس کمک می‌کند. کمپانی مایکروسافت نیز برای متقاضیان خود، دوره‌های کمک‌کننده متنوعی را تدوین و طراحی کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در این کورس‌ها، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون DP_100 را بدست آوردند. برخی از این دوره‌های آموزشی عبارت‌اند از:

  • کاوش در فضای کاری Azure Machine Learning؛
  • کار با داده‌ها در Azure Machine Learning؛
  • اتوماتیک کردن انتخاب مدل یادگیری ماشین با Azure Machine Learning؛
  • آموزش مدل با استفاده از کدهای اسکریپت در Azure Machine Learning؛
  • بهینه‌کردن آموزش مدل با پایپ‌لاین‌ها در Azure Machine Learning .

آینده از آن متخصصان دیتا ساینس است

با پیشرفت علوم و تکنولوژی، حضور و نقش دیتا ساینس و هوش مصنوعی، بیش از پیش شده است و این مورد، از نظر کمپانی‌های بزرگ و مطرح جهان مانند مایکروسافت نیز دور نمانده است. مایکروسافت با طراحی پلتفرم‌های مرتبط مانند آژور و تدوین دوره‌های آموزشی متنوع، سعی داشته تا متخصصان دیتا ساینس را گرد هم آورد. شرکت در این آزمون‌ها که از اعتبار بین‌المللی بسیار درخوری نیز برخوردار است، موجب شده تا متخصصان و اساتید این حوزه بتوانند با دریافت یک گواهی معتبر، مهارت و دانش خود را در سراسر جهان، به نمایش بگذارند. داشتن این گواهی مانند برگ برنده‌ای است که منجر به حضور شما در هر کمپانی بزرگ جهانی می‌شود و درهای بزرگ‌ترین شرکت‌ها را نیز به روی شما باز نگه می‌دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های دیتا ساینس و مایکروسافت به سایت آموزشگاه کندو مراجعه کنید و از فرصت مشاوره آموزشی رایگان بهره بگیرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *