ثروتمندان فیس‌بوک عبارت‌اند از زوکربرگ٬ ماسکوویتس٬ ساورن٬ پارکر٬ تیل و میلنر

  • 1389/12/21
  • ITTeach
  • 2

فیس‌بوک شش نماینده در فهرست میلیاردهای مجله فوربس دارد

نظرتان درباره داشتن چند دوست ثروتمند چیست؟ شش نفر از آدم‌هایی که فیس‌بوک را اداره می‌کنند در فهرست افراد ثروتمند مجله فوربس در سال ۲۰۱۱ جای گرفته‌اند.

به گفته فوربس٬ یکی از موسسان فیس‌بوک به نام مارک زوکربرگ با دارا بودن ثروتی که حدود ۱۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود به عنوان ثروتمندترین فعال شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است. زوکربرگ سال مالی خوبی را پشت سر گذاشت و ثروت او تنها در سال گذشته ۲۳۸ درصد افزایش یافت.

البته زوکربرگ تنها نیست. دیگر موسسین فیس‌بوک یعنی داستین ماسکوویتس٬ ادواردو ساورن و شون پارکرنیز در فهرست ثروتمندان فوربس قرار گرفتند.

ماسکوویتس٬ که جوان‌ترین میلیاردر جهان است٬ هم‌اتاقی زوکربرگ در هاروارد و سومین کارمند فیس‌بوک بود. او در حال حاضر ۲.۷ میلیارد دلار ثروت دارد.

ساورین٬ که در زمان دانشجویی به همراه زوکربرگ فیس‌بوک را تأسیس کرد٬ با دوست خود دچار اختلاف شد و کارشان به دادگاه کشید ولی در نهایت٬ طرفین به توافق رسیدند. ثروت ساورین در حال حاضر ۱.۶ میلیارد دلاراست.

ثروت پارکر نیز که رئیس سابق فیس‌بوک و یکی از موسسین نپستر (Napster) است ۱.۶ میلیارد دلار است.

به گفته فوربس٬ پیتر تیل از موسسان پی‌پال و سرمایه‌گذار فیس‌بوک با ۱.۵ میلیارد دلار و یوری میلنر سرمایه‌گذار فیس‌بوک٬ گروپون (Groupon) و زینگا (Zynga) با ۱ میلیارد دلار از دیگر ثروتمندان وابسته به فیس‌بوک هستند.

شاید بچه‌های فیس‌بوک تصور کنن همه میلیاردهای شبکه‌های اجتماعی را در خوی جای داده‌اند اما حقیقت این است که چند نفری هم از گروپون و زینگا در فهرست فوربس حضور دارند.

ثروت مارک پینکس٬ موسس شرکت زینگا٬ که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تحت شبکه فعالیت می‌کند٬ ۱ میلیارد دلار بوده و ثروت اریک لفکوفسکی از موسسین گروپون٬ که یک وب‌سایت فراهم‌کننده تخفیف خرید است٬ ۱.۶ میلیارد دلار گزارش می‌شود.

منبع: billionaires

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. خیلی مشتاقم ببینم چه نوع شخصیتهایی از این وبلاگ دیدن میکنند دنبال موقعیتهای کاری مناسب میگردم گفتم یه سری به این وب بزنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *