دریافت گزارش رایگان SEO برای وب سایتتان از طریق SEOrush

  • 1389/2/29
  • ITTeach
  • 2

ممکن است که وب سایت یا بلاگ شخصی داشته باشید که این روزها اکثر افراد دارند. وب هاستینگ و ثبت نام دامنه خیلی راحت می باشد، هر فردی می تواند از عهده ی این کار برآید.

با این حال، این مسئله که هرفردی می تواند وب سایتی داشته باشد، به این مفهوم نمی باشد که هر فردی می تواند وب سایت راه اندازی کند. در راه اندازی سایت، مراحل متعددی مانند طراحی، محتوا و بهینه سازی وجود دارند. آیا باید سایتتان را خودتان طراحی کنید، یک قالب مناسب بیابید یا طراح متخصصی را استخدام کنید؟ نظرتان در مورد کپی برداری چیست؟ آیا نویسنده خوبی هستید یا باید متخصص دیگری برای این منظور داشته باشید؟ و بنابراین، مرحله بهینه سازی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن از طریق SEO رایگان می پردازیم.

جنبه های متعددی در رابطه با بهینه سازی وب سایت باید در نظر گرفته شوند و بخش عمده آن، بهینه سازی موتور جستجو (یا SEO) می باشد. شما می خواهید که موتورهای جستجو، سایتتان را پیدا کنند و قادر به نمایش محتوا باشید تا افراد بتوانند آنها را یافته و درک کنند. این کار می تواند به صورت تخصصی با پرداخت هزینه همراه باشد، یا می توانید از ابزارهای SEO رایگان استفاده کنید.

با این حال، موضوع این مقاله، ابزاری می باشد که به یافتن مسیرتان در تلاش برای بهینه سازی سایتتان کمک می کند که SEOrush نام دارد و رایگان می باشد و به هر دارنده ی وب سایت این امکان را می دهد تا از آن استفاده کند.

استفاده از SEOrush همانند وارد کردن URL در جعبه ی جستجو در بالای صفحه نمایش و کلیک کردن روی دکمه “Go!”   آسان می باشد.

بعد از چند ثانیه، نتایج SEO را برای بهینه سازی مورد نیازتان، دریافت خواهید کرد.

اولین لیست نتایج در رابطه با نوع اطلاعات کمکی در رابطه با URL می باشد. اطلاعاتی مانند نام دامنه، مالک  whois ، تاریخ ساخت، میانگین زمان بارگذری، کشور مالک سایت و توضیحاتی را خواهید یافت.

متوجه خواهید شد که تنها شامل اطلاعاتی می باشد که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، بنابراین، تعدادی جای خالی وجود خواهد داشت. دسته ی دیگر نتایج در رابطه با نحوه ی شاخص گذاری سایت توسط موتورهای جستجو می باشد.

که تعداد صفحات شاخص گذاری شده توسط هر موتور جستجو را مشخص می سازد و سپس نتیجه گیری کوتاهی در رابطه با مفهوم اعداد برای سایت و جاییکه بهینه سازی مورد نیاز می باشد، ارائه می کند.

سپس، بخش “validation, meta, pagerank and traffic” را خواهیم داشت.

به نظر من این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا مشخص می سازد که هیچ مجموعه متا توضیح برای بلاگم ندارم. تعدادی خطای WC3 یافته است که باید مورد بررسی قرار دهم و در بهبود Google Pagerank به من کمک می کند: سعی کنید چندین linkbacks به سایتتان داشته باشید.

بخش “site ranks”   سایت های متعدد رتبه بندی و رتبه بندی برای URL را روی هر یک لیست می کند. سایت های لیست شده شامل  Technorati،  QuantCast ، Alexa و Compete.com می باشند.

من شخصا این کار را به خوبی انجام نداده ام، زیر اهمیت زیادی به برخی از این سایت های موجود در لیست قائل نیستم. ممکن است نظر شما متفاوت باشد.

آخرین بخش نتایج در رابطه با منابع اجتماعی “social resources” می باشد. این روزها، این نکته حائز اهمیت می باشد که وب اجتماعی در مورد سایت شما اطلاعاتی داشته باشد.

می بینم که سایتم از زمانیکه لینک های بلاگ را راه اندازی کرده ام، خوب کار می کند، ولی به این فکر می کنم که آیا می توانند در نهایت نتایجی را برای Twitter  و Facebook آماده سازند، با در نظر گرفتن این نکته که این روزها فعالیت های اجتماعی زیادی در این سایت ها صورت می گیرند.

همانطور که مشاهده می کنید، SEOrush می تواند ایده ای در مورد محل مورد نیاز برای بهینه سازی برای شما ارائه کند. همانطور که اشاره کردم، متوجه شدم که به متا توضیحاتی نیاز دارم، بنابراین به بررسی آن پرداخته و کشف کردم. همچنین به بررسی برخی از خطاهای W3C و بهبود لیست بندی ها و رتبه بندی ها روی برخی از سایت های لیست شده نیاز دارم. همه ی ما به بهینه سازی نیاز داریم، مگه نه ؟

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *