وقتی گوشی یا تبلت ما خیس شد، اولین راه‌های نجات چیست

وقتی گوشی یا تبلت ما خیس شد، اولین راه‌های نجات چیست
  • 1391/7/26
  • زهرا معبودی
  • 81
محتوا پنهان

خیس شدن گوشی، یکی از رخدادهایی است که تا کنون حداقل برای یک بار هم که شده برای شما اتفاق افتاده است. مثلا گوشی را در جیب پیراهن خود گذاشته ای و در کنار یک جوی آب زیر درختی تنومند در حال شستن دست و روی خود هستی که ناگهان گوشی از جیب افتاده و توی آب شناور می شود. این دقیقا چیزی بود که برای من رخ داده است. حالا برای هریک از شما ممکن است رخدادهای مشابه منجر به آب رفتن در داخل گوشی، شده باشد.

فراتر از خیس شدن گوشی با آب، زمانی است که حادثه ای موجب افتادن گوشی در روغن و نظیر آن می شود. در ادامه این مقاله گویا آی تی به شما کمک می کند تا در چنین شرایطی، مشکل را حل کنید.

خیس شدن گوشی لمسی، و مشکلات ناشی از این اتفاق! این رخداد می تواند گوشی شما را حسابی از کار بیندازد
خیس شدن گوشی لمسی، و مشکلات ناشی از این اتفاق! این رخداد می تواند گوشی شما را حسابی از کار بیندازد

نگران خیس شدن گوشی نباشید وقتی گوشی ضد آب دارید

در یک دهه قبل و حتی کمی کمتر، روی کار امدن گوشی ها و تبلت های ضد آب، تا حد زیادی، نگرانی ها را از بابت خیس شدن گوشی کاهش داده اند. البته ویژگی ضد آب بودن گوشی ها بدین معنی نیست که می توانید ساعت ها گوشی خود را در وان حمام، آب تنی دهید!

گوشی ضد آب تنها به شما کمک می کند که در صورتی که گوشی در آب بیفتد، با بیرون آوردن و خشک کردن ظاهر آن، اطمینان داشته باشید که گوشی خراب نخواهد شد. هر چند بهتر است که چند ساعتی گوشی خاموش باشد.

 

گرفتن رطوبت از گوشی ضد آب، آن را از سوختن نجات می دهد

وقتی گوشی ضد آب در آب می افتد، و اتفاقی می افتد که منجر به خیس شدن گوشی یا تبلت شما می شود، کافی است کارهای زیر را انجام دهید:

  • ظاهر گوشی و یا تبلت خیس شده خود را، با پارچه ای که جاذب آب است کاملا خشک کنید. حوله معمولا این گونه مواقع خیلی خوب عمل می کند
  • روی لنز دوربین، سریع تر از هر جای دیگر از گوشی آب خورده، را خشک کنید
  • در داخل پورت ها و بخش هایی که سوکت ها به آن وصل می شود، تا جایی که برایتان امکان دارد، آب ها را جذب کنید.
روش خشک کردن گوشی خیس شده با آب
گرفتن رطوبت از گوشی خیس شده یا اصطلاحا آب خورده اولین کاری است که باید انجام دهید. برای این کار می توان از دستمال های مخصوص یا از جنس نخ استفاده کرد. دستمال کاغذی نیز خوب جواب می دهد

بدین صورت می توان مطمئن بود که گوشی خشک شده و به درستی می توانید از آن استفاده کنید.

تجربه شخصی من برای خشک کردن تبلت اکسپریا z که ضد آب است، بارها همین روال بوده است. در چنین شرایطی من در کمتر از ۱۵ دقیقه گوشی را خشک کرده و آن را روشن می کنم و مثل سابق از آن استفاده می کنم. شما چه تجربه ای از خیس شدن گوشی ضد آب خود دارید؟ 

 

قبل از خیس شدن گوشی توجه داشته باشید

تا زمانی که گوشی شما در آب نیفتاده است، شانس با شما همراه است که موارد قابل پیشگیری را انجام دهید، و حتی الامکان از امکانات لازم برای خشک کردن گوشی خیس شده در اختیار داشته باشید. مخصوصا زمانی که می خواهید به مسافرت بروید و احیانا قصد شنا کردن هم دارید، باید بیش از هر وقت دیگر تجهیزات خشک کردن گوشی خیس شده را با خود به همراه داشته باشید.

 

آب ریختن روی گوشی لمسی چه پیامدهایی دارد؟

زمانی که اتفاقی می افتد که منجر به آب ریختن روی گوشی لمسی می شود، اگر آب به طور عمیق وارد گوشی شما شود، این میزان از خیس شدن گوشی منجر به سوختن بخش های الکتریکی گوشی، می شود. حتی می توان دید که سوکت ها از کار می افتند، یا دوربین به درستی کار نمی کند. در پاره ای از موارد گوشی دیگر قادر به شارژ شدن نیست و ال سی دی، می سوزد و گوشی آب خورده روشن نمی شود.

بنابراین مشاهده می شود که چقدر پیشگیری و البته درمان به موقع گوشی خیس شده اهمیت دارد. در ادامه به این موضوع می پردازیم که چگونه وقتی موبایل خیس می شود باید چکار کنید.

قرار دادن گوشی در محل هایی که دارای رطوبت هستند یا در جایی که امکان نفوذ آب وجود دارد، مهم ترین عامل، برای خیس شدن گوشی ها بوده است.
قرار دادن گوشی در محل هایی که دارای رطوبت هستند یا در جایی که امکان نفوذ آب وجود دارد، مهم ترین عامل، برای خیس شدن گوشی ها بوده است.

وقتی موبایل خیس می شود چه کنیم؟

در اولین مرحله از خیس شدن گوشی، باید سریع گوشی را از آب خارج کنید و سریع آن را خاموش کنید.

در مرحله دوم، اجزای گوشی، را از هم جدا کنید. در این باره افراط نکنید، بلکه اجزایی که به سهولت قابل جدا سازی است را جدا کنید.

در مرحله اول سعی داشته باشید تا بخش های حساس گوشی را خشک کنید. این بخش ها شامل ال سی دی گوشی، و بخش های داخلی و قسمت های زیر باتری است.

وقتی که اجزای اصلی را با پارچه خشک کردید، می توانید از اقدامات بعدی برای گرفتن رطوبت گوشی خیس شده استفاده کنید.

بعد از خشک کردن گوشی اولین کاری که باید کنید، جدا کردن اجزای داخلی اسمارت فون است. دقت کنید که قبل از هر چیز گوشی خاموش شده باشد
بعد از خشک کردن گوشی اولین کاری که باید کنید، جدا کردن اجزای داخلی اسمارت فون است. دقت کنید که قبل از هر چیز گوشی خاموش شده باشد

 

امکانات لازم برای گرفتن رطوبت گوشی خیس شده

برای گرفتن رطوبت گوشی خیس شده، می توان از راهکارها و موادی استفاده کرد، که به تخلیه آب و خشک شدن آب کمک می کنند.

از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • استفاده از برنج خشک
  • استفاده از جاروبرقی
  • استفاده از یخچال
  • استفاده از سیلیکا ژل
  • استفاده از الکل

در ادامه به بیان هر کدام از روش های یاد شده می پردازیم:

سیلیکا ژل، همان دانه های معجزه گری که می تواند رطوبت را از گوشی خیس شده بقاپد
سیلیکا ژل، همان دانه های معجزه گری که می تواند رطوبت را از گوشی خیس شده بقاپد

 

خشک کردن گوشی خیس شده با برنج خشک

بعضی می گویند، برنج خشک، در خشک کردن و گرفتن رطوبت گوشی خیس شده، بی اثر است. اما از آن جا که ما در خانه، به وسیله برنج رطوبت از خیلی چیزها دفع می کنیم، می توان اطمینان داشت که برنج خشک در خشک کردن گوشی خیس شده، موثر است. البته توصیه ما این است که این روش را صرفا به تنهایی به کار نبرید و از دیگر راهکارهایی که برای خشک کردن گوشی خیس شده به شما یاد می دهیم، نیز به صورت روش مکمل مورد استفاده قرار دهید.

 

روش کار کردن با گوشی خیس شده در برنج خشک

برای این کار، ابتدا بعد از این که گوشی و محیط خارجی آن را خشک کردید، برنج را در داخل یک سطل از برنج یا در داخل کیسه برنج خشک قرار دهید.

چیزی که به طور واقعی تجربه کرده ام این بوده که قدرت رطوبت زدایی از گوشی خیس شده توسط برنج هایی که به صورت محلی کاشته و برداشت می شوند، بسیار بهتر از برنج هایی است که به صورت کیسه ای، و صنعتی تهیه می شوند. شما در این باره تجربه ای داشته اید؟

بعد از این که گوشی را در برنج گذاشتید، مدت زمان ۲۴ ساعت صبر کنید تا برنج کار خود را انجام دهد. البته فراموش نکنید، که گوشی را از داخل کیسه برنج بردارید چرا که ممکن است به اشتباه این بار، گوشی را به همراه برنج در آب جوش بریزید و آن چه نباید بشود، بشود! ( تجربه واقعی )

برنج خشک یکی از قدیمی ترین و موثر ترین چیزها برای خشک کردن آب داخل گوشی های خیس شده است
برنج خشک یکی از قدیمی ترین و موثر ترین چیزها برای خشک کردن آب داخل گوشی های خیس شده است

بعد از خشک کردن گوشی با برنج، با خاکه های برنج چکار کنیم؟

قطعا بعد از خارج کردن گوشی از کیسه برنج با گرد های برنج روی گوشی مواجه می شوید. بهترین کار این است که از جارو برقی استفاده کنید و خاک ها را بقاپید! اما جارو برقی به روش دیگری نیز به ما در خشک کردن گوشی خیس شده کمک می کند:

 

روش رطوبت زدایی از گوشی خیس شده با جاروبرقی

جارو برقی یکی از وسیله هایی است که ما از آن برای موارد مختلفی استفاده می کنیم. اگر زدودن گرد و غبار داخل کیبرد های لپ تاپ را با جاروبرقی انجام می دهیم، چرا نتوانیم رطوبت زدایی گوشی خیس شده را به جاروبرقی نسپاریم؟

بعد از خیس شدن گوشی، و اقدامات اولیه برای خشک کردن گوشی آب خورده، بهترین کار این است که به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه گوشی را در معرض محفظه مکش جارو برقی قرار دهید.

این کار کمک می کند که حتی الامکان درصد بالایی از رطوبت از جاروبرقی خارج شود. حتی گاهی با باد مکنده رطوبت های سطحی خشک می شوند.

چاره خیس شدن گوشی، استفاده مستقیم از جاروبرقی است. هرگز به اشتباه به خاطر داشتن فشار هوای گرم، از سشوار استفاده نکنید
چاره خیس شدن گوشی، استفاده مستقیم از جاروبرقی است. هرگز به اشتباه به خاطر داشتن فشار هوای گرم، از سشوار استفاده نکنید

 

دقت کنید که این کار را بهتر است به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید.

اگر گوشی شما از نوعی است که باتری جدا شدنی دارد، بهتر است عمل جارو کشیدن گوشی خیس شده را از محفظه باتری شروع کنید.

توجه کنید که بعد از خیس شدن گوشی لمسی تان، باتری را به حال خود رها نکنید، بلکه ان را با حوله یا دستمال کاغذی که جاذب آب است، آن را خشک کنید، و در معرض نور آفتاب غیر مستقیم قرار دهید.

 

چاره خیس شدن گوشی با یخچال در زمستان

بعد از خیس شدن گوشی، و انجام عملیات اولیه، یکی از کارهای مفید این است که گوشی تان را در ظرفی تخت، در داخل یخچال قرار دهید.

این گوشی را نباید در داخل فریزر قرار دهید چرا که ال سی دی آن دیگر برایتان آن ال سی دی سابق نخواهد شد. گوشی خیس شده را در داخل محفظه های وسطی و یا حتی در درب یخچال قرار دهید.

هر ۳۰ دقیقه یک بار، به مدت ۱۰ دقیقه گوشی را بیرون بیاورید و آن را چک کنید.

بعد از چند بار تست کردن این کار، گوشی شما سالم آماده روشن شدن است.

این روش چاره خیس شدن گوشی شما در روزهای بارانی و زمستان است.

 

حل مشکل گوشی خیس شده با سیلیکا ژل

سیلیکاژل محصولی است که برای گرفتن رطوبت از وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی فروش بسیاری از محصولات الکتریکی، با  سیلیکاژل انجام می شود.

اگر هنوز بسته های سیلیکا ژل را در اختیار دارید، ابتدا یک ظرف که قابلیت بسته شدن در آن برای شما فراهم است، را انتخاب کنید و گوشی را در آن قرار دهید و سیلیکا ژل ها را روی آن بریزید و درب ظرف را بسته و اجازه دهید، به مدت یک شبانه روز، گوشی خیس شده رطوبت هایش را از دست بدهد.

برای خشک کردن اجزای داخلی گوشی آب خورده و خیس شده بهترین کار استفاده از سیلیکا ژل است که مخصوصا برای گرفتن رطوبت از اجزای الکتریکی ساخته شده است
برای خشک کردن اجزای داخلی گوشی آب خورده و خیس شده بهترین کار استفاده از سیلیکا ژل است که مخصوصا برای گرفتن رطوبت از اجزای الکتریکی ساخته شده است

سریع ترین روش خشک کردن گوشی خیس شده : الکل

وقتی با خیس شدن گوشی مواجه شدید شاید بهترین راه حل استفاده از الکل خالص باشد.

الکل به دلیل ویژگی های شیمیایی که دارد، به اجزای گوشی آسیب نمی رساند و از طرفی می تواند آب را پس بزند و جای آن را بگیرد. از آن جا که الکل زود تبخیر است، سریع تبخیر می شود می توان به راحتی در کمترین زمان مشکل خیس شدن گوشی را حل کند.

 

روش جلوگیری از بروز  مشکلات خیس شدن گوشی با الکل

به محض اینکه گوشی در آب افتاد و آن را خارج کردید، گوشی را در داخل محفظه ای از الکل خالص بیندازید و سریع خارج کنید. الکل آب را پس زده و سریع تبخیر می شود.

خشک کردن اجزای داخلی گوشی خیس شده باید با دقت صورت بگیرد و نسبت به هیچ بخشی از گوشی نباید بی توجه بود.
خشک کردن اجزای داخلی گوشی خیس شده باید با دقت صورت بگیرد و نسبت به هیچ بخشی از گوشی نباید بی توجه بود.

چاره خیس شدن گوشی با آب شور و یا آب نمک

یکی از اتفاقاتی که معمولا به کرات رخ می دهد، خیس شدن گوشی، هنگام شنا کردن در دریا است. یا حتی ممکن است به هر دلیلی گوشی از دستتان بیفتد و در داخل ظرفی از آب نمک بیفتد. این موضوع برای آب شکر نیز گاهی اوقات رخ می دهد.

در چنین شرایطی، بهترین کار این است که اول گوشی را در داخل آب خالص ببرید و مطمئن شوید که آب شور از گوشی خارج شده است. خیس شدن گوشی با آب خالص در این گونه مواقع، جلو ضرر های بیشتر را می گیرد.

بعد از این کار، گوشی را خشک کرده و یکی از روش های یاد شده را در مورد آن برای زدودن رطوبت خیسی گوشی، به کار گیرید.

 

 

با گوشی افتاده در روغن چکار کنیم؟

این هم از آن سوالاتی است که معمولا در مورد گوشی های در معرض آسیب زیاد پرسیده می شود. ممکن است که برای شما نیز این اتفاق بیافتد که به طور ناگهانی گوشی تان به داخل ظرفی از روغن یا هر مواد چربی دیگری بیفتند. در این باره روش های خشک کردن گوشی خیس شده با روغن را ارائه کرده ایم:

بعد از خیس شدن گوشی با روغن، ابتدا، گوشی را خاموش کنید و تا آن جا که امکان دارد با پارچه، گوشی را خشک کنید.

بعد از این، اقدام به جدا کردن اجزای گوشی و درآوردن باتری و سیم کارت نمایید.

یکی از بدترین شیوه های خیس شدن گوشی لمسی، افتادن گوشی در داخل روغن و مواد چرب است که چاره آن، سرعت عمل و آب مقطر است
یکی از بدترین شیوه های خیس شدن گوشی لمسی، افتادن گوشی در داخل روغن و مواد چرب است که چاره آن، سرعت عمل و آب مقطر است

به احتمال زیاد در چنین حالتی باتری آسیب می بیند، اما ممکن است شانس با شما همراه باشد و گوشی آسیب ندیده باشد، پس باتری را هم با پارچه ای خشک کنید، و گوشه ای کنار بگذارید.

در مرحله بعد، ۳ فنجان آب مقطر را در داخل یک کاسه بریزید.

گوشی را در داخل آب مقطر بریزید، و بگذارید تا ۳ دقیقه باقی بماند

آب مقطر کمک می کند که روغن و چربی ها از داخل گوشی پس زده شود ( چیزی شبیه الکل ) و بعد داخل گوشی از چربی ها که مخرب تر از آب هستند، پاک سازی شود.

بعد از گذشتن این مدت، گوشی خیس شده را از آب مقطر خارج کنید و اقدام به خشک کردن آن با پارچه کنید

بعد با کمک اسپری فشار هوا، که معمولا برای پاک کردن کیبرد و نظیر آن به فروش می رسد، اقدام به خشک کردن داخل گوشی نمایید. توجه کنید که نباید از روش های گرم کننده مثل سشوار و آنچه که در بالا ذکر شد، برای خشک کردن گوشی مورد استفاده قرار دهید.

بعد از این کار، یکی از روش های خشک کردن گوشی خیس شده که در بالا ذکر شده را انجام دهید. به عنوان مثال، سه فنجان برنج خشک را در داخل کاسه ای بریزید و گوشی را در داخل آن قرار دهید و اجازه دهید گوشی یک شبانه روز به همین حال باقی بماند.

بعد از این می توانید به راحتی گوشی را از برنج خارج کرده و گرده ی برنج را پاک کرده و باتری را برای تست به گوشی وصل کنید. اگر همه چیز خوب است پس نیازی به مراجعه به مرکز سرویس دهی خدمات موبایل نیست در غیر اینصورت حتما گوشی را به یک متخصص نشان دهید.

نفوذ آب به زیر صفحه نمایش گوشی لمسی، یکی از بدترین پیامد های خیس شدن گوشی است. حل این معضل به شانس شما ارتباط دارد و البته کمی زمان بر است
نفوذ آب به زیر صفحه نمایش گوشی لمسی، یکی از بدترین پیامد های خیس شدن گوشی است. حل این معضل به شانس شما ارتباط دارد و البته کمی زمان بر است

 

حل مشکل آب رفتن زیر صفحه نمایش و یا ال سی دی گوشی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است هنگام خیس شدن گوشی لمسی رخ دهد، این است که آب به زیر صفحه نمایش نفوذ کند.

در چنین شرایطی یعنی نفوذ آب زیر ال سی دی گوشی، نمایشگر به درستی صفحه را نمایش نمی دهد.

این اتفاق حتی با وجود داشتن کاور روی نمایشگر نیز رخ می دهد. معمولا وقتی که مدت زمان زیاد تر از معمول گوشی در آب می ماند این اتفاق رخ می دهد

در چنین حالتی برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر بعد از خیس شدن نمایشگر گوشی، بهترین کار این است که گوشی را خاموش کنید. روشن بودن گوشی می تواند منجر به سوختن ال سی دی گوشی خیس شده منجر شود.

در این وضعیت، باید مدت زمان بیشتر از یک شبانه روز برای خشک شدن گوشی، وقت صرف کرد. بهترین پیشنهاد گذاشتن گوشی، در اتاق با جریان هوای آزاد، یا در زیر نور خورشید، بدون تابش نور شدید خورشید است.

من در چنین شرایطی، بعد از خشک کردن داخل گوشی، آن را به صورت عمودی به دیوار حیاط تکیه می دهم و معمولا یکی دو روز صبر می کنم تا شرایط بهتر شود.

بیشتر بخوانید: آموزش روش تعمیر گوشی های هوشمند از کار افتاده

افتادن گوشی در محلول های شیمیایی و راه و چاره آن

یکی از اتفاقاتی که برای افرادی که با محلول های آزمایشگاهی کار می کنند، معمولا این است که گوشی شان در داخل محلول های شیمیایی می افتد. اگر این محلول الکل باشد جای هیچ نگرانی نیست، و می توان در شرایط عادی، روش های یاد شده را برای آن بکار گرفت و مطمئن بود که گوشی آسیبی نمی بیند ( البته به شرطی که سریع بجنبید )

اما اگر در محلول های شیمیایی دیگری بیفتد، بسته به میزان خوردگی مواد شیمیایی ممکن است گوشی آسیب بیشتری ببینید. در چنین شرایطی، همان بهتر که گوشی را در داخل آب و بعد الکل خالص بیندازید تا الکل، مواد شیمایی  و آب را پس بزند ( البته گاهی خود الکل با برخی مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد ).

بدین صورت می توان کمی امید داشت که مانع بروز مشکل برای گوشی خیس شده با مواد شیمیایی خواهیم شد

خیس شدن گوشی لمسی، و روش های اصولی و غیر اصولی برای خشک کردن آن را در این مطلب دنبال کنید
خیس شدن گوشی لمسی، و روش های اصولی و غیر اصولی برای خشک کردن آن را در این مطلب دنبال کنید

 

بعد از خیس شدن گوشی، آن را چگونه قرار دهیم؟

برای این که آب قابلیت جریان داشته باشد، بهترین کار بعد از خیس شدن گوشی و عملیات رطوبت زدایی اولیه این است که ابتدا گوشی را به طور عمودی به دیوار و یا یک جسم تکیه دهید و اجازه دهید تا آب از آن خارج شود.

اگر گوشی را افقی قرار دهید، و یا حتی آن را خوابیده قرار دهید، ممکن است برای خروج آب از گوشی موانعی وجود داشته باشد.

بهترین روش برای قرار دادن گوشی خیس شده برای سریع تر خشک شدن، حالت ایستاده است که کمترین آسیب را به گوشی می رساند
بهترین روش برای قرار دادن گوشی خیس شده برای سریع تر خشک شدن، حالت ایستاده است که کمترین آسیب را به گوشی می رساند

آیا تکان دادن گوشی خیس شده، کا درستی است؟

بله. وقتی که گوشی را در مراحل اولیه بعد از خیس شدن گوشی، خشک کردید، بهترین کار این است که آن را محکم بگیرید و اقدام به تکان دادن آن کنید. در این شرایط معمولا آب هایی از آن پرتاب می شود که فرآیند خشک شدن گوشی آب خورده را راحت تر می کند.

 

آفتاب بهترین چاره برای خیس شدن گوشی لمسی و غیر لمسی

بعد از خیس شدن گوشی و چاره جویی ها برای آن، بهترین کار این است که آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید. نور آفتاب فرآیند تبخیر را تسریع می بخشد.

فقط نکته مهمی که وجود دارد این است که، منظور از آفتاب مستقیم، آفتاب جنوب کشور مخصوصا شهرهایی مثل اهواز و نظیر آن نیست. در چنین شرایطی مطمئنا شاهد آب شدن قطعات گوشی خواهید بود ( تجربه واقعی )

گوشی را در فضای آزاد قرار دهید، تا رطوبت آن بخار شود.

لحظه خیس شدن گوشی موبایل! آیا این لحظه را تجربه کرده اید؟
لحظه خیس شدن گوشی موبایل! آیا این لحظه را تجربه کرده اید؟

هشدارهایی در مورد مقابله با خیس شدن گوشی

شاید در بین گفتگو های روزانه از شما خواسته شود که گوشی را به روش های مختلفی خشک کنید. از جمله روش های اشتباه که آسیب زا بوده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خشک کردن گوشی خیس شده با سشوار اشتباه محض است

هوای سشوار گرم است و به طور کاملا مستقیم، به گوشی برخورد می کند. این وسیله می تواند گوشی را مورد آسیب قرار دهد. بنابراین بهترین و اولین کار این است که به روش های دستی گوشی را خشک کنید و هرگز از سشوار استفاده نکنید

 

مشکلات ناشی از خیس شدن گوشی ، با تستر، مایکروفر، و یا اجاق گاز قابل حل است؟

در پاره ای از آموزش ها گفته می شود که با شعله بسیار کم، برای اجاق گاز، و حتی استفاده از تستر و مایکروفر می توانید گوشی را خشک کنید. این پیشنهاد ها جز به آب شدن بخش های گوشی تان، چه بخش داخلی و چه خارجی، به چیز دیگری منجر نمی شود..

در این باره، سعی شد، کامل ترین راهنما برای گوشی های آب خورده یا گوشی خیس شده، به شما ارائه کنیم تا در هنگام خیس شدن گوشی با هر نوع مایع، بتوانید دیوایس خود را سالم از مهلکه بیرون بکشید.

در این باره اگر تجربیاتی دارید، آن را با ما در میان بگذارید و اجازه دهید دوستان دیگری که این مطلب را می خوانند و به راهکارهایش نیاز دارند، از تجربه شما استفاده کرده و گوشی خود را نجات دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 81 دیدگاه
  1. سلام-ممنون ازنوشته بالا-بخاری{درصورت دسترسی}بهترین جوابومیده که من امتحان کردم.عال……ی.باشعله کم وزمان کم.جالب این که گوشی ایرانی مدل ITMC داشتم افتاد تواب حدودا۱۰ ثانیه “درحال تماس ازاونطرف خط.هیچ کدوم ازاین طرفندارو انجام ندادم بدون مشکل تقریبا۳سال استفاده کردم. این وسط دومدل دیگشم خریدم.کشویش ازd900سامسونگ نرم تر……جهت اطلاع

  2. سلام و ممنون باوت مطلب ارزش مندتون من تا بحال ستا گوشیرو در گونی برنج گذاشتم میشه گفت بهترین نتیجرو میده البته دو سه روز گذاشتم در رابطه با الکل کمی شک داشتم و جوابرو اینجا گرفتم و تنها سوالی که میمونه اینه که الکل صنعتی هم قابل استفاده هست یه باید طبی باشه ممنون

  3. من گوشیم همین که افتاد درش اوردم بعد حدودا۱۵ ثانیه باسشوار گرفتمش گوشی کار میکردولی دکمه پاور کار نمی کرد بعد از چند ثانیه تونستم خاموشش کنم الانم تو برنجه گوشیم مقاومت در برابر اب داره مدل گوشیم سامسونگ A3مدل ۲۰۱۶ هست ایا درست میشه؟؟؟؟

  4. سلام.گوشیم اکسپریا ZR هسش.تو برنج گذشم ولی در اوردم کیفیت جفت دوربین پایین اومده یعنی لکه های اب توش خشک شده بود و زیر LCD هم اب رفته بود و ظاهرا اب خارج شده ولی پایین صفحه لمس نمیکنه…
    چیکار کنم؟

  5. سلام دوستان
    من گوشیم دیروزافتادتواب ولی مشکلی براش پیش نیومدحالابعدازیک روزکلیدhome گوشیم کارنمیکنه
    گوشیمم پشتش بازنمیشه
    اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

  6. داداش گوشی من سونی z1 هس افتاد توی آب و حالا صدای بلندگوش خیلی کم شده حالا من چکار کنم؟

  7. سلام…ممنون از مظلب خوبتون …امروز یکم پشت گوشیم آب ریخت /فقط نصف پست گوشیم خیس شده بود .من زود با دستمال پاکش کردم ..گوشی کار میکرد ..بعد یکم(۵ دقیقه) خاموشش کردم و پشتشو باز کردم خیس نبود ولی بازم پاکش کردم و باتریشم در آوردم و جای بابری هم خیس نبود و بازم پاک کردم ….سیمکارتمو بعد نیم ساعت دراوردم ..گوشیم سامسونگ گلکسی جی ۷ ه .. لازمه بدارمش تو برنج؟>

  8. سلام تو رو خدا یکی کمک کنه گوشی من گلکسی A5هست دیشب چند قطره آب دریا واردش شده قات زده الکی خاموش و روشن میشه الکی ری استارت میشه سالمه اروز باهاش کارکردم ولی وسط کار یه هو ری استارت میشه متاسفانه از شانس ان من امروز و فردا تعظیلیه همه جا بخاطر خرابشدن گوشیم خیلی ناراحتم

  9. سلام
    من گوشیم افتاد توی آب رودخونه. سریع خاموشش کردم. خشکش کردم و روشن که کردم بالا اومد ولی باز خاموش شد. هر چی روشن میکنم نصفه بالا مید یعنی صفحه تار تاره و لمس عمل نمیکنه. سشوار هم زدم ولی هنوز اینطوریه. به نظرتون چیکار میشه کرد؟

  10. برا اون دسته از افرادی گوشیشون تو آب شور یعنی نمک دار یا مواد شویده یا آب لجن افتاده باید حتما برد گوشیشون با تینر یا آلتراسونیک شستشو بشه بعد کامل خشک کرده مشکلشون حل میشه

  11. سلام خیته نباشید ممنون میشم به سوالم جواب بدید من تبلتم اب خورده بعد صفحه نمایشش روشن خاموش شد بعد کلا خاموس شد زدم شارز روشن کردم ویبره میده صداس الان میاد لمسش هم سالمه ولی صفحه نور نداره سیاه هزینه اش چقدر میشه درست کنم

  12. من دیروز غروب گوشیم ک هواوی p10 lite هستشو و یه ماهم نمیشه خریدمش افتاد تو اب با عمق بیست سانت چند ثانیه بعدش از اب درش اووردم خشکش کردم…بعد اومدم خونه درجا دو دقیقه یکسره سشوار گرفتمش بعد دو دقیقم جارو برقی ک فک کنم تایمشون کم بود……ولی گوشیو به هیچ وجع خاموش نکردم..و گوشی هم بدون هیچ مشکلی داشت کر میکرد. امروز عصر متوجه شدم ک جلوی دوربین پشتش حباب جمع شده و عکسو با حالتی مه الود میگیره..خلاصه کامنتارو خوندنم و الان یه ساعته گداشتمش تو برنج و میخوام برش دارم ببرم تامیرات موبایل.نمیزارم تامیراتیم گوشی رو روشن کنه اومدم خونه دوباره میزارمش تو برنج واس یه روز ببینم چی میشه گوشیرو با بدبختی خریدم امید وارم چیزیش نشه…….گارانتیم ک مطمعنن قبول نمیکنه.

    1. آقا دقیقا همین اتفاق برا منم افتاد که دوربین عقب و جلو رو بخار گرفته بود…چی شد مال شما ؟؟؟ درست شد؟ من ۲ روزه در برنج گذاشتم ولی صفحه سیاهه ولی تاچش کار می کنه!

  13. سلام خسته نباشید .یه سوال داشتم
    من گوشیمو گذاشته بودم رو میز نمیدونستم آب روش ریخته گوشیو برداشتم فک کردم فقط صفحش خیس شده پاک کردم صفحشو وباهاش نیم ساعت کار کردم یهو دیدم صفحش رنگ قاطی کرد مشکلش چیه ؟میشه راهنماییم کنید ؟ممنونم

  14. سلام من یه مشکل بزرگی دارم ۳ هفته میشه یه گوشی ال جی جی۵ گرفتم پشت گوشی دکمه قفل هستش و هم اثر انگشت یکمی داخلش اب رفته الان هیی میخوام گوشی خاموش یا روشن کنم مجبورم دکمه رو بزور فشار بدم تا جواب بده قبل از این که اب بره توش خیلی راحت میشد گوشی رو خاموش یا روشن کنم اما الان خیلی سخته نمیشه کسی راه حلی بلده که بهم بگه ممنون میشم راستی همین روش برنجو گفتین انجام دادم اما تقیری نکرد و سشوار هم گرفتم بدتر از قبل شد?????

  15. سلام
    من فقط یکهفتست گوشیمو خریدم
    دیشب آب رفت توی جای شارژش
    ولی صب گذاشتمش تو برنج ینی درست
    میشه
    دارم سکته میکنم
    درست میشه

  16. سلام.دیروز گوشیمو اندرویدم خیسش شده و بعدشم اصلا روشن نشد.پشتشو باز کردم اما باطریش درنمیاد.از دیروز گذاشتم کنار بخاری تا خشک شه.تا فرداهم به تعمیرکار دسترسی ندارم.به نظرتون گوشی درست میشه

  17. سلام دوستان
    بعد از این همه کامنت
    یعنی یک نفر پیدا نمیشه بگه آیا .مثال : سطل برنج تاثیری داره یا نه؟
    یا راه حل دیگری رو پیشنهاد بده
    همه کسایی که کامنت زدن . دسره و پیش غذا
    یعنی کسین نیست بگه بعد غذای اصلی چی میشه!

  18. سلام
    یک لیوان چای داغ ریخت روی صفحه گوشیم

    خاموشش کردم .گوشی من اپل ۵s هستش

  19. سلام من تبلت TB7دارم تو حموم داشتم شعر گوش میکردم یه دفعه متوجه شدم اب ریخته رو تبلت سریع از حموم اومدم بیرون البته با لباس بعد با دستمال کاغذی خشک کردمش هی برای خودش ریست میشه بعد رفتم سشوار ورداشتم قشنگ خشک کردمش بعد قشنگ روشن شد فقط یه عالمه رطوبت گرفته که فعلا گذاشتمش داخل کیسه برنج تا ببینم چی میشع دعا کنید درست شه چون اگه درست نشه زندگیم به فناست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *