چطور از تبلیغ با اینفلوئنسر مارکتر ها بیشتر پول در آوریم

چطور از تبلیغ با اینفلوئنسر مارکتر ها بیشتر پول در آوریم
  • 1398/9/28
  • زهرا معبودی
  • 0

اینفلوئنس مارکتینگ روشی جدید در عصر بازاریابی است که کمک می کند حرف تان، محصولات و خدمات تان را خیلی سریع تر به گوش مخاطبین خود برسانید. به طور کلی این روش از بازاریابی کمک می کند که پیام شما، با بار اعتماد بیشتری به مخاطب برسد. به دلیل ویژگی هایی که این مدل بازاریابی دارد، اینفلوئنس مارکتینگ روشی سریع برای مشهور شدن محصول شما است.

اما همین مدل از بازاریابی که تقریبا زود بازده نیز است، دچار چالش هایی است. ۱۰ مزیت و معایب اینفلوئنس مارکتینگ برای تجارت های ایرانی گواه این مساله است.

شاید با افزایش شمار افرادی که دست به این کار می زنند، تاثیر بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار یا به عبارتی اینفلوئنس مارکتینگ، کمی دچار چالش شده است. در ادامه این مقاله قصد دارم ۷ تکنیک مهم به شما یاد آور شوم که قبل از استفاده از این روش بازاریابی و تبلیغات، به آن ها توجه کنید و سود بیشتری از اینفلوئنس مارکتینگ دریافت کنید

 تبلیغ با اینفلوئنسر مارکتر

به دنبال افراد تاثیر گذار تر باشید تا افراد ارزان تر

برای تبلیغ محصول خود، شماری از افراد تاثیر گذار را انتخاب کرده اید که معمولا محبوب هستند. این افراد قیمت های مختلفی دارند. اما شاید فکر کنید ارزان ترین گزینه می تواند برای شما یک برگ برنده باشد.

هنگامی که قصد دارید اینفلوئنس مارکتینگ را وارد کار خود کنید، سعی کنید از افرادی استفاده کنید که سوای قیمت دهی، محبوب تر هستند و تبلیغات شان تاثیر گذار تر است.

به شمار مخاطبین آن ها، و حتی به نتیجه تبلیغاتی که قبلا ارائه داده اند، توجه کنید و تحقیق و بررسی داشته باشید تا بتوانید یک فرد محبوب تر، معتمد تر و اثر گذار تر را انتخاب کنید.

شاید برای این کار لازم باشد ۲ ماه تحقیق کنید. به مدت ۲ ماه تبلیغاتی را که ارائه می کنند را مد نظر بگیرید و بعد از خروجی و نتیجه تبلیغات، از صاحب کسب و کار مورد نظر پرس و جو کنید. بعد انتخاب خود را نهایی کنید.

این که صرفا فردی سلبریتی است، و فالورهای زیادی روی پیجش ریخته اند، دلیل بر این نیست که بتواند محصول شما را هم پر فروش کند.

 

اینفلوئنسر مورد نظر با شما تناسب داشته باشد

تناسب اینفلوئنسر مورد نظر، با شما و کسب و کار و خدمات تان و حتی پلتفرمی که کار می کنید بسیار اهمیت دارد. اینفلوئنسر مارکتر ها روی پلتفرم های مختلفی کار می کنند. برخی مختص توییتر هستند و برخی هم خدای اینستاگرام شده اند. برخی فقط روی فیس بوک مشهور اند.

کسب و کار شما چگونه است؟

همچنین توجه کنید که، مخاطبین این افراد، مناسب برای محصولات یا خدمات شما هستند یا نه؟ آیا مخاطبین این فرد، به محصولات شما نیاز دارند یا نه؟

با بررسی دقیق از آن دسته از اینفلوئنس مارکترهایی استفاده کنید که تناسب ۱۰۰ درصدی از هر جهت، از جمله پلتفرم فعالیت، مخاطبین و غیره با شما داشته باشند.

 

از ایفلوئنسر ها استفاده کنید نه advocate ها

شاید فکر کنید که هر کس پیج پر بازدیدی دارد، یا این که تعداد فالورهایش به چند هزار رسیده می تواند یک فرصت خوب تبلیغاتی برای شما فراهم کند. در اصل این گونه نیست. در واقع افرادی که به صورت چند صد هزار تا میلیون یک پیج را دنبال می کنند، صرفا به خاطر محبوبیت آکتور اصلی ان پیج است.

تاثیری که روی این افراد گذاشته می شود، از طریق بیان و نظر این فرد است.

این فرد، در شبکه های اجتماعی مختلف مخاطبین مختلفی دارد. پست های جالب تولید می کند، با افراد زیادی در ارتباط است و مخاطبین و طرفدارهای خاصی دارد.

اما advocate ها کسانی هستند که پیج هایی دارند که شاید هر روز هم در آن ها مطلب نگذارند اما فالورهای زیادی دارند اما نمی توانید بگویید که این فرد واقعا محبوب است یا نه.

advocate افرادی هستند که یا واقعا و یا البته بیشتر به صورت فیک، فالور جمع می کنند تا بتوانند روی صفحه خود تبلیغ بگیرند. البته که هزینه این پیج ها هم کم نیست اما برای این که تاثیر دائمی تری بگیرید، بهتر است که از اینفلوئنس ها استفاده کنید تا این افرادی که از تمام شهرت فقط یک صفحه پر فالور دارند.

قطعا نتیجه گرفتن از صفحه ای پر فالوور، که هیچ کدام از فالوور ها نمی دانند چه کسی پشت آن است، چندان که باید رضایت بخش نیست.

 

رابطه دو سویه با اینفلوئنسر ها داشته باشید

اینفلوئنسر ها صرفا دلقک های اینستاگرامی نیستند. اتفاقا برخی از این افراد، از جمله افراد سرشناسی هستند که وقت خود را صرف تحقیق، مطالعه و نوشتن می نمایند. با اینفلوئنس ها ارتباط برقرار کنید تا ببینید که چطور می توانید در بهبود شرایط یکدیگر تلاش کنید. شاید شما بتوانید در بیزینس خود جایی باز کنید تا به این اینفلوئنسر کمک کنید، کتابش را معرفی کنید، پست هایش را به اشتراک بگذارید و دیدگاهش را نشر دهید. هر چقدر شما بیشتر به آن ها کمک کنید، احتمال دریافت کمک های طولانی مدت تر نیز از آن ها خواهید داشت.

ارتباطی دوستانه و نزدیک ایجاد کنید، و به صورت مکتوب، فعالیت های دو سویه داشته باشید تا از قدرت همدیگر، دوشا دوش یکدیگر موفق شوید.

 

سیاست های شفاف با اینفلوئنسر ها داشته باشید

یکی از مسائلی که موجب می شود اینفلوئنسرها دچار خسارت شوند، و البته محبوبیت شان کاسته شود، این است که تبلیغ دهندگان، با وعده و عید های دروغ، محصولات خود را به آن ها معرفی می کنند. مثلا صاحب یک کسب و کار، از یک اینفلوئنس مارکتر می خواهد که محصولش را معرفی کند و بگوید که ۲ سال گارانتی تعویض محصول نیز لحاظ می کند. اما در عمل این گارانتی را ارائه نکند.

این کار به وجهه آن اینفلوئنسر آسیب خواهد زد، هر چند که با هم دوستان صمیمی باشید. پس سیاست ها شفاف و مبنی بر صداقت داشته باشید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *