راهنمای تنظیم ۶ قابلیت در اندروید که ios از آن محروم است

راهنمای تنظیم ۶ قابلیت در اندروید که ios از آن محروم است
  • 1395/6/25
  • زهرا معبودی
  • 0

موضوع اولین مقاله آموزشی امروز ۶ راه برای شخصی سازی اندروید  است که کاربران iOS تنها می توانند آرزویش را داشته باشند. شاید این عنوان عجیب باشد ولی واقعا واقعیت دارد. اندروید بسیار قابل شخصی سازی است، بسیاری از قابلیت هایش تنها پیش فرض هستند و می توان آن ها را با جایگزین های دیگر تعویض کرد بدون اینکه نیاز به دسترسی روت باشد. برخی از این چیز ها در دستگاه های iOS ای که جیل بریک شده باشند ممکن است در حالی که برخی دیگر نا ممکن باقی می مانند.

شما می توانید تقریبا همه چیز را در سیستم عامل اندروید تعویض کنید، که برخی از آن ها در این مقاله ذکر نشده اند  به عنوان مثال شما می توانید برنامه شماره گیر یا مخاطبین را هم نصب کنید. اما برخی قابلیت ها در اندروید وجود دارد که واقعا همه ios ای ها آرزوی آن را دارند اما از آن محرومند. امروز گویا آی تی به افتخار کاربران اندرویدی این لیست را در اختیارتان قرار داده است. بیاموزید که چگونه از این قابلیت ها استفاده کنید.

تعویض کیبورد

کیبورد پیش فرض اندروید یکی از این گزینه هاست. بدون اینکه نیاز به روت کردن باشد شما می توانید کیبورد های خارجی را در گوشی تان نصب کنید و حتی در تنظیمات زبان آن ها تعویض هم بکنید.

تنظیم 9 قابلیت در اندروید

این به توسعه دهندگان شخص ثالث امکان آزمایش و ساخت کیبورد های جدید و متفاوت را می دهد که ممکن است بیشتر به دردتان بخورد.  کیبورد های جایگزین معروف شامل swype می شود که در برخی اسمارتفون و تبلت های اندرویدی نسخه ی بتای آن به عنوان پیش فرض از وبسایت Swype و Swiftkey قرار دارد که نسخه کاملش در گوگل پلی با قیمت ۴ دلار موجود است. Swype به شما اجازه می دهد با کشیدن انگشتتان بر روی کلماتی که می خواهید تایپ کنید، آن ها را بنوسید این برنامه از پردازش زبان طبیعی برای حدس زدن کلماتی که می خواهید بنویسید و کلماتی که بعد از آن می نویسید استفاده می کند.

تنظیم 9 قابلیت در اندروید

تعویض لانچر

برای اینکه در گوشی اندرویدی تان با فضایی متفاوت و متنوع روبرو باشید و از کار کردن با بخش های عام آن که روزانه چند ده بار با آن ها مواجه می شوید احساس خستگی نکنید، می توانید لانچر هایی را روی گوشی نصب کنید و از کار کردن با آن ها لذت ببرید. برخی لانچرها فوق العاده گرافیکی هستند و ممکن است سرعت گوشی تان و حتی باتری گوشی را تحت تاثیر قرار دهند. اما اگر به دنبال یک لانچر حرفه ای با قابلیت های جذاب هستید می توانید  GO Launcher EX را تست کنید. برخی از ورژن های اندرویدی از لانچرهای خاص پشتیبانی نمی کنند مثلا اگر گوشی شما از نسخه ۴ اندروید به بالا استفاده می کند می توانید نرم افزار  Holo Launcher را هم تست کنید. زمانی که لانچر را نصب کردید، برای استفاده از آن می توانید روی دکمه خانه ضربه بزنید و از آنجا لانچر مورد نظر را مشاهده و استفاده کنید. در عکس زیر تصویری از لحظه انتخاب لانچر مشاهده می کنید.

تنظیم 9 قابلیت در اندروید

انتخاب قفل صفحه:

اگر بخواهید می توانید با استفاده از ابزارهای موجود یک لاک اسکرین کاملا شخصی داشته باشید. مثلا یک مورد از قفل های صفحه وجود دارد که به شما امکان می دهد بعد از قفل کردن نمایشگر روی صفحه برخی ویجت ها را مشاهده کنید. اگر به این مدل قفل صفحه در اندروید علاقه دارید می توانید نرم افزار WidgetLocker  را دانلود و نصب کنید. WidgetLocker به شما اجازه می دهد به لاک اسکرین تان ویدجت های بیشتری اضافه کنید و آن ها مطابق سلیقه تان حرکت دهید تا لاک اسکرین دلخواه تان را داشته باشید. لاک اسکرین های دستی همانند لانچر های دستی محبوب نیستند. در حال حاضر نمی توان شمار زیادی اپلیکیشن مدیریت قفل صفحه را پیدا کرد اما برخی از مدل های پولی آن مناسب و جذاب و با قابلیت های جالب در دسترس هستند.

Lock Screen

انتخاب مرورگر پیش فرض

اندروید به شما اجازه می دهد مرورگر های خارجی را به عنوان مرورگر پیش فرض گوشی تان استفاده کنید که اینگونه می توانید از شر مرورگر های خود گوشی (internet  یا کروم) راحت شوید. بعد از نصب یک مرورگر جدید وقتی بر روی لینکی کلیک می کنید با یک صفحه رو برو می شوید که از شما می خواهد مروگر دلخواه تان را به صورت پیش فرض قرار دهید. اگر مرورگر جدید چنان برایتان محبوب است که می خواهید تا ابد از همان استفاده کنید، در چنین شرایطی موقع باز شدن مرورگر گزینه always را انتخاب کنید در غیر اینصورت just onse را انتخاب نمایید. تصویر زیر بیانگر گفته های بالاست:

select-android-browser

از این هم بهتر، گوگل بر روی توسعه دهندگان همچون اپل و مایکروسافت محدودیت اعمال نمی کند و این مرورگر های شخص ثالث بسیار مناسب هستند و از موتور رندرینگ خودشان استفاده می کنند. فایرفاکس در اندروید از همان موتور رندرینگی که در ویندوز دارد برای گوشی هم استفاده می کند و اپرا برای موبایل هم موتور رندر خودش را دارد. پیش از این خوش سرعت ترین مرورگر موبایل محصولی از اوپرا بود که با نام اوپرا مینی روی گوشی های مختلف نصب می شد. همین حالا هم می توان به سرعت و قابلیت های مرورگر اپرا برای موبایل اعتماد داشت. در iOS این مرورگر ها می بایست پوششی حول مرورگر اصلی گوشی باشند. در واقع، با اینکه کروم برای آیفون می بایست پوششی دور مرورگر سافاری باشد، حتی به اندازه سافاری سریع هم نیست زیرا کروم اجازه دسترسی به جاوا اسکریپت سافاری را ندارد و نمی تواند از قابلیت های خودش هم استفاده کند. این یعنی وب گردی در اندروید لذت و سرعت بیشتری دارد که هیج کاربر ios ای نمی تواند فکرش را هم بکند.

با اینکه می توانید در آیفون های جیل بریک شده مرورگر تان را عوض کنید، هنوز هم مرورگر های iOS پوششی حول سافاری، با عملکردی ضعیف تر باقی خواهند ماند.

تعویض برنامه ایمیل

بر خلاف iOS، شما می توانید چندین برنامه ایمیل در گوشی تان نصب کنید و آن ها را به عنوان برنامه ایمیل پیش فرض تان بگذارید که هروقت در هر کجای سیستم عامل بر روی لینک ایمیلی کلیک کردید آن برنامه بالا بیاید. برنامه های ایمیل متفرقه چندان مشهور نیستند(برنامه جیمیل که در اندروید وجود دارد برای کاربران جیمیل عالی است) اما مایکروسافت و یاهو برنامه های خودشان را برای Hotmail و Yahoo! Mail دارند که اگر بخواهید، هر کدام از آن ها می توانند برنامه پیش فرض شما باشند. برنامه های ایمیل دیگری از جمله K-9 Mail هم وجود دارند.

Switch Email Clients

اگر از جیمیل خوشتان نمی آید می توانید آن را کنار بگذارید. این قابلیت چیزی که در مورد اپلیکیشن ایمیل پیش فرض iOS صدق نمی کند و به ناچار باید برای چک کردن ایمیل در آن سیستم عامل تسلیم خواسته های اپل بود.

نصب سیستم عامل جدید ( رام کاستوم)

اندروید اوپن سورس است، از این رو مردم می توانند بر روی کد منبع آن کار کنند و نسخه های دست کاری شده با قابلیت های جدید درست کنند. از این ها با نام رام کاستوم یاد می شود. معروف ترین رام کاستوم سیانوژن مود است که می تواند در بسیاری از دستگاه ها جایگزین سیستم عامل اندروید پیش فرض شود. سیانوژن مود به دلیل اوپن سورس بودن اندروید ممکن شده است. این رام تنها یک سری هک کردن ها بر روی ساختار یک سیستم عامل سورس بسته نیست بلکه توسعه دهندگان سیانوژن مود با کد منبع اندروید کارشان را شروع می کنند تا نسخه توسعه یافته خودشان را از روی آن بسازند. ماحصل این بخش این است که شما اگر یک توسعه دهنده باشید می توانید روی سیستم عامل اندروید کار کنید و آن را به طور کاملا خاص و شخصی سازی شده روی گوشی خودتان نصب و اعمال کنید و به طور واقعا خاص زندگی کنید.

امیدواریم که بتوانید از این قابلیت ها این بار با این دیدگاه استفاده کنید که در آی او اس هیچ کس بدان ها دسترسی ندارد. شما می توانید نظرات خود را در مورد نوشته بالا با ما در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی، اگر اندرویدی هستید، به این انتخاب خود ببالید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *