حل مشکل روند تایید دو مرحله ای گوگل با سایر برنامه ها

حل مشکل روند تایید دو مرحله ای گوگل با سایر برنامه ها
  • 1390/9/19
  • علیرضا
  • 55

غول های تکنولوژی مثل گوگل ، هر روز روش های جدیدتر و بهتری به منظور امنیت کاربران خود به کار میگیرند . در واقع نمیتوان گفت که این روش ها تا چه حد موثر هستند و یا تا چه مقدار میتوانند در مقابل خلافکاران فضای سایبر مقاومت کنند . اما در هر صورت این روش ها کار را برای این افراد خرابکار سخت تر و سخت تر میکند .

یکی از قابلیت هایی که گوگل معرفی کرد ، روش تایید دو مرحله ای به منظور امنیت بیشتر حساب های کاربری بود . در این روش که قبلا هم در گویا آی تی توضیح داده شده است ، شما یک شماره تلفن همراه یا ثابت را به حساب کاربری خود در گوگل اضافه میکنید . سپس هر بار که قصد وارد شدن به حساب کاربری خود را داشته باشید ، گوگل یک پیام کوتاه برای شما ارسال میکند که حاوی یک کد تایید است . البته دریافت این کد توسط شما بستگی به انتخاب شما دارد . در صورتی که به جای پیام کوتاه ، پیام صوتی را انتخاب کرده باشید ، از طرف گوگل با شما تماس گرفته شده و کد مورد نظر توسط یک سیستم صوتی گویا به شما اعلام خواهد شد . پس از آن باید کد تایید را وارد کرد و وارد حساب خود شوید .

در این صورت تنها کسی که به شماره مورد نظر دسترسی داشته باشد ، میتواند کد تایید ارسال شده از سوی گوگل را در قسمت لاگین حساب کاربری وارد کند . در اینجا تنها شما هستید که میتوانید کد تایید گوگل را دریافت کرده و وارد کنید . پس علاوه بر کلمه عبور شما ، یک سد امنیتی بسیار قدرتمند دیگر نیز در برابر فرد مهاجم قرار خواهد گرفت .

اما وارد کردن کد امنیتی گوگل که از طریق تلفن همراه و یا ثابت برای شما ارسال میشود ، منوط به اینست که شما بخواهید از طریق مرورگر خود به حساب کاربری تان در گوگل لاگین کنید . ممکن است شما هم از برنامه های مختلفی مثل تاندربرد برای چک کردن ایمیل های خود و یا پیکاسا برای مدیریت عکس هایتان استفاده کنید . پس از اینکه سیستم تایید دو مرحله ای را فعال کنید ، کد امنیتی بین شما و حساب کاربریتان قرار خواهد گرفت . پس با این حساب هر چقدر هم که پسورد خود را در برنامه ای مثل تاندربرد وارد کنید ، فایده ای ندارد . همچنین در اکثر برنامه ها نیز فیلدی برای وارد کردن کد تایید وجود ندارد .

 

اما چاره چیست ؟

گوگل برای این برنامه ها نیز فکری کرده است . راه حل گوگل روشی به نام Application-specific passwords است . اگر مایل باشید روند کار را روی برنامه ای مثل تاندربرد امتحان کنیم . البته شما میتوانید این کار را روی هر برنامه ی دیگری مثل پیکاسا و یا حتی app های روی گوشی موبایل خود نیز انجام دهید .

پس از اینکه سیستم تایید دو مرحله ای گوگل را فعال کردید ، یک اکانت جدید به منظور استفاده از جیمیل در تاندربرد بسازید ( میتوانید این مطلب را به منظور آشنایی بیشتر با برنامه مدیریت ایمیل تاندربرد مطالعه کنید ) .

هنگامی که قصد وارد کردن کلمه عبور را داشته باشید ، با پیغام اشتباه بودن کلمه عبور مواجه خواهید شد . البته این مورد به دلیل فعال بودن همان سیستم تایید دو مرحله ای میباشد و کلمه عبور شما مشکلی ندارد .

پس ابتدا به وبسایت گوگل بروید و وارد حساب کاربری خود شوید . سپس از قسمت بالا و سمت راست روی نام و یا آواتار خود کلیک کنید . از بین منوها ، منوی Account settings را انتخاب کنید .

در صفحه تنظیمات حساب کاربری خود ، از قسمت سمت چپ روی آیتم Account Overview کلیک کنید . اکنون از قسمت سمت راست روی لینک Edit که در مقابل عبارت Authorizing applications & sites قرار دارد کلیک کنید .

گوگل دوباره از شما میخواهد که اطلاعات کاربری خود را وارد کنید . پس اطلاعات را وارد کرده و دکمه Sign in را بزنید .

صفحه دوباره بارگذاری خواهد شد . به قسمت انتهایی صفحه بروید . در قسمت Application-specific passwords یک تکست باکس قرار دارد . در اینجا چون میخواهیم یک پسورد اختصاصی برای تاندربرد بسازیم ، پس نام Thunderbird را وارد کرده و دکمه Generate password را میزنیم .

همان لحظه یک پسورد برای شما ساخته میشود . البته لازم نیست این پسورد را به خاطر بسپارید . تنها کافیست یک بار آن را به جای کلمه عبور خود در تاندربرد وارد کنید . بهتر است این کلمه عبور را کپی کنید . اما اگر خواستید که آن را به صورت دستی وارد کنید ، توجه داشته باشید که فاصله ای بین حروف وجود ندارد . پس کلید اسپیس را نزنید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 55 دیدگاه
  1. جمیلم از گوشیم پاک شده و جمیل دو مرحله ای است و مینویسه که کد باید به جمیل برود کد رو بزنی وارد میشه

  2. جمیلم از گوشیم پاک شده و جمیل دو مرحله ای است و مینویسه که کد باید به جمیل برود کد رو بزنی وارد میشه

  3. جمیل از گوشیم دور شده و دو مرحله ای است سر شماره من است جمیل میزنم کد میاد وارد میشه بعد دیگه کد باید از طرق جمیل وارد کنم جمیل پاک شده وارد نمیشه

  4. سلام خدمت شما ، من روی گوشیم تائید دو مرحله را روی شماره تماسم فعال کرده بودم اما گوشیم سرقت شد میخواهم وارد جمیلم بشم پیامک روی شماره تماس میره که به اون شماره دسترسی دیگه ندارم ، ممنون میشم لطف کنید چکار کنم

  5. من گوشیم رو برگشت به کارخانه زدم و حالا رمزش را نمیدانم ولی روی شماره ام است …ولی چون تایید دومرحله ای است شماره کافی نیست چیکار کنم بنظرتون لطفاً کمک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *