باید و نباید های عنوان محتوا در سایت های خوش بازدید!

باید و نباید های عنوان محتوا در سایت های خوش بازدید!
  • 1393/3/1
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که صحبت از یک وب سایت خوب و پر بازدید می شود، همه توجه ها و تمرکز ها روی متن مطالب است. گاهی چنان ما برای دنبال کردن روال های نوشتن محتوا غرق در پژوهش و زمان بندی و … می شویم که زمان انتشار ثانیه ای هم به عنوان فکر نمی کنیم و با پیش زمینه ای که از مطلب نوشته شده داریم، یک عنوان خبری انتخاب می کنیم و بعد با همین عنوان آن را منتشر می کنیم.

بعد هم شروع می کنیم به شکایت که ما ساعت ها و شاید روزها برای مطالب وقت گذاشته ایم اما چرا بازدید سایت بالا نمی رود یا اینکه کسی به عنوان مشتری با ما تماس نمی گیرد! چرا کسی به پیشنهادات داخل متن توجهی ندارد؟

نوشتن عنوان مناسب برای محتوا

 در چنین شرایطی باید بپذیرید که این مشکل خوانندگان و بازدیدکنندگان نیست که به پیشنهادات شما توجه نمی کنند! بگذارید شفاف‌تر صحبت کنیم! کاربران شما به هیچ عنوان روی لینک مطلب شما کلیک نمی کنند که بخواهند کل مطلب را بخوانند و روی پیشنهادات شما فکر کنند!

این موضوع فقط یک دلیل دارد و آن هم مشکل انتخاب عنوان نامناسب توسط شما برای نوشته‌هاست!

مشکلات نوشتن عنوان ها می تواند به صورت زیر باشد:

عنوان های خبری :

عنوان های خبری کلیه اطلاعات داخلی متن را داراست پس نیازی نیست در این اوضاع کمبود وقت کسی بخواهد کلیه متن را بخواند و نتیجه ای را که از خواندن عنوان دستگیرشان شده دوباره بررسی کنند پی شما باید به دنبال راه حلی برای عنوان های خبری خود باشید. به یک نمونه از عنوان های خبری دقت کنید که موجب می شود کاربر به هیچ عنوان روی لینک موضوع کلیک نکند.

عنوان خبری : قیمت تبلت گلکسی نوت 10 امروز به 3 میلیون تومان رسید

عنوان ژورنالیستی و چالشی : انتظار افزایش قیمت گلکسی نوت تا این حد را نداشتیم!

زمانی که کاربر عنوان خبری را می خواند، قطعا از قیمت مطلع شده و دیگر نیازی نیست روی این لینک کلیک کند! پس این می تواند یک عنوان اشتباه باشد

اما با خواند عنوان دوم ذهن کاربر شروع به حلاجی و چالش می کند و چون در قیمت کنونی به پاسخ نمی رسد به طور اتومات فرمان کلیک کردن را می دهد! و این یعنی شما با یک عنوان مبهم اما مرتبط توانسته اید کاربر را جذب کنید تا روی مطلبتان کلیک کند.

حالا صادقانه خودتان بگویید که حاضرید روی کدام یک از این عنوان ها کلیک کنید؟

تولید عنوان های مناسب

عنوان های نامربوط

کسانی که عادت دارند عنوان های نامربوط روی مطالب می گذارند، قطعا کار یک بار یا دوبارشان نیست! اخیرا در سایت های تبلیغی متاسفانه مشاهده کردیم که با گذاشتن یک عنوان جذاب افراد را به صفحه تبلیغات گن های لاغری هدایت می کردند که حسابی اعصاب کاربر را به هم می ریزد. شخص خود من هرگز این سایت را باز نمی کنم حتی اگر لینک اول گوگل برای جستجو هایم باشد! پس این می تواند برای همیشه کاربر را از شما دور کند. پس هرگز از عنوان های نامربوط استفاده نکنید

عنوان هایی که بسیار بلند هستند و سعی دارند به نحوی کاربر را در گیر خود کنند و این موجب گیجی کاربر می شود!

به همین عنوان دقت کنید! این یک نمونه عنوان است که می تواند، برای یک متن در نظر گرفته شود و نویسنده قطعا قصد دارد که کاربر را با جملات متنوع درگیر کند. این گونه عنوان ها حالت زدگی دارند و هر گز نباید از آن ها استفاده کنید.

چند پیشنهاد برای نوشتن عنوان های مناسب:

برای نوشتن عنوان خوب تمرینات قدرتمندی وجود دارد و شما می توانید به راحتی، این گام ها را طوری دنبال کنید که به موفقیتتان کمک کند. به این دستورالعمل ها دقت کنید:

  • عنوان هایی انتخاب کنید که کاربر با دیدن آن به دنبال پاسخ سوال هایش باشد
  • عنوان هایی انتخاب کنید که کلمات کلیدی خاصی در آن بکار رفته باشد
  • عنوان هایی انتخاب کنید که کوتاه باشند و حداکثر 15 کلمه باشند
  • عنوان به تناسب متن دارای هیجان باشد تا زدگی برای کاربر ایجاد نکند.
  • عنوان را به عنوان مقدمه ای برای نوشته طرح نکنید!

امیدواریم که با طی کردن این روال در عنوان نویسی بتوانید به موفقیت بسیار ملموسی برسید.

نویسنده: زهرا معبودی – مدیر سایت ادمین یار

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *