لپ تاپ سرفیس چیست؟

لپ تاپ سرفیس چیست؟
  • 1402/9/18
  • گویا آی تی
  • 0

یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده نرم افزار در جهان، مایکروسافت است. این شرکت با سیستم عامل معروف خود یعنی ویندوز توانسته شهرت بسیار بالایی را کسب کند به طوری که در سال ۲۰۱۶ در میان بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری جهان رتبه نخست را کسب کرد. مایکروسافت علاوه بر نرم افزار در ارائه و طراحی لپ تاپ نیز فعالیت دارد و اولین محصول خود را با نام سرفیس در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد. در ادامه این مقاله در مورد این محصول مایکروسافت و انواع سری های آن توضیح کاملی ارائه می دهیم و همچنین مزایا و معایب آنها را بررسی خواهیم کرد.

سرفیس چیست؟

Surface خوانواده‌ای از محصولات شرکت مایکروسافت به شمار می رود و در واقع نام تجاری لپ تاپ های این شرکت است. تمامی سری های سرفیس شامل تبلت‌ها، لپتاپ‌ معمولی، لپ تاپ‌های لمسی و کامپیوترهای all-in-one می شود. لپ تاپ سرفیس توسط خود برند مایکروسافت تولید می شود و همچنین شرکت تایوانی پگاترون (Pegatron) نیز در تولید آن همکاری داشته است.
مایکروسافت با وارد کردن سرفیس به بازار به یکی از تاثیر گذارترین برندها در دنیای دیجیتال تبدیل شد. روش کارکرد سرفیس ها مانند تبلت هم عمل می کند و دارای وزن سبک، صفحه تاچ، شارژدهی بالا است. نکته ای که نباید به راحتی آن گذشت میزان بودجه‌ی شما برای خرید سریSurface است، قیمت سرفیس نسبت به برندهای دیگر بالاتر و حالتی مدرن تر دارد.

معرفی انواع سرفیس

سرفیس گو

سری معروف Surface Go به آن دسته از لپ تاپ های مایکروسافت گفته می شود که قابلیت جداسازی کیبورد را دارند. این مدل اولین بار در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد، کیفیت دوربین و صفحه تاچ این نوع سرفیس خیلی عالی و با کیفیت است که حساسیت بالایی در هنگام فعال بودن دارد. سرفیس گو دارای وزن کم و طراحی بسیار سبک است و همچنین قابلیت شارژدهی بالایی نیز دارد که مناسب دانشجو ها و دانش آموزان است. شایان ذکر است که شما باید قلم و کیبورد این سری را به صورت مجزا تهیه کنید.

سرفیس پرو

این سری هم از نظر مشخصات مانند سرفیس گو عمل می کند و امکاناتی مشابه به هم دیگر دارند. اما سری سرفیس پرو از نظر کانفینگ بالاتر است و عملکرد پردازشی قرتمندتری دارد. سری Surface Pro که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد تا به امروز در حال بروزرسانی بوده و به فعالیت خود ادامه داده است. این نوع با مشخصات سخت افزاری بالایی وارد بازار شده است که سرعت عملکرد کاربر را بالاتر برده و برای مهندسین و کسانی که فعالیت های محاسباتی زیادی انجام می دهند مناسب است.
اگر سیستم عامل ویندوز با حالتی تبلت شو می خواهید سرفیس پرو با عملکردی که دارد به فعالیت های شما کمک زیادی می کند. کیفیت نمایشگر Surface Pro بسیار بالا و خیلی متفاوت است، نکته آخری که نباید درباره این مدل از یاد برد قیمت بالای آن است که شما باید بودجه زیادی برای آن داشته باشید.

سرفیس لپ تاپ

تفاوتی که این سری با سرفیس پرو دارد در قیمت و نحوه‌ی طراحی است اما در مشخصات سخت افزاری با هم مشابه هستند. همچنین نمایشگر سرفیس لپ تاپ قابلیت جدا شدن را ندارد و طراحی لپ تاپ های معمولی را دارد. این مدل مخصوص کسانی است که بیشتر با صفحه کلید سر و کار دارند و حالتی مانند لپ تاپ را دوست دارند.

اگر خواهان لپ تاپی هستید که شارژدهی بالایی داشته باشد، سرفیس لپ تاپ گزینه مناسبی است. این سری با سطح عملکرد بالا و سریعی که دارد برای افرادی که مشغول برنامه نویسی، طراح و یا تولید کننده محتوا هستند می تواند بهترین گزینه باشد.

سرفیس بوک

اگر به دنبال لپ تاپی با بدنه‌ای خوش ساخت و مستحکم هستید که مشخصات سخت افزاری بسیار بالایی داشته باشد، سری سرفیس بوک متناسب شما است. مشخصات سخت افزاری این سرفیس نسبت به مدل های قبلی بالاتر است و برای کسانی که مشغول کارهایی نظیر طراحی و یا برنامه نویسی هستید بسیار عالی است.

سرفیس استودیو (آل این وان)

اگر به دنبال کامپیوتر رومیزی all-in-one از سری سرفیس هستید، سرفیس استودیو گزینه پیشنهادی ما به شما است. سری سرفیس استودیو که به کامپیوتر رومیزی معروف است با نام all-in-one نیز شناخته می شود، بدون کیس طراحی شده و دارای صفحه نمایش لمسی است. این کامپیوترها فوق العاده قوی هستند و می توانند بهترین گزینه برای طراحان گرافیکی و مهندسین باشند. مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو را نیز عرضه می کند که در واقع از سری لپ تاپ های قدرتمند این شرکت به شمار می رود و برای کارهای سنگین و طراحی مناسب است.

سرفیس هاب

سرفیس هاب جزو آن دسته از سرفیس هایی است که حالتی وایت بردی دارد. به این منظور یکی از بزرگترین صفحه نمایش ها به این سری تعلق دارد که حالتی وایت بردی دیجیتالی همه کاره را به خود اختصاص داده است. اندازه نمایشگر سری Surface Hub از ۵۰ اینج تا ۸۵ اینچ شروع می شود که مناسب استفاده در سمینارها و جلساتی که کنفرانس و مبحث آموزشی دارند است.

مایکروسافت سرفیس هاب دارای پایه ای مخصوص است که مانند حالت بوم نقاشی ایستادگی دارد و می توان از آن برای طراحی های هنری و مهندسی هم استفاده کرد.

مزایا و معایب خرید سرفیس

مزایای خرید سری سرفیس

یکی از مهم ترین نکته ای که در هنگام انتخاب به ذهن کاربر می آید مزیت های تهیه کردن لپ تاپ سرفیس است. سری سرفیس دارای مزایا مخصوص به خود است.

  • داشتن شارژدهی بالا برای کارکردن در هر شرایطی که راحت به شما تا ۱۸ ساعت فرصت کارکردن با آن را می دهد.
  • طراحی مدرن و صفحه‌ی حساس تاچ از آن نکاتی است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.
  • طراحی سبک و باریکی دارند
  • سرفیس دارای ویژگی تبلت شو است که به دو صورت تبلت و لپ تاپ قابل استفاده است.
  • صفحه نمایش سرفیس خیلی شفاف و عالی است که از کار کردن با آن هرگز خسته نخواهید شد.
  • سرفیس ها از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند که همین ویژگی کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

معایب تهیه لپ تاپ سرفیس:

می رسیم به بخش معایب سرفیس ها، با اینکه این سری ها ویژگی و مزیت های بسیار زیادی دارند اما در مقابل دارای معایبی نیز هستند که نباید آنها را نادیده گرفت.

  • از مهم ترین معایب سری های سرفیس قیمت بالای آن است که بودجه بسیار بالایی را برای کاربر می طلبد. با این وجود شاید برخی از طرفداران توانایی خرید چنین سیستمی را نداشته باشند در نتیجه همین گزینه باعث شده که زیاد به چشم نخورد.
  • سری Surface در مدل های بسیار متنوعی تولید شده اند که بیشتر آن ها صفحه ای تاچ و کیبورد مجزا دارند. در نتیجه در کنار قیمت بالای آن شما باید کیبورد و قلم مجزایی برای آن تهیه کنید که برای بسیاری از کاربران مشکل است.
  • از دیگر مشکلات خرید سرفیس تعویض باتری، تعمیر سیستم فن و هیت سینک و تعمیر برد آن است که قطعات آن به سختی پیدا می شود و تعمیرات آن خیلی پیچیده و سخت است.
  • بیشتر لپ تاپ هایی که طراحی باریک و یکدستی دارند مانند سرفیس و مک بوک ارتقا داده نمی شوند.
  • همچنین درگاه اتصالات بسیار کمی دارند و این یکی از آن محدودیت هایی است که سرفیس دارد.

فرق سرفیس با لپ تاپ چیست؟

هر کاربری در هنگام خرید لپ تاپ به این سوال می رسد که سرفیس مایکروسافت چیست و در کل چه برندی برای شرایط او مناسب است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد قیمت سری های سرفیس بالا است و پیش از هر چیزی برای تهیه آن باید میزان بودجه‌ی خود را نظر بگیرید. فرق سرفیس با دیگر برندهای لپ تاپ در قیمت، کارایی، نوع طراحی است. سری سرفیس در اجرای سیستم عامل ویندوز سرعت و عمکلرد بالاتری نسبت به برندهای دیگر دارد. بعضی از لپ تاپ ها کیبورد و قلم مجزا دارند در حالی که Surface ها باید کیبورد و قلم مجزایی را برای آن تهیه کنید. یکی از مورد توجه ترین تفاوت سرفیس با دیگر لپ تاپ ها در شارژدهی است که تا ۱۸ ساعت توانایی نگهداری شارژ را دارد. همچنین لپ تاپ سرفیس طراحی سبک، باریک و یکدستی دارد که در سری های تبلت شو هم وارد بازار شده است و این جزو آن دسته از تفاوت هایی است که در مقایسه با لپ تاپ های دیگر دارد.

برای نمونه یکی از بهترین مدل هایی که در این سری پیشنهاد می شود Surface book است که در دو حالت قابل استفاده است یکی اینکه هم حالتی شبیه به لپ تاپ دارد و همچنین می توانید نمایشگر را جدا کنید و مانند تبلت از آن استفاده نمایید. به این منظور که با خرید سرفیس بوک و یا مدل های دیگر لپ تاپ سرفیس همزمان می توانید دو استفاده متفاوت را داشته باشید و نیاز به تهیه تبلت نداشته باشید.

سری سرفیس مناسب چه کسانی است؟

در این مقاله توضیح دادیم که لپ تاپ سرفیس چیست و به چه منظوری طراحی شده است. برای خرید سرفیس قبل از هر چیزی شما باید میزان بودجه ای که دارید را ارزیابی کنید. اولین قابلتیی که بیشتر سری‌های سرفیس دارند نوع طراحی بدنه است که می توانید به صورت تبلت از آن استفاده کنید.

قابلیت تبلت شو در سرفیس به شما این امکان را می دهد که نمایشگر را از کیبورد جدا کنید و به صورت مستقل مانند تبلت از آن استفاده کنید. در کنار آن بعضی از سرفیس ها فقط به صورت تبلت طراحی شده اند که کارایی یک لپ تاپ را هم فراهم می کند. اگر شما می خواهید بدنه ای محکم، باریک و سبک وزن را در یک لپ تاپ داشته باشید و بیشتر اوقات خود را در سفر یا خارج از محل کار می گذرانید قطعا این سری با شارژدهی بالا به شما کمک زیادی می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *