چگونه با استفاده از iTunes و iCloud از یک iPhone بکاپ بگیریم؟

چگونه با استفاده از iTunes و iCloud از یک iPhone بکاپ بگیریم؟
  • 1393/5/27
  • مهدی صمصامی
  • 29

How-to-back-up-iPhone

بکاپ (Backup) گرفتن یا همان پشتیبان‌گیری از اطلاعات برای هر دستگاه موبایلی، یک امر مهم و الزامی است. برای جلوگیری از دست دادن اطلاعاتی مانند عکس ها، پیام های متنی، یادداشت ها، صداهای ضبط شده، مخاطب ها و … باید به صورت منظم از دستگاه خود بکاپ گرفته شود.

بکاپ گرفتن با استفاده از iTunes

در حالت کلی، دو راه اصلی برای بکاپ گرفتن از iPhone وجود دارد. اولین راه استفاده از iTunes است. برای انجام این کار، دستگاه خود را به کامپیوتری که معمولا اطلاعات خود را با آن سینک می کنید، از طریق USB وصل کنید، سپس نرم افزار iTunes را باز کرده و سپس نام دستگاه تان را در منوی مربوطه (Devices) در سمت چپ پنجره ی iTunes پیدا کنید.

در بخش “Summary” (که باید با کلیک کردن بر روی آیکون دستگاه، به صورت پیشفرض نمایش داده شود)، بر روی دکمه ی Back Up Now کلیک کنید. ممکن است انجام این کار اندکی زمان ببرد، اما وقتی که فرایند مربوط به آن به پایان رسید، شما یک بکاپ کامل از iPhone تان در کامپیوتر خود خواهید داشت. اکنون شما می‌توانید در هر لحظه اطلاعات خود را بازگردانی کنید!

iPhone-Back-Up-Now

بکاپ گرفتن با استفاده از iCloud

راه دوم برای بکاپ گرفتن از iPhone، استفاده از قابلیت سرویس iCloud اپل است. این سرویس می تواند هرگاه که به یک شبکه ی اینترنت Wi-Fi متصل شدید، از دستگاه تان بکاپ بگیرد. در این حالت دیگر عملیات بکاپ گرفتن به صورت خودکار انجام می شود و دیگر برخلاف حالت استفاده از iTunes، هیچوقت فراموش نخواهید کرد که از دستگاه بکاپ بگیرید.

اگر بخواهید از iCloud برای بکاپ گرفتن از اطلاعات تان استفاده کنید، باید به این شکل عمل نمایید. در iPhone به مسیر Settings > iCloud > Storage & Backups رفته سپس با تپ کردن گزینه ی iCloud Backup، آن را فعال کنید. اکنون دستگاه شما با اتصال به Wi-Fi به صورت خودکار از اطلاعاتی از قبیل Camera Roll (عکس های دوربین)، Accounts (اکانت ها و ایمیل ها)، Documents and Settings (تنظیمات و دیتاهای دستگاه و اپلیکیشن ها)، بکاپ خواهد گرفت. در این حالت عملیات بکاپ گیری در هر حالتی انجام خواهد شد، چه گوشی در حال شارژ باشد و یا در حالت قفل باشد، از اطلاعات شما بکاپ گرفته می شود.

شما در iCloud فقط می توانید 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی به صورت رایگان داشته باشید. در صورت نیاز به داشتن فضای بیشتر، باید با پرداختی مبلغی، آن را خریداری کنید.

iCloud به صورت خودکار از اطلاعات زیر بکاپ خواهد گرفت :

  • عکس ها و فیلم های موجود در Camera Roll
  • تنظیمات دستگاه
  • دیتاهای اپلیکیشن ها
  • شیوه مرتب‌سازی Home Screen و اپلیکیشن ها
  • پیام‌های دریافتی
  • زنگ های تماس (Ringtones)
  • پیغام گیر (Visual Voicemail)

iCloud-Backup-apps-iphone

همچنین اگر گزینه ی Photo Stream را در بخش تنظیمات دستگاه فعال کرده باشید، از 1000 عکس آخر Camera Roll شما بکاپ گرفته می شود و آن ها به صورت آنلاین در Photo Stream ذخیره می شوند. برای فعال کردن این ویژگی، به مسیر Settings > iCloud > Photos رفته و سپس گزینه ی My Photo Stream را فعال کنید. این عکس ها حجمی از فضای iCloud شما را اشغال نخواهند کرد.

دقت کنید مواردی که به وسیله ی iCloud بکاپ گرفته نمی شوند، آهنگ ها و اپلیکیشن ها هستند.

با استفاده از مطالب گفته شده، قادر خواهید بود از اطلاعات iPhone تان به صورت کامل بکاپ بگیرید. اگر در انجام این کار مشکلی دارید، برای حل آن در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

منبع : PCAdvisor.co.uk با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 29 دیدگاه
  1. من قبلا ایفون ۵sداشتم و الان میخوام از طریف icloudبه قسمت Noteگوشی قبلیم دسترسی پیدا کنم. به سایت icloud رفتم و اپل ایدی و پسورد و وارد کردم ولی قسمت Note خالی هست. چکار باید بکنم؟

  2. سلام
    خدا قوت

    به یک مشکل برخوردم. ۳ ماه پیش یک بک‌آپ از گوشی‌م (۵S) از طریق آیتیونز گرفتم.
    ۳ روز پیش هم یک بک‌آپ از طریق iCloud گرفتم؛ که قاعدتا دومی اطلاعات کامل‌تر و بروزتری داره.

    بعد از اینکه کجبور شدم گوشی رو Factory Reset کنم، اون هم به شدیدترین حالت، یعنی پاک کردن همه چیز و صفر کردن گوشی؛
    حالا می‌خوام Restore کنم.

    اما نسخه‌ای که روی iCloud بک‌آپ گیری کردم رو برام برنمی‌گردونه. بعد از یکی دو ساعت که میره برای راستور کردن، (در طول این مدت هم هر وقت چک‌ش می‌کنم، میگه مثلا ۲ ساعت مونده تموم شه، ۱ ساعت مونده، ۲۰ دقیقه مونده و …)
    دقیقا وقتی می‌رسه به اونجا که می‌نویسه ۱ دقیقه مونده به اتمام Restore ، یهو یک پیغام میده که:
    «نمی‌تونم به سرورت متصل بشم.»

    هیچی دیگه،‌ حدودا ۷-۸ بار از روی آیکلود Restore کردم و آخرش همین پیغام رو میده.

    اما وقتی با آیتیونز Restore می‌کنم،‌به راحتی همون نسخه ۳ ماه پیش رو برام برمی‌گردونه.

    حالا پرسش‌م اینه که؛ با توجه به اینکه از ۳ ماه پیش به اینور حدود ۴ تا کلاس رو ضبط صدا کردم و این در نسخه آیکلودم موجود هست و نه آیتیونزم،
    حالا چجوری می‌تونم اون نسخه iCloud رو به آیتیونز منتقل کنم یا کپی کنم، که دست آخر بتونم ای ننسخه ۳ روز پیش (iCloud) رو از طریق آیتیونز روی گوشی‌م راستور کنم؟

    ببخشید پرسش‌م طولانی شد. می‌خواستم وضعیت رو کامل براتون تشریح کنم.

    ممنون‌م
    آیدین شیرگو
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    ۱:۱۱ بامداد

  3. سلام
    من گوشیمو آبدیت کردم بعد از چن روز تاچش از کار افتاد از اطلاعاتم هیچ بک آپی تو آیکلود یا آیتونز نگرفته بودم
    راهکاری هست ک بتونم بک آپ بگیرم یا ب حافظه گوشیم دسترسی پیدا کنم؟
    ممنون

  4. سلام.میشه لطفا توضیح بدید که بکاپی که با استفاده از icloud میگیریم رو چجوری باید بهش دسترسی داشته باشیم؟

  5. باسلام
    متاسفانه آیفون ۶ اس دارم و نمیتوانم از گوشى بک آپ بگیرم و پیام خطا میدهد و کامپیوتر هم ندارم که از اطلاعات گوشى بک آپ بگیرم ، در قسمت آى کلود خطا میزنه ، پیشنهادتون چى هست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *