نکات و ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

نکات و ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War
  • 1396/8/10
  • زهرا معبودی
  • 0

سه سال از آخرین باری که وارد دنیای خطرناک Mordor طراحی شده توسط شرکت Monolit شدیم می‌گذرد و در آخرین نسخه‌ی بازی Middle-earth شاهد تغییرات و بهبودهای فراوانی هستیم، از دنیای بزرگتر درون بازی گرفته تا پیشرفته‌تر شدن سیستم Nemesis، لشکرکشی به قلعه‌ها و موارد بسیار بیشتر. بازی باز هم در Mordor اتفاق می‌افتد و با تالیون همراه هستیم، ولی اوضاع با چیزی که ما فکر می‌کنیم فرق کرده است.گویا آی تی: اگر عقیده داشتید بازی Shadow of Mordor، که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، سخت و چالش برانگیز بود، باید بگوییم که نسخه‌ی ۲۰۱۷ از قلمروی ارباب تاریکی به مراتب حریفان، متحدین و قاتلان بیشتری در خود جای داده است.  بخاطر همین و برای اطمینان از اینکه شما می‌توانید در دنیای تغییر یافته و بازسازی شده‌ی تالکین دوام بیاورید، ۱۰ نکته‌ و ترفند مهم برای شما آماده کرده‌ایم.

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

با تمرکز بر روی داستان اصلی و ماموریت‌های جانبی امتیازات را بدست آورید

همانند نسخه‌ی قبلی این سری از بازی، Shadow of War نیز برای خود یک درخت مهارت دارد که کسب این مهارت‌ها برای رشد کردن در بازی امری ضروری است.

خوشبختانه بازی SOW در مورد این امتیازات بسیار هوشمند عمل می‌کند، اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که مهارت‌های اصلی و مهم، در بالای این درختان قرار دارد که برای دسترسی به آن‌ها باید امتیازات درون بازی را جمع آوری کنید و با آزاد کردن مهارت‌ها به گزینه‌های اصلی برسید.

داستان اصلی مهم‌ترین راه برای کسب امتیاز در بازی است، و همچنین با بررسی نقشه و کشف مکان‌های جدید، ماموریت‌های جانبی جدیدی نیز برای شما باز می‌شود که می‌توانید از طریق به پایان رساندن آن‌ها امتیاز کسب کنید. برج‌های Haedir نیز علاوه بر جابجا کردن سریع شما در نقشه، گزینه‌هایی عالی برای بدست آوردن امتیاز هستند.

در دفع حمله، جا خالی دادن و پریدن ماهر شوید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

SOW یک امتحان بسیار سخت است و اگر کسی تصمیم عجولانه‌ و بدون فکر برای حمله بگیرد مجازات خواهد شد. اگر این نکته را در نظر بگیریم که کشته شدن شما تاثیر زیادی بر روی جو حاکم در Mordor خواهد داشت، بنابراین زنده ماندن شما در این بازی امری بسیار ضروری خواهد بود. پس به این حرف ما عمل کنید، همیشه در هر نبردی با حالت دفاعی وارد شوید.

هیچ وقت حریصانه نجنگید، حتی اگر در حال وارد کردن آخرین ضربات به حریف‌تان هستید. در تمامی مبارزات این امکان وجود دارد که در هر لحظه و از هر سمت مورد حمله قرار بگیرید (در اکثر نبردها با یک گروه مبارزه می‌کنید)، برای همین باید در دفع حمله و جا خالی دادن مهارت بسیار بالایی داشته باشید. چه با یک دسته ارک رده پایین در حال مبارزه باشید چه با دشمنان دیگر باید این نکته را مد نظر قرار دهید که در میان هرج و مرج نبردها، دفع حمله‌ی حریف بهترین راه برای دفاع کردن است.

از همان ابتدا به سران جنگ حمله کنید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

نقشه‌ی سیاسی بازی توسط سیستم Nemesis بسیار گسترده‌تر شده است ولی کماکان همان مفاهیم را در خود دارد : پایگاه دشمنان قدرتمندترتان را با تقسیم کردن تضعیف کنید.

با از بین بردن و یا هم پیمان کردن یکسری از فرماندهان که در خدمت تعداد خاصی از سران جنگ هستند، می‌توان آن رئیس را تضعیف کرده و علاوه بر آن می‌توانید شانس خود را برای پیروزی در نبرد نهایی بالا ببرید. اگر در حالت ریسکی قرار داشته باشید، می‌توانید ارک‌های میان رده را حتی بدون از بین بردن زیردستان‌شان مغلوب نمایید. البته به این نکته نیز توجه کنید که مغلوب شدن شما، باعث تقویت آن رئیس خواهد شد.

خالص سازی برج‌های Haedir را از همان شروع بازی آغاز کنید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

سایه‌ی جنگ یک بازی جهان باز است، و برج‌های Haedir در سرتاسر Mordor پراکنده هستند. این سازه‌های سر به فلک کشیده سه نقش را در بازی انجام می‌دهند : اول اینکه، هر گاه که آن‌ها را خالص سازی می‌کنید (آن‌ها را به تسخیر خود در می‌آورید) به شما امتیازاتی داده می‌شود که بوسیله‌ی آن می‌توان در درخت مهارت‌ها قابلیت‌های مختلف را برای خود باز نمایید. کاربرد بعدی این است که می‌توان بوسیله‌ی آن‌ها در سرتاسر نقشه‌ی بزرگ بازی جابجا شوید، و در نهایت ماموریت‌های مخفی و کلکسیون‌های قابل جمع آوری را نیز برای شما باز خواهد کرد.

برای این روند بازی را برای خودتان راحت‌تر کنید، مخصوصا زمانی که به تازگی وارد یک منطقه می‌شوید، شروع به خالص سازی برج‌های Haedir واقع در آن منطقه کنید. هر چه زودتر آن‌ها را به تسخیر خود در بیاورید، سریع‌ترمحتوای موجود بر روی نقشه برای شما نمایان خواهد شد و سپس می‌توان با انجام ماموریت‌ها امتیازات خود را بالا ببرید تا مهارت‌های بیشتری کسب کنید.

همیشه ظرف مخصوص نگهداری تیر را پر نگه دارید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

همانند نسخه‌ی قبلی بازی، یعنی سایه‌ی مردور، در این بازی نیز کمان شما اهمیت بسزایی دارد، مخصوصا زمانی که در بین انبوهی از ارک‌های مردور قرار گرفته‌اید می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای برای شما ایفا کند. البته این اسلحه نیز خالی از اشکال نیست؛ تیرهای شما به سرعت تمام می‌شود و بصورت خودکار نیز مجدداً پر نخواهد شد.

خوشبختانه در طول بازی و در مکان‌های مختلف می‌توانید تیر پیدا کنید. همیشه حواست‌تان به نقشه‌ی کوچک پایین صفحه باشد تا اگر شکلک تیر در آن دیدید به مکان مورد نظر رفته و تیرهای موجود را جمع آوری کنید (البته زمانی اینکار را انجام دهید که به میزان کافی جان داشته باشید). هیچگاه از جمع آوری این مهمات مهم غافل نشوید، مخصوصا زمانی که قصد حمله به یک موجود رده بالا را دارید.

تا آنجا که می‌توانید Worm پیدا کنید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

Wormها ارک‌های رده پایینی هستند که بر روی نقشه با یک نماد سبزرنگ (و یا در حالت روح با رنگ سبز) مشخص هستند. این ارک‌ها می‌توانند در ناحیه‌ی اطراف دروازه‌ی سیاه اطلاعات نظامی مهمی از سایر ارک‌ها و Uruk_haiها به شما بدهند. اینکار به شما کمک می‌کند تا بر اساس ضعف‌ها و قوت‌های حریف نقشه‌ی خود را بکشید، و علاوه بر این کار شما را برای غلبه کردن بر فرماندهان رده بالا نیز راحت‌تر می‌کند.

بهترین راه بدام انداختن Wormها حرکت بصورت مخفیانه است. دکمه‌ی RT/R2 و سپس دکمه‌ی دایره/A را نگه دارید تا به حالت بازجویی بروید. بعد از اینکار قادر خواهد بود در منوی سیستم Nemesis انتخاب کنید که به دنبال اطلاعات مربوط به کدام فرمانده هستید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که از دهن Wormهای مرده در سرتاسر مردور اطلاعات نظامی را استخراج نمایید (برای اینکار بر روی جسد آن‌ها کلید RB/R1 را فشار دهید). البته اگر Wormها را در نبرد کشته باشید این قابلیت را از دست خواهید داد.

از جان ارک‌ها برای پرکردن جان خودتان استفاده کنید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

اگر شما در سرزمین میانه کشته شوید، قدرت دشمنان شما افزایش خواهد یافت، پس برای جلوگیری از این اتفاق باید همیشه حواست‌تان به میزان جان باقیمانده باشد. یکی از سریع‌ترین (و در عین حال خطرناک‌ترین) راه های افزایش جان این است که از جان ارک‌ها استفاده نمایید.

برای انجام اسنکار وقتی نزدیک دشمن هستید دکمه‌ی دایره/A را فشار داده و نگه دارید. تقریبا ۳ ثانیه طول خواهد کسید تا تمامی جان ارک را دریافت کنید و این نکته را نیز در نظر بگیرید که در صورتی اینکار برای شما سودمند خواهد بود که تمامی جان آن ارک را بگیرید. انجام این عمل شما را در برابر حمله‌ها بدون دفاع خواهد گذاشت، بنابراین زمانی اینکار را انجام دهید که یک دشمن را تنها پیدا کنید و یا اینکه از گروهی که به آن‌ها حمله کرده‌اید تنها یک نفر باقیمانده باشد

هیچ وقت از گنجینه‌هایی که ارک‌ها حمل می‌کنند نگذرید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

الماس‌ها و ابزار در بازی Shadow of War دو مورد بسیار مهم در بازی هستند، و بخاطر همین احتمالا در حین بازی کردن بدنبال آن‌ها هستید. خوشبختانه روند بازی به گونه‌ای است که تنها راه بدست آوردن الماس و ابزار از فرماندهان و سران جنگی که شکست خورده‌اند (و یا جعبه‌های گنجینه) نیست. گاهی با ارک‌هایی مواجه خواهید شد که این گنجینه‌ها را با خود حمل می‌کنند.

این ارک‌ها با یک ستاره‌ی سیاه و سفید در بالای سرشان مشخص هستند و معمولا با یک گروه بزرگ احاطه شده‌اند. چون از الماس می‌توانید برای خرید اسلحه، کسب توانایی‌های مختلف و دیگر موارد استفاده کنید همیشه سعی کنید به هر قیمتی که شده این گنجینه‌ها از چنگ آن‌ها در آورید. در ضمن این ارک‌ها میریان (واحد پول درون بازی – Mirian) نیز دارند.

الماس‌ها اسلحه و ابزار در اختیار شما قرار خواهند داد

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

طبق روال معمول بازی‌های نقش آفرینی (RPG)، شما می‌توانید آیتم‌های مختلفی (این آیتم‌ها شامل شمشیر، خنجر، کمان، مهمات، شنل و زره است) را بوسیله‌ی الماس تهیه کنید. الماس‌ها نیز مانند اسلحه‌ها و مهمات درجه‌های مختلفی دارند که بیانگر قدرت آن‌هاست.

خوشبختانه، شما می‌توانید بوسیله‌ی الماس‌هایی که در حال حاضر دارید، الماس‌هایی با قدرت بالاتر ایجاد کنید (که این قابلیت در ساعات اولیه‌ی بازی به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد). برای استفاده از الماس‌ها، به صفحه‌ی موجودی‌ها بروید و ابزاری که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب نمایید. البته برای باز کردن یک شکاف خالی باید ۱۰۰۰ میریان خرج کنید که برای تهیه کردن چنین پولی مجبورید حسابی تلاش نمایید. بعد از اینکار می‌توان الماس‌ها را برای بهترین اهداف مصرف نمایید.

با احضار متحدان‌تان جان خود را نجات دهید

ترفندهای بازی Middle-earth : Shadow of War

از آنجا که ساکنان مردور قویتر و سرسخت تر شده‌اند، شرکت مونولیت قابلیتی را معرفی کرده که بوسیله‌ی آن می‌توانید در هنگام نبرد متحدان‌تان را احضار کنید تا به شما کمک کنند. این قابلیت میتواند در مواردی جان شما را نجات دهد، مخصوصاَ زمانی که در حال نبرد با یک ارک رده بالا هستید، پس با توجه به موردی که به آن اشاره کردیم، این قابلیت مرد بسیار مهمی است که باید آن را در مجموعه مهارت‌ها دنبال نمایید.

برای یافتن این مهارت (که به Call Fallowers معروف است) می‌توانید به قسمت Story در درخت مهارت‌ها بروید. با استفاده از این قابلیت میتوانید گروهی از ارک‌ها را احضار کنید تا شما را نجات دهند و یا به جای آن، انبوهی از عنکبوت‌ها، یک فرمانده و یا ارک‌های قویتر را به کمک بطلبید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *