آینده ویندوز: آنچه از ویندوز 8 انتظار داریم(بخش سوم)

  • 1389/10/21
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1


در بخش پایانی این سلسله مقالات از برخی کارشناسان و خوانندگان سوال کردیم از نسخه آتی ویندوز چه انتظاراتی دارند. در ادامه، خلاصه ای از نظرات هر یک از کارشناسان را برای مطالعه شما نقل کرده ایم.

ناتان ادواردز (Nathan Edwards)

«واقعا دوست  دارم ویندوز بعدی یکپارچگی بسیار بیشتری با محاسبات ابری داشته باشد. اصلا هیچ دلیلی برای اینکه ویندوز 8 قادر به استفاده از چیزی شبیه به Dropbox برای همگام سازی و تبادل ابری اسناد نباشد وجود ندارد. آه، فقط اجازه به ما برای نگاشتن ویندوز لایو SkyDrive به عنوان درایو شبکه این خواسته را برآورده می کند. این ویژگی باید به دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های همراه مبتنی بر ویندوز فون 7 یا (اگر بخواهید واقعا عالی شود) تلفن های آندروید گسترش یابد. بوت سریعتر عالی خواهد بود، و بازگشت سریعتر به حالت عملیاتی از حالت sleep یا آماده به کار  را دوست داریم. این یکی را اپل واقعا به خوبی در سیستم عامل مک خود پیاده کرده، بستن درب مک بوک کامپیوتر شما  را در حالت خواب قرار داده و باز کردن درب آن به سرعت سیستم عامل را در حالت آماده برای پردازش قرار می دهد. برای ویندوز بعدی نیز این مسئله می تواند تحقق یابد.چرا که نه؟»

کاترین استیونسون (Katherine Stevenson)

«چند چیز در این مورد به ذهنم رسید، که مهم ترین آنها محافظت در برابر حملات ویروس هاست. می خواهم به مایکروسافت پیشنهاد دهم برنامه مدیریت وصله های برنامه های شخص ثالث را به ویندوز آتی اضافه کند، بنابراین کاربران خواهند توانست از طریق برنامه بروز رسانی مایکروسافت همه برنامه های نصب شده روی رایانه خود را با آخرین وصله های امنیتی به روز رسانی کنند. همچنین اخیرا شایعاتی شنیدم که ویندوز 8 ممکن است ویژگی بازگردانی جدیدی داشته باشد که کاربر با کلیک روی یک دکمه سیستم عامل را دوباره نصب کند، بدون از دست دادن هر گونه اطلاعات ذخیره شده قبلی و یا نیاز به نصب مجدد برنامه های کاربردی  که از این ایده خلاقانه استقبال می کنم. اغلب اوقات ، بازگردانی سیستم (System Restore) خود یک هدف برای تروجان ها محسوب می شود.»

آلن فلکر (Alan Fackler)

«من فکر می کنم رابط کاربری جدید با جلوه دسکتاپ سه بعدی که اکنون در لینوکس پیدا می شود واقعا جالب و زیبا، و در عین حال کاربردی خواهد بود. به این ترتیب، شما می توانید هر وجه از این مکعب مجازی دسکتاپ سیستم عامل خود را سفارشی کرده، و نتیجه  میز کار های متفاوت برای ویندوز بسته به نیازیست که کاربر از دسکتاپ رایانه خود دارد.»

…..

گوردون ما اونگ (Gordon Mah Ung)

«وقتی که شما به ویژگی های (properties) یک فایل نگاه می کنید، جزئیاتی مانند تاریخ آخرین دسترسی / تغییر / ایجاد آن فایل تا ساعت و دقیقه و ثانیه ریز شده! این قابلیت در ویندوز ویستا ناپدید شد و دریافت این جزئیات در آنجا برای کاربرانی که بدان عادت کرده بودند یا نیاز به آن جزئیات داشتند دردسر شده بود. این مورد در ویندوز 7 برگشته و امیدواریم در ویندوز بعدی هم حفظ شود. مورد دیگر این است که از مایکروسافت می خواهم یک دکمه یا گزینه توقف (pause) برای پنجره محاوره ای کپی فایل ها اضافه شود.»

آمبر بومن (Amber Bouman)

«هوووم….من واقعا صادقانه (و صادقانه) ویندوز 7 را تا کنون که از آن استفاده کرده ام دوست داشته ام، و هیچ دلیلی برای حرص و طمع امکانات بیشتر نمی بینم. بنابراین، بگذارید از رویای خود برایتان بگویم: از ویندوز 8 انتظار دارم قهوه مرا  در فنجان قهوه صبحانه ام زیاد تر کند!!»

واکنش خوانندگان به سوال: در ویندوز آتی چه امکاناتی برای شما اساسی هست؟

جف میلر (Jeff Miller)

«چیزی که دوست دارم در ویندوز آتی ببینم تمرکز قفل شده- راهی برای تمرکز همه جانبه روی یک برنامه است مانند وقتی که می خواهم ایمیل های خود را  از طریق اوت لوک چک کنم و بر روی لینک هایی کلیک می کنم که می خواهم بار گذاری شوند و برخی را در فرصت بعدی وقتی که ایمیل ها را پاکسازی کردم بازدید کنم. در این مثال از ویندوز انتظار دارم تمرکز بر برنامه اوت لوک را حفظ کند تا به او بگویم، “کار من انجام شد” و آنگاه از تمرکز روی این برنامه خارج شود. این تمرکز از این جهت عالیست که می تواند سبب جلوگیری از دیگر پردازش ها شده و از جمله آنها پنجره هایی ناخواسته است که هنگام کار با برنامه ها مدام ظاهر می شوند و تمرکز و حواس شما را از کار اصلی پرت کرده و فکرتان را به چیزهایی که واقعا نمی خواهید منحرف می کنند.»

استیون کرایدر (Steven Crider)

«یک سیستم عامل با هسته سطح پایین برای نیرو دادن به عملکرد های اصلی، که هر / چند سیستم عامل ویندوز را در  محیط مجازی / محافظت شده اجرا می کند، ارتباطی یکپارچه بین همه این سیستم عامل ها و بدون تخریب عملکردی خواهد داشت. ویندوز باید تنظیمات/ عملکردهای مختلف را در فضای ابری و یا درون شبکه بدون نیاز به راه اندازی معماری دامنه سرور پیچیده ذخیره کند. همچنین باید عمل به اشتراک گذاری اطلاعات بین WinPad ها ، رایانه های رومیزی ، لپ تاپ ها ، و تلفن های همراه تعیین شده را تسهیل کند. در نهایت ، شما باید قادر به کشیدن و رها کردن یک فایل و یا باز کردن پنجره در دستگاه دیگری در یک لایه مشابه ویندوز باشید.»

تروی لئونارد (Troy Leonard)

«دوست دارم میزکارهای مجازی کاملا یکپارچه مانند PowerToy برای ویندوز ایکس پی را در نسخه بعدی ویندوز به شکل استاندارد ببینم. امیدوار بودم ویندوز 7 این خاصیت را داشته باشد. دسکتاپ مکعبی در لینوکس برای سازماندهی روند کارهای من عالی و کاربردی است. همچنین آرزو می کنم مایکروسافت تا آن زمان شرکت RocketDock را خریداری کرده و به طور کامل امکانات آن را در ویندوز 8 ادغام کند. اگر طراحان این دو را با هم ترکیب کنند، با ارائه قابلیت داک های مختلف بر روی هر میز کار، و همچنین  تصاویر پس زمینه مختلف، ضربه سختی به مک زده و حداقل برا مدتی مک را از کورس رقابت خارج می کند.»

برندون وایلنت (Brendon Vaillant)

«من انتظار پشتیبانی بهتر از چند صفحه نمایش را از ویندوز دارم. من همچنین دوست دارم حالت دو مانیتوری با میز کار های جداگانه (شبیه به عملکرد مک) که اجازه می دهد اساسا دو کامپیوتر جداگانه از یک پردازنده و بدون انتقال بین دو دستگاه، تغذیه شوند در ویندوز پیاده شود.»

…..

گوین فارینگتون (Gavin Farrington)

«برای همه ویژگی های که آنها  مدام به ویندوز اضافه می کنند، هنوز هم در برخی گام های اساسی  و اولیه مانند شبکه  می لنگد.آیا واقعا برای سیستم عامل لازم است که کل توان آن را در حالی که مشغول جستجو برای چیزی در شبکه است که دیگر وجود ندارد صرف کرد؟ اوه ، واستفاده از WinFS  (Windows Future Storage، نام سیستم مدیریت و ذخیره سازی داده ها بر اساس پایگاه داده رابطه ای، توسعه یافته توسط مایکروسافت ) نیز جالب خواهد بود.»

پایان.

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *