معرفی محصولات جدید Lenovo

  • 1389/3/28
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

Lenovo نوآوری های تازه ای برای نسل جدید کامپیوترهای شخصی و تجاری به ارمغان آورده!

اولین محصول متمرکز بر امور تجاری، یک رایانه دسکتاپی چند منظوره با مانیتور 23 اینچی دارای replicator port و دارای 2 پردازنده در فضایی کوچک است.

مرکز تحقیقات RESEARCH TRIANGLE PARK ، 10 ژوئن2010:شرکت Lenovo امروز 5 محصول سخت افزاری جدید معرفی کرد که قادرند نوآوری و هیجان  را دوباره به عرصه رایانه های رومیزی بازگردانند. اولین محصول متمرکز بر امور تجاری چیزی نیست جز یک رایانه چندمنظوره دسکتاپی(AIO) با نام  ThinkCentre M90z،  که  آمیزه ای است از عملکرد قوی و  فناوری بالا به همراه سبک طراحی  پیچیده و پیشرفته برای امکانات کنفرانسهای اینترنتی. محصول دیگر مدل فوق فشرده ThinkStation C20 بوده که به عقیده بسیاری از متخصصان با عرضه خود سطح انتظارات از محصولات سخت افزاری لاغر و فشرده را بالا خواهد برد. در عین حال،مدل ThinkStation C20x  مدل تقویت شده ای است که با ارائه حافظه اضافی و عملکرد قوی، این محصول را تبدیل به قوی ترین و کارآمدترین محصول تولیدی  Lenovo خواهد کرد.

Lenovo همچنین 2  مانیتور جدید  که در نوع خود اولین هستند  معرفی کرد: مانیتور تک replicator port (برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد replicator port به اینجا مراجعه کنید-مترجم)مدل Lenovo L2230x عریض، که می تواند برای اتصال به لپ تاپ های فوق قابل حمل برای راحتی و بهره وری بیشتر در فضای کاری استفاده شود. محصول دوم ThinkVision L2321x عریض ، اولین مانیتور « دو نمایش دهنده»است، که دو  صفحه نمایش را در یک صفحه مانیتور برای اجرای برنامه های کاربردی با استفاده از صفحه نمایش عریض خود فراهم می کند.

«در حالی که  این روز ها بیشتر مردم از دستگاه های قابل حمل استفاده می کنند، هنوز بسیاری از محیط ها نیاز به رایانه دسکتاپی دارند و تنها رایانه رومیزی در این مکان ها معنا دارد ، و این محصولات جدید Lenovo نمایشی است از نوآوری های جدید ما  و اینکه تا چه حد ما در این زمینه پیشرو  بوده و می باشیم»  این بخشی از گفته های پیتر هورتنسیوس(Peter Hortensius) ، معاون ارشد رئيس گروه محصولات Think Product شرکت  Lenovo است.او می گوید:« ما اعتقاد داریم که رایانه های چند منظوره(all-in-one) آینده محصولات دسکتاپی است، بنابراین ما دست به تولید محصول  ThinkCentre M90z  زدیم تا هر چیزی که مشتریان بزرگ نیاز دارند فراهم کرده باشیم : عملکرد غیر قابل انتظار، ویژگی های ارگونومیک سفارشی و تجربه کاملتری از کنفرانس ویدئویی آنلاین.»

ThinkCentre M90z یک رایانه چند منظوره کامل در مقیاس تجاری

ThinkCentre M90z   امکانات کامل یک رایانه دسکتاپی سنتی و متداول را به همراه یک صفحه نمایش 23 اینچی با طراحی زیبا و هوشمندانه گرد آورده است. این محصول با گزینه انتخاب از  بین پردازنده های جدید اینتل یعنی Core i5 و i3  ،حافظه DDR3 ، انتخاب دیسک های سخت و یا درایو حالت جامد ، دستگاه پخش دی وی دی و  گزینه اختیاری  وای فای / بلوتوث عرضه می شود. طراحی ویژه محصول برای صرفه جویی در فضا ، باعث شده این دستگاه باریک را بتوان در هر جای خانه یا دفتر با استفاده از یکی از استند های ارگونومیک اختیاری  نصب کرد این استند ها عبارتند از: قاب ، قابل تنظیم در ارتفاع ، بازوی قابل طویل شدن، بازوی دیواری.

و اینجا ، مرکز تحقیقات آب و هوای بحرانی (Severe Weather Research) است که از M90z برای تعقیب مسیر گردباد استفاده شده.

M90z همچنین امکانات ویدئو کنفرانس را در سطح بالاتری با تعدادی گزینه های اختیاری برای داشتن تجربه و کارآیی بالاتر در این زمینه به کاربران خود هدیه می دهد:

صفحه لمسی نوری را می توان به راحتی با رابط کاربری SimpleTap لینوو تمیز کرد.

میکروفون Array   برای وضوح بیشتر صدا با دکمه قطع صدا(mute).

سوئیچ دوربین وب کم برای کنترل فیزیکی دوربین.

دکمه کنترل Autobrightness (میزان روشنایی خودکار)به صرفه جویی هوشمندانه انرژی.

دکمه های لمسی مانیتور از نوع خازنی برای راحتی و طراحی شیک.

در حالی که M90z موجب صرفه جویی در فضا شده و از به هم ریختگی میز کار جلوگیری میکند، برای بخش های فناوری اطلاعات(آی تی)، این محصول نمونه کاملی از امکانات مدیریتی عرضه می کند که آن را به  AIO شماره یک برای کسب و کارهای بزرگ تبدیل خواهد کرد.همچنین فن آوری دیگر Lenovo  یعنی ThinkVantage که شامل ابزار های بهره وری است در این رایانه به کار رفته و M90z از فناوری های vPro شرکت اینتل و Lenovo در مدیریت رمز عبور سخت افزاری برای رمزگذاری درایوهای سخت پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، کاربران به راحتی می توانند به ارتقا سخت افزاری AIO خود بپردازند.

ThinkStation C20/C20x — متناسب برای امور مالی و مدیریت کسب و کار

Lenovo مدل های ThinkStation C20 , C20x با تعدادی از عملکرد های مورد نیاز و ضروری برای بازارهای مالی و تجاری طراحی کرده است. با در نظر داشتن فضای کم میز کاری کاربر و استفاده از استاندارد های مخصوص این عرصه،مدل C20 فوق العاده کم حجم و باریک طراحی شده : این محصول 46 ٪ کم حجم تر از از رایانه دل T5500 و 31 ٪ کم تر از HP Z600  بدون به خطر انداختن عملکرد و کارایی خود طراحی شده. اندازه کوچک این محصول به کارمندان اجازه می دهد تا چند دستگاه ThinkStation را روی قفسه یا میز خود در مکان هایی مثل بازار بورس نصب کنندو راحتی و سرعت بیشتری در کار داشته باشند.یک تحلیلگر امور مالی حتی می تواند تا 16عدد مانیتور در کنار هم و روبروی خود داشته باشد. Lenovo در طراحی مهندسی بسیاری از «اولین ها» که کارایی بالا و طراحی فشرده را با هم داشته اند موفق بوده. فن آوری های پیشرفته جدید Lenovo شامل رایانه فوق باریک ، درایو اپتیکال قابل چرخاندن(rotatable) و سیستم خنک کننده سه کاناله است.

برخی از امکانات این رایانه عبارتند از:

انتخاب پردازنده از میان پردازنده های سری Xeon 5600 اینتل

تا 96 گیگابایت حافظه های DDR3 ECC UDIMM و حافظه RDIMM و تا 12 اسلات DIMM در C20x

پشتیبانی از 2 عدد کارت گرافیک انویدیا کلاس FX4800 در C20

پشتیبانی استاندارد SAS در .C20x

داشتن لایسنس نرم افزاری از Autodesk, Dassault Systemes, PTC و غیره.

مانیتور های جدید Lenovo مدل های L2330x Wide و ThinkVision L2321x Wide فراتر از یک مانیتور

Lenovo L2330x عریض و ThinkVision L2321x از مانیتورهایی هستند که به کاربران اجازه انجام کار بیشتر با ارائه دو نمایش دهنده در یک صفحه نمایش را می دهند.مانیتور عریض مدل L2330x اجازه اتصال ساده و مقرون به صرفه به یک لپ تاپ را با ترکیب دو replicator port و مانیتور 21.5 اینچی به 1 دستگاه میدهد. برای لپ تاپی باصفحه 11 اینچی ، این مانیتور نزدیک به 200 درصد فضای اضافی فراهم می کند و این یعنی  کار آسان تر است!

مانیتور از طریق یواس بی به تجهیزات جانبی متصل شده و اولین محصولی است که امکان وصل مستقیم به یک کابل اترنت را دارد. محصول دیگر یعنی L2330x راه حلی عملی برای صرفه جویی در هزینه است زیرا با قیمت فقط 259 دلار در مقایسه با خرید replicator port و مانیتور به صورت جداگانه مقرون به صرفه تر است.

با مانیتور عریض ThinkVision L2321x، مهندسین Lenovo تلاش کرده اند راه حل های خلاقانه و جدید برای ارائه به مشتریان کسب و کارهای بزرگ توسعه و ترویج دهند. مانیتور «دو صفحه ای»( duo) از ویژگی نمایش دو صفحه برخوردار است که کاربران می توانند صفحه نمایش را به دو محیط کاری تقسیم کنند : به عنوان مثال ، در حالت 2:1  کاربران می توانند اسلایدهای پاورپوینت را به شکل نمایش فول اسکرین در یک طرف صفحه نمایش مشاهده کنند و همزمان در طرفدیگر برنامه ای دلخواه در حال اجرا باشد. «دو صفحه ای»هر دو نوع ورودی ویدئویی VGA و DisplayPort همراه با استند عمودی که می توان ان را در ارتفاع تنظیم کرد دارد.

سود بیشتر در محصولات سبز M90z اولین رایانه چندمنظوره دارای گواهینامه TCO

همه محصولات رایانه ای جدید با استاندارد های طراحی زیست محیطی مطابقت دارندو محصولاتی سبز به شمار می روند. به عنوان مثال اولین گواهینامه TCO در مورد رایانه های چند منظوره،به مدل ThinkCentre M90z  تعلق گرفت که استاندارد جدید برای ملاحظات زیست محیطی و ارگونومی  AIOها به شمار می رود. همه محصولات بالا با برچسب انرژی Energy Star 5.0  بسیار کارآمد هستند از این نظر که جزء رده بندی طلایی(Gold) EPEAT به شمار رفته و با استفاده از مقادیر بالایی از مواد بازیافت شده تولید شده اند. دیگر معیارهای سبز برجسته در محصولات عبارتند از : در تولید هر M90z معادل 65 بطری پلاستیکی بازیافت می شود. C20 و C20x تنها دستگاه های جمع و جور و فشرده با امتیاز 80 به بالا برنز هستند، همچنین هر دو مانیتور گواهی TCO با عنوان Edge دارند.

قیمت ها و تاریخ عرضه

کامپیوتر چند منظوره ThinkCentre M90z بلافاصله از پایان ماه جاری میلادی از طریق شرکای تجاری شرکت Lenovo و همچنین از طریق وب سایت این شرکت با آدرس www.lenovo.com را با شروع قیمت 899 دلار در دسترس خواهد بود.محصولات ThinkStation C20 , C20x از اواسط ژوئن با فروش مدل C20 از طریق وب با شروع قیمت 1،199 دلار در دسترس خواهد بود. C20x هم  از طریق شرکای تجاری فروخته می شود.مانیتور های L2230x Wide و  ThinkVision L2321x Wide در اواسط ماه ژوئیه در دسترس خواهند بود فروش به دو شیوه وب سایت و شرکای تجاری انجام می گیرد و قیمت آنها به ترتیب 259 و 279 دلار خواهد بود.

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *