با آیفون ۱۳ یک فیلم سینمایی بسازید!

با آیفون ۱۳ یک فیلم سینمایی بسازید!
  • 1400/7/24
  • رقیه کرد
  • 0

گوشی‌های آیفون ۱۳ که امسال روانه بازار شده‌اند، ارتقاهای خوبی در زمینه دوربین داشته‌اند که چشم‌گیر ظاهر شده‌اند. در هر چهار گوشی عرضه شده به بازار، می‌توانید عکس‌های بهتری تهیه کرده و تعداد پیکسل‌های سنس شده توسط سنسورها هم بالا خواهد بود. این سنسورها بزرگ‌تر شده‌اند و می‌توانید هر چهار گوشی را با امکان لرزش‌گیر مکانیکی مبتنی بر سنسور دریافت کنید. این قابلیت، سال گذشته تنها برای آیفون ۱۲ پرو مکس فراهم شده بود، اما این‌بار هر چهار گوشی سری آیفون ۱۳ را می‌توانید با این قابلیت داشته باشید. همه این قابلیت‌ها، فوق‌العاده هستند، اما حالت سینماتیک، چشم‌نوازترین به‌روزرسانی سری آیفون ۱۳ محسوب می‌شود.

حالت فیلم‌برداری سینمایی؛ راهی برای تبدیل شدن به یک کارگردان

Cinematic Mode حالت جدیدی است که برای هر چهار گوشی یعنی آیفون ۱۳ پایه، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس فراهم شده است و افرادی می‌توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند که به نرخ فریم و کیفیت فیلم‌برداری خود اهمیت بیشتری می‌دهند. این حالت، فوکوس متغیر را هنگام فیلم‌برداری برای شما فراهم آورده و می‌توانید خودتان نیز آن را روی سوژه‌های مختلف تنظیم کنید. اپل در طی مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید، از برنده جایزه اسکار کاترین بیگلو و گریگ فریزر فیلم‌بردار برنده جایزه امی دعوت کرده و معرفی این قابلیت را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

شاید در ابتدا برای‌تان عجیب باشد، اما فیلم Tangerine در سال ۲۰۱۵، با آیفون ۵s فیلم‌برداری شد که دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی ۱.۳ اینچی بود و می‌توانست فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه کند. شان بیکر، کارگردان فیلم، پروژه The Florida را هم بعدها ساخت که البته با آیفون انجام نشده بود. حالت سینمایی به گونه‌ای طراحی شده است که فوکوس را در نقاط مختلف فراهم کرده و به‌صورت مجازی این امکان را به‌صورت خودکار فراهم کند. افرادی که پیش‌تر به‌عنوان اپراتور دوربین فعالیت داشتند، این قابلیت را بهتر درک خواهند کرد.

فوکوس خودکار در هنگام فیلم‌برداری به کمک هوش مصنوعی

این قابلیت در آیفون ۱۳ می‌تواند اطمینان حاصل کند که قسمت‌های مناسب تصویر در فوکوس قرار می‌گیرد و به‌صورت واضح دیده خواهند شد. البته بسیاری از دوربین‌های مدرن این ویژگی را دارا هستند و در حال حاضر، از ویژگی‌های مانند تشخیص چهره هم می‌توان یاد کرد که از چنین قابلیت‌هایی ساتفاده می‌کنند. در ویژگی تشخیص چهره، اگر شخصی وارد فریم شود، فوکوس روی ویژگی‌های صورت انجام می‌شود. اما حالت سینمایی در چندین زمینه پا را فراتر گذشته و می‌تواند امکانات جالبی را برای علاقه‌مندان کارگردانی فراهم کند. فوکوس به‌صورت پیش بینی شده و بدون دخالت دست کاربر انجام می‌شود و اولین کاربرد آن را می‌بینیم برای پیش بینی آینده و فوکوس بعدی عنوان کرد.

فوکوس خودکار در هنگام فیلم‌برداری به کمک هوش مصنوعی

اگر به ویدیوی منتشر شده در رویداد اپل دقت کرده باشید، وقتی که شخصی از در به اتاق وارد می‌شود، فوکوس به‌صورت خودکار روی آن تنظیم شده و به‌طور مرتب با عوض شدن صحنه‌ها، می‌توانید سیستم انتقال فوکوس را به‌صورت مرتب در دوربین شاهد باشید. همین موارد نشان می‌دهد که رفتار فوکوس در حالت سینمایی می‌تواند تحت تاثیر دوربین اولترا واید باشد که در این سناریو، در واقع برای ضبط فیلم استفاده نمی‌شود. دوربین اولترا واید به‌نوعی سیستمی برای مدیریت بهتر عکاسی است. این قابلیت کمک می‌کند که این سنسور به کمک سنسور اصلی آمده و فیلم‌برداری را با حس بهتری برای کاربر همراه کند. عملکرد آن حتی در حالت خودکار هم بسیار عالی است و مشکلی نمی‌بینیم.

الگوریتم‌های پیشرفته سینمایی در طراحی حالت سینماتیک

اپل در طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس و مدل‌های دیگر، از سیستم فوکوس خودکار استفاده کرده است و الگوریتم‌های جالبی در طول سال توسط اپل در حال مطالعه بوده است. آن‌ها فیلم‌برداری با دوربین‌های حرفه‌ای را در سینما بررسی کرده و تلاش کرده‌اند که آن‌ها را در سیستم گوشی‌های خودشان وارد کنند. زمان تغییر فوکوس و فوکوس روی سوژه‌های درست توسط این فناوری مورد مطالعه قرار گرفته است و می‌توانید به‌صورت ویژه از آن‌ها استفاده کنید. اپل این قابلیت را بیشتر برای فیلم‌برداری در نظر گرفته است، اما در عکس‌برداری هم می‌توانیم تاثیرات آن را داشته باشیم.

پیکسل‌های فوکوس در این زمینه اهمیت زیادی دارند. برای اینکه فوکوس خودکار طبیعی‌تر دیده شوند، باید از افکت seeking در AF استفاده کرده و کنتراست را به‌خوبی تنظیم کنید. این‌جا جایی است که موتور فوکوس خودکار عملکرد بهتری از خود نشان داده و می‌تواند فوکوس را بهترین شکل ممکن ایجاد کند. همه گوشی‌های آیفون ۱۳ از دو فوکوس خودکار AF استفاده می‌کنند که یک روش عالی برای فوکوس خودکار با کمک تشخیص فازی است که امکان فوکوس بدون جستجوی نوری را فراهم می‌کند. اپل در رویداد خود، از برخی تغییرات فوکوس هم سخن گفت که تنها در تست‌های بیشتر می‌توانیم صحت آن‌ها را بررسی کنیم.

استفاده از عمق میدان در Cinematic Mode

عمق میدان هم چیزی است که فیلم‌های سینمایی ساخته شده توسط شما را متفاوت‌تر نشان می‌دهند. این قابلیت مانند حالت عکس‌برداری پرتره آیفون ۱۳ است که به فیلم‌برداری هم منتقل شده است. پس زمینه را می‌توانید تا حد زیادی تار کرده و از قدرت سنسور آیفون ۱۳ پرو و مدل‌های دیگر همراه با دیافراگم گسترده f/1.5 استفاده کنید. مقیاس کوچک این لنزها بدین معنا است که آن‌ها می‌توانند سوژه‌های بسیار نزدیک را به‌طور طبیعی از فوکوس خارج کنند. حالت سینمایی این کار با نرم‌افزار انجام می‌دهد و تراشه A15 چنین قابلیتی را فراهم کرده است.

استفاده از عمق میدان در Cinematic Mode

این اولین‌بار نیست که پس زمینه تار به ویدیوها اضافه شده است، هواوی میت پرو ۲۰ هم در سال ۲۰۱۸ دارای چنین قابلیتی بوده است. با خرید آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید بهترین نمود این قابلیت را دریافت کنید. با حالت سینمایی دقیقا همین امکانی را خواهید داشت که دوربین‌های DSLR در اختیار شما قرار می‌دهند. با این گوشی‌ها می‌توانید مقدار دیافراگم یا همین f-stop میزان اثر تاری را بعد از عکاسی تغییر دهید. همانند عمق میدان در لنزهای واقعی، هرچه قدر که f-stop کوچک‌تر باشد، پس زمینه هم تارتر خواهد بود.

اپل ادعا دارد که پس از عکاسی با آیفون ۱۳ هم می‌توانید فوکوس را تغییر دهید. حالت سینمایی آیفون ۱۳ می‌تواند بخش‌هایی از تصویر را تارتر کند، اما نمی‌تواند المان‌های خارج از فوکوس را به‌صورت واضح به نمایش گذارد. اینجاست که لنزهای کوچک‌تر گوشی آیفون می‌تواند به نفع شما عمل کند. عمق میدان وسیع آن‌ها به این معنا است که حتی اگر بخواهید به سمت سوژه حرکت کنید که کاملا در فوکوس قرار ندارد، همچنان باید سایر قسمت‌های تصویر که عمدا از فوکوس خارج شده‌اند، در حالت شارپ قرار گیرند.

بازرگانی سیب شرایط لازم را ایجاد کرده است که بتوانید خرید آیفون ۱۳ و مدل‌های مختلف آن را به‌صورت اقساطی در این سایت انجام دهید. شما تنها به کارت شناسایی و دسته چک نیاز خواهید داشت تا در سریع‌ترین زمان ممکن، گوشی مدنظر خود را دریافت کنید.

هنگام خرید اقساطی از بازرگانی سیب، می‌توانید مدل‌های مختلف آیفون ۱۳ با حافظه‌های ذخیره سازی را بررسی کرده و گزینه مناسب خود را خریداری کنید. رنگ‌های متنوع این سری هم به‌صورت کامل در بازرگانی سیب پشتیبانی می‌شود و می‌توانید انتخاب آزادانه‌ای داشته باشید. می‌دانیم که سری‌های Pro همراه با نسخه یک ترابایتی هم ارائه می‌شوند که می‌توانید از طریق بازرگانی سیب و به‌صورت خرید اقساطی به سراغ‌شان بروید. آیفون ۱۳ پرو مکس را می‌توانیم بهترین گوشی اپل در سال جاری عنوان کنیم که با صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری بهتر و البته ابعادی مانند یک فبلت، طرفداران زیادی می‌تواند در بازار داشته باشد.

علیرغم اینکه آیفون ۱۳ شباهت زیادی به گوشی‌های سال گذشته دارد، اما اپل ارتقاهای قابل توجه و فناوری‌های جدیدی را به همراه آورده است تا بتوانید یک خرید ارزشمند و خوش حال کننده را داشته باشید. قیمت آیفون ۱۳ در کشور ما نجومی است و بهترین راه، استفاده از خرید اقساطی است که توسط بازرگانی سیب ارائه می‌شود. در خرید اقساطی، شما تنها ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی را پرداخت کرده و مابقی را به‌صورت اقساطی و در عرض سه الی دوازده ماه پرداخت می‌کنید. این روند سبب می‌شود که استرس کمتری داشته و با اطمینان بیشتری هزینه آن را در طول سال پرداخت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *