دوره آموزشی ویندوز 8 – ارتقاء به ویندوز 8 – درس دوم

دوره آموزشی ویندوز 8 – ارتقاء به ویندوز 8 – درس دوم
  • 1392/7/23
  • خدادادی طاقانکی
  • 0

upgrade_intro

امکانات و ویژگی های ویندوز 8 را در درس گذشته دیدید. الان نوبت انتخاب است. آیا مایل به مهاجرت به ویندوز 8 هستید یا خیر؟ اگر جواب بلی است، آیا می خواهید ویندوز را بر روی همان سخت افزار قدیمی نصب کنید یا مایل به خرید کامپیوتر یا تبلت جدید هستید؟

در این درس ما درباره تفاوت های نسخه های مختلف ویندوز 8 صحبت خواهیم نمود تا برای انتخاب نسخه مناسب برای خود دچار مشکل نگردید.

نسخه های مختلف ویندوز 8 و قیمت آنها

سه ویرایش اصلی از ویندوز هشت وجود دارد :

1 – Windows 8 : این نسخه، نسخه استاندارد ویندوز 8 است و قابلیت نصب بر روی کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ و برخی تبلت ها را دارد.

2 – Windows 8 Pro : این نسخه تمام امکانات ویندوز 8 را در اختیار شما قرار خواهد داد مانند امکانات اضافی برای کاربران حرفه ای و یا تجاری. برای مثال کاربرانی که نیاز به امنیت بیشتری برای اطلاعات خود هستند می توانند از BitLocker برای رمزنگاری فایل های خود استفاده کنند.

3 – Windows RT : این ویرایش نسخه ای است که بسیاری از تبلت ها از آن استفاده می کنند. همچنین این نسخه قابلیت استفاده بر روی برخی لپ تاپ ها و نت بوک ها را نیز دارد. Windows RT بصورت از پیش نصب شده با نسخه ای از مایکروسافت آفیس ارائه می گردد که قابلیت کار بر روی سیستم های تاچ اسکرین را دارند.


نیازمندی های ویندوز 8

قبل از اینکه شروع به نصب ویندوز 8 کنید، باید از حداقل سخت افزار مورد نیاز ویندوز 8 آگاهی کسب کنید. حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب و استفاده ویندوز 8 را در زیر آورده ایم که می توانید مشاهده نمایید :

  • پردازنده حداقل یک گیگاهرتز. پردازنده شما می تواند 32 و یا 64 بیتی باشد. پردازنده های 64 بیتی سخت افزار قدرتمندتری نیز نیاز خواهند داشت. (به موارد زیر نگاه کنید.)
  • یگ گیگابایت رم (برای پردازنده های 32 بیتی) یا دو گیگابایت رم (برای پردازنده های 64 بیتی)
  • 16 گیگ هارد دیسک خالی (32 بیت) یا 20 گیگ (64 بیت)
  • کارت گرافیک با DirectX 9 با WDDM 1.0 یا بالاتر
  • نمایشگری با حداقل رزولوشن 1024×768

توجه داشته باشید که این ها حداقل سخت افزار مورد نیاز است، اگر از کامپیوتر خود برای بازی یا اجرای نرم افزارهای سنگین استفاده می کنید به پردازنده، رم و کارت گرافیک بالاتری نیاز خواهید داشت.

خبر خوب این است که ویندوز 8 همان سخت افزاری را خواهان است که ویندوز 7 به آن نیاز دارد، پس اگر تصمیم به مهاجرت از ویندوز 7 به 8 داشته باشید هیچ مشکلی از نظر سخت افزاری برای شما وجود نخواهد داشت. اما اگر از ویندوز ویستا یا اکس پی مایل به بروزرسانی باشید باید سخت افزار مورد نیاز ویندوز 8 را با سخت افزار کامپیوتر خود چک نمایید.

مشاهده اطلاعات کامپیوتر :

برای مشاهده اطلاعات کامپیوتر خود و مقایسه آن با حداق خواسته ویندوز 8 ابتدا به کنترل پنل بروید.

1 – بر روی دکمه استارت کلیک کرده و کنترل پنل را انتخاب کنید.

2 – System and Security را انتخاب نمایید.

upgrade_control_panel_system_and_security

3 – System را کلیک کنید.

upgrade_control_panel_system

4 – الان شما قادر به مشاهده اطلاعات سیستم خود هستید.

upgrade_control_panel_view_system_info

سازگاری نرم افزارها با ویندوز 8

برای استفاده از یک نرم افزار نیاز به سازگاری آن با سیستم عامل وجود دارد. بنابراین ممکن است قادر به استفاده از تمامی نرم افزارهای حال حاضر خود در ویندوز جدید نباشید. پس قبل از نصب ویندوز 8 از خود بپرسید اگر یکی از نرم افزارهای مورد استفاده تان در این سیستم عامل جواب ندهد آیا قادر به کار خواهید بود؟ و برای اطلاعات بیشتر درمورد سازگاری برنامه های خود با ویندوز جدید تحقیق کنید.

اگر از ویندوز 7 یا ویستا به ویندوز 8 مهاجرت کنید بسیاری از نرم افزارهای شما در این سیستم عامل نیز قابل نصب و اجرا خواهد بود. اما اگر از ویندوزهای قدیمی مانند اکس پی استفاده می کنید شانس کمتری برای این مورد خواهید داشت. یک جستجوی ساده در گوگل به شما نشان خواهد داد که نرم افزار مورد نظر شما بر روی ویندوز 8 قابل نصب است یا خیر.

upgrade_google_search_compatibility

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *