مرسدس AMG GT R رکورد خودروهای دیفرانسیل عقب را شکست

مرسدس AMG GT R  رکورد خودروهای دیفرانسیل عقب را شکست
  • 1395/9/20
  • زهرا معبودی
  • 0

هم اکنون مرسدس بنز AMG GT R به طور رسمی سریع ترین خودروی جاده ای دیفرانسیل عقب در دنیاست که رکورد پیست نوربوگرینگ را شکسته است. با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۱۰٫۹۲ ثانیه و با اختلاف بیش از ۰٫۶ ثانیه رکورد پیشین را پشت سر گذاشت.

نسخه مخصوص پیست AMG GT R که مجهز به تایر های میشلین Pilot Sport Cup 2  (تایر های استاندارد در این مدل) بوده و توسط کریستین گبهارت از مجله Sport Auto آلمان رانده شد.

mercedes-amg-gt-r-smashes-rear-wheel-drive-nurburgring-record-

زمانی که گبهارت به ثبت رساند از رکورد سرعت گامپرت آپولو در خودرو های دیفرانسیل عقب که ۷ دقیقه و ۱۱٫۵۷ ثانیه بوده است را به راحتی پشت سر گذاشت و همچنین از سریع ترین سرعت ثبت شده در Green Hell که متعلق به فراری ۴۸۸ GTB بوده است نیز ۱۰٫۷۱ ثانیه سریع تر بوده است.

مدل GT R از نسخه ای به شدت تیون شده از موتور ۴ لیتری V8 دو توربوشارژی AMG GT استفاده می کند. این موتور توان خروجی ۵۷۷ اسب بخار و ۵۱۶ پوند بر فیت گشتاور دارد و قادر است در ۳٫۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

mercedes-amg-gt-r-smashes-rear-wheel-drive-nurburgring-record-

این مدل همچنین آیرودینامیک تر نیز شده است که از تغییرات در این زمینه می توان به بادشکن جلویی بزرگتر، باله پشتی از جنس فیبر کربن که به همراه بدنه پهن تر می توانند در سرعت ۱۹۸ مایل بر ساعت ۱۵۵ کیلوگرم فشار به زمین به خودرو وارد کنند. رقیب این خودرو پورشه ۹۱۱ GT3 RS نیز مجهز به یک دیفیوزر است که در زیر خودرو قرار گرفته است و هنگامی که خودرو در حالت Race قرار داشته باشد در سرعت بالای ۵۰ مایل بر ساعت ۴۰ میلیمتر به سمت جلو حرکت می کند، پورشه ادعا می کند که این قابلیت بلند شدن اکسل های جلو را در سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت تا ۴۰ کیلوگرم کاهش می دهد.

فروش AMGT GT R ماه گذشته در بریتانیا آغاز شد که قیمت پایه آن از ۱۴۳,۲۴۵ پوند شروع می شود. البته ارسال سفارشات از ماه آپریل ۲۰۱۷ آغاز می شود.

mercedes-amg-gt-r-smashes-rear-wheel-drive-nurburgring-record-

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کارآمد باشد. نظرات و دیدگاه های خود را با و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از این ترفند کاربردی مطلع نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *