روش های کاربردی برای پولیش و براق کردن خودرو

روش های کاربردی برای پولیش و براق کردن خودرو
  • 1396/7/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پولیش باعث رفع خراشیدگی ها و خرابی های رنگ خودرو می شود. پولیش دارای نوعی از مواد شیمیایی بوده و به سبب خاصیت سایشی ای که دارد همچون سمباده ای خیس و نرم قابل استفاده است. بدیهی است که کارکرد پولیش به نوع پولیشی که مورد استفاده قرار می گیرد وابسته است. در ادامه به دو روش استفاده از پولیش، یعنی پولیش کردن خودرو با استفاده از دست و پولیش کردن با دستگاه، می پردازیم.

گویا آی تی – پولیش باعث رفع خراشیدگی ها و خرابی های رنگ خودرو می شود. پولیش دارای نوعی از مواد شیمیایی بوده و به سبب خاصیت سایشی ای که دارد همچون سمباده ای خیس و نرم قابل استفاده است. بدیهی است که کارکرد پولیش به نوع پولیشی که مورد استفاده قرار می گیرد وابسته است. در ادامه به دو روش استفاده از پولیش، یعنی پولیش کردن خودرو با استفاده از دست و پولیش کردن با دستگاه، می پردازیم.

الف) پولیش کردن با استفاده از دست

۱- در اولین مرحله، بایستی پیش از انجام پولیش خودرو را بشویید و با استفاده از حوله ای بدون پرز، خشکش کنید.
۲- در مرحله ی بعد بهتر است پولیش را روی تکه ای پنبه بمالید.
۳- سپس ابتدا پولیش را به اطراف جاهایی که قصد پولیش زدن دارید بمالید و پس از آن خیلی آرام پولیش را پخش کنید.
۴- برای مالیدن پولیش به بدنه، از هر نوع حرکتی که استفاده می کنید، رو به بالا، روبه پایین و …، حتماً بایستی با استفاده از پنبه پولیش را به رنگ بمالید. در این مرحله می توانید از خطوط روی بدنه استفاده کنید.
۵- همچنان به کار خود ادامه دهید تا زمانی که وضوح و شفافیت رنگ به حداکثر خود برسد.
۶- در این مرحله می توانید پولیش را بر روی رنگ رها کنید. برخی از پولیش ها برای کارایی بهتر به چنین موردی نیاز دارند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید نوشته های موجود بر روی قوطی و یا بسته بندی را مطالعه کنید.
۷- در مرحله ی آخر بایستی هر آن چه که از پولیش باقی مانده را با استفاده از یک پارچه ی نرم و بسیار تمیز پاک کنید. برای این کار می توانید از حوله های مایکروفایبر استفاده کنید. در مورد تمیز بودن پارچه دقت کنید و در طی کار نیز مدام پارچه را تا کنید تا قسمت های کثیف آن با بدنه ی خودرو تماس نداشته باشد.

چند نکته
• جهت انجام دادن یک پولیش خوب و موفق، ضرورتاً نیازی به مقدار زیادی پولیش نیست.
• پس از انجام پولیش، بررسی کنید اگر پولیشی مانده باشد، که احتمالاً مانده است، آن را از درزهای بدنه، لاسیک و هر جا که احتمال باقی ماندن وجود دارد پاک کنید.
• برای بهتر استفاده کردن از پولیش، بهتر است پیش از انجام پولیش نوشته های درج شده روی قوطی و یا بسته بندی را مطالعه کنید.

ب) پولیش کردن با استفاده از دستگاه

استفاده از دستگاه پولیش بسیار راحت تر و سریع تر از پولیش با دست است. برای این کار ابتدا بایستی پولیش به ابر دستگاه مالیده شود. پس از آن پولیش را اطراف جاهایی که قصد پولیش زدنشان را دارید خیلی آرام پخش کنید. پس از این بایستی دستگاه را روشن کرده و مشغول پولیش زدن قسمت های موردنظر شوید. سعی کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید و علاوه بر این بایستی ابر دستگاه را صاف نگاه دارید. به خاطر داشته باشید که احتیاجی به سابیدن رنگ خودرو نیست، فقط بایستی با پولیش کار کنید.

نکته
• ذکر این نکته لازم است که در صورت استفاده ی نادرست از دستگاه، ممکن است آسیب جدی به رنگ خودرو وارد شود. بنابراین اگر برای اولین بار می خواهید با استفاده از دستگاه پولیش بزنید سعی کنید در حضور متخصص به انجام این کار بپردازید. این امر، یعنی انجام پولیش در حضور یک متخصص، برای پولیش با دست ضرورتی ندارد زیرا پولیش با دست نمی تواند با آن سرعت و شدتی که دارد باعث آسیب به رنگ خودرو شود.

پس از انجام پولیش

پس از آن که با استفاده از پولیش توانستید صفایی به رنگ خودروی خود ببخشید، بهتر است با استفاده از واکس رنگ یک لایه ی محافظ ایجاد کنید. این لایه می تواند علاوه بر افزایش درخشش رنگ، موجب جلوگیری از ورود آلودگی به رنگِ تازه پولیش شده گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *