۱۰ ترفند که کاربران ویندوز فون ۸ باید بدانند؟!

۱۰ ترفند که کاربران ویندوز فون ۸ باید بدانند؟!
  • 1391/12/18
  • سعيد
  • 156

ویندوز فون ۸ سیستم عاملی ساده و تمیز درعین حال قدرتمند برای یک گوشی هوشمند است. البته هنوز کاستی های در آن دیده می شود, که  با گذشت زمان و بروز رسانی های مداوم مایکروسافت در حال بر طرف شدن است. در مقالات گذشته بخش ویندوز فون درباره برخی ترفندها و نحوه کار با بعضی از اپلیکیشن ها صحبت کردیم. با برداشتی که من از بازدید کنندگان این مقالات داشتم  ,دریافتم دوستداران این سیستم عامل پست های این بخش را مرتبط دنبال می کنند و طرفداران زیادی هم دارد. به هر حال همه چیز آندروید و ios نمی شود.!!

wp8 logo

در ادامه سری پست های ویندوز فون ۸ در گویا آی تی , قصد داریم در این مقاله به ۱۰ مورد ازنکته های که هر کاربر ویندوز فون باید بداند اشاره کنیم.شاید برخی ازترفندها برای شما بسیار ساده باشند, اما آنها بسیار مهم هستند و ما می خواهم که همه کاربران WP8, آنها را بدانند تا در مقالات آموزشی تخصصی این سیستم عامل که در آینده انتشار می دهیم مشکلی نداشته باشند. پس اگر حتی با ویندوز فون ۸ آشنایی دارید باز هم خواندن این مقاله را توصیه می کنم.

۱- گرفتن تصویر از صفحه نمایش (Take a screenshot)

این یک ترفند مفید است. شاید نیاز باشد گاهی از صفحه گوشی خودعکس بگیرید , دلیل آن می تواند آموزشی یا عکسی از یک بازی جهت سرگرمی باشد. برای این کار فقط کافی است کلید های Start hardware-icon-start-button و  Power hardware-icon-power-button را همزمان فشار دهید.

Windows-Phon saeed najaran1

البته شاید در ابتدا کمی سخت باشد ولی با چند بار تمرین در این کار استاد می شوید. عکس های گرفته شده در آلبوم تصاویر Photos album ذخیره می شوند.

۲- دکمه های گوشی چه کاری انجام می دهند ؟

بر روی گوشی سه دکمه وجود دارد.آنها در عین ظاهری ساده , قدرت های نهفته دارند که  مدیریت و دسترسی سریع به بخش های خاص را فراهم می کنند.

اولین کلید دکمه Back hardware-icon-back-button است. همانطور که انتظار داشتید با فشار دادن آن, شما به یک صفحه قبل منتقل می شوید.اما با نگه داشتن آن برای چند لحظه , برنامه App switcher و لیستی از برنامه های در حال اجرا نمایش می یابد و قادر هستید در بین آنها سویچ کنید.

دکمه بعدی Start hardware-icon-start-button است. با فشار دادن کلید Start در هر جا می توایند خیلی سریع به منوی شروع برگردید. کاربرد دوم این دکمه برای اجرای دستورات صوتی است. با نگه داشتن چند لحظه آن ,گوشی آماده اجرای دستورات شما می شود.

WP-Know-Buttons

برای جستجو چه در گوشی و چه اینترنت نیز می توانید از دکمه Search hardware-icon-search-button استفاده کنید. با فشار دادن این کلید جستجوگر بینگ فراخوانی می شود.

search-screen-bing

۳- تغییرموتور جستجوگر پیش فرض

اگرچه کاربرد دکمه Search hardware-icon-search-button را نمی توان تغییر داد, اما قادر هستید موتورجستجوگر پیش فرض IE را به دلخواه تغییر دهید. برای این کار در مرورگر اینترنت اکسپلورر به مسیر IE settings -> advanced  مراجعه کنید و از قسمت Default search provider گزینه گوگل و یا بینگ را انتخاب کنید.

search-screen-Saeed najaran

۴٫ قفل کردن صفحه نمایش و تنظیمات آن

قفل صفحه نمایش یک لایه امنیتی در همه گوشی ها به حساب می آید. صفحه نمایش گوشی تان درهنگام وضعیت قفل نیز می تواند برایتان مفید باشد.به شرطی که تنظیمات آن را درست و مطابق با سلیقه خود اعمال کنید.

بیاید ببینیم در صفحه نمایش وضعیت Lock چه اطلاعاتی ارایه می شود.

  • ساعت و تقویم
  • تماس های از دست رفته
  • قرار ملاقات ها
  • زنگ هشدار
  • پیام ها و ایمیل های جدید
  • قابلیت اضافه شدن دیگر اپلیکیشن ها

lockscreen-callout-notifications

برای دسترسی به تنظیمات قفل صفحه نمایش به مسیر Settings start-icon-settings > Lock screen بروید. در اینجا تنظیمات عکس پس زمینه [Choose background] ,اعلان های نمایشی [Notifications] ,و اپلیکیشن های که می خواهید در هنگام وضعیت قفل فعال باشند[Choose an app to show quick status] را تنظیم کنید. همچنین می توانید مشخص کنید اطلاعات موسیقی در حال پخش نیز نمایش یابد یا خیر.

lockscreen-screen-settings

۵- ادغام سرویس ذخیره سازی ابری SkyDrive 

سرویس اسکای درایو به خوبی با ویندوز فون ۸ سازگار است. با همگام سازی این سرویس, به راحتی قادر هستید به هر آنچه که در درایو ابری خود ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید و یا به عنوان یک درایو پشتیبان ازآن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی با عنوان ادغام سرویس ذخیره سازی ابری SkyDrive با ویندوز فون   ۸ را مطالعه کنید.

SkyDrive-Login-1-e

۶- طول عمر باتری را طولانی تر کنید !

این مورد دردسر همیشگی برای طراحان و استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند بوده است. باتری ضعیف است!

من در اینجا چند پیشنهاد برای بالابردن زمان استفاده از باتری تلفن تان دارم. با توجه به نیازتان چند مورد از آنها را انجام دهید :

ذخیره سازی باتری را فعال کنید

برای فعال سازی این قابلیت به مسیر settings >> battery saver مراجعه کنید و گزینه Off را به On تغییر دهید. سپس از قسمت advanced همین بخش از بین گزینه های موجود یکی را با توجه به نیاز خود برگزینید.

Battery-Saver-Mode

• بستن برنامه های کاربردی

هیچ یک از برنامه ها را باز نگذارید [خصوصا بازی ها] و به جای سویچ کردن آنها را ببندید.

مسدود کردن برنامه های پس زمینه

یعضی از برنامه در پس زمینه ویندوز فون قرار دارند تا در هنگام فراخوانی به سرعت بارگذاری بشوند.

به مسیر application settings >> background tasks بروید و برنامه های که کمتر به آنها نیاز دارید را از این بخش خارج سازید.

• زمان خاموشی صفحه نمایش را کاهش دهید

زمان خاموش شدن صفحه نمایش به طور پیش فرض بر روی ۱ دقیقه تنظیم شده است. برای تغییر این زمان به قسمت settings -> lock screen مراجعه کنید.

Screen-Timeout

•کاهش میزان روشنایی

اگر در موضوع  نور صفحه نمایش حساس نیستید می توانید با کم کردن میزان روشنایی آن کمی در انرژی باتری صرفه جویی کنید. تنظیمات این بخش از طریق settings -> brightness در دسترس است.

• استفاده از یک تم و پس زمینه تاریک

کمی عجیب است نه ؟ اما حقیقت دارد.با انتخاب تم و پس زمینه که رنگهای روشن کمتر در آن استفاده شده است نیز در مصرف باتری صرفه جویی می کنید. همچنین تنظیمات خاصی بدین منظور در نظر گرفته شده که در مسیر settings -> theme  موجود است.

• خاموش کردن اتصالات جانبی مانند Bluetooth, Wi-Fi, Gprs در هنگام که به آنها نیازی ندارید.

• غیر فعال کردن همگام سازی برنامه های مانند SkyDrive

در بخش قبلی از همگام سازی اسکای درایو تقدیر کردیم,  برنامه گاها برای بروز رسانی فایل ها ( بیشتر عکس ها ) آماده فعالیت می شود که می توانید آن را غیر فعال کنید. به بخش photos settings مراجعه کنید و گزینه Don’t upload را انتخاب کنید.

Photos-Auto-SkyDrive-Upload

۷- وارد کردن مخاطبین از حساب های مختلف

مایکروسافت برنامه ی را تنظیم کرده تا با آن به سادگی مخاطبین خود را از ایمیل یا شبکه های اجتماعی مختلف به تلفن همراهتان وارد کنید. برای یادگیری نحوه این کار می توانید مقاله چگونه مخاطبین حساب گوگل را به ویندوز فون ۸ اضافه کنیم؟ را مطالعه کنید.

Choose-Content-Sync

۸- یک حساب میهمان ایجاد کنید!

آیا  بچه ها یا دوستانتان گاهی گوشی شما را چند لحظه قرض می گیرند !؟ اگر جوابتان آری است پس حتما نگران اطلاعات و تنظیمات برنامه هایتان نیز هستید.

با بخش parental control در ویندوز آشنایی دارید ؟ بله تنظیماتی که به وسیله آن می شود محدودیت های خاصی را به دیگر حساب های رایانه اعمال کرد. چنین بخشی در ویندوز فون ۸ با عنوان kid’s corner نیز وجود دارد. برای دسترسی به آن به مسیرSystem Settings>> kid’s corner بروید و یک حساب جدید با نام کاربری و رمز عبور و محدودیت های مورد نظرتان  ایجاد نمایید.

Kids-Corner-Home

 

۹- مدیریت همگام سازی ایمیل

بعد از نحوه وارد کردن مخاطبین ازسرویس های ایمیل که در مرحله ۷ آن را مرور کردیم , ویندوز فون به صورت خودکار اقدام به همگام سازی صندوق ایمیل شما در زمان تعیین شده می کند. با توجه به نیاز خود می توانید این زمان را کاهش یا افزایش دهید. برای تغییر تنظیمات به مسیر Settings -> email + account مراجعه کنید و بر روی حساب مورد نظر تغییرات را اعمال کنید.

Download-Sync-Frequency

۱۰٫ تغییر اندازه کاشی

آیا کاشی اپلیکیشن ها در ویندوز فون به همان اندازه ای هستند که شما دوست دارید ؟

شما قادر هستید به سادگی سایز آنها را تغییر بدهید. برای این کار چند لحظه  کاشی مورد نظر را فشار دهید تا نماد های تغییراندازه  برایتان نمایش یابند.

wp_ss_20130204_0006-e1360252276781

در اینجا با ۱۰ ترفند از WP8 آشنا شدید. اگر شما نیز ترفند های جالبی را سراغ دارید آن را از طریق بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.متشکرم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 156 دیدگاه
  1. سلام ..ممنونم از مطالب خوبتون…
    امیدوارم همیشه تو همه ی مراحل زندگیتون موفق و مویدباشید.
    البته با ایمان به خدا و اخلاق خوب,خدا کنه پیشرفت دنیوی تون زمینه ای برای پیشرفت اخرویتون باشه.
    سایت خوبی دارین .بسی باعث افتخاره..
    حق نگهدارتون باشه.بای

    1. بسیار ممنون دوست عزیز.

      همچنین شما در طول زندگی موفق باشید.

  2. خیلی ممنون مطلب بسیار کارآمدی بود.لطف کنید ترفندهای دیگری را نیز بگذارید

  3. سلام …. اگر زحمتی نیست راه نماییم کنید
    من الان یه گوشی اچ تی سی مدل اس8 خریدم
    چه طور می تونم محتویات داخل رمم رو ببینم ؟

    1. سلام

      اگر منظورتان متصل شدن به رایانه و دیدن محتویات حافظه است از طریق لینک زیر می توانید نرم افزار و راهنمای ارایه شده توسط خود htc را مشاهده کنید.
      https://support.htc.com/en/040-Windows_Phone_8S_by_HTC

      همچنین اگر یک راهنمای قدم به قدم نیاز دارید لینک زیر را مشاهده کنید.
      http://www.ehow.com/how_6938783_connect-htc-mobile-pc.html

  4. سلام
    ببخشید میخواستم بدونم چ جوری میتونم تنظیمات gprsرو دستی وارد کنم اخه خوده ایرانسل میگه تنظیمات گوشی من تو سیستمش وجود نداره و باید دستی وارد بشه اگه کمکم کنید ممنونتون میشم

  5. سلام
    ببخشید میخواستم بدونم چ جوری میتونم تنظیمات gprsرو دستی وارد کنم اخه خوده ایرانسل میگه تنظیمات گوشی من تو سیستمش وجود نداره و باید دستی وارد بشه اگه کمکم کنید ممنونتون میشم مدل گوشیم نوکیا لومیا 620هست

    1. سلام
      اینجا راهنمای ساخت کانکش و تنظمیات مربوطه شرح داده شده
      http://wiki.melberi.com/2013/05/airtel-internet-gprs-settings-for-nokia.html

  6. سلام سعید جان تمامی لینک هایی که برای راهنمایی گذاشتی انگلیسیه و برای من قابل استفاده نیست . من مدل گوشیم اچ تی سی ویندوز فون 8 هست . من یه مشکل بزرگ دارم . از طریق کامپیوتر عکس و فیلم داخل گوشی ریختم ولی چند برنامه که دانلود کرده بودم که فرمت xap داشت از طریق برنامه ای که خود گوشی در pc داشت قابل ریختن در گوشی نبود . پس رفتم my compiuter و داخل گوشی رفتم اونجا 5 تا پوشه داشت که یکی موزیک بود و … و یکی هم document بود که ترجیح دادم داخل اون بریزم . ولی وقتی خواستم برم داخل گوشی و برنامه رو نصب کنم اصن جایی که محتویات گوشی رو نمایش بده پیدا نکردم چه برسه به document ! اگه من نفهم چطوری یه برنامه یا بازی بریزم عملا این گوشی واشم بی فایدست ! پس خواهش میکنم جواب بدید ! متشکرم

    1. سلام
      نرم افزار مدیریتی برای نصب اپلیکیشن و همینطور انتقال فایل ها عرضه شده است.
      فایل های xap فرمت مخصوص اپلیکیشن های ویندوز فون هستند.

      شما مدل گوشی و نسخه فعلی ویندوز فون تان را عرض کنید تا دقیق تر راهنمایی کنم.

    2. اره اقا سعید همش لاتینه لطف کن فارسیشو بذار ممنون میشیم

  7. سلام به یه خوردم لطفا آگر کسی میدونه راهنمایی کنید از زمانی که گوشی خریدم بعد از تنظیماتی که باید انجام بشه تا کارت حافظه (sd card) توسط برنامه استور شناسایی بشه انجام دادم و تونستمsd card رو از طریق استور پیدا کنم ویکی دو برنامه نصب منم مثل adob واصل برنامه adob رو از طریق کامپیوتر از داخل کارت حافظه sd card پاک کردم بعد از این کار دیگه در برنامه استور sd card قابل شناسایی نیست.حتی میتونم از داخل استور برنامه یا بازی دانلود کنم اما sc dard رو نمیشناسه.
    کارت حافظه کاملا سالمه و حتی از گوشی bacup گرفتم و گوشی ریست کردم درست نشد لطفا اگر کسی میدونه که چه کار باید بکنم رانماییم کنه ممنون

    1. سلام
      منم دقیقا همین مشکل ور دارم لطفا اگه پاسخ درستی دریافت کردین به منم بدین
      htc 8s

    2. باید سرعت کارت حافظت از 6 بیشت باشه یا خود 6 باشه !!

  8. با عرض سلام.من گوشی لومیا 520 خریدم.اما 3 کلید اصلی گوشی(home.back.search)خاموشه…می خواستم بدونم برای روشن کردن اینها تنظیماتی هست؟چون در شب اصلا دیده نمیشه

    1. سلام
      زبان گوشی رو تغییر بده و دکمه ریست رو بزن درست میشه حالا اگه به زبان اول هم برگردی درست است

  9. با سلام و عرض خسته نباشید
    دوستان من lumia 920 دارم و همه ی تنظیماتشو انجام دادم ولی فقط به یه مشکل خوردم ممنون میشم راهنمایی کنید
    وقتی میرم از فروشگاه برنامه دانلود کنم مینویسه قبل از دانلود باید تنظیمات خانواده من رو کامل کنید ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خدمت عزیزای عزیزتر از جان خسته نباشید یه سوال داشتم من لومیا 520گرفتم البته خارج از ایران الان که اینجا میخوام فروشگاه برم برام میگه باید توسط یکی از والدین تنظیمات خانواده من تنظیم بشه میخواستم بدونم مشکل چیه وچه کار باید بکنم اگ ممکن باشه لطفا ج رو به ادرس ایمیلم ارسال کنین ممنون میشم فداتون sina35832@gmail.com

  10. با سلام من دارم از ویندوز فون استفاده میکنم همه چیش خوبه فقط نمیدوم چرا هیچی روش نسب نمیشه از فروشگاهشم که داخل گوشی هست میرم مینویسه✅ سرویس در حال حاضر در دسترس نیست کمی بعد امتحان کنید✅لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم .برای اون دوستمونم که گفته بود اینترنتش وصل نمیشه باید بره تنظیمات،نقطه دستیابی،افزودن رو میزنی ،نام نقطه اتصال رو مینویسی mtnirancellبعد اینترنت وصل میشه اگه سیم کارت ایرانسل باشه.ممنون از سایت خوبتون

    1. از منوی تنظیمات لنگویچ رو انتخاب کن
      اولی رو بزار english
      دومی united kingdom
      سومی united kingdom
      بعد ریست فون و بزن

  11. با سلام
    خواهشا کمکم کنید
    گوشی من lumia920 هست داشتم باهاش حرف میزدم یهو سه تا بوق زدو خاموش شد باتریش خالی شده بود حالا ۲ ساعته تو شارژه وقتی میخوام روشنش کنم مارک نوکیا میاد بالا تا میخواد بیاد بالا مارک خالی بودن شارژ میاد بالا لعد خاموش میشه
    خواهشا کمک کنید

  12. سلام ميشه لطف کنید بگید چطور میشه فیلم های شخصی رو از هیستوری ویندوز فون پاک کرد؟

    1. سلام
      اگه تو اسکای درایو ذخیره شده ک باید ی مقدار صبر داشته باشی ک اول اپلود ش بعد پاکش کنی
      در ضمن اسکای درایوتو اف کن

  13. سلام
    من htc 8s دارم
    ی مشکلی دارم.واتس اپ کانکت نمیشه
    پیغام چک کردن شبکه رو میده
    هم با wifi تست کردم هم انترنت گوشیم
    البته رو لومیا 820 هم همین پیغامو داد
    لطفا راهنمایی کنید

  14. سلام
    من میخوام اطلاعات روی فون مموری گوشیمو انتقال بدم به اس دی مموری اما نمیتونم راهشو پیدا کنم
    HTC 8S
    منظر پاسخم ممنونم

  15. سلام .من جدیدن 8s خریدم هر بار که ایرانسلمو شارژ میکنم خود به خود مبلغ شارژ میشه .لطف میکنید کمکم کنید
    چطور میتونم باهاش وارد اینترنت بشم و برنامه هاش که لازم دانلود کنم.هر کار امتحان کردم ی پیغام دو خطی مینویسه اخرشم clos میده

    1. سلام
      میتونید از بسته های اینترنتی هر اپراتور استفاده کنید و یا اینترنت وای فای استفاده نمایید

  16. سلام خسته نباشید.ممنون از ترفند هایی که گفتید.جالبترینش شماره 1 بود که من ازش بی اطلاع بودم.فقط یک سوال داشتم اینه که وقتی من دکمه ویندوز{پنجره}رو چند لحظه نگه میدارم یه پیغامی میاد که دو گزینه دارهclose-settings. کلوز که خارج میشه.ستینگ هم که میزنم نمیدونم چه تنظیماتی رو انجام بدم.لطفا راهنماییم کنید.

  17. سلام خسته نباشی
    داش من یه مشکلی دارم در دانلود کردن بازی یا برنامه
    گوشیم نوکیا لومیاست
    موقه دانلود به من یه پیامی که خانواده من در ویندوز فون تنظیم شود که من نمیتوانم
    این کار رو انجام بدم میشه کمکم کنید و به ایمیلم بفرستید
    mahdisharify7@gmail.com

    مر۳۰

    1. برای شروع بعد از اینکه حساب مایکروسافت خودتون رو به گوشی معرفی کردید به لینک زیر بروید و با دقت مراحل رو انجام دهید.
      کمی با دقت پیش برید تا مشکلتون حل بشه.

      http://www.windowsphone.com/en-US/How-to/wp8/apps/my-family-on-the-windows-phone-website

Comments are closed.