پرطرفدارترین نسخه های اندروید کدام اند؟

پرطرفدارترین نسخه های اندروید کدام اند؟
  • 1394/7/15
  • مجید جعفری
  • 0

بر اساس اطلاعاتی که گوگل در رابطه میزان استفاده کاربران از توزیع های مختلف اندروید در ماه اکتبر منتشر کرده، اندروید Lollipop با حدود ۲۳٫۵ درصد از گجت های اندرویدی را تصاحب کرده که این میزان نسبت به ماه پیش ۲٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

در رابطه با دیگر نسخه های اندروید باید گفت که Android 4.4 KitKat توانسته ۳۸٫۹ بازار را به چنگ خود در آورد که نسبت به ماه پیش ۳ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین Jelly Bean با کاهش ۱٫۶ درصدی، در حال حاضر ۳۰٫۲ درصد از گجت های اندرویدی را پوشش داده است.

 

Screen-Shot-2015-10-06-at-1.50.49-PM

همان طور که مشخص است نسخه های دیگر اندروید که در زمان خود بهترین های اندروید به شمار می رفتند در حال محو شدن از دنیای سیستم عامل ها هستند و جای خود را به نسخه های جدید تری می دهند. بنابراین Ice Cream Sandwich با کاهش ۳ درصدی تنها ۳٫۴ و Gingerbread فقط با ۳٫۸ درصد در ماه اکتبر دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

در حال حاضر نسخه جدید اندروید یعنی Marshmallow که چند روزی است به همراه مدل های Nexus عرضه شده، درصد قابل توجهی از بازار را در دست ندارد اما با توجه به قابلیت های جدید این نسخه به سرعت در لیست نسخه های پرطرفدار اندروید حضور خواهد یافت.

منبع: Android Authority

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *