مینی کامپیوتر یونیوو K3 5005U یک انتخاب هوشمند

مینی کامپیوتر یونیوو K3 5005U یک انتخاب هوشمند
  • 1400/7/17
  • محمد عالی
  • 0

مینی کامپیوتر یونیوو K3 5005U به عنوان یکی از قدرتمندترین و خوش قیمت ترین محصولات شرکت بهین تکنولوژی در بازار داخلی به شمار می رود که مجموعه سخت افزاری به کار رفته و همچنین پورت های ورودی و خروجی متنوع آن سبب بهبود کارایی بخش های مختلف در سازمان ها و ادارات می شود. این محصول همانطور که از نامش پیداست، به پردازنده Core i3 5005U اینتل مجهز شده که از تعداد ۲ هسته و ۴ رشته پردازشی در کنار ۳ مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) برای کمک به قدرت نمایی بیشتر بهره می برد. برخورداری از چنین مجموعه ای به سازمان ها، ادارات، انواع صنایع، کسب و کار های خرد و کلان کمک می کند تا کلیه امور روزانه اداری، مالی و طراحی صنعتی را در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.

مینی پی سی یونیوو K3 5005U دارای دو اسلات حافظه رم از نوع DDR3 بوده که یک ماژول رم ۴ گیگابایتی توسط شرکت بهین تکنولوژی روی آن نصب شده و در صورت نیاز می توانید یک ماژول ۴ گیگابایتی دیگر را به این محصول اضافه کنید. هر چند وجود چهار گیگابایت حافظه رم برای انجام هرگونه امور پردازشی روزمره مناسب به نظر می رسد، اما به طور حتم ارتقای آن به ۱۶ گیگابایت می تواند وضعیت بسیار مطلوبی را به وجود آورد. برای این منظور باید دو ماژول با ظرفیت هشت گیگابایت خریداری کرده و جایگزین حافظه نصب شده روی کامپیوتر کوچک یونیوو کنید. فرکانس کاری پردازشگر دو هسته ای اینتل برابر با ۲ گیگاهرتز بوده و در بنچمارک Passmark نیز موفق به کسب امتیاز حدودی ۲۰۰۰ شده که امتیاز بسیار مطلوبی در مقایسه با قیمت خود به شمار می رود.

واحد گرافیکی مجتمع Intel HD 5500 نیز علاوه بر انتقال تصویر به صفحه نمایش، وظیفه پردازش گرافیکی را در سطح خود به انجام می رساند. وظیفه خنک سازی پردازنده دو هسته ای اینتل بر عهده یک هیت سینک آلومینیومی بوده و در حقیقت خنک کننده آن از نوع Passive است. به این ترتیب نیاز به وجود شیارهای متعدد روی بدنه به امری ضروری تبدیل شده و مینی پی سی یونیوو K3 5005U نیز از الگوی طراحی مورد انتظار بهره می برد. طراحی زاویه دار شیار های بدنه از انباشته شدن حرارت در فضای داخلی بدنه جلوگیری می کند و با ورود اندکی جریان هوای محیط، امکان خنک سازی و کاهش دما فراهم می شود. عدم وجود هرگونه سر و صدای اضافی به خصوص از سیستم خنک کننده دارای فن، یکی از چالش های مهم کاربران اداری و سازمانی به شمار می رود که چنین مشکلی در مینی کامپیوتر یونیوو مدل K3 5005U به چشم نمی خورد و با توجه به خنک کننده Passive، اثری از نویز به گوش نمی رسد. بدنه فلزی دستگاه نیز تاثیر فراوانی در پراکنده کردن حرارت ایفا کرده و به این ترتیب، حرارت پردازنده در یک نقطه متمرکز نمی شود. متمرکز شدن حرارت در یک نقطه می تواند به افزایش دما در استفاده طولانی مدت منجر شده و در نتیجه کارایی سخت افزار و همچنین طول عمر آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. ابعاد کلی بدنه به ترتیب برابر با ۴۷٫۵×۱۲۷×۱۹۷٫۵ میلی متر بوده و وزن آن نیز به دلیل بهره مندی از بدنه فلزی، اندکی بیشتر از ۱٫۵ کیلوگرم است. با توجه به پشتیبانی از پایه VESA، امکان نصب کامپیوتر کوچک یونیوو روی دیوار و سطوح مختلف از جمله نقاط مختلف میز کار وجود دارد.

در بخش ذخیره سازی نیز امکانات متنوعی از جمله یک پورت SATA 3 و یک اسلات mSATA PCIe تعبیه شده که با بهره گیری از آنها قادر به نصب انواع هارد دیسک و درایو سالید ۲٫۵ اینچی در کنار SSD از نوع mSATA خواهید بود. ترکیب هارد دیسک و درایو سالید به شما کمک می کند تا به صورت همزمان از سرعت بالای SSD در اجرای سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی و همچنین ظرفیت بالای هارد دیسک برای آرشیو اطلاعات استفاده کنید. طبق اعلام شرکت بهین تکنولوژی، مینی کامپیوتر K3 5005U از سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیتی پشتیبانی می کند و خبر خوب این است که به لطف پشتیبانی از فناوری TPM 2.0 قادر به نصب سیستم عامل جدید کمپانی مایکروسافت، یعنی ویندوز ۱۱ خواهید بود. به این ترتیب خریداری کامپیوتر کوچک یونیوو با قابلیت ارتقا و نصب انواع تجهیزات ذخیره سازی، یک انتخاب هوشمندانه و با آینده نگری فراوان به شمار می رود.

پورت های متنوع به کار رفته در مینی پی سی یونیوو K3 5005U، در دو بخش پنل جلو و پشت دستگاه تقسیم شده اند و دسترسی به برخی از انواع پر کاربرد مانند چهار عدد USB 3.0، پورت Type-C، دو عدد پورت RS232 COM، جک های صوتی میکروفون و هدفون و کلید ریست به دلیل قرارگیری روی پنل جلو، بسیار آسان است. کلید پاور نیز به رنگ آبی روی قسمت بالای بدنه تعبیه شده که فشردن آن برای روشن کردن دستگاه، حس خوشایندی را منتقل می سازد. اگر فکر می کنید که تنوع پورت های ورودی و خروجی در مینی کامپیوتر یونیوو به اتمام رسیده، سخت در اشتباه هستید و بهتر است به صورت دقیق به پنل پشت دستگاه نگاه کنید. در این بخش می توانید دو عدد RS232 COM، دو عدد پورت USB 2.0، دو عدد پورت شبکه گیگابیتی، خروجی های تصویر متنوع شامل HDMI، VGA و DisplayPort به همراه قفل Kensington را مشاهده کنید. به جرات می توان گفت که کامپیوتر کوچک یونیوو مدل UR1 K3 5005U یکی از بهترین و کامل ترین نمونه های موجود در بازار از نظر تنوع پورت های ورودی و خروجی به شمار می رود و وجود پورت COM نیز نیاز سازمان ها و ادارات را برای بهره مندی از تجهیزات خاص برطرف می سازد. منبع تغذیه دارای ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۵ آمپر (توان کلی ۶۰ وات ساعت) وظیفه راه اندازی و تامین توان قطعات مختلف را در این محصول ارزشمند بر عهده دارد. مینی کامپیوتر قدرتمند و زیبا یونیوو K3 5005U به همراه گارانتی و با قابلیت ارسال رایگان در وب سایت شرکت بهین تکنولوژی به عنوان تولید کننده این محصول، قابل خریداری است.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *