StartW8 یک جایگزین فهرست شروع ساده و زیبا برای ویندوز 8 است

StartW8 یک جایگزین فهرست شروع ساده و زیبا برای ویندوز 8 است
  • 1391/10/23
  • مژگان فنائی
  • 0

از هنگامی که پیش نمایش مصرف کننده ویندوز 8 منتشر شد، مشاهده کرده ایم که بسیاری از توسعه دهندگان، برنامه های جایگزین صفحه شروع (Start Screen) را منتشر می کنند. برخی از آنها تنها چشم انداز صفحه شروع را تغییر می دهند، برخی دیگر به طور کامل صفحه شروع را کنار می گذارند و فهرست شروع (Start Menu) به سبک ویندوز 7 در نوار وظیفه (taskbar) را نصب می کنند. مشکل اصلی افراد این است که ویندوز 8 تغییر بسیار بزرگی در تجربه کاربر بوده که به وسیله مایکروسافت به آنها تحمیل شده است. چنانچه مدت ها از ویندوز استفاده کرده باشید، به طور قطع باید زمان زیادی را برای عادت کردن به رابط کاربری جدید سپری کنید. تا هنگامی که بتوانید با هر آنچه که ویندوز 8 است احساس راحتی کنید، می توانید به امتحان کردن برنامه های جایگزین صفحه شروع ادامه دهید. StartW8 وارد می شود، برنامه رایگان دیگری که صفحه شروع را با یک فهرست منو همانند ویندوز 7 جایگزین می کند که مطابق با رابط کاربری جدید، کارش را به خوبی انجام می دهد. این برنامه به شما اجازه راه اندازی فهرست به همراه کلید ویندوز را می دهد، و سیستم عامل را تنظیم می کند تا به طور مستقیم به میزکار (دسکتاپ) وارد شوید، و به طور کامل صفحه شروع را به کنار گذاشته یا دور می زند.

هنگامی که برنامه را نصب می کنید، فهرست تنظیمات بالا می آید، و به شما اجازه می دهد تا با توجه به نیازتان برنامه را تنظیم کنید. تنظیمات به دو زبانه گروه بندی شده است، تنظیمات پایه و ابتدایی (Basic Settings) و اقلام و موارد فهرست (Menu Items). در تنظیمات پایه و ابتدایی،می توانید عملکرد دکمه نیرو (Power) پیش فرض را مشخص کرده و زبان را مابین انگلیسی و آلمانی تغییر دهید.

زبانه اقلام و موارد فهرست (Menu Items) به شما اجازه می دهد تا اقلامی را که می خواهید در فهرست شروع نمایش داده شوند را برگزینید. اینها شامل تمامی میانبرهایی است که در مجموعه فهرست شروع ویندوز 7 بومی موجود هستند.

همان گونه که پیشتر گفته شد، طراحی فهرست شروع (Start Menu) همانند همانی است که در ویندوز 7 موجود است، اما با توجه به ظواهر، StartW8 بسیار نزدیک به Modern UI ویندوز 8 است.

عملکرد نیرو پیش فرض را می توان با یک کلیک بر روی دکمه ای در گوشه پایین سمت راست اجرا کرد، در حالی که بقیه (تعویض کاربر، خروج از سیستم، قفل کردن، راه اندازی دوباره، خواب و هایبرنیت به طور پیش فرض) از فهرست کنار آن قابل دسترسی هستند، که می توان با زدن روی پیکان آنها را نمایان کرد.

اینها تمام کارهای این برنامه نیست. با راست کلیک کردن روی نماد (آیکون)، به نوار وظیفه افزوده می شود، و شما میانبرهای مفیدی به Run ، جستجوگر ویندوز (که در ویندوز 8 جستجوگر فایل نامیده می شود)، برنامه داس در محیط ویندوز (Command Prompt)، تمامی عملکردهای نیرو و فهرست تنظیمات خود StartW8 را خواهید یافت.

StartW8 بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز 8 کار می کند.

چنانچه این برنامه را دوست داشتید، شاید بخواهید گردآوری بهترین برنامه های تغییر دهنده صفحه شروع ویندوز 8 و فهرست شروع ما را نیز بررسی نمایید.

برای دریافت این برنامه به پیوند (لینک) پایین مراجعه نمایید:

Download StartW8

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *