آموزش استفاده از توییتر با 15 نکته و ترفند (بخش اول)

آموزش استفاده از توییتر با 15 نکته و ترفند (بخش اول)
  • 1393/5/16
  • پرهام مارزلو
  • 63

توییتر نام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان می‌باشد. روزانه هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر در توییتر مطالب و عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند؛ این شبکه مکان بسیار خوبی برای سرگرمی، ارتباط با دوستان، با خبر شدن از بازیگران و فوتبالیست‌های مورد علاقه و در نهایت منبعی عالی برای اطلاعات مختلف می‌باشد. متاسفانه این شبکه اجتماعی آنگونه که انتظار می‌رود در کشور ما مورد استقبال قرار نگرفته‌است و شاید دلیل آن عدم آگاهی کاربران از ویژگی ها و امکانات توییتر باشد.

در این بخش قصد داریم شما عزیزان را به کمک 15 نکته و کاربرد مختلف توییر آشنا کنیم. این 15 مورد هم به کاربران توییتر و هم کسانی که هنوز با آن آشنایی ندارند توصیه می‌شود. در ادامه و با بخش اول مقاله‌ی آشنایی با توییتر با ما همراه باشید.

Twitter_logo_16_by_9_thumbدر بخش اول قصد داریم تا شما را با ابتدایی‌ترین نکات مربوط به توییتر و کار کردن با آن آشنا نماییم.

توییت کردن

توییتر مجموعه‌ای از توییت‌های کوتاه در مورد مسائل مختلف می‌باشد. توییت‌ها همانند اعلام وضعیت فیس‌بوک (Status) می‌باشند که به کمک آن‌ها می‌توان وضعیت خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشت. با اینکه بیشتر کاربران برای توییت کردن عضو توییتر می‌شوند اما این امکان برای کاربران فراهم است که لینک های مربوط به مقالات و صفحات اینترنت را به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی (Location) خود را به دیگر کاربران اعلام نمایید.

محدودیت توییت‌ها تا 140حرف می‌باشد؛ بدین معنی که باید توییت خود را مختصر و در عین حال قابل‌فهم برای کاربران بنویسید. با ورود به شبکه توییتر می‌توانید توییت‌های دیگر کاربران را بخوانید اما اگر بخواهید توییت کنید باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد نمایید. توییت‌های عمومی هستند و همه‌ می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند اما اگر می‌خواهید فقط کسانی که شما را Follow (دنبال) می‌کنند آن را بخوانند، باید DM (پیام مستقیم) بفرستید.

هر کاربر توییتر که بخواهد می‌تواند شما را فالو کند و نمی‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید. فالو کردن شما بدین معنی است که تمام توییت‌های شما را در صفحه‌ی Timeline خود خواهد داشت (همانند فیس‌بوک). متقابلا شما نیز می‌توانید هرکس را که می‌خواهید را فالو کنید و تمام توییت‌هایش را در اختیار داشته باشید.

جست‌و جو و Trends

توییتر محل بسیار خوبی برای پیدا کردن افراد هم‌فکر و هم سلیقه خود می‌باشد و همچنین محلی عالی برای ارتباط نزدیک‌تر با سلبریتی‌ها(افراد مشهور) است. برخلاف فیس بوک، سلبریتی‌ها خودشان اکانت‌های خود را کنترل می‌کنند و این یکی از برتری‌های توییتر در برابر فیس بوک می‌باشد و اخبار و مطالب را از زبان خود افراد خواهید شنید.

برای پیدا کردن افراد، کافیست نام آنان را در نوار جست‌و جو تایپ کنید. نتیجه‌ها به دو دسته افراد و توییت‌ها تقسیم می‌شوند و شما می‌توانید به کمک عکس پروفایل و بیوگرافی کوتاهشان می‌توانید آنان را شناسایی نمایید.  همانطور که گفتیم، به کمک نوار جست‌و جو می‌توانید توییت مورد نظرتان را نیز پیدا کنید؛ توییتر در هر توییت KeyWordها را نیز قرار می‌دهد تا پیدا کردن آن‌ها مشکل نباشد.

trends

ممکن است در حین پخش یک برنامه عبارت #bbcqt را مشاهده نمایید. این عبارت عجیب و غریب به چه معنی است؟ آیا مربوط به توییتر می‌شود؟ در پاسخ باید گفت بله؛ با وارد کردن این عبارت در نوار جست‌و جوی توییتر می‌توانید بحث‌ها و سوالاتی را که در مورد برنامه می‌شود را مشاهده نمایید و ببینید دیگر کاربران راجع به برنامه چه می‌گویند. گاهی اوقات نیز بازیگران یک فیلم تلوزیونی در هنگام پخش آن توییت خاصی می‌کنند که در پایین نمایش داده می‌شود. همچنین با وارد کردن عبارتی مثل عبارت بالا در توییت خود می‌توانید در بحث مربوط به آن برنامه نیز شرکت نمایید.

 شروع کار در توییتر با ثبت نام

ثبت نام در توییتر بسیار راحت می‌باشد؛ ابتدا وارد سایت www.twitter.com شوید و در بخش Sign Up اطلاعاتی از قبیل نام، نام کاربری، ایمیل و همچنین رمز‌عبور را در آن وارد نمایید. پس از دریافت ایمیل حاوی لینک فعالسازی، با کلیک بر روی آن لینک مراحل ثبت نام شما رسما به اتمام می‌رسد. تبریک می‌گوییم شما هم‌اکنون یک کاربر توییتر می‌باشید.

downloadپس از ثبت نام شروع به فالو کردن آشنایان و دوستان و همچنین سلبریتی‌ها و بازیگران مورد علاقه خود بکنید. پس از آن نوبت به فالو کردن صفحه‌های مربوط به وب‌سایت‌های مورد علاقه‌ می‌رسد. توییتر نیز در لیستی به شما کاربرانی را جهت فالو کردن معرفی می‌کند.

dowfnloadدر بخش بعد از شما درخواست می‌شود تا آدرس ایمیل خود را وارد کنید و توییتر مخاطبانتان را شناسایی و در توییتر به شما معرفی نماید.

friendsبخش اول معرفی و آموزش استفاده از توییتر را در همینجا به پایان می‌رسانیم و امیدواریم از آموزش‌های این بخش بهره کافی را برده باشید. در بخش‌های بعدی به آموزش مطالبی همچون نحوه آپلود عکس در توییتر، نحوه مدیریت و زمانبندی توییت‌ها، نحوه ساخت یک پسوورد قدرتمند و غیرقابل نفوذ در توییتر، قرار دادن یک عکس اصلی و یک کاور برای پروفایل، نحوه مدیریت صفحه‌ی کاربری در توییتر و…. می‌پردازیم.

بخش دوم به زودی در مجله‌ی اینترنتی گویاآی‌تی قرار خواهد گرفت.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 63 دیدگاه
  1. سلام با عرض خسته نباشید بابت مطالب بسیار مفیدتون
    آیا راهی هست در تویتر که با افراد مشهور و سلربیتی ها صحبت کرد
    متشکرم

  2. سلام خسته نباشین یه سوالی داشتم من دیروزازپیسی ثبتنام تویترکردم فک کردم فیلترتویتروبرداشتن ولی حالا دیگه بازنمیشه دلیلش چیه فیلتره تویتر که بازنمیشه؟؟ منتظرپاسختونم خیلی ممنون.

  3. سلام و خسته نباشید . یه سوال داشتم , من وقتی وارد صفحه توییتر میشم , میتونم توئیت کنم یا کامنت بذارم ولی وقتی میخوام عکس پروفایل بذارم یا اطلاعاتم رو روی پروفایلم بذارم , صفحه بیرون میپره. مشکل از کجاست ؟ ممنون میشم جواب بدهید .

  4. چرا در موضوعات داغ نمیشه ایران رو انتخاب کرد… برای اینکه بشه موضوعات داغ( ترند) های داخل کشور رو ببینم باید چیکار کنم

  5. سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون. لطفا راهنمایی بفرمایید که آدرس توییتر خودمو به چه صورتی باید بنویسم برای کارهای تبلیغاتی ممنون میشم پاسخ بدید

  6. سلام.
    اکانت توییتر من لاک شده و ازم شماره تلفن می‌خواد ولی ایران تو لیست کشورا نیست. چیکار می‌تونم کنم؟؟؟

  7. سلام. من میخوام یه اپ بسازم تو توییتر برای یه پروژه درسی. تو کادر ها هر چی وارد میکنم ارور میزنه. لطفا راهنمایی کنین چی بزنم

  8. کنار یوزر نیم من در تیوتر یک عکس قفل ظاهر شده است نمی دانم چیه لطفا کمکم کنید

  9. با سلام. من به تازگی عضو توئیتر شدم، وقتی میخوام کسی رو فالو کنم نمیشه و پیغام : “You are unable to follow more people at this time. Learn more” ظاهر میشود و نه میتوانم فالو کنم و نه میتوانم لایک کنم. لطفاً راهنمایی کنید. با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *