حل مشکل روند تایید دو مرحله ای گوگل با سایر برنامه ها

حل مشکل روند تایید دو مرحله ای گوگل با سایر برنامه ها
  • 1390/9/19
  • علیرضا
  • 55

غول های تکنولوژی مثل گوگل ، هر روز روش های جدیدتر و بهتری به منظور امنیت کاربران خود به کار میگیرند . در واقع نمیتوان گفت که این روش ها تا چه حد موثر هستند و یا تا چه مقدار میتوانند در مقابل خلافکاران فضای سایبر مقاومت کنند . اما در هر صورت این روش ها کار را برای این افراد خرابکار سخت تر و سخت تر میکند .

یکی از قابلیت هایی که گوگل معرفی کرد ، روش تایید دو مرحله ای به منظور امنیت بیشتر حساب های کاربری بود . در این روش که قبلا هم در گویا آی تی توضیح داده شده است ، شما یک شماره تلفن همراه یا ثابت را به حساب کاربری خود در گوگل اضافه میکنید . سپس هر بار که قصد وارد شدن به حساب کاربری خود را داشته باشید ، گوگل یک پیام کوتاه برای شما ارسال میکند که حاوی یک کد تایید است . البته دریافت این کد توسط شما بستگی به انتخاب شما دارد . در صورتی که به جای پیام کوتاه ، پیام صوتی را انتخاب کرده باشید ، از طرف گوگل با شما تماس گرفته شده و کد مورد نظر توسط یک سیستم صوتی گویا به شما اعلام خواهد شد . پس از آن باید کد تایید را وارد کرد و وارد حساب خود شوید .

در این صورت تنها کسی که به شماره مورد نظر دسترسی داشته باشد ، میتواند کد تایید ارسال شده از سوی گوگل را در قسمت لاگین حساب کاربری وارد کند . در اینجا تنها شما هستید که میتوانید کد تایید گوگل را دریافت کرده و وارد کنید . پس علاوه بر کلمه عبور شما ، یک سد امنیتی بسیار قدرتمند دیگر نیز در برابر فرد مهاجم قرار خواهد گرفت .

اما وارد کردن کد امنیتی گوگل که از طریق تلفن همراه و یا ثابت برای شما ارسال میشود ، منوط به اینست که شما بخواهید از طریق مرورگر خود به حساب کاربری تان در گوگل لاگین کنید . ممکن است شما هم از برنامه های مختلفی مثل تاندربرد برای چک کردن ایمیل های خود و یا پیکاسا برای مدیریت عکس هایتان استفاده کنید . پس از اینکه سیستم تایید دو مرحله ای را فعال کنید ، کد امنیتی بین شما و حساب کاربریتان قرار خواهد گرفت . پس با این حساب هر چقدر هم که پسورد خود را در برنامه ای مثل تاندربرد وارد کنید ، فایده ای ندارد . همچنین در اکثر برنامه ها نیز فیلدی برای وارد کردن کد تایید وجود ندارد .

 

اما چاره چیست ؟

گوگل برای این برنامه ها نیز فکری کرده است . راه حل گوگل روشی به نام Application-specific passwords است . اگر مایل باشید روند کار را روی برنامه ای مثل تاندربرد امتحان کنیم . البته شما میتوانید این کار را روی هر برنامه ی دیگری مثل پیکاسا و یا حتی app های روی گوشی موبایل خود نیز انجام دهید .

پس از اینکه سیستم تایید دو مرحله ای گوگل را فعال کردید ، یک اکانت جدید به منظور استفاده از جیمیل در تاندربرد بسازید ( میتوانید این مطلب را به منظور آشنایی بیشتر با برنامه مدیریت ایمیل تاندربرد مطالعه کنید ) .

هنگامی که قصد وارد کردن کلمه عبور را داشته باشید ، با پیغام اشتباه بودن کلمه عبور مواجه خواهید شد . البته این مورد به دلیل فعال بودن همان سیستم تایید دو مرحله ای میباشد و کلمه عبور شما مشکلی ندارد .

پس ابتدا به وبسایت گوگل بروید و وارد حساب کاربری خود شوید . سپس از قسمت بالا و سمت راست روی نام و یا آواتار خود کلیک کنید . از بین منوها ، منوی Account settings را انتخاب کنید .

در صفحه تنظیمات حساب کاربری خود ، از قسمت سمت چپ روی آیتم Account Overview کلیک کنید . اکنون از قسمت سمت راست روی لینک Edit که در مقابل عبارت Authorizing applications & sites قرار دارد کلیک کنید .

گوگل دوباره از شما میخواهد که اطلاعات کاربری خود را وارد کنید . پس اطلاعات را وارد کرده و دکمه Sign in را بزنید .

صفحه دوباره بارگذاری خواهد شد . به قسمت انتهایی صفحه بروید . در قسمت Application-specific passwords یک تکست باکس قرار دارد . در اینجا چون میخواهیم یک پسورد اختصاصی برای تاندربرد بسازیم ، پس نام Thunderbird را وارد کرده و دکمه Generate password را میزنیم .

همان لحظه یک پسورد برای شما ساخته میشود . البته لازم نیست این پسورد را به خاطر بسپارید . تنها کافیست یک بار آن را به جای کلمه عبور خود در تاندربرد وارد کنید . بهتر است این کلمه عبور را کپی کنید . اما اگر خواستید که آن را به صورت دستی وارد کنید ، توجه داشته باشید که فاصله ای بین حروف وجود ندارد . پس کلید اسپیس را نزنید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 55 دیدگاه
  1. سلام،
    امروز من با دسترسی به گوگل پلاس و پروفایل گوگل مشکل دارم،
    به نظرتون مشکلی پیش اومده؟(فیل.تر؟)

    1. بله متاسفانه گوگل پلاس کامل فیلتر شد

    2. ممنون ناصر جان.
      متاسفم واقعا”
      حتی برای عوض کردن پسورد جی میل هم با مشکل مواجه شدیم!

  2. آقای زارع با سلام،
    یک سوال فنی داشتم که البته به موضوع بحث ربطی ندارد ولی … :
    یک لپ تاپ سامسونگ مدل RV 518 و یک مودم ADSL Zyxel دارم، که اکنون مودم با سیستم PC با کابل LAN به اینترنت متصل می باشد، حال سوال من این است که چگونه می توانم لپ تاپ را به مودم بصورت وایرلس متصل کنم (البته مودم از وایرلس پشتیبانی می کند) .

    1. باید در پیکر بندی مودم نام کاربری، رمز عبور ISP که در اختیار شما قرار داده، نام WI-GI و اکسس پوینت WI-FI مودم بهش بدید، با انجام این کار شما دیگه نیازی به ساختن کانکشن نخواهید داشت و به راحت میتونید از اون استفاده بکنید.
      در لینک زیر فایل آموزش پیکربندی مودم هایی قرار داده شده

  3. سلام جناب آقای زارع
    بیزحمت یک سوال حساس داشتم.
    من با اکثر نرم افزارهای ایمیل از قبیل اوت لوک و اینکریدمیل و…مدتها کار کردم ولی فکر میکنم این تاندربرد یک ایراد اساسی داره(البته شاید من این طور فکر میکنم)در تمام نرم افزارهای ایمیل یک صندوق پستی مجزا با پسورد برای هر کاربر وجود داشت و چندین کاربر میتوانستند به راحتی روی یک سیستم و نرم افزار نامه های خود را مدیریت کنند.ولی من در تاندربرد چنین چیزی ندیدم.آیا تاندربرد به این عظمت مساله ایی به این ساده گی را فراموش کرده؟ یا من نتوانستم آن را تنظیم کنم؟ لطفا در این مورد مرا راهنمایی بفرمایید.
    یاحق

    1. خواهش میکنم آرمان جان . نظر لطف شماست
      موفق باشی …..

    1. عليرضاي عزيز
      مشكل من هنوز پابرجاست. راه حلي به ذهنت نرسيد؟

    2. سلام سهیل جان .
      متاسفانه به ویندوزفون 7 دسترسی ندارم که بتونم بررسی کنم . باید ببخشید ……
      امیدوارم دوستان دیگه بتونن کمکت کنن .

      موفق باشی ……..

  4. سلام جناي آقاي زارع انوشيروان هستم در مورد تاندر برد سوالي پرسيده بودم جواب همه را دادي الا من؟ باز هم منتظرم.ممنون

    1. سلام انوشیروان عزیز .
      باید پوزش بنده رو بپذیرید که یه خورده دیر بهتون جواب دادم . انشالله که این دیر پاسخ دادن رو بی احترامی بنده نسبت به خودتون به حساب نیارید .
      بنده هم متاسفانه به جایی نرسیدم . البته این موضوع یه خورده واسه خودمم عجبیه که چرا تاندربرد همچین امکانی رو پیاده سازی نکرده . در هر صورت بنده بازم تلاش میکنم و تا ببینم راهی هست یا نه . اگه به نتیجه رسیدم حتما شما دوست عزیز رو در جریان قرار میدم .

      موفق باشید ……..

  5. سلام.من تازه كار هستم و ميخواستم براي خودم جي ميل بسازم كه از من تلفن همراه خواست.پس از وارد كردن ،اين پيام اومد كه امكان دسترسي به تلفن شما در كشورتان(ايران)وجود ندارد.براي ثبت نام در يوتيوپ هم به اين مشكل برخوردم.اگه ممكنه راه حل رو برام ايميل كنيد.ممنون.

  6. منم اكانتم رو دو مرحله ايش كردم.ولي پيام يكبار از شماره داخل ايران اومد برام.بعضي وقتام از 0092 مياد.اين شماره داخل ايران چيه جريانش

    1. سلام.
      بله ، جدیدا اینطوری شده و از داخل ایران اس ام اس میاد . دقیقا اطلاع ندارم به چه دلیل هستش .

  7. سلام من یه مشکلی برام پیش اومده که توی گوگل پلاس و جیمیلم که میخام برم ارور no connection میده و به عبارتی به سرور وصل نمیشه ازتون خواهش میکنم کمکم کنین.مرسی

  8. سلام
    ببخشید من جیمیلم پسوردشو دارم ولی دو مرحله ایم فعاله و سیم کارتو شکستم ایمیل پشتیبانی هم دارم هی بهم ایمیل میفرسته وقتی رو لینک کلیک میکنم اونم وارد قسمت دو مرحله میشه میشه بگین چطوری خاموشش کنم سیم کارتم بهم نمیدن
    پاسخ و به ایمیلم بفرستید ممنون

  9. سلام من تایید صحت دو مرحله ای رو فعال کردم ولی موقع که رمزمو میزنم پیام که توش کده برام نمیاد. اگه میشه جوابش برام بفرسید تشکر

  10. سلام من رمز جیمل دارم درست هم هست ولی سیم کارتم سوخته تایید رومرحله ای هم روی همون سیکارته الا چیکار کنم کد دومرحله رو بگیرم تا وارد سیستم بشم

  11. سلام من رمز جیمیلم یادم رفت قسمت دو مرحله ایش فعال بود یه جیمیلم برا بازیابی وارد کرده بودم الان میزنم فراموشی رمز میگه یه لینک میفرستم برای جیمیل که وارد کردی ولی چیزی نمیاد چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

  12. داداش من جیمیلم تایید دوصحتی داره هم جیمیله دس رسی رو هک کردن وشماره دس رسی هم سوخته چیکار کنم الان

  13. سلام یک سوال داشتم از مدیر سایت یک جمیل دارم هک شد ولی مشخصات جمیل همونه با پسورد فقط تایید دو مرحله ای فعال چه بتید کنم هرکاری واسه ریکاریشم کردم نشد پیام واسه ایملیم میاد ولی باز با کد بر میخورم واسه تایید دو مرحله ی

  14. سلام من در تایید دو مرحله ای مشکل دارم وقتی میزنم بهم پیام نمیرسه اخر شماره خودم هست مطمعنم ولی پیامش نمیاد چکار کنم خواهش میکنم یه جواب بهم بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *