چگونه از دسته کنسول های Xbox, PS3 بر روی کامپیوتر استفاده کنیم؟

چگونه از دسته کنسول های Xbox, PS3 بر روی کامپیوتر استفاده کنیم؟
  • 1392/5/12
  • علیرضا
  • 18

1

نویسنده مهمان: آقای بهرام مرتاضی

طی 20 سال گذشته موس و کیبورد تقریباً تنها وسیله ای بودند که بر روی کامپیوتر های شخصی برای بازی کردن استفاده می شدند، این در حالی است که بسیاری از افراد با دسته های بازی خیلی بهتر عمل می کنند.

این کار از 3 الی 4 سال پیش عملی شده است، در حالی که موس و کیبورد برای برخی از بازی های First-Person Shooter ( تیراندازی اول-شخص ) یا استراتژیک مناسب هستند اما در عوض بسیاری از بازی های دیگر از Dark Souls گرفته تا Remember و DMC و Dirt 2 هستند که به علت استفاده از کیبورد و موس بر روی PC مظلوم واقع شده اند.

شما می توانید یک دسته بازی مخصوص PC از بازار بخرید و آن را به کامپیوترتان وصل کنید، اما این کار دیوانگی است اگر بدانید که می توانید از دسته های کنسول های Xbox, PS3 و Nintendo بر روی کامپیوترتان استفاده کنید.

Xbox 360

2

خیلی از شما ممکن است از این کار اطلاع داشته باشید، اما از آنجایی که همه این روش را بلد نیستند، ما به شما نشان می دهید که چگونه با کمی کمک بتواند از دسته Xbox 360 خود بر روی PC استفاده کنید.

دسته های استاندارد بی سیم Xbox 360 به کامپیوتر متصل نمی شوند، در نتیجه کامپیوتر شما قادر نیست تکنولوژی بی سیم دسته های کنسول بازی را بخواند. آما مایکروسافت شرایطی را فراهم کرده که این دسته می تواند توسط سیم نیز به Xbox وصل شود، این سیم از طریق پورت USB به Xbox متصل می شود و شما می توانید آن را به کامپیوتر خود نیز وصل کنید، از زمانی که مایکروسافت Xbox را بر روی Windows 8 عرضه کرد نیز این دسته ها به همراه سیم یکسره در بازار عرضه شدند.

PS3

3

فرض کنید می خواهید با DualShock 3 ( دسته های PS3 ) بازی انجام دهید و شما PS3 ندارید یا اینکه شاید Xbox 360 داشته باشید. خبر خوب این است که شما می توانید این کار را روی کامپیوتر شخصی تان با یک دسته انجام دهید و خبر بد این است که این کار یک مقدار پیچیده است.

DualShock 3 از طریق بلوتوث ارتباط برقرار می کند که کامپیوتر شما قادر به شناسایی آن است، اکثر لپ تاپ ها بلوتوث دارند اما اگر شما از یک کامپیوتر رومیزی استفاده می کنید لازم است که یک Bluetooth USB تهیه کنید.

حالا شما سخت افزار لازم جهت انجام کار را مهیا کردید، یک DualShock 3 و یک ارتباط بلوتوث. اما DualShock 3 نیاز به یک نرم افزار برای کارکردن دارد. نرم افزاری که ما به شما معرفی می کنیم Better DS3 نام دارد. کار کردن با این نرم افزار آنقدرها هم که فکر می کنید شما را به زحمت نمی اندازد.

4

بعد از دانلود Better DS3 نیاز به اعمال یکسری تنظیمات قادر خواهید بود از دسته PS3 خود برای بازی های کامپیوتر استفاده کنید.

دریافت  برنامه Better DS3 

منبع آموزش

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 18 دیدگاه
  1. سلام

    در حال حاضر از چند سال هست که کامپیوتر رو با دسته ایکس باکس بازی می کنم. در ویندوز سون و 8 هیچ مشکلی نداره و auto detect هست. برای ویندوز اکس-پی نیاز به درایور داره.

    بهترین دسته بازی برای کامپیوتر، دسته اکس باکس هست، البته اگه سیم دار باشه خیلی بهتره. در مدل های بی سیم مصرف باتری دردسر ساز خواهد بود. این مدل ها هم تنها با داشتن آداپتور مخصوص خودشون امکان بازی رو دارند.

    1. سلام درباره اتصال دسته ایکس باکس توضیحاتی داده نشده من هم وایرلس دارم هم سیمی لطفا ‍‍منو راهنمایی کنید

    1. سلام
      شما از چه دسته ای استفاده کردی که کارتو راه انداخت؟
      ممنون میشم پاسخ بدید

    1. بله اون که خیلی معمولی امکان پذیره کافیه دسته رو به ps3 وصل کنید

  2. سلام ببخشید من میخام بازی هایی مثل gta liber ti city وجاست کاز۲ و اویل۵ رو با دسته بازی کنم نمیشه نوع دسته هام هم TOP TECH هست و دوتا دسته به یه سیم گیرند بهم بگین چیکار کنم لطفا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *