فيس بوك 10 دلار هم نمي ارزد! (قسمت اول)

  • 1389/10/6
  • سهيل آرمان خواه
  • 63

در اين مقاله سعي ميكنم دلايلي رو عنوان كنم كه حداقل شما رو در مورد برترين بودن فيس بوك به شك مي اندازد!

سالهاست كه در فيس بوك عضو هستم ولي نه به عنوان يك طرفدار! بلكه به عنوان اينكه در اين تورنومنت عضويت در فيس بوك عقب نباشم و نام خودم را قبل از اينكه اشغال شوم در اين سايت ثبت كنم!

حال كه به لطف وي پي ان و بي كاري بيش از حد روزانه به فيس بوك سرك ميكشم روز به روز به دلايل بي علاقگي ام به اين سايت اضافه ميشود!و از اينكه مدتها پيش از اين سايت خوشم نمي آمده پشيمان نيستم و به خودم افتخار ميكنم چرا كه نظرم درست بوده و دلايل منطقي هستند!اين دلايل چه هستند!؟؟؟

در اينجا به چند نمونه از اين دلايل اشاره ميكنم:

اولين چيزي كه در فيس بوك بد چشمي ميكند نا منظم بودن تنظيمات آن است !شما براي تنظيم هر قسمت بايد به يك جا سر بزنيد و بعضي مواقع پيدا كردن ان صفحه كار سختي ميشود

مثلا فرض كنيد شما هفته گذشته در 5 صفحه عضو شديد و حالا ميخواهيد يكي دو تا از آن صفحات را بازديد كنيد و يا عضويتتان را از آن حذف كنيد!خب به كجا ميرويد؟

بايد شانس بياوريد كه آن صفحات به طور مرتب خود را آپديت كنند تا بتوانيد يكي از پستهاي آن را در صفحه خانگي خود بيابيد و با كليك روي آن به آن صفحه ارجاع داده شويد!اما اگر اين صفحات پستي نداده باشند چه؟اينجاست كه كار سخت ميشود.اگر در بالاي صفحه سمت چپ روي حساب كاربري خود كليك كنيد ميتوانيد به تنظيمات حريم شخصي و حساب كاربري خود دست يابيد كه البته در هيچكدامشان مديريت صفحاتي كه عضوشان هستيد موجود نيست!به سمت راست بالاي صفحه ميرويم .با كليك روي سه آيكون پركاربرد فيسبوك هم به جايي نميرسيد!

اگر خيلي خوش شانس باشيد و يا اصلا با جستجوي مجدد صفحه مربوطه آن را پيدا كرده و وارد ان شويد باز هم به راحتي (در نگاه اول) نميتوانيد لغو عضويت كنيد!بايد كل صفحه را موشكافي كنيد تا بعد از لحظاتي در اواسط صفحه در سمت راست با گزينه “خوشم نمي آيد ” روبرو شويد و روي آن كليك كنيد.اين تنها بخش كوچكي از برهم ريختگي فيسبوك است!

با ما همراه باشيد تا با بينظمي هاي ديگر فيسبوك آشنا شويد.

فرض كنيد خودتان صفحه اي در فيس بوك داريد و آن را مديريت ميكنيد.در طي روز مطمئنا مطالب جالبي در فيس بوك ميبينيد كه مرتبط با صفحه شما هم هست و دوست داريد آن را در صفحه خود نيز منتشر كنيد!چگونه اين كار را ميكنيد؟تنها گزينه اي كه در دسترس شماست گزينه اشتراك گذاري و البته گزينه هاي ارسال ديدگاه و گزينه پسنديدم! است.خب راه حل چيست؟اين مشكل زماني بيشتر به چشم مي آيد كه مثلا در يوتيوب و يا متاكافي با ويدئوي جالبي برخورد ميكنيد و با زدن گزينه SHARE براي ارسال آن به صفحه خود اقدام ميكنيد ولي آنجا هم به بن بست بر ميخوريد چرا كه تنها گزينه ارسال به پروفايل شخصيتان در دسترس است!خب ما اين كار را ميكنيم و ويدئو را به پروفايل خود ميفرستيم.با مراجعه مجدد به پروفايل فيسبوكتان مجددا ميبينيد كه شما نميتوانيد اين ويدئو كه وارد پروفايل شما شده است را به صفحه يا صفحاتي كه مديريت ميكنيد بفرستيد!يعني هيچ ارتباطي بين صفحه يا صفحات ايجاد شده شما در فيسبوك و پروفايلتان وجود ندارد!

اين مشكل براي انتشار و ارسال تصاوير و لينكها نيز وجود دارد!

حال فرض كنيد كه شما چندين صفحه در فيس بوك مديريت ميكنيد!اينجاست كه بايد سر خود را محكم به ديوار بزنيد!

در اين شرايط استفاده از نمر افزارها و افزونه هاي فايرفاكس و كروم هم به كارتان نمي آيد

حتي سايت معتبر و محبوبPING.FM نيز در كنترل پنل كاربري اعضايش تنها امكان اضافه كردن تنها يك صفحه را به شما ميدهد

ديگر بيش از اين در اين باره نميگويم چرا كه دوست ندارم داغ دلتان را تازه كنم!

به قسمت ديگري ميپردازم

اگر شما از كاربران عاشق گودر! و فرندفيدز باشيد مسلما دوست داريد يك سري فيد را به حساب فيسبوك خود بيافزاييد!(مسلما تعداد اين افراد كم نيستند)

مخصوصا اگر خودتان نيز يك وب مستر باشيد و يا وبلاگ نويس عاشقي باشيد!

خب براي انتشار مطالب وب خود در فيسبوك (به طور اتوماتيك و خودكار!)چه ميكنيد؟در بسياري از شبكه هاي اجتماعي اين كار به راحتي امكانپذير است.

با كندوكاو بسيار ميفهميد كه خوشبختانه فيسبوك عزيز در قسمت مديريت و ارسال يادداشت خود اين گزينه را از ياد نبرده و در پايين صفحه سمت راست ميتوانيد فيد يك وبسايت را (تنها يك فيد!) اضافه كنيد!باز هم غنيمت است!حداقل مطالب وبلاگتان را ميتوانيد مستقيما به فيسبوك اضافه كنيد!خب خدا را شكر !ولي اين كار نيز با نواقص همراه است

در مرحله اول اگر فيد وبلاگتان را بدون مشكل و ارور !بتوانيد به قسمت يادداشتها اضافه كنيد متوجه ميشويد كه عناوين مطالب وارد شده همگي ناقص نوشته شده اند!خب عيبي ندارد حالا!

بعد ميبينيد كه پس از مدتي ديگر فيدي وارد نميشود چرا كه اصلا فيد اضافه شده به فيسبوكتان به طور عجيبي و غريبي وجود ندارد و پاك شده است و شما بايد مجددا اين فيد را اضافه كنيد!اگر باز هم با ارور مواجه نشويد!

براي ارسال مطالب وبلاگ و يا وبسايتي به فيسبوك راه هاي زيادي هست مثلا استفاده از افزونه ها و سايتها و نرم افزارهاي اشتراك گذاري اما براي ارسال اتوماتيك مطالب به فيسبوكتان كار خيلي سخت ميشود مخصوصا اگر بخواهيد كه مطالب تان علاوه بر پروفايلتان در صفحات شما هم منتشر شوند!چاره كا چيست؟

چاره كار را در مقاله بعدي به شما خواهم گفت!اين مطلب به انازه كافي طولاني شده است.مطلب بعدي ما را دنبال كنيد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 63 دیدگاه
    1. موافقم
      تنها مزيتش اينه كه ميتوني توش خيلي از دوستاي قديمي رو پيدا كني

    2. “تنها مزیتش اینه که میتونی توش خیلی از دوستای قدیمی رو پیدا کنی”
      ببخشید،میشه هدف سایت شبکه ی اجتماعی فیس بوک رو بگی؟!
      یا شما فیس بوک رو با مثلا موتور جست و جو یا جیمیل گوگل اشتباه گرفتی،یا نمیدونی فیس بوک برای چی هست و چرا ساخته شده اصلا!!

    3. اينكه ميگم مزيت اصلي فيسبوك اينه كه ميتوني توش خيلي از دوستاي قدميت رو پيدا كني براي اينه كه در ميان ساير شبكه هاي اجتماعي اين مزيت به چشم مياد!
      مگه ما كم شبكه اجتماعي داشتيم؟چه در داخل ايران و چه سايتهاي خارجي معتبر مثا اركات و ماي اسپيس و هاي 5؟
      مگر سايت ايراني كلوب قبل از اينكه فيسبوك ساخته بشه به عنوان يك سايت قدرتمند و قديمي و فعال در ايران فعاليت نداشت؟
      مگر بيشترين عضو رو در ميان شبكه هاي ايراني سايت كلوپ نداشت؟
      خب چرا الان كسي نميتونه توي كلوپ به نتيجه مشابه سايت فيسبوك برسه؟
      به خاطر اينكه تبليغات ها باعث شدند تا ايراني ها از سراسر جهان هجوم بيارن به اين سايت و توش عضو بشن
      الان هم خيلي از اعضاي ايراني فيسبوك سالي يك بار هم بهش سر نميزنن و تنها به داشتن يك اكانت با يك تصوير زيبا بسنده كردند!
      من در زمينه آي تي كم فعاليت نكردم و جيميل و … رو هم خوب ميشناسم
      شما نميخواين قبول كنين كه حق با منه
      چون دلايلتون موجه نيست دوست عزيز
      به جاي اينكه به شناسنامه من گير بديد يا من رو محكوم كنين كه جيميل بلد نيستم بياين منطقي مطلب من رو به باد انتقاد بگيرين
      من خوشحال ميشم كه شما منطقي من رو كيش و مات بكنين

  1. من تقریبا هر روز به این سایت سر میزنم…برای منتشر کردن چیزایی که تو پروفایل هست،میشه از دگمه ی شر استفاه کرد و زیر اون کادر جست و جو،میرید تعیین میکنید که چیزی که دراین راسال میکنین،در کجا فرستاده بشه!!(پروفایل دوستان،گروه ها یا …!!!)
    برای انلایک کردن هم که درست یر کادر مشخصاته و جاش هم کاملا درسته!!نمیشه که کنار اسمش بنویسه انلایک!!
    تو پروفایلتون قسمت info اگه تشریف ببرید،لیست کاملی از تمامی گروه ها و صفحاتی که لایکشون زدین و عضوشون هستین+ رفقاتون هم هستن!!
    برا من به شخصه فقط این مهمه که با دوستانم در تماس باشم توی یه محیط امن و بدور از خون و خون ریزی…بتونم بدون مراجعه به سایت های متعدد و شارژ مصرف کن،توی کلوپ هوادارن تیم ها و کالا ها و افراد باشم و پست های جدیدشون رو بخونم و …!!!
    بنابراین،برای من فیس بوق 1میلیارد میرزه!!

    1. “تو پروفایلتون قسمت info اگه تشریف ببرید،لیست کاملی از تمامی گروه ها و صفحاتی که لایکشون زدین و عضوشون هستین+ رفقاتون هم هستن!!”
      دقیقا درسته !!!!!!!!!
      کاش اول یه خورده پرس و جو می کردی آقا سهیل! مهندس کامپیوتر! بعد این مقاله رو می نوشتی!
      هرچند موافقم که فیسبوک ایرادات بسیاری داره، ولی نه بعضی اینها که شما نوشتید!
      در ضمن اینکه آدم کجا به دنیا اومده باشه نمیتونه به خودیه خود افتخار باشه جانم! باید به چیزهای دیگری افتخار کرد!!! نه محل تولد!! بالاخره هر کسی جایی به دنیا میاد، این همه تفاخر کردن نداره که، این نژاد پرستی نیست؟( حالا بگذریم از حرف و حدیث هایی که در مورد گیلان و رشت و …. اینا، میگن)

    2. 1-توي قسمت اينفو صفحاتي كه لايك زديد نشون داده ميشه ولي نه همش!در ضمن همه به صورت تفكي شده است.مسلما شما تعداد زيادي صفحه لايك كرديد و ممكنه از اونها تنها يكي دو صفحه شون فعال باشند و تند و تند پست بدن و يا بعضي ها اصلا پست ندن!خب چيزي كه هست اينه كه توي قسمت اينفو تنها چند گزينه به صورت شماتيك و البته به تفيكي ورزش و موسيقي و فيلم و… نمايش داده شده و نه همه اونها پس مسلما براي ديدن همه اونها و مديريتشون مشكل همچنان باقيست
      2- من گيلاني هستم و به گيلاني بودنم افتخار ميكنم و اين حرف و حديثهاي الكي رو هم قبول ندارم.چيز ديگه اي پيدا نكردي كه بهش گير بديد؟
      3-منم قبول دارم كه فيس بوك تنها مزيتش اينه كه همه توش عضوند و شما ميتونين به راحتي دوستان قديمي خودتونرو پيدا كنين و البته هنوز مثل ياهو360 خز نشده

    3. من ایلامی هستم و به این افتخار میکنم…من ایرانی هستم و به ایرانی بودنم هم افتخار میکنم…اینکه کی اهل کجاست و بهش افتخار میکنه عجیب نیست! اینکه کسی اهل قسمتی از ایران باشه و از اهل اونجا بودن خجالت بکشه و ذره ای از افتخارش کم بشه،تعجب داره!!

    4. افتخار من يك جور انتقاد به كساني هست كه اسم گيلان و هويت گيلان و گيلاني ها (يا بهتر بگم شمال و شمالي ها!)رو لكه دار كردند و حقير و كوچك ميشمارند
      حله؟

    5. ۱-توی قسمت اینفو صفحاتی که لایک زدید نشون داده میشه ولی نه همش!در ضمن همه به صورت تفکی شده است.مسلما شما تعداد زیادی صفحه لایک کردید و ممکنه از اونها تنها یکی دو صفحه شون فعال باشند و تند و تند پست بدن و یا بعضی ها اصلا پست ندن!خب چیزی که هست اینه که توی قسمت اینفو تنها چند گزینه به صورت شماتیک و البته به تفیکی ورزش و موسیقی و فیلم و… نمایش داده شده و نه همه اونها پس مسلما برای دیدن همه اونها و مدیریتشون مشکل همچنان باقیست
      2- شر كردن مطالب تنها محدود هست به ارسال آن مطلب به ليست يا ليستهاي دوستانتون و همچنين گروه يا گروه هايي كه خودتون ساختين !و نميتونين به صفحه يا صفحات خاصي ارسال كنيد!
      ۳-منم قبول دارم که فیس بوک تنها مزیتش اینه که همه توش عضوند و شما میتونین به راحتی دوستان قدیمی خودتونرو پیدا کنین و البته هنوز مثل یاهو۳۶۰ خز نشده

    6. البته رفیق،من فقط 50 نفر رو به عنوان اشخاصی که بهشون علاقه دارم توی توی فیس بوکم اضافه کردم، بیش از 150 فیلم و سریال و خواننده ها رو که دیگه!!!ایرانی و امریکایی و …!!!!

      ولی پروفایل جدید فیس بوک،براشون دسته بندی مطرح کرده و شما به راحتی با یه راست و چپ کردن،میتونی پیداشون کنی!!!به هر حال هلو بپر تو گلو که نیست!!!ویندوز که نیست…باید یه زحمتی هم به خودت بدی!!!
      تو پروفایل های قدیمی هم کافیه یه حرف از اسمش رو اون بالا بنویسی تا خودش برات نشونش بده!

    7. پروفايل قبلي كمي ساده تر بود
      ولي اين يكي شيكتره كه بايد رووش كار كنن و بهترش كنن
      يكي از بدي هاي اين سايت عدم ثبات اون هست
      هر قسمتش يكهو تغيير پيدا ميكنه و يك سري محاسن رو با چنديدتا معايب و علامت سوال براي كاربران بوجود مياره
      پس كم كم بايد حق بدي كه فيسبوك رو به باد انتقاد بگيريم

  2. سلام سهیل جان
    من هم فقط تو فیس‏بوک یه اکانت دارم. شاید سالی یه بار بهش سر بزنم؛ ولی توییتر رو تقریبا هر روش توش توییت می کنم. البته نه به طور مستقیم مثلا با افزونه TwitterBar تو فایرفاکس یا از طریق نرم افزار توی گوشی …

    موفق باشی

    1. سلام آقا محمد
      ديگه پيش نميايي نه؟
      دمت گرم داداش
      موفق باشي

    2. باز خوب شما توييت ميكني .من با توييتر بار مشكل داشتم و غير فعالش كردم
      مرسي از نظرت موفق باشيد

    1. احتمالا شما خيلي دوست و رفيق داري!
      همونطور كه گفتم:
      فیس بوک تنها مزیتش اینه که همه توش عضوند و شما میتونین به راحتی دوستان قدیمی خودتونرو پیدا کنین

  3. من هم با شما موافقم البته یه فرقی با شما دارم و اینکه هنوز یه اکانت هم نساختم
    چون هنوز خودم رو قانع نکردم که چرا باید تو اون سایت فعالیت کنم!!

    1. به نظر من شما يك انسان واقعا منطقگرا هستين و البته سرسخت!
      چون اولا بايد حتما خودتون پي ببريد كه يك چيز خوبه و صرفا معروف بودنش شما رو وسوسه نميكنه
      . ثانيا عظم راسخي ميخواد تا آدم در مقابل اين همه تبليغ (كه معلوم نيست از كجا و به چه عنوان ايجاد ميشه) تحريك نشه و عضو نشه

      به نظر من فيسبوك در آينده يك سايت غير مستقيم سياسي خواهد شد

    2. سهیل جان مرسی بابت پاسخت
      اینو خوب حدس زدی که تو انتخابم سر سختم!

  4. باز شکر که شما وي پي ان دارين ، ما بايد يه وي پي ان پيدا کنيم تا خود وي پي ان رو دانلود کنيم تا بعد از فيس بو ک استفاده کنيم .
    من هم از فيس بو ک راضي نيستم تا به حال بدرستي و به راحتي نتونستم پست سالمي در آن داشته باشم .هميشه هم اين پيان را ميدهد:
    يک جاي کار مي لنگد . . . !!!

    1. مشكل از نحوه و كيفيت ارتباط اينترنتي شماست والبته سرعت ارتباط
      فيسبوك براي ارسال مطلب و لايك زدن و … از جاوا هم استفاده ميكنه كه براي اين منظور بايد يك ارتباط اينترنتي مناسب داشت

    2. تایید میشه!!! ارتباط اینترنتی شما ایراد داره و این ارتباطی با اصل فیس بوق نداره!!

  5. فارغ از مسائلی که مطرح شد به شخصه اصلا از سایت های ان چنینی لذتی نمیبرم…..:(

  6. تا حالا با فیسبوک کارکردی ؟ میخواستم راه حل مشکل اولت و بگم دیدم عمدا واصلا هیچ نگاهی به
    تنظیماتش نکردی تا اینو بنویسی ، برای یک متن انتقادی بیشتر وقت بگذار وتحقیق کن . تمام موارد بالا یک
    راه ساده در فیسبوک دارد ، موفق باشید.
    در جواب کامنت دوست بالا ، دلیل عجیبی برای فعالیت در سایتهای اجتماعی نیست به جز ارتباط با
    جمعی ازدوستان با کلی مزیت و معایب خواه ناخواه

    1. اگر مطلبي داري بگو تا ما هم ياد بگيريم
      خوشحال ميشم كه كيش و ماتم كني!

  7. “تو پروفایلتون قسمت info اگه تشریف ببرید،لیست کاملی از تمامی گروه ها و صفحاتی که لایکشون زدین و عضوشون هستین+ رفقاتون هم هستن!!”
    دقیقا درسته !!!!!!!!!
    کاش اول یه خورده پرس و جو می کردی آقا سهیل! مهندس کامپیوتر! بعد این مقاله رو می نوشتی!
    هرچند موافقم که فیسبوک ایرادات بسیاری داره، ولی نه بعضی اینها که شما نوشتید!
    در ضمن اینکه آدم کجا به دنیا اومده باشه نمیتونه به خودیه خود افتخار باشه جانم! باید به چیزهای دیگری افتخار کرد!!! نه محل تولد!! بالاخره هر کسی جایی به دنیا میاد، این همه تفاخر کردن نداره که، این نژاد پرستی نیست؟( حالا بگذریم از حرف و حدیث هایی که در مورد گیلان و رشت و …. اینا، میگن)

  8. عزیزم چرا سعی میکنی الکی انتقاد کنی؟
    یکی از بزرگترین مزیتهای فیس بوک اینه که میتونید دوستای جدید پیدا کنید و باهاشون ارتباط داشته باشی. این کمه؟
    اگه فیس بوک سایت بدی بود الان 500میلیون نفر عضوش نبودن!

    1. سلام پوریا جان .
      فرمایش شما کاملا درسته و میتونیم دوستای زیادی پیدا کنیم . ولی واقعا باید فقط بین این چندتا دوست یه سری جملات بی معنی و بی ارزش رد و بدل بشه . مثلا من به شخصه این سری از جملات رو دیدیم که یه نفر واسه دوستای دیگش فرستاده :
      ” چقدر هوا سرده ! ” ، ” دارم پیاده روی میکنم با طعم موسیقی و سرما ” و خیلی موارد دیگه که واقعا هیچ ارزشی ندارن .
      حالا مشکل من با اینجور حرفا نیست و اگه به اندازه استفاده بشه رابط دوستی رو محکم تر هم میکنه ولی نه اینکه از یه سرویس فقط بخایم واسه رد و بدل کردن این چنین حرفای چرندی استفاده بکنیم .
      نمیشه حرفای بهتر و مفیدتری زده بشه ؟
      نمیشه در مورد یه موضوعی که به همه کمک میکنه ، صحبت بشه ؟

    2. ممنونم
      البته اين يك بحث جديد هست كه جاش اينجا نيست و بايد جداگانه بحث بشه

    3. اینکه کی چه بحثی میکنه دیگه به ماها ربطی نداره!!!!بعدشم هر چیزی گروه خودش رو داره!!!!
      من با بعضی دوستان درباره ی طراحی وب حرف میزنم و با برخی دیگه در مورد اب و هوا…با برخی در مورد زلزله و عکس هایی که با ارث از اون منطقه گرفتیم و اینکه ایا اون مناطقی که دورش خط کشیدیم خونه ی گلی هستن یا زمین های بایر و الکی؟!!
      این دیگه از اون حرف ها بود!!
      شما میتونی با دوست هات در مورد چیزای مهم تر حرف بزنی…و حرف های الکی رو برای دو شخصی بذار که فاصلشون با هم دیگه دو قاره هستش و تماس تلفنی دقیقه ای 5-6 دلار هزینشه!!

    4. “این دیگه از اون حرف ها بود!!”
      تاييد ميشه
      🙂

    5. عزیزم اگه میخوای حرفی با کسی بزنی یاهو مسنجر رو برای شما گذاشتن!!! که به قول شما هزینه تماس تلفنی هم ندی، فک کنم از اون آدم های جو زده ی فیسبوکی باشی که الکی تعصب داری روش! و اصلا تا حالا یکبارم از مسنجر استفاده نکردی!!!
      واقعا با حرف دوست عزیز سهیل موافقم
      واقعا الکی یه سایت رو گنده ش کردن!

    6. علتش تبليغاته
      تبليغات تبليغات تبليغات
      به نظر شما چه كسي ميتونه از پس اين هزينه سنگين بربياد و يك سايت رو يك ساله به اينجا برسونه
      آيا ماي اسپيس و هاي فايو و …خيلي ناقص بودند كه از اين رقابت حذف شدند؟
      آيا ميدونين پشت فيسبوك دست اسرائيل توي كار هست؟
      تنها تبليغات باعث شد كه خيل عظيمي به اون رو بيارن و الان هم مردم صرفا به خاطر اينكه خيلي ها توش عضو هستند ميرن توش عضو ميشن و اصلا از امكانات فيس بوك اطلاعي نداشتند و ندارند!
      من هم قبول دارم و بارها گفتم كه:
      فیس بوک تنها مزیتش اینه که همه توش عضوند و شما میتونین به راحتی دوستان قدیمی خودتونرو پیدا کنین .

      شما بايد خودت تصميم بگيري و هرچي كه مردم انتخاب ميكنن رو كوركورانه انتخاب نكني
      يكي از دلايلي هم كه اين پست رو دادم اين بود كه شمارو متوجه كنم كه هركاري كه ديگران ميكنن رو كوركورانه تقليد نكني
      من از فيسبوك متنفر نيستم.اون سايت خوبيه ولي به نظر من الكي اينقدر گنده شده.كامنتهاي بالاييم رو بخون حتما

    7. “آیا میدونین پشت فیسبوک دست اسرائیل توی کار هست؟”
      داداش،چرا از اول اینو نمیگی؟!! من واقعا تعجب کردم که کسی بهانه اش برای اینکه بگهفیس بوک یه دلار نمی ارزه،دسترسی سخت به صفحاته!!من به شخصه هر موزیک ویدیویی که میبینم یا فیلمی که خوشم میاد ازش،سریع میرم صفحش رو توی فیس بوکم لایک میزنم و هیچ وقت مشکلی باهاش نداشتم…
      متاسفانه مشکل شما اینه که فکر میکنی 440 میلیون ادم نشستن پشت فیس بوک که 70 میلیون ادم ایرانی رو از راه بدر بکنن!!تا وقتی هم که اینجوری فکر میکنی،هیچوقت نمیتونی دگمه ی انلایک زیر هر صفحه رو یا لیست کل صفحاتی که لایک زدی به دسته بندی داشنگاه ها،فیلم ها و موزیک ویدیو ها و اشخاص رو پیدا کنی!!
      کسی که خوابه رو با یه بکشن بیدار میکنن،ولی اونی که خودش رو زده به خواب،….!!!
      بحثی وجود نداره وقتی تفکر شما اینه…ممنون از اینکه وقت همه رو تلف کردین!!!همون اول متن می نوشتین که فیس بوک یک دلار نمی ارزد،چون اسرائیلی ها دارن اون رو کنترل میکنن!!!
      شما ادم ها رو با توجه به دینشون دسته بندی میکنی و این بحث رو از بین میبره…

    8. من خودم دارم ازش استفاده ميكنم و مدام هم لايك ميزنم
      اينكه گفتم موسسين و حاميان اصلي فيسبوك اسرائيلي هستند به اين دليل هست كه كشوري كه هنوز ثبات نداره و رسميت نداره و مدام در جنگ هست و بودجه اش توسط كشورهاي ديگر تامين ميشه چرا بايد يك بودجه عظيم براي مشهور كردن و توي چشم اومدن يك سايت اجتماعي اختصاص بده؟
      اينكه شما كمي به فكر بيوفتي
      اينجا(حداقل اينجا تووي وب ) هر كس براي خودش آزادانه تصميم ميگيره و شبكه صدا و سيمايي هم وجود نداره كه مدام بگه آمريكا و اسرائيل جيززه! اخخه!! بووففه!!
      اينجا همه خودشون تصمص ميگيرن
      مجبورم كردي كه يكي از پستهاي وبلاگ شخصيم رو برات بگذارم
      http://logxo.com/?p=241
      اميدوارم سوئ تفاهمي كه ايجاد شد رو رفع كرده باشم

    9. بالایی شما،دگمه ی پاسخ دادن نداشت!! اینجا می نویسم!!
      بله دوست عزیز،من زیاد اهل چت کردن نیستم،دوستام هم اکثرا اهل اینکه برن تو یاهو مسنجر و برن تو روم ها و بگن عسل داری یا یه همچین چیزی رو ندرایم!این چیزا برا کسانیه که دنبال ادم های جدید بگردن!!
      برا من،اسکایپ و فیس بوک،بهترین گزینه ها هستن!

  9. خب علیرضا جان این که مشکل فیس بوک نیست!
    این مشکل از خود کاربرا هست، فیس بوک که نمیاد اینارو واسه کسی بفرسته!
    مشکلات فیس بوک کم نیست ولی این چیزایی هم آقای منتقد نوشته درست نیست.

    1. ممنونم از نقدت
      اميدوارم بازم اين بحث رو دنبال كني تا به نتايجي برسيم

  10. همانطور که اطلاع داريد فيس بوک به لطف سازمان مسدود سازي ايران از دسترس خارج شده و من هم اگر بخواهم وارد آن شوم با ابزار اين کارو مي کنم که اينم هميشگي نيست. پس مي تونم بگم در سال شايد دفعات بازديد من از فيس بوک به 10 تا هم نرسه و اينکه هر 10 بارشم براي ويرايش پروفايلم ميرم. ولي با تمام اينها من به فيس بوک نميدونم چرا علاقه دارم. البته مشکل خاصي با ايراد هايي که از او گرفتيد ندارم اما در آينده همش درست خواهد شد. اميدوارم…

    1. تا وقتي وضعيت سي يا سي مملكت بغرنج باشه نميشه اميد داشت
      بايد وايساد تا آبها از آسيباب بيوفته تا ان شا الله سايتها مجددا در دسترس قرار بگيرن

  11. ببخشین ولی شما دارین یه شبکه اجتماعی با بیشتر 500 میلیون کاربر رو فقط بخاطر 4 تا مشکل که اونم فقط شما دیدن میبرین زیر سوال
    میگین تنها مزیتش پیدا کردن دوستان قدیمیه؟؟؟
    من خودم شخصا چند تا از دوستامو پیدا کردم ولی گویا شما اصلا از پیج های فیس بوک خبر ندارین الان تقریبا تمام کمپانی های بزرگ تو فیس بوک صفحه شخصی دارن میشه با لایک کردنشون از آخرین تحولاتشون خبر داشت
    یا کانال های تلویزیونی اونام پیج مخصوص خودشونو دارن میشه زمان پخش برنام ها رو راحت دید
    لطفا با 4 تا دلیل آبکی اینا رو نبرین زیر سوال
    اگه بد بود مطمئنن هالیوود یه فیلم راجع به این سایت نمی ساخت حالا بازم بگو تبلیغات تبلیغات تبلیغات
    نمیشه این همه مزیت که داره با 4 تا دلیل آبکی زیر سوال برد

    1. خب اين مزيتي كه گفتين مربوط ميشه به تعداد زياد اعضاش نه خود فيس بوك
      حرف من اينه كه فيس بوك با تبليغات تونسته به اينجا برسه و اين همه كاربر رو دور خودش جمع بكنه و خودش به تنهايي چيزي براي شهرت نداره.الان هم كه خيلي از ايراني ها به اونجا ميرن به همين خاطر هست .يعني ميرن و اونجا با دوستان و يا به قول شما با شركتهايي كه علاقه دارند ارتباط برقرار ميكنن چون مسلما اونها هم در فيسبوك حسابي دارند.من هم قبلا گفتم كه تنها مزيت فيسبوك همينه كه همه توش عضو هستند. و فيسبوك اين حسن رو به خاطر تبليغاتش بدست آورده.مگه سايتهاي ماي اسپيس و اوركات و هاي 5 !چنين امكاني(ايجاد صفحات و …) رو ندارند؟
      بحث اينه كه جايگاه كنوني فيسبوك كاذبه و الان هم كه فيسبوك به اوج رسيده به خاطر تعداد زياد كاربرانش هست و نه امكانات و برتري خودش!ميگين نه!خب من اين دو تا پست رو زدم تا شما رو با نواقص فيسبوك آشنا كنم تا متوجه بشين كه فيسبوك خودش چندان تحفه اي نيست .پيشنهاد ميكنم همه نظراتي كه دوستان گذاشتن رو بخونين تا متوجه قضيه بشين من به همه نظرات پاسخ دادم
      هاليوود دست روي سوژه هاي پولساز ميگذاره!تراژدي texas chainsaw massacre هم كه تا حالا ازش 5-6 تا فيلم ساخته شده به خاطر ارضا كردن كنجكاوي مردم بوده كه فرخته و هنوز هم مردم حاظرن ورژنهاي جديدش رو ببينن.هاليوود هميشه هاليووده و بحث اول و آخر در هاليوود پوله!
      از بحث خارج نشيم.
      هميشه ميگم و خواهم گفت كه جايگاه كنوني فيسبوك به خاطر قدرت تبليغاتش بوده و هست!چه شما و ديگران اين رو بربتابيد چه نه , اين قضيه صادقه!
      شما خودتون هم در نوشته خودتون دارين ميگين كه مزيت فيسبوك تعدد پيج هاي اون هست و هر شخص و يا شركتي در اون پيج داره و شما ميتونين از تغييراتشون با خبر بشين
      خب اين پيجها توسط كاربرانشون ساخته شدن
      مسلما سايتي كه با هزار تا سلام و صلوات دو ساله به اينجا رسيده يه زماني هم عقبگرد ميكنه مگر اينكه تيم مديريتي اون بتونه اشتهاي سيري ناپذير كاربرانش رو ارضا كنه و هر سال محصولي جديد براي عرضه داشته باشه
      در حال حاظر فيسبوك انسجام نداره و هر چند مدت تغيير جديدي در اون ديده ميشه كه اون تغيير بيشتر باعث پراكندگي و منفصل شدن قسمتهاي مختلف سايت از هم ميشه

    2. فکر نمیکنم ماله قدرت تبلیغاتیش باشه یه مثال واضحش رسانه یه اصطلاح ملی دیگه این همه پول نفت پشتش خوابیده ولی ملت بازم نگاه نمیکنن جذب رسانه های دیگه شدن اینو چطور توجیه میکنی؟؟؟؟
      به نظر من فقط نوآوری که توی این سایت بوده تونسته فیس بوکو به اینجا برسونه و این رشدش هم مطمئنن ادامه میده حتی پیش بینی شده تا 2012 ارزش این شرکت شاید بیشتر از 2 برابر کنونی که 50 میلیار دلاره برسه نوآوری که توی این سایت هست توی مای اسپیس و بقیشون اصلا نیست

    3. 1- من نيومدم اينجا كه علل پيشرفت چيزهايي كه ديگران ميگن رو پيدا كنم يا توجيه كنم .ولي در جواب شما بايد بگم توي مملكت ما كارهاي عجيب زيادي ميبينين.تلويزيون خصوصي نداريم پس لازم نيست كه دولت تبليغ تلويزيونهاي كاملا دولتي رو بكنه چون خنده داره.ملت مجبورن نگاه كنن يا اينكه برن يواشكي ماهواره بگيرن
      2-من نو آوري اي كه ديگر شبكه ها نداشته باشن نميبينم.ديگر شبكه ها هم كه قبل از اومدن فيسبوك فعاليت داشتند رقباي خوب و قدري هستند و خواهندبود
      3- اينكه آينده فيسبوك درخشانه رو كمي قبول دارم ولي خيلي مطمئن نيستم علتش هم اينه كه الان ديگه همه براي پيوستن به جمع ميليوني كاربران فيسبوك عضو اين سايت ميشن نه امكانات و خلاقيت مارك زوكربرگ و تيمش!(اين رو دشمنان فيس بك هم بايد قبول كنن چه برسه به من كه فقط يك منتقد هستم!)
      4-ماي اسپيس و … قبل از اينكه فيسبوك بياد فعال بودن و طرفداران ميليوني داشتند و دارند و همچنين اين ايراداتي كه توي فيسبوك هست توي اين سايتها ديده نميشه چون مديرانش لازم نميبينن هر روز تغييراتي در سايت بدن و سايتهاشون هنوز هسته و پوسته اصلي خودش رو حفظ كرده و تغييرات خيلي كوچيك هست.تغييرات بزرگ و مداوم فيسبوك خيلي خطرناك و ريسك پذير هست

    4. در اینکه این سایت مدیون کاربرانش و تبلیغات هست شکی نیست،ولی یه چیز جالب برات بگم: سه چار سال پیش بود که ادرس وبلاگم رو وارد کردم و به صفحه ای ریدایرکت شدم به اسم فیس بوک!!
      چند تا فجش ابدار نثار اقای هاست کردمو و رفتم…چندین بار این اتفاق افتاد تا اینکه یه بار تصمیم گرفتم که توی این سایت ثبت نوم کنم تا ببینم چی میگه!!!
      یکسال بعدش،توی اکثر سایت های خبری،میدیدم که از همون فیس بوک حرف میزنن!!!(انتخابات امریکا!) منم سرمو انداختم پایین و به قصد پیدا کردن دوستان خارجی باحال و باحال تر،و برای تقویت زبان و احتمالا صدور گرین کارت!! فعالیتم رو شروع کردم!!بعدشم که پارسال شد و فعالیت ایرانی ها تو این سایت 10 برابر!!!
      من هیچوقت دلیل وجود علاقه ی ملت به کلوب رو نفهمیدم تا فیس بوکی شدم!!البته هنوز چندان اعتقادی به کلوب ندارم و اگر برخی مسایل نبود،مسلما به عنوان یه پروژه ی ایرانی شدیدا ازش حمیات میکردم!!!

    5. كلوب دات كام رو خيلي از كاربران حرفه اي تايييد نميكنن
      من حرفه اي نيستم ولي از روز اول(چندين سال پيش) با اين سايت مشكل داشتم رو دارم و خواهم داشت براي همين چندي پيش درخواست دادم تا اكانتم رو ببندند چون اصلا بهش سر نميزدم

      اين كه خيلي مدت قبل از اينكه فيسبوك مطرح بشه باهاش كار كردين جاي تبريك و تقدير داره
      يكي از مشكلات فعلي فيسبوك همونطور كه به دوستمون گفتم اينه كه تغييراتش بزرگ و البته پياپي هست .اين تغييرات خيلي خطرناك هست و باعث شده كه فيسبوك انسجام خودش رو از دست بده و هر قسمتش جداي از قسمت ديگه باشه براي همين هست كه بعضي مواقع بايد براي انجام دادن برخي كارها و مديريت حساب كاربريتون به جاهايي برين كه در دسترس نيست و يا بعضي مواقع هم ميبينين كه براي برخي كارها از چندين طريق متفاوت ميتونين اقدام كنين!

      در كل من تعصبي روي فيسبوك و ساير شبكه ها ندارم
      تنها شبكه اي كه من رو جذب كرد سايتي كوچك و نوپايي بود به نام جامعه مجازي زئوس كه به علت نداشتن بودجه و همچنين مشكلاتي كه هاست اروپايي اون بوجود آورده بود تعطيل شد و من و كاربرانش هنوز هم با هم در ارتباطيم و با مديرانش ارتباط داريم و در موردش صحبت ميكنيم.اون سايت شايد از لحاظ امنيتي و برنامه نويسي مشكل داشته باشه ولي خيلي خوش ساخت بود و اين مساله باعث شده بود كه من خودم از مديران خواهش كردم تا اجازه بدن باهاشون همكاري كنم و لذا فايل پي دي اف آموزشي استفاده از اون شبكه رو خودم تهيه كردم و به اسم من در اون شبكه قرار گرفت
      اين رو گفتم تا بدونين كه من آدم منصفي هستم و تعصبي عمل نميكنم

  12. فیس برای پخش اخبار بسیار خوب و ساخت یافته هست
    ایرانی جماعت عادت به کپی کردن و کش رفتن مطلب از سایت دیگران دارد
    برای همین به مشکل برمیخورد
    اگر هدف اشتراک گذاری مطلب هست همان دکمه شیر کفایت میکند
    بقیه توضیحات را نخواندم

  13. مشكل شما نا بلديه!
    معمولاً خيلي ها بخاطر اينكه بلد نيستن با چيزي كار كنن، به جاي اينكه كار كردن با اون رو ياد بگيرن مي گن به درد نمي خوره!!!
    براي تمام مشكلاتي كه شما اينجا مطرح كرديد راه حل هاي ساده اي وجود داره!

    1. فیسبوک با شهرت و کاربران میلیونیش نباید به راح حل فکر کنه بلکه باید بی نقص باشه
      کل این مقاله میخواد همین رو بگه
      شما درست متوجه نشدید که منظور من چیه
      من از فیسبوک بیزار نیستم و الان خیلی مدته دارم ازش استفاده میکنم

  14. مشکل شما نا بلدیه!
    معمولاً خیلی ها بخاطر اینکه بلد نیستن با چیزی کار کنن، به جای اینکه کار کردن با اون رو یاد بگیرن می گن به درد نمی خوره!!!
    برای تمام مشکلاتی که شما اینجا مطرح کردید راه حل های ساده ای وجود داره!

  15. من هم با اقای حامد موافقم . برای تمام مشکلاتی که شما مطرح کردید راه حل های ساده ای هست. فیس بوک هم اگر درست استفاده بشه میتونه مفید باشه.

    1. مسلما مضر نیست
      من از فیسبوک بدم نمیاد.فقط میخوام بگم که جایگاهش اینقدر بالا نیست
      همین

  16. به نظر من همینطور که حتما خودتون می دونید مقوله شبکه های اجتماعی خیلی گستردست و مقالات زیادی در این رابطه نوشته شده . خیلی از هم کلاسی های من Social Network رو به عنوان موضوع پایان نامه کارشناسیشون انتخاب کردند ولی چیزی که هست اینه که در شبکه های اجتماعی بحث خلاقیت و قدرت خیلی مهمه . فیس بوک خلاقیت نداره ! ولی قدرت داره !
    سایتی که رئیسش با رئیس جمهور کشورش دیدار کنه ، سایتی که با تبلیغات گسترده دولتش همراه باشه و ازش حمایت کنند (که می تونه نشون بده برای هدف های خاص سیاسی هم درست شده) ، واسش فیلم هالیوودی بسازن و بهش جایزه اسکار بدن و … این سایت قدرت داره ! خیلی هم قدرت داره ! واسه همینه که همه میرن داخلش عضو میشن و کافیه که یک خلاقیت مسخره بکنه کلی تبلیغات می کنن واسش !
    جالبه که کلی فیلم و کتاب در اینترنت داریم که کار با فیس بوک رو آموزش میدند! یعنی این وب سایت اونقدر یوزر فرندلی نیست که همه بتونن بدون آموزش ازش استفاده کنند ، بحث حریم خصوصی هم که بعد از مدت ها بالاخره یکم بهتر شد !
    با همه این تفاسیر من معتقدم فیس بوک مزیت های خوبی هم داره که باز بر می گرده به قدرتش !
    من میدونم لینکی که شر می کنم در فیس بوک بیشتر بازدید میشه تا جای دیگه !
    من برای رستوران یکی از دوستانم یک صفحه در فیس بوک ساختم که کلی بازخورد ازش داشتم !
    ساختن اپلیکیشن های تحت وب که البته خلاقیت فیس بوک نیست! بسیار جالب از کار دراومده.
    اومدن پروفایل اشخاص در صفحه اول گوگل هم خالی از لطف نیست !
    و در آخر هم این قضیه عوض کردن عکس ها که من یکی رو توی عکاسی حرفه ای کرده !!

    1. فیس بوک خلاقیت نداره ! ولی قدرت داره ! ——————- دقیقا
      خیلی هم قدرت داره ! ——————- هم نظریم
      کافیه که یک خلاقیت مسخره بکنه کلی تبلیغات می کنن واسش ! ———ما هم همین رو گفتیم ولی کو گوش شنوا
      بحث حریم خصوصی هم که بعد از مدت ها بالاخره یکم بهتر شد ! —————-یه کم
      معتقدم فیس بوک مزیت های خوبی هم داره که باز بر می گرده به قدرتش ! ——–منم همین رو گفتم
      ساختن اپلیکیشن های تحت وب که البته خلاقیت فیس بوک نیست! بسیار جالب از کار دراومده.————–خلاقیت فیسبوک نیست
      اومدن پروفایل اشخاص در صفحه اول گوگل هم خالی از لطف نیست !——–از قدرتش هست

      در کل هم نظریم مرسی که وقت گذاشتید
      من هم دقیقا همین مطالب رو گفتم ولی کو گوش شنوا
      مرسی از حسین میری عزیز که فحاشی ها رو پاک کردند

  17. آقا سهیل کلا هم عقیده ی شما هستم
    تمام این حرف هایی که من میخواستم بگم شما گفتی، واقعا نقطه مشترکی توی این زمینه دارم
    تبلیغات الکی! جایگاه کاذب فیسبوک

  18. سلام به همه دوستان

    نظرات همه دوستان محترمه

    اما من یک جمله میگم ختم کلام

    چرا ما یک فیس بوکخوب ایرانی و اسلامی نداشته باشیم

    تا همه مردم ایران و جهان بیان پیش ما عضو بشن

    وحداقل همیشه دنبال مادیات نباشند یکم تعالیم اسلامی وقرآنی و دینی یاد بگیرند

    مگه ما جز خدا و پیغمبر اماما . .. کی رو داریم

    البته پیامبر هماهل شوخی و شادی بود و
    اسلام دین شادی هاست

    پس بهتره هیچوقت جذب این سایت های فاسد نشیم

    واز منبر منافق گونه پایین بیاییم و راه درست رو برای خودمون انتخاب کنیم

    آرزوی من سربلندی تمام جوون های ایران اسلامیست

    اگر امثالی مثل میرزا کوچک خان و غیره از گیلان به پا نمی خواستند ما الان جایگاه مون اینجا نبود
    گیلان مهد فرهنگ وتمدن و شرافت انسانی در ایران است به نظر من
    آدم خوب و بد همه جاهست و پیدا میشه
    دلیل نمیشه که بگیم گیلان اسمش بد در رفته
    بر بد خواهان آرزوی هدایت دارم اگر هم به راه خدا هدایت نمی شوند شرشان بهخودشان برگردد و نابود شوند الهی امین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *