نتیجه تحقیقات جدید: روش فروشی که ۳۴ بار از ایمیل موثرتر است

نتیجه تحقیقات جدید: روش فروشی که ۳۴ بار از ایمیل موثرتر است
  • 1396/7/20
  • مهدی پیوندی
  • 0

حقیقت این است که اگر بتوانید چیزی را اندازه گیری و ارزیابی کنید، امکان مدیریت بهتر آن را نیز پیدا خواهید کرد. در واقع، بخشی از موفقیت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به همین اصل مربوط می شود. اگر کمپین بازاریابی ایمیلی شما نتیجه مطلوب را در بر نداشته باشد به آمار و داده ها مراجعه می کنید، نتایج را ارزیابی می کنید و بر مبنای آنها به جرح و تعدیل دست می زنید. در عین حال، ایمیل مارکتینگ و سایر شاخه های بازاریابی دیجیتال لزوماً همیشه موثر نیستند.

در واقع، بر مبنای تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، استفاده گسترده و همه جانبه از روش های دیجیتال می تواند در برخی از فرآیندهای فروش اشتباه محسوب شود.

این تحقیق که میزان موفقیت ۴۵ فروشنده را بررسی کرده نشان می دهد که حتی به هنگامی که با یک فرد کاملاً غریبه ارتباط برقرار می کنید، در خواست چهره به چهره به شکل قابل توجهی از ارائه درخواست از طریق ایمیل موثرتر است؛ حتی اگر دقیقاً از متن یکسانی استفاده کنید. اما این تاثیر تا چه حد بیشتر است؟

 

تحقیق مورد اشاره نشان می دهد که ارائه درخواست و گفتگو به صورت حضوری ۳۴ برابر تاثیرگذارتر است.

بر طبق گفته های محققان این تحقیق، درخواست حضوری از ۶ نفر به اندازه ارسال ۲۰۰ ایمیل تاثیر دارد. با این حال هنوز هم بسیاری از مردم بر این باورند که ارسال درخواست از طریق ایمیل موثرتر است.

 

اما چرا تصور می کنیم که ایمیل از آن چیزی که هست موثرتر است؟

بر مبنای گفته های محققین این تحقیق، یک دلیل احتمالی آن این است که ما به عنوان نویسنده ایمیل، به حقانیت درخواست و پیشنهادی که ارائه می کنیم باور داریم، اما دریافت کننده ایمیل که در حال گذران زندگی پرهیاهوی خود است، نه تنها برای توزیع و اولویت بندی تمرکز و توجه خود با چالش روبرو است، بلکه چه بسا دریافت ایمیل از جانب یک غریبه که حاوی یک لینک هم هست برای وی شک برانگیز هم به نظر برسد. البته بدون شک ایمیل مزایای فراوانی دارد که ما در مطالب متعددی به آنها اشاره کرده ایم، اما اعتمادسازی از طریق درخواست های حضوری با سرعت به مراتب بیشتری انجام می گیرد. علاوه بر این، در ملاقات های حضوری می توانید مستقیماً شخصیت خود را نشان بدهید و روابط انسانی مستحکم تر و ماندگارتری را ایجاد کنید. محقق اصلی این تحقیق می گوید: « استفاده از روش های ارتباطی متن محور به جای ملاقات حضوری غالباً آسانتر و راحت تر است، اما اگر تاثیر چنین روشهایی را دست بالا بگیرید هیچ بعید نیست که سهواً به استفاده از روشهای کم اثرتر وابستگی پیدا کرده و عادت کنید.»

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *