جلوگیری تکنولوژی از نابودی کسب و کارهای حضوری

جلوگیری تکنولوژی از نابودی کسب و کارهای حضوری
  • 1400/8/5
  • علی رفیعی
  • 1

امروزه با افزایش روزافزون کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در بستر وب و اینستاگرام , بخش قابل توجهی از خرید و فروش های خرد از کسب و کارهای حضوری گرفته‌شده است . همچنین این آمار هر لحظه در حال افزایش است به طوری که پیشبینی میشود در آینده‌ای نزدیک بیش از ۵۰ درصد خرید و فروش ها به صورت آنلاین انجام گیرد .

در این بین خطرناک ترین مورد , کوچکتر شدن بازار کسب و کارهای حضوریست که باعث بیکاری و نابودی خیلی از کسب و کارهای کنونی است .

اما واقعا دلیل استقبال مردم از خرید آنلاین چیست و چرا افراد به این نوع خرید و فروش روی آورده‌اند ؟

  1. راحتی در خرید
  2. ارتباط راحت با فروشنده
  3. دسترسی راحتتر
  4. یافتن بهترین قیمت

حال باید راهی یافت که تا حدی کسب و کارهای حضوری نیز به این ویژگی ها دست پیدا کنند .

 

  • ایجاد ارتباط صحیح بین کسب و کار و فضای مجازی

اولین مورد برای پیشرفت یک کسب و کار یافتن راه ارتباطی بین فضای مجازی و کسب و کار خودش هست . این یعنی در قدم اول حتما برای خودتان وبسایتی ایجاد نمایید . پس از آن باید بدانید که سئو چیست و چه قوانینی برای رتبه گرفتن یک سایت اهمیت دارد . با این کار به صورت خودکار از گوگل ورودی گرفته و مشتریانی خواهید داشت .

پس از آن حتما پیج اینستاگرام خود را راه‌اندازی نموده و اول سعی کنید برنامه‌ای موثر برای تولید محتوا داشته باشید و دوم تبلیغات را در برنامه‌ی خود قرار دهید .

تفاوت مهم این دو کار این است که اینستاگرام بازدهی کوتاه مدت داشته , یعنی در صورت انجام تبلیغات به سرعت نتیجه آن دیده میشود اما سئو و سایت , بازدهی دیرتر اما بلند مدت دارد به طوری که شاید وبسایت یک سال زمان برده تا در گوگل جایگاه مناسبی پیدا کند اما پس از موفقیت در این امر تا مدتی طولانی ورودی مناسبی خواهد داست .

فضای مجازی

  • استفاده از پیام رسان ها برای ثبت سفارش و پیگیری

در حال حاضر مردم تمایل دارند بتوانند هر لحظه از شبانه روز از فروشنده , سفارش خود را پیگیری نمایند , طرز استفاده از آن را بپرسند و همچنین بدون حضور در محل کسب و کار سفارش خود را ثبت کنند .

این اتفاق نیاز به بستری آنلاین و ۲ طرفه دارد که پیام رسان ها آن را به کسب و کار ها هدیه میدهد .

از مهمترین آن ها میتوان به واتس‌آپ که بیشترین تعداد کاربر ایرانی را دارد اشاره نمود .

بنابراین سعی کنید پشتیبانی بسیار کاربردی و مفیدی در واتس آپ ارائه نمایید .

 

  • ارتباط با مشتریان

در این بین تکنولوژی دستگاهی فوق العاده به کسب و کار ها ارائه داده است . دستگاه ثبت شماره موبایل یک راهکار طلایی برای ایجاد ارتباط موثر و دائم با مشتریان است . کافیست از مشتریان خود بخواهید شماره موبایل خود را داخل دستگاه وارد نمایند , بعد از این عمل هست که دنیایی از امکانات برای شما گشوده خواهد شد .

اولین و مهمترین اتفاق جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان است که به تنهایی باعث اتفاقات بسیار موثری در کسب و کار شما میشود .

به شکلی که پس از مدتی , به راحتی میتونید با استفاده از دستگاه و سامانه‌ی همراه آن به تمامی مشتریان خود هر نوع اطلاع رسانی را انجام دهید . که این کار به وسیله‌ی پیامک انبوه یا تماس صوتی انبوه به سادگی انجام میشود .

از مهمترین موارد , ارسال پیام تنظیم شده در زمان ثبت شماره برای مشتریست که باعث هدایت شخص به پیج اینستاگرام , واتس آپ و ارائه اطلاعات مثل شماره تماس , آدرس و … میشود .

از مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ارائه کارت ویزیت دائمی ( به صورت پیامک و پیام واتس آپ )
  • افزایش فوق العاده تاثیر تخفیف ( به علت امکان اطلاع رسانی به تمامی مشتریان )
  • توجه و ایجاد علاقه در مشتریان ( با نظرسنجی و تبریک تولد )
  • مرتفع کردن مشکل جابه‌جایی فروشگاه ( با اطلاع رسانی به صورت انبوه )
  • ارتباط ۲ طرفه با مشتریان ( از طریق واتس ‌آپ )

این دستگاه که به آن دستگاه باشگاه مشتریان نیز گفته میشود به سرعت درحال تبدیل شدن به اصلی ترین راه ارتباط با مشتریان است و به زودی مانند سایر تجهیزها مانند دستگاه Pos و … بخش جدا ناپذیری از کسب و کار ها میشود .

دستگاه ذخیره شماره موبایل

دستگاه ذخیره شماره موبایل امین از جدید ترین و پراستفاده ترین نمونه از این گروه دستگاه هاست و با امکانات متنوعی نجات‌بخش کسب و کار های سنتی و حضوری بوده و در مهمترین مورد ارتباط ساده و دو طرفه را به کسب و کار ها هدیه میدهد .

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *