چهار برنامه رایگان برای کار در حالت ایکس پی، کامپیوتر مجازی ، و فایل های VHD

  • 1389/3/23
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


ابزار های مجازی سازی ویندوز 7 به شما اجازه انجام کارهای مفید زیادی را می دهد– از قابلیت چند بوت کردن با استفاده از دیسک سخت مجازی (VHDs) ، تا  نصب آن VHDs ها به عنوان دیسک محلی ، تا اجرای نرم افزارهای قدیمی که نمی توانند در ویندوز های جدید تر از ایکس پی اجرا شوند ، با این حال ، خوب می شد اگر این عملیات ها کمی ساده تر بودند.

خوشبختانه تعدای ابزار رایگان و عالی هستند که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

Disk2vhd (تصویر بالا)

آیا نیازمند راه آسانی برای تبدیل یک ماشین فیزیکی به مجازی هستید؟ برنامه Disk2vhd را اجرا کرده و یک عکس فوری(snapshot) از هر رایانه ای با  ویندوز ایکس پی یا بالاتر — از جمله ویندوز سرور و سیستم عامل های 64 بیتی ایجاد کنید. ساختار پارتیشن ها حفظ می شود ، و شما حتی می توانید VHD خود را در همان درایو پشتیبان حفظ و ذخیره کنید.

Boot VHD

ویندوز 7 همچنین می تواند آن دسته ازفایل های VHD که شما با Disk2vhd ایجاد کرده اید را بوت کند ، اما با اضافه کردن  دستی آنها به BCD سخت و دشوار است. بوت VHD نیاز به عملیات سنگین  دارد: جستجو برای VHD شما در درایوها و ایجاد VHD قابل بوت شدن. پنجره خط دستوری ظاهر خواهد شد و دستورات لازم برای شما نمایش داده می شود. آن پنجره را ببندید، منوی کشویی بوت  را باز کنید و کنترل کنید که ورودی جدید شما ایجاد شده است.

به یاد داشته باشید ، فقط ویستا سرویس پک 1 و بعد از آن  را می توان با این روش بوت کرد.

VHDAttach

در حالی که ویندوز 7 می تواند VHDرا مانند دیسکهای فیزیکی  بشناسد، مدیریت نصب و از نصب در آوردن آنها کمی پیچیده تر است. برای این کار باید مدیریت دیسک ها (disk management)را باز کرده ،بر روی attach کلیک کرده ، سپس در فهرست به دنبال VHD خود بگردید.اما برنامه  VHDAttach این روند را تا حد امکان ساده سازی نموده است : پوشه ای را که در آن VHD شما واقع شده است باز می کنید ، بر روی آن فایل راست کلیک کنید ، و از منوی گزینه attach برای الصاق (یا detach برای جداکردن) را انتخاب می کنید.

XP-More

ایجاد VM (ماشین های مجازی)جدید و مدیریت تنظیمات آنها ، در ویندوز 7 بسیار ساده بود ، اما تکثیر دستگاه مجازی به سادگی کپی و پست کردن یک ماشین مجازی در پوشه ماشین مجازی نیست! برنامه XP-More این روند را با ایجاد هر دو فایل .vmcx و  .vhd ساده می کند.همچنین از تنظیمات و دکمه های اجرای ابزار ویندوز 7 استفاده می کند.

اگر شما حالت ایکس پی(XP Mode) یا برنامه نصب کامپیوتر مجازی را ندارید ، میتوانید آنها را از طریق دانلود از Softpedia بدون نیاز به فرآیند اعتبارسنجی وب سایت مایکروسافت دریافت نمایید.

اگر از دیگر ابزار های سودمند در زمینه ویژگی های مجازی سازی ویندوز 7 آگاهی دارید آن را با ما و دیگر خوانندگان در قسمت نظرات در میان بگذارید!

منبع:downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *