بهترین روش برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام چیست؟

بهترین روش برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام چیست؟
  • 1402/8/20
  • گویا آی تی
  • 0

اینستاگرام پلتفرمی است که به دلیل داشتن قابلیت های مختلف، افراد زیادی را به خود جلب کرده است. برخی از کاربران این برنامه بر این باورند که مواردی مانند استوری فقط ۲۴ ساعت قابل نمایش است. در حالی که در نسخه جدیدی که توسط سازندگان اینستاگرام ارائه شده، می توان استوری ها را در فید برنامه برای همیشه ذخیره کرد.

شاید بتوان این قابلیت را که به هایلایت اینستاگرام معروف است، بهترین فرصت برای صاحبان مشاغل در نظر گرفت. افرادی که با هدف کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می کنند، می توانند اطلاعات مختلف موجود در استوری ها را برای همیشه در فید خود حفظ کنند. در این صورت مشتریان در هر زمانی به این اطلاعات دسترسی دارند.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام آشنا کنیم. اگر با هدف کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می کنید، نحوه ایجاد و استفاده از تم های مختلف هایلایت می تواند برای شما مفید باشد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاور هایلایت اینستاگرام چیست؟

اگر از کاربران وفادار اینستاگرام هستید، به خوبی می دانید که می توان استوری های ثبت شده در این برنامه را برای همیشه، در صفحه خود نگهداری کنید. در این صورت مخاطبان و کاربران دیگر می توانند بارها و بارها به استوری های ساخته شده شما دسترسی داشته باشند.

هایلایت اینستاگرام نه تنها عمر محتوای استوری را افزایش می دهد، بلکه این امکان را به مخاطبان می دهد تا با روند پیشرفت پیج های مختلف هم آشنا شوند. به همین دلیل، ساخت کاور هایلایت اینستاگرام برای بسیاری از صفحات تجاری می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. در این صورت افراد مختلف با سلیقه های گوناگون به راحتی از مهارت ها و خدماتی که توسط چنین صفحاتی ارائه می شود، مطلع خواهند شد. به همین دلیل بسیاری از برندها و اینفلوئنسرها از کاور هایلایت اینستاگرام برای نمایش تم های مختلف در حساب کاربری خود استفاده می کنند.

در واقع کاور هایلایت اینستاگرام، تصویر گرافیکی و فانتزی است که در بخش استوری صفحه قرار می گیرد. کاربران می توانند بعد از اضافه کردن استوری به بخش هایلایت، با استفاده از کاور، جلوه بصری زیادی را به آن اضافه کنند. همچنین می توان کاور هایلایت را با رنگ، شکل و گرافیک های مختلف شخصی سازی کرد.

کاورهای هایلایت اینستاگرام

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام از چه طریق انجام می شود؟

همانطور که گفته شد، با ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، می توان استوری ها را به شکلی جذاب و برای مدتی طولانی در صفحه خود، حفظ کرد. اما نکته مهم این است که با چه روشی می توان کاور هایلایت ساخت. ضمن اینکه چگونه می توان با انتخاب تم و رنگ دلخواه، آن را به کاور هایلایت اصافه کرد؟ در این بخش به این بررسی این مورد می پردازیم. در ابتدا باید با نحوه ساخت هایلایت آشنا شویم. برای این منظور:

  • وارد پیج اینستاگرام خود شده و روی دکمه سمت راست پائین ضربه بزنید.
  • برای ایجاد هایلایت استوری، بر روی نماد + ضربه بزنید. به آرشیو اینستاگرام هدایت می شوید. در این بخش می توانید همه استوری هایی که قبلاً در صفحه خود قرار داده بودید را ببینید.
  • روی شکل دایره در گوشه سمت راست و پائین صفحه ضربه بزنید. استوری هایی که قصد هایلایت کردن آنها را دارید را انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید.
  • عنوانی را برای هایلایت خود انتخاب کنید.
  • در نهایت، متناسب با سلیقه و حوزه فعالیت خود می توانید کاور هایلایت را انتخاب کرده و دکمه Add را بزنید.

در این بخش اولین هایلایت با موفقیت ساخته شد. البته همانطور که می دانید، هر هایلایتی نیاز به کاور زیبا و جذاب دارد. در ادامه، نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام را توضیح می دهیم.

برنامه کانوا برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

در ساخت کاور هایلایت به برنامه های طراحی گرافیکی نیاز است. وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که به صورت رایگان می توان از آنها برای ایجاد کاور استفاده کرد. برنامه هایی مانند Canva, Highlight Cover for instagtam Story, Storylight و چندین برنامه دیگر. از میان برنامه های مختلف، شاید بتوان کانوا را بهترین ابزار برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در نظر گرفت. برای استفاده از این برنامه در ابتدا:

  • برنامه کانوا را دانلود کرده و حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
  • در بخش جستجو کانوا، عبارت Instagram Story را وارد کرده و به پائین صفحه بروید.
  • با ظاهر شدن باکس Instagram Story بر روی آن ضربه بزنید.
  • Elements را انتخاب کرده و بر روی گزینه Graphics ضربه بزنید. در این بخش می توانید از میان هزاران تصویر نمایش داده شد، آیکون مورد نظر خود را برای کاور هایلایت انتخاب کنید. ضمن اینکه با استفاده از گزینه های متنی کانوا می توانید کاوری مبتنی بر متن برای هایلایت خود ایجاد کنید.
  • بعد از انتخاب آیکون مورد نظر به عنوان کاور، نوبت به تعیین رنگ می رسد. رنگ مناسب را انتخاب کرده و بر روی گزینه دانلود ضربه بزنید. کاور در گالری ذخیره می شود.
  • در ادامه وارد صفحه اینستاگرام خود شده و کاور را به عنوان استوری در اینستاگرام پست کنید.
  • تصویر را به بخش هایلایت اضافه کنید.
  • وارد هایلایت شده و از پائین صفحه گزینه سه نقطه را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Edit Highlight ضربه بزنید.
  • Edit Cover را انتخاب کنید. در این صورت تصویر، تبدیل به کاور می شود.

نکات مهم در طراحی کاور هایلایت اینستاگرام

در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طراحی و ایجاد کاور هایلایت بسیار ساده است و همه کاربران می توانند از آن استفاده کنند. با این حال در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام باید به نکاتی توجه کرد. با رعایت این موارد کاور جذاب تری خواهید داشت. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • در کاور هایلایت از اندازه های مناسب و استاندارد استفاده کنید.
  • به جای متن از تصاویر و ایموجی های جذاب استفاده کنید.
  • توجه خاصی به رنگ کاور داشته باشید. بهتر است از پس زمینه های پر رنگ یا آیکون هایی با رنگ غلیظ استفاده کنید. البته به هماهنگی میان رنگ برند و رنگ کاور هم دقت داشته باشید.
  • پرسش های مهم و پرتکرار مخاطبان و مشتریان خود را هایلایت کنید.
  • برای محصولات خود کاور جداگانه ای قرار دهید.
  • مشخصات برند، آدرس شرکت یا موسسه خود را در کاور جداگانه ای ثبت کنید.

آیا در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می توان از نمونه های از پیش تعریف شده استفاده کرد؟

هایلایت اینستاگرام این امکان را به کاربر می دهد تا استوری های ایجاد شده را برای همیشه در پیج خود داشته باشد. ضمن اینکه مخاطبان و مشتریان هم با نوع فعالیت و روند پیج بیشتر آشنا می شوند. اما آنچه که بسیار مهم است، ساخت کاور مناسب در زمانی کوتاه هست.

همانطور که گفته شد برای ساخت کاور هایلایت برنامه های مختلف طراحی و تولید شده اند. این برنامه ها در کنار قابلیت های مختلفی که دارند، این امکان را به کاربر می دهند که با استفاده از طرح ها و قالب های از پیش تعریف شده، در کوتاه ترین زمان کاور مناسب داشته باشند.

اگر زمان کافی برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام ندارید، می توانید وارد بخش کتابخانه برنامه شده و نمونه کاور هایلایت را سرچ کنید. کاورهای گوناگونی در طرح ها و رنگ های مختلف نمایش داده می شود. متناسب با نیاز و حوزه فعالیت خود می توانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *