فیس بوک و دل شکستگی

فیس بوک و دل شکستگی
  • 1392/7/11
  • امين قاسمي‌زاده
  • 1

آیا سایت اجتماعی فیس‌بوک باعث طولانی شدن افسردگی و دل شکستگی می‌شود؟

آن خانم شما را پس از این که سه انگشت خود را در سانحه هواپیما از دست دادید ترک کرد.
آن آقا شما را پس از دریافت یک شغل اداری در شهر دیگر ترک کرد.درست پس از مدت ۳ ماه که به شما پیشنهاد ازدواج داده بود.یک ماه بعد او با یک دستیار که همکارش بود ازدواج کرد.
شما فکر می‌کنید چگونه می‌توانید از تمامی این اتفاقات دور شوید؟
در دنیای فیس‌بوک چگونه می‌توانید برای همیشه این اتفاقات را فراموش کنید؟دانشمندان به طور ویژه ای نگران این موضوع هستند. در گزارش‌های روزانه ایمیل، سایت اجتماعی فیس‌بوک باعث می‌شود که نه تنها به تصاویری که در قدیم داشته‌اید با ترس زل بزنید بلکه باعث می‌شود به تصاویر و عکس‌های کنونی خود هم با نگرانی و ترس نگاه کنید.
در جایی که ذهن شما آماده شده است تا خاطرات تلخ و دور گذشته را فراموش کند با یک کلیک دوباره به گذشته می‌روید و تپش قلب می‌گیرید.
رئیس موسسه اطلاعات باز و پیشرو دانشمند چند رشته ای بریتانیا در مصاحبه ای اعلام کرده است:هنگامی که اتفاق‌های غمگین و ناراحت کننده برای ما افتاده است با گذشت زمان کم کم می‌توانیم آن را فراموش کنیم و به همین علت زمان بهترین مرهم برای دل‌های شکسته است.

وی همین طور عقیده دارد که عکس‌ها و عقایدی که من اکنون با دوستان در فیس‌بوک در میان می‌گذارم را ممکن است سال‌های بعد افسوس بخورم که چه را این موارد را با خانواده‌ام در میان نگذاشتم و یا برعکس.
خوب این ممکن است اما برخی از افراد معتقد هستند که فیس‌بوک حس بخشندگی شما را از بین می‌برد. چگونه می‌توانید در مورد موضوعی که شما را ناراحت کرده است و آن موضوع را در فیس‌بوک می‌بینید حس بخشندگی داشته باشید؟ زیرا با مشاهده این خاطرات می‌بینید که برای شما لحظات تلخی را زنده می‌کند.
اینجا است که ما باید به قسمت چپ مغز خود دوباره آموزش بدهیم. به هر طریقی باید از بررسی پروفایل فیس‌بوک کسانی که برای شما لحظات تلخی را رقم زدند جلوگیری کنید.
نباید کسانی را که نمی‌شناسید وارد لیست دوستان خود کنید و گول زرق برق عکس‌های آن‌ها را بخورید.
واقعیت این است که شما باید راه زندگی خود را ادامه دهید و نگذارید زندگی شما باز هم  وارد جاده ای متروک شود. بهتر است تا دل شما بیشتر از این صدمه ندیده در دنیای واقعی به پیشرفت زندگی خود بپردازید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من هیچ گونه مخالفتی با شبکه های اجتماعی ندارم ولی در مورد فیس بوک به راحتی می تونم بگم که سطح توقع و نگاه به زندگی خیلی ها رو عوض کرده یا بهتره بگم بالا برده!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *