راديو گويا، برنامه چهاردهم – بلاگستان فارسي داغ مي‌شود !!!

  • 1390/4/22
  • محسن پاك نيت
  • 130

 

چهاردهمین برنامه رادیو گویا با عنوان «بلاگستان فارسي داغ مي‌شود !!!» و با مروری بر مهمترین اخبار دنياي فناوري اطلاعات در دو هفته گذشته، منتشر شد که شما را به شنیدن این برنامه دعوت می‌کنیم. در راديوي چهاردهم اخبار تکان‌دهنده‌ای را در مورد بلاگستان فارسی (که در هفته‌های آتی به شدت به هیجان و تکاپو خواهد افتاد) می‌شنوید. ضمناً در این برنامه، اسامی و نظر برخي از دوستانی که به برنامه رادیو گویا سیزدهم توجه نشان داده بودند مطرح خواهد شد.

 

نکته مهم: از این به بعد می توانید با آدرس ایمیل جدید و اختصاصی رادیو گویا در تماس باشید و نظرات، پیشنهادات، انتقادات، نمونه کارها، درخواست همکاری و هر آنچه که دوست دارید را برای ما به آدرس الکترونیکی radio@gooyait.com ارسال نمایید و منتظر پاسخ از سمت ما باشید.

 

جایزه مسابقه رادیو گویا چهاردهم:

در این برنامه سؤال مسابقه رادیوی چهاردهم مطرح خواهد شد و دوستان عزيز تا انتهاي روز جمعه (سی‌ و یکم تیرماه) فرصت دارند كه پاسخ را به ايميل radio@gooyait.com ارسال نموده و در قرعه‌كشي براي دريافت بسته آموزشی نرم‌افزار فتوشاپ تولید شده توسط شرکت پرند به اضافه یک فروند !!! فلش مموری (USB Drive) با ظرفیت 4 گیگابایت شرکت نمايند. این بسته آموزشی در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌شود و برترین و نفیس‌ترین مجموعه آموزش فتوشاپ مولتی‌مدیا به زبان فارسی به شمار می‌رود.

 

معرفی وب‌سایت:

در بخش معرفی وب‌سایت آموزشی فناوری اطلاعات در برنامه رادیو گویا چهاردهم، به معرفی وب‌سایت داناترین خواهیم پرداخت. این وب‌سایت یک مرجع پرسش و پاسخ در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد که در آن می‌توانید به سادگی پرسش‌های خود را مطرح کنید و به پرسش‌های دیگران پاسخ دهید. به پرسش‌ها و پاسخ‌ها رأی بدهید و درباره پرسش‌ و پاسخ‌ها نظر بدهید.

 

معرفی تلفن همراه:

در بخش معرفی تلفن همراه، جناب آقای عسگری، کارشناس فناوری اطلاعات و متخصص در حوزه شبکه‌های کامپیوتری که گوشی آندروئیدی HTC Gratia در اختیار دارند، امکانات و مشخصات آن را برای شما معرفی خواهند کرد و می‌توانید تجربیات مفید و راهنمایی‌های ایشان را در استفاده از این تلفن همراه بشنوید.

 

بخش مجلات، روزنامه‌ها و نشریات فناوری اطلاعات:

در این بخش، سر تیتر مهم‌ترین مطالب و اخبار و مقالات چاپ شده در نشریات برتر حوزه فناوری اطلاعات را برای شما تشریح خواهیم کرد. در این برنامه به بررسی مطالب موجود در ضمیمه بایت روزنامه خراسان و  ضمیمه کلیک روزنامه جام جم خواهیم پرداخت.

 

بخش اخبار فناوری اطلاعات:

(این بخش را در رادیو می‌توانید بشنوید و لینک اخبار نیز خیلی زود به این متن اضافه خواهد شد تا همانند گذشته رعایت امانت و حق معنوی انتشاردهندگان اخبار انجام شود)

 

همکاری با رادیو گویا:

دوستان و هواداران پادکست مجله اینترنتی گویا آی‌تی (رادیو گویا) که دوست دارند با رادیو گویا همکاری نمایند می‌توانند یک یا چند مورد زیر و یا زمینه‌های دیگر همکاری را با ما از طریق ایمیل radio@gooyait.com در میان بگذارند.

1) تهیه متن اخبار داخلی (متنی)

2) ترجمه خبرهای خارجی (متنی)

3) بخش معرفی و نقد گوشی تلفن همراه (صوتی)

4) بخش مطالب موجود در مجلات و نشریات آی‌تی (صوتی)

5) ضبط گویا نیوز (صوتی)

6) معرفی و نقد بازی (صوتی)

7) معرفی اپلیکیشن‌های موبایل (صوتی + متنی)

8 ) ارائه ایده برای تیزر رادیو (متنی و صوتی)

9) نویسندگی برای مجریان برنامه (متنی)

10) ارسال موسیقی‌های بدون کلام جذاب برای استفاده در رادیو (صوتی)

 

مدت زمان برنامه: 53 دقیقه و 47 ثانیه

مجریان این برنامه: آريان صادقي، اردلان آزرمگین و محسن پاك نيت

 

امیدواریم از این برنامه راضی باشید. لطفا نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 130 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید بعد 13 12 رادیو گفتم دوباره گوش کنم ببینم شاید درست شده سبکتون دیدم نه همون که همون نصف پادکست به نظرات اختصاص داده شده اصلا همچین چیزی ممکن آخه در بقیه جاها شنیدین ؟ ولش انشالله بعد 30 پادکست دوباره میام 🙂

    1. سلام امیر جان؛
      ما به نظرات کاربرانمون اهمیت می‌دیم و تا آخر برنامه ۳۰۰ هم بخش نظرات رو حذف نخواهیم کرد گل پسر.
      در ضمن، ۶ دقیقه از پادکست ۶۰ دقیقه‌ای ما مربوط به نظراته که طبق ریاضیات دوران ابتدایی، می‌شه “یک دهم” و نه “نصف” !!!
      سبک ؟ امیر جان می‌شه بهمون بگی سبک به چه معناست توی یه پادکست؟ مثلا سبک رئالیسم و سورئال و کوبیسم و …. داریم؟ یه برنامه چند تا بخش داره که شما از بین ۸ الی ۱۰ بخشی که ما معمولا در رادیوهامون داریم فقط بخش نظرات رو گوش می‌دی همیشه ؟
      به سلامت
      ان شا الله تشریف بیارید در خدمتتون هستیم.
      موفق باشید

    2. در بقیه جاها نشنیدیم چون ما بقیه نیستیم امیر عزیز. ما خودمون هستیم و مرام و مسلک خودمون رو داریم. توی مرام ما احترام به مخاطب مهمترین شرط کاره و خوندن نظراتش و توجه به نظراتش و در حد امکان، عمل کردن به نظراتش برامون واجبه.

      یا حق

  2. سلام
    کلا خلاصه میگم که اذیت نشی محسن جان
    رادیو سیزده رو گوش دادم ولی سعادت نداشتم نظر بدم اما حالا میگم در کل برنامه خوبی بود از بخش مصاحبه با آقا میثم قربانی عزیز واقعا لذت بردم
    بریم سر رادیو گویا چهاردهم
    این برنامه هم جزو جالبترین و بهترین ها بود
    موسیقی اول رادیو کمی طولانی بود البته زیاد نرو تو فکرش
    در قسمت معرفی موبایل یه اشاره کردید به گالکسی اس 2 برای بررسی آینده کاش کل بازار ایران یه صاحبی ناظری پیدا کنه که مردم الکی پول نخوان بدن برای مثال گالکسی اس 2 اولش شیراز 950 بود یک هفته بعد 850 در صورتیکه خود گوشی حدود قیمتشه!!!
    بریم سر گوگل+ آقا من عضو هستم اگه عضو هستید بیاید سیرکل بزنیم :دی گوگل+ فاصله زیادی از نظر کاربر با فیس بوک داره اما امیدوارم بگیرتش چون از طرفداران و عاشقان سر سخت گوگل و سرویس هاش هستم هر چند گوگل کم لطف هست و بعضی سرویس هاش بروی ایران بسته است و اصلا ایران رو نقطه ای ناشناس میدونه!
    یه خواهش هم دارم اگه میشه یه آموزش تقلب با تبلت بذارید شاید ایران هم خواست دیجیتالی آموزش بده اونوقت دوستان آمادگی مقابله داشته باشن!!!
    اما
    اما میریم سراغ ذره بین که باید حواستون رو جمع کنید که دشمن پیدا نکنید که بعضی دوستان سنگ لای چرختون بذارن کلا من به گیر دادن عشق می ورزم
    این جلسه هم اندیشی فعالان وب قراره چیکار کنن؟ نکنه میخوان برامون خواب های جدیدی ببینن؟ مثلا سرعت اینترنت ایران زیاده کمش کنن، سایت های خارجی به دردمون نمیخوره کل ایران رو بکنن یه اینترانت داخلی!
    حالا میخوام بگم کار جالبی رو برای رادیوهای آینده در نظر گرفته اید که میخواید برترین های وب فارسی رو معرفی کنید.
    در قسمت ضمیمه بایت و کلیک بهتر میشد اگه لینک دانلود هم بصورت مستقیم یا …. میذاشتید.
    بخش موبایل هم در قسمت مکالمه با آقای سعید اسگری از کیفیت نامطلوب صدا برخوردار بود که نمیدونم باید به کیفیت صدای گوشی گیر بدیم یا مخابرات بی کیفیت؟!
    شعر پایانی هم که گفتی خیلی زیبا بود محسن جان
    راستی اگه بتونید یه سبک خاص بخصوص آهنگ ها برا رادیو در نظر بگیرید شاید اعتراض دوستان گلایه مند کمتر شه.
    در پایان دست تو و همکارانت همگی درد نکنه برنامه خوبی بود
    ما اگه شما رو نداشتیم دیگه امیدی به اینترنت داخلی نداشتیم

    1. یادم رفت قیمت گالکسی اس ۲ در خارج حدود $۶۷۸٫۶۶ هست!

    2. سلام آقا سید عزیز؛

      اولا که ممنون بابت نظر مبسوطی که دادی. واقعا مرسی ازت که وقت می‌ذاری و برای بهتر شدن رادیوی خودت نظر می‌دی.

      در مورد اون چیزی که درباره تبلت گفتی، اگر خودت محتواش رو بر عهده بگیری و برامون آماده کنی ان شا الله انجامش می‌دیم، چون ما ۳ نفر واقعا دیگه وقت برای کار جدید نداریم. همین مقدارش رو هم بعضی وقتا نمی رسیم آماده کنیم! اگر محتواش به دستمون برسه ما ارائه‌اش می‌کنیم.

      در مورد ذره‌بین که سعید جان باید حسابی این تذکر شما رو مد نظر بگیره. چون همین الآنم که هنوز سر وقت سایتهای دیگه نرفته‌ایم کلی مخالفت شده باهاش. که البته به نظرم با مدیریت خوب می‌شه کنترل کرد فضا رو و سعید جان ان شا الله به خوبی پیش می‌بره این مورد رو.

      این لینک رو ببین تا متوجه بشی جلسه هم‌اندیشی چه خبر بوده.

      http://webna.ir/news/?id=1504588598

      البته خود من هم گزارشی رو آماده خواهم کرد از اون جلسه که توی گویا آی‌تی در چند روز آینده منتشر می‌شه ان شا الله.

      می‌تونیم لینک ضمیمه‌ها رو بذاریم براتون (که البته در وب‌سایت پی سی دانلود هم قابل دسترسیه)

      آره. در مورد بخش موبایل اون برنامه ایراد زیاد بود که ان شا الله از این به بعد مرتفع می شه.

      سبک خاص آهنگ رو منم موافقم چون بیشترین مشکل ما در همین انتخاب آهنگهای متفاوت برای هر برنامه هستش که خیلی وقت‌گیره. اما فکر کنم در این صورت دوستان بگن که برنامه‌ها حالت تکراری و خسته کننده پیدا می کنه. همین الآن انتقاد می‌کنن که چرا آهنگ بخش اخبار رو عوض نمی کنید. به خدا موندیم چیکار کنیم و حرف کدوم بزرگوار رو گوش بدیم. اما منم با نظر شما موافقم. استایل مشخص داشتن مهم و مفیده برای کار.

      ما هم ممنونیم از شما و اگر شما بازدید کننده های خوب و دوستان نازنین رو نداشتیم، هیچی نداشتیم …

      یا حق

    3. سلام،

      نظرسنجی در چه موردی الیاس جان؟

      سؤالش چی باشه؟

    4. دوست که دارم ولی فعلا مقدور نیست چون خودم فعلا پول خرید گالکسی اس ۲ ندارم اما اگه بخواید یکی از دوستام خیلی سایت های موبایل میچرخه اخیرا هم گالکسی اس ال خریده اگه به کارتون میاد باهاش صحبت کنم!؟

      در مورد آهنگ هم نگران نباش همه آدما که قرار نیست مثل هم باشن پس همه ما یه نظری میدیم. خسته نباشی

  3. یه پیشنهاد بدم؟؟
    اگه میشه افزونه امتیاز دهی رو به نظرات اضافه کنید منظورم منفی و مثبت هست.

    1. سلام سینا جان.

      این پیشنهادات مربوط به دستکاری قالب رو ما به شدت قبول داریم ها. اما نمی دونم چه زمانی امکانش باشه انجامش بدیم.

      خیلی در این زمینه دوستان پیشنهادات مختلف داده‌ان. بعد از اینکه طراح محترم ما رو پیچوند، دیگه من خودم پیگیر تغییر قالب نشده‌ام. حالا ان شا الله با حسین جان صحبت می کنم ببینم اوضاع چه جوری می شه. اگر بنا به تغییر قالب داشتیم حتما تغییراتی رو که دوستان و شما خواستید اعمال می کنیم.

      مرسی ازت

  4. برای طراحی به نظرم برید سراغ حمید رضا شعبانی گل و عزیز
    در ضمن این افزونه است دیگه افزونه که نیازی به تغییر قالب نداره

    1. خب این مورد رو باید به حسین میری عزیز از طریق ایمیل مجله بگید.

      مرسی

  5. سلام
    اول بگم که برنامه شما عالی بود، عالی هست و عالی هم خواهد بود قطعا:P
    البته همه ما می دونیم که خوب و بد و عالی بودن نسبیه و هیچ چیزی و هیچ کسی بدون اشکال نیست ولی وقتی یه مقایسه آدم می کنه برتری رادیو گویا بین پادکست های بلاگستان فارسی کاملا مشاهده میشه
    1.من بر عکس چند دوستی که پیشنهاد دادن بیشتر به اخبار ایران بپردازید اتفاقا می گم کمتر بپردازید بهش چون عملا نکات جذابی توش وجود نداره.
    2.در مورد قالب اگر واقعا ایده خوبیه و یه انقلابه، نباید کاربر ها ازش محروم بشن.
    3.من یه نقد درباره بخش معرفی گوشی همراه دارم. اکثر افراد چون با تحقیق می رن گوشی می خرن، از گوشی شون هم راضی هستن. اینجوری تو تمام برنامه ها در مورد همه گوشی ها تقریبا یه حرف زده میشه که این گوشی عالیه من راضیم حتما بخرید و عملا کمکی به مخاطب نمیشه.
    4. محسن جان این اخبار که شما گفتید داغ بودن، اما اونقدر تکان دهنده و مهم نبودن که 2 روز پخش برنامه عقب بیفته.
    5. دیگران رو نمیدونم، اما من خودم اینترنت 256 دارم که به نظرم تقریبا یه نرم هست بین کاربران رادیو گویا. حالا با این سرعت به نظرم ایده ویدئوکست نمیتونه زیاد جالب باشه، حداقل فعلا با این سرعت
    بازم ممنون از برنامه خوبتون
    سینا

    1. سلام سینا جان؛

      شما به ما لطف داری و همین باعث می‌شه اشکالات کار ما رو به بزرگواری خودت نادیده می‌گیری. موافقم. پادکست ما رو هم باید نسبی سنجید و با پادکست‌های دیگه مقایسه کرد.

      ۱) به هر حال باید نسبت به اخبار فناوری کشورمون هم حساس باشیم. اما قبول دارم که اخبار خارجی جذاب‌تره و ما هم این نکته رو مد نظر داریم.

      ۲) قالبی که توی ذهنمون داریم واقعا نظیر نداره. اما طراحیش بسیار پیچیده هستش و یه تیم برنامه‌نویس حرفه‌ای و گرافیست درجه ۱ می‌خواد که این واقعا هزینه‌بر هستش. البته حسین میری عزیز که هیچ مشکلی با صرف هزینه نداره. مسأله اینجاست که ما خودمون نمی‌خوایم اینقدر پرخرج باشه قالب رادی. چون مجله بخش های متنوع دیگه‌ای هم داره که شاید بهتر باشه این مبالغ صرف اون بخشا که پربازدیدتر هستن بشه.

      ۳) در مورد این بخش، اصلا خواست و نظر ما هم همینه. من قبلا هم به دوستان توضیح داده‌ام که گوشی‌هایی که اینجا معرفی می‌شه از دید صاحبانشون داره بررسی می‌شه و اونها حتما از گوشی‌شون راضی بوده‌ان که خریدنش (البته به غیر از خود من که سونی اریکسون ایکس پریا ایکس ۱۰ خریدم و به شدت ناراضی هستم و نزدیک به ۵۰۰ هزار تومن پول بی زبون رو ریخته‌ام دور به معنای واقعی) ما هم می‌خوایم کاربرا تجربیات خودشون در استفاده از گوشی رو بگن. چیزایی که توی کمتر نقدی دیده می‌شه. مثلا این که کیفیت تاچ گوشی من افتضاحح و گوشی‌های ۲۵۰ هزار تومنی سری گالاکسی فیت و … سامسونگ خیلی بهترن رو توی هیچ نقد و بررسی تخصصی توی اینترنت نمی شه پیدا کرد. ما اینجور چیزا رو دنبالش هستیم وگرنه نکات معمول رو که توی سایتهای دیگه هم می‌گن و لازم نبود ما پادکستش کنیم.

      حالا بازم هر پیشنهادی برای بهبود این بخش داری ما با کمال میل می‌پذیریم و در حد توان عملیش می‌کنیم چون حرف شما هم صحیحه.

      ۴) پخش برنامه به این خاطر عقب می‌افته که ما منتظر رسیدن خبر از اینور و اونور هستیم. مثلا همین رادیویی این هفته هم عقب خواهد افتاد چون خبرهایی که قرار بود دیروز به دستمون برسه مونده برای امروز و فردا.
      منظور این که خیلی از برنامه‌ریزی‌های زمانی از دست ما خارجه و واقعا ما نمی‌تونیم دقیق مطمئن باشیم که چه زمانی چه اتفاقی می‌افته. به همین خاطر عقب افتادن زمان انتشار رادیو چیزیه که ممکنه به وفور رخ بده و ما بابتش شرمنده شما دوستان هستیم.

      علاوه بر این، من روزهای شنبه، ۱ شنبه، ۴ شنبه، ۵ شنبه و گاهاً جمعه، صبح ساعت ۶ یا ۶:۳۰ که از خونه می‌زنم بیرون، شب ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ بر می‌گردم و واقعا وقت برای کار روی رادیو ندارم. باقی روزها هم که ساعت ۷ و ۸ شب می‌رسم خونه. حالا شما در نظر بگیر که کارای شخصی هم دارم، کنکور هم دارم، خانواده‌ای که باید باهاشون باشم هم دارم و … و اگر همینجوری ادامه پیدا کنه و ما نفرات کمکی نداشته باشیم برای رادیو، به نظرم ادامه فعالیت رادیو در هاله ای از ابهام قرار می‌گیره !!!

      مهمترین مشکل ما مشکل وقته. من و اردلان و آریان اگر روزی ۴۸ ساعت زمان داشتیم باور کن رادیو رو هفته‌ای یکبار هم می‌تونستیم منتشر کنیم و اصلا مشکل کانتنت از سمت خودمون نداریم. خیلی وقتا می‌مونیم چه خبری رو منتشر کنیم از بین ده‌ها خبر. مشکل کانتنت توی بخش معرفی گوشی و مصاحبه هست. معرفی گوشی از این جهت که باید افرادی که گوشی های مطرح رو دارن و خودشون هم از گوشی سر در میارن رو شما و باقی دوستان بهمون معرفی کنید تا باهاشون مصاحبه کنیم، مشکل مصاحبه هم از این جهت که وقتگیره و من باید از کارم بزنم و تازه اینکه خیلی از افراد سر قول و قرارشون نیستن. مثلا همین شرکتی که گوشی‌های glx رو تولید می کنه تا حالا ۱۰ بار قرار رو انداخته عقب و نیم ساعت به ما وقت نمی ده بریم مصاحبه بگیریم ازشون.

      ۵) منم با ویدئوکست موافق نیستم. خیلی هم زمان بیشتری میگیره تولیدش.

      مرسی بابت نظرت. منتظر پیشنهادای خوبت هستم.

      ممنون که هستی.

      یا حق

  6. سلام دوست عزیز اونقدر نرم افزار خبرخوان شیک بلاگ رو که قول داده بودید معرفی نکردید که نسخه دوم از راه رسید لطفا دیگه اینو معرفی کنید
    ممنون – موفق باشید
    مجله اینترنتی شیک بلاگ
    www.shikblog.com
    www.rsssoft.shikblog.com

    1. سلام دوست بزرگوار.

      من اصلا خاطرم نیست قول داده باشم که نرم‌افزاری رو معرفی بکنم. ما توی مجله، کارآفرینان حوزه آی‌تی رو معرفی می کنیم. توی رادیو هم وب‌سایتهای مطرح آموزش فناوری اطلاعات رو.

      شما وب‌سایت بسیار خوبی دارید. خودتون هم از دوستان خوب و محترم ما هستید که از همون ابتدا در کنارمون بوده‌اید. اما متأسفانه من نمی‌تونم نرم‌افزاری رو بدون مشورت با حسین میری عزیز معرفی بکنم. شما با ایشون از طریق ایمیل مجله در تماس باشید تا هر چی حسین جان بگن رو انجام بدیم.

      سربلند و سلامت باشید.

    1. خوبیش اینه که من با اندرویدی بودنم معلومه هویتم:دی

    2. سلام به هر دو تا آقا سینای نازنین.

      ما یه آقا سینا معمولی (گل پسر) داریم. یه سینا جان آندروئیدی (گل گلاب) هم داریم. من که اشتباه نمی کنم. باقی دوستان هم اگر دقت کنن اشتباه نمی کنن. اسم به این قشنگی رو چرا عوض کنید آخه. دو تا سینا داشته باشیم خیلی هم خوبه.

      موفق باشید.

    1. سلام دوست عزیز

      سلامت باشید.

      ما هم از شما ممنونیم که در کنارمون هستید.

  7. بعد از چند وقت دوباره به رادیوتون گوش دادم، خیلی خوشحال شدم که دیدم رادیو انقد پیشرفت کرده و کیفیتتون بهتر شده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *