افزایش دنبال کنندگان و تعامل در رسانه های اجتماعی از طریق ایمیل مارکتینگ

افزایش دنبال کنندگان و تعامل در رسانه های اجتماعی از طریق ایمیل مارکتینگ
  • 1396/8/10
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل هنوز هم زنده است و خیال مردن را هم در سر ندارد. ایمیل مارکتینگ یکی از آن کانال هایی است که برای درگیرسازی و ایجاد تعامل با مصرف کنندگان پتانسیل فراوانی دارد. حال که صحبت از تعامل شد، بد نیست در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به چند نکته کاربردی اشاره کنیم که به کمک آنها می توانید کاری کنید که مشتریان بیشتری شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند و با پست هایی که در این کانال ها ارسال می کنید تعامل بیشتری داشته باشند.

  1. با صفحه ثبت نام شروع کنید

در صفحه یا صفحات ثبت نام برای اشتراک در فهرست ایمیل مارکتینگ تان خود را معرفی کنید و با قرار دادن لینک صفحات اجتماعی تان پیداکردن خود در این پلتفرم ها را برای مشتریان تان آسان کنید.

اگر می توانید و امکانش وجود دارد، با یکپارچه کردن ثبت نام فهرست ایمیل مارکتینگ خود با سیستم کاربری پلتفرم های رسانه های اجتماعی ثبت نام را تسهیل کنید.

 

  1. از کاربران نخواهید که «دوست» شما باشند

در عوض، با آغاز یک بحث جذاب و آموزنده، پرسیدن سوال و حتی ارائه برخی آیتم ها و منابع به صورت رایگان (مثلاً لینک یک صفحه فروش ویژه، کتاب یا وبینار) تعامل با خود را به یک تبادل ارزشمند و سودآور تبدیل کنید. ایجاد انگیزه در کاربران و توجه به دوجانبه بودن این رابطه می تواند ثبت نام های بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. حال، وقتی که مصرف کنندگان به سایت اجتماعی شما مراجعه می کنند، تدبیر به خرج بدهید و درست مثل برنامه ایمیل مارکتینگ خود برای پرورش و گسترش رابطه با آنها تلاش کنید.

 

  1. برای موبایل و دستگاه های همراه اهمیت ویژه ای قائل شوید

در شرایطی که بیش از ۴۰ درصد از مصرف کنندگان ایمیل های خود را از طریق دستگاه های همراه چک می کنند، لازم است که ارتباط موبایلی با خود را تا جایی که امکان دارد آسانتر کنید. این کار را می توانید از طریق بهینه سازی مطالب خود برای موبایل، کاهش حجم محتوا و استفاده از قالب های مناسب و محتوای تعاملی انجام بدهید. در مورد محصولات و خدمات خود یا محتوایی که به اشتراک گذاشته اید نظر بخواهید و از نظرسنجی های تعاملی موبایلی استفاده کنید. نکته مهم این است که امکان تعامل بهتری را از طریق موبایل برای کاربران خود فراهم کنید.

 

  1. یک ایمیل با محوریت رسانه های اجتماعی تهیه و ارسال کنید

هر ماه یک ایمیل ارسال کنید که فراخوان به عمل اصلی آن دعوت از مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ برای پیوستن به جمع دنبال کنندگان یا تعامل با پست های شما در رسانه های اجتماعی است. هنگامی که می خواهید از این روش استفاده کنید نباید مشترک را به بخشی هدایت کنید که هیچ بحثی در آن جریان نداشته و ندارد و به اصطلاح سوت و کور است. در عوض، مقصد لینک شما باید صفحه ای باشد که دیگران از قبل در آن مشغول به تعامل هستند. در مقابل تمایل خود برای فروش از طریق آن ایمیل یا حتی از طریق سایت رسانه اجتماعی تان به محض ورود کاربر به صفحات مورد نظر مقاومت کنید. در عوض، برای دستیابی به موقعیت مناسب از یک استراتژی مدیریت محتوا استفاده کنید، یک گفتگو به راه بیندازید و آن را در مسیر درست هدایت کنید و سپس پیشنهاد خود را مطرح کنید. این فرآیند مرحله به مرحله تاثیرگذار است.

 

  1. پاداش های خاص ارائه کنید

بخش بندی فهرست ایمیل کار دشواری نیست، بنابراین یکی از بخش هایی که باید بر اساس آن فهرست خود را دسته بندی کنید وضعیت حضور مشترکان در رسانه های اجتماعی است. برای باشگاه اعضای کانال های رسانه های اجتماعی خود ایمیل های خاصی را تنظیم و ارسال کنید که حاوی پیشنهادات خاصی برای این حلقه از کاربران تان باشند. در واقع، ابتدا پیشنهاد مربوطه را به این گروه ارسال می کنید و از آنها برای اطلاع رسانی به دوستان و آشنایان شان کمک می خواهید. در این ایمیل روی این نکته که مخصوص اعضای صفحات تان در رسانه های اجتماعی است تاکید کنید.

 

ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به نکاتی اشاره کردیم که به کمک آنها می توانید تعداد یا فعالیت مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود در کانال های رسانه های اجتماعی تان را افزایش بدهید. شما در این زمینه چه تجربه یا ایده ای دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *