چگونگی ایجاد یک تصویر نوسازی سفارشی در ویندوز 8

چگونگی ایجاد یک تصویر نوسازی سفارشی در ویندوز 8
  • 1391/9/10
  • مژگان فنائی
  • 0

پیش از این به شما نشان داده ایم که چگونه از ویژگی های تازه کردن (Refresh) و تنظیم دوباره (Reset) در ویندوز 8 استفاده کنید، اینک بازگشته ایم تا به شما نشان دهیم که چگونه می توانید یک تصویر نوسازی سفارشی (custom refresh image) ایجاد کنید. این بدین معنا است که بار دیگر شما ویندوز 8 رایانه تان را تازه می کنید، شما می توانید یک تصویر سفارشی به جای همانی که به همراه رایانه تان عرضه شد را بکار برید.

هنگامی که رایانه شخصی تان را تازه می کنید (refresh)، تمامی فایل هایتان همانند برنامه های کاربردی مترو که از فروشگاه ویندوز دانلود کرده اید حفظ می شوند. این عالی است، هرچند، تمامی برنامه کاربردی غیر مترو و تنظیمات رایانه تان حذف می شوند. چنانچه شما همانند من هستید و برنامه های غیر مترو زیادی دارید این می تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما شما می توانید این را با ایجاد یک تصویر نوسازی که پیشتر برنامه های نصب شده و تنظیمات تان را بهینه سازی کرده است، درست کنید.

ایجاد یک تصویر نوسازی سفارشی

روی دکمه گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش تان راست کلیک کرده و برنامه داس در محیط ویندوز (مدیر) (Command Prompt) از فهرست زمینه را انتخاب کنید.

برای ایجاد تصویر نوسازی سفارشی از برنامه recimg.exe استفاده می کنیم.

recimg /createimage C:CustomRefreshImagesImage1

 

دلیل استفاده ما از زیر پوشه (subfolder) بر روی هارد مان این است که شما می توانید واقعا چندین تصویر نوسازی سفارشی را ایجاد کرده و مابین آنها جابجا شوید. برای ایجاد تصویر (image) دیگر ما می توانیم به روش زیر عمل نماییم:

recimg /createimage C:CustomRefreshImagesImage2

 

هنگامی که با استفاده از ویژگی createimage/ یک تصویر ایجاد می کنید، تصویری که ایجاد شده به صورت خودکار به عنوان تصویر نوسازی پیش فرض تعیین می شود. چنانچه چندین تصویر نوسازی سفارشی داشته باشید می توانید تصویر فعال را با استفاده از ویژگی (پارامتر) setcurrent/ انتخاب نمایید.

recimg /setcurrent C:CustomRefreshImagesImage1

 

شما همچنین می توانید از ویژگی showcurrent/ برای نشان دادن تصویر فعال استفاده کنید.

این تمام کاری بود که باید انجام می دادید، اکنون تنها باید رایانه خود را تازه کنید.

منبع: HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *